مهم‌ترین انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی از زمان‌های خیلی قدیم مورد استفاده قرار گرفته و می‌توان گفت که قدیمی ترین روش تبلیغات است. تبلیغات محیطی وسیله ارتباطی فعالی برای انتقال پیام به میلیون ها نفر است . تبلیغات محیطی انتقال پیامی برای عموم افراد جامعه است که تاثیر بسیاری در تغییر شیوه زندگی افراد دارد. در مصر باستان برای گسترش آیین خود افراد این تبلیغ ها رو روی کتیبه ها کنده کاری میکردند . متن و خلاقیت و ایده های نو در تبلیغات محیطی بسیار بسیار مهم است تبلیغات محیطی باید طوری طراحی شود که در ذهن مشتری بماند. به تمام تبلیغاتی که در خارج از محیط زندگی انجام می‌شود را ، تبلیغات محیطی می‌گویند.

مدل های مختلف تبلیغات محیطی

  • لمپوست بنر

  • استرابوردهای تبلیغاتی

  • تلویزیون های بزرگ شهری

  • تبلیغات بر روی بدنه تاکسی و خودرو شهری

  • تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری

  • تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده

  • دیواری نویسی و نقاشی دیواری

  • دستگیره های تبلیغاتی

  • استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

  • ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

 

شما با این نوع تبلیغ می‌تونید روی برندسازی شرکت و کسب و کار خود کار کنید و تاثیر بسیار خوبی روی افزایش فروش و افزایش درآمد شما می‌گذارد و کمک میکند که کالا و خدمات خود را معرفی کنید.

از آن جایی که افراد که در حال جابه جایی، و رفت و آمد برای رفتن به نقاط مختلف هستند این نوع تبلیغات تاثیر خود را می گذارد و از این طریق می توان با  مشتریان ارتباط موثر برقرار کرد.

به طور مثال همراه اول اگر خدمات جدیدی داشته باشه در سراسر ایران به وسیله بیلبورد ها برای خدماتش تبلیغ می‌کند.

۳ نمونه تبلیغات محیطی برتر برندهای جهانی

چگونه تبلیغات محیطی موفقی داشته باشیم؟

چگونه تبلیغات محیطی موفقی داشته باشیم؟

خلاق باشید

مردم دیگر از دیدن تبلیغات تکراری خسته شده اند. انگار تبلیغات همگی شبیه به هم شدند. این تکرار و تبلیغات کسل کننده باعث کاهش رغبت مردم به دیدن تبلیغات شده است. اما اگر در این بین کمی خلاقیت به خرج بدهید و تبلیغات خلاقی را ارائه دهید شانس زیادی برای جلب نظر بینندگان خواهید داشت و میتوانید به اهداف خود از تبلیغات محیطی برسید.

انتخاب کانال مناسب برای تبلیغات

شما باید مخاطبان و بازار هدف خود را به خوبی بشناسید. به این موضوع فکر کنید که مشتریان احتمالی شما چه قشری از جامعه را تشکیل می‌دهند و این افراد در چه مکانهایی حضور بیشتری دارند. برای مثال ایا بازار هدف شما جز افرادی هستند که در سطح شهر رانندگی می‌کنند و دائما دربزرگ راه ها و اتوبان‌ها حضور دارند؟ در این صورت انتشار تبلیغات محیطی شما بر روی پل های هوایی می‌تواند تصمیم عاقلانه ای باشد.

بررسی و ارزیابی تبلیغات بعد از طراحی

به طور کلی تبلیغات می‌توانند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کنند. تبلیعات اگر به صورت اصولی و درست طراحی و اجرا بشود می‌تواند باعث افزایش درآمد و رشد و توسعه یک کسب و کار شود. تبلیغات مناسب می‌توانند در راه رسیدن به هدف به کسب و کار ها کمک زیادی کنند.

اما متاسفانه اگر تصمیمات اشتباه در این زمینه گرفته شود می‌تواند هزینه های زیادی برای یک کسب و کار نیز داشته باشد. کمترین هزینه ای که تبلیغات غیر اصولی می‌تواند برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد هزینه ریالی است که بات طراحی و اجرای کمپین پرداخت می‌شود.

اعتبار یک برند

در پشت یک تبلیغ علاوه بر نام برند اعتبار یک برند و تمام زحماتی که در طی جچند سال برای ان کشیده شده است نیز قرار دارند. زحماتی که مدیران یک کسب و کار برای محصول و یا خدمات خود کشیده اند در پشت یک تبلیغ قرار می‌گیرد و تبلیغ مناسب میتواند باعث رشد هر چه بیشتر آن کسب و کار شود و در طرف مقابل تبلیغ غیر اصولی و نا مناسب میتواند باعث متضرر شدن آن کسب و کار و افول آن شود.

به همین دلیل است که در دنیای تبلیغات باید بعد از طراحی و اجرا کمپین های تبلیغاتی همواره بررسی و ارزیابی انجام بگیرد. زمانی که شما این کار را می‌کنید می‌توانید بازخورد انچه را که واقعاً اتفاق افتاده است را با ان چیزی که ما میخواستیم اتفاق بیافتد را با هم مقایسه کنید.

انطباق عوامل محیطی

یک تبلیغ محیطی با توجه به نوعی که دارد در فضای شهری، ساختمان ها، رو روی دیوارها، درخت ها، پل های هوایی و … قرار میگیرد پس باید به این نکته توجه کرد که هر تبلیغ محیطی در مکانی منحصر به فرد قرار خواهد گرفت. پس طراحی ان باید به صورتی انتخاب شود که عوامل خارجی باعث کمرنگ شدن زیبایی تبلیغ شما نشوند. عوامل خارجی در برخی ازموارد حتی میتوانند باعث آسیب به پیامی شوند که شما با استفاده از تبلیغتان قصد دارید ان را به بینندگان برسانید.

توجه به زمان در انتخاب رنگ‌ها

توجه به رنگی که شما برای تبلیغ خود انتخاب می‌کنید و فصلی که در آن قرار دارید میتواند باعث جذابیت بیشتر تبلیغات شما شود. برای مثال اگر در فصل زمستان از رنگ‌های گرم مانند قرمز بیشتر در تبلیغات خود استفاده کنید این تضاد باعث ایجاد جذابیت بیشتر برای تبلیغات شما خواهد شد. و بر عکس در فصول گرم سال نیز بهتر است از رنگ‌های سرد بیشتری در تبلیغات خود بهره ببرید. توجه به رابطه رنگ و فصلی که تبلیغ در ان به نمایش در می‌آید میتواند  باعث ایجاد احساس بهتری در بینندگان شود.

توجه به سرعت دیده شدن تبلیغ محیطی

با توجه به محل قرارگیری تبلیغ محیطی شما و همچنین نوع آن، سرعت حرکت بینندگان تبلیغ شما نیز با هم متفاوت است. برای مثال ممکن اس تبلیغ محیطی شما بر روی یک پل‌ عابر پیاده در یک بزرگراه نصب شود و یا در یک خیابان کوچک و یا حتی بر روی یک دیوار که با توجه به مکانی که تبلیغ شما در ان قرار داده میشود بییندگان شما با سرعت های مختلفی آن را مشاهده می‌کنند.

مطمعنا بینندگانی که یک تبلیغ را در حین رانندگی در یک بزرگ راه میبینند سرعت متفاوتی با بینندگانی دارند که یک تبلیع را زمانی که در حال قدم زدن هستند بر روی یک دیوار می‌بینند. با توجه به مکانی که تبلیغات محیطی شما قرار می‌گیرند شما زمان‌های مختلفی برای انتقال پیام خود خواهید داشت و باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید.

سادگی و پیچیدگی

شما زمانی که عوامل قبلی را مورد توجه قرار میدهید زمان آن رسیده است که در مورد سادگی و یا پیچیدگی تبلیغات محیطی خود تصمیم بگیرید. برای مثال اگر قرار است تبلیغ شما در یک اتوبان خلوت قرار بگیرد که سرعت عبور و مرور در آنجا زیاد است بهتر است از یک طرح خیلی ساده استفاده شود تا در کمترین زمان ممکن پیام مورد نظر شما به بیننده منتقل شود اما در جایی که بیننده زمان کافی را برای درک یک تبلیع پیچیده تر دارد شما می‌توانید از تبلیغات محیطی پیچیده نیز استفاده کنید. تبلیغات را می‌توان یکی از جذاب ترین بخش های هر کسب و کار دانست که طراحی ان نیازمند توجه به نکات و ظرافت های خاصی است.

مواد لازم جهت یک نمونه  تبلیغات محیطی کم هزینه و تاثیرگذار

مهم‌ترین انواع تبلیغات محیطی

  • قلم و کاغذ

  • بادکنک گرد یا توپ سبک بادی به مقدار لازم

  • نخ کتان

  • چسب شیشه ای

  • تعدادی درخت در اطراف محل مورد نظر

 

کافی است بادکنک را باد کرده و با قلم و یا چاپ لوگو یا عکس تبلیغاتی خودتان روی کاغذ آن را روی بادکنک بچسبانید و نخ کتان را به آن گره بزنید.سپس نقشه محل مورد نظرتان را که می خواهید در آنجا تبلیغات کنید را تهیه کرده و محل بادکنک ها را مشخص کنید و بادکنک ها را بین درختها قرار دهید. امکان دارد شهرداری آنها را جمع کند اما ۲۴ ساعت زمان برای جای گرفتن در ذهن ناخوداگاه مخاطب می تواند تاثیر زیادی در فروش تان داشته باشد.

شما می‌توانید در دوره تبلیغ نویسی که به صورت رایگان در وب سایت آموزشی ماهان تیموری هست شرکت کنید و در کسب و کار و تبلیغات خود بکار ببرید.

نتیجه گیری

تبلیغات محیطی ساده ترین نوع تبلیغات می باشد که با داشتن امکانات کم می توان آن را عملی کرد. برای داشتن تبلیغات محیطی موفق کافی است ذهن خلاق داشته باشید و با اصول تبلیغ نویسی آشنا باشید تا بتوانید برند خود را به افراد جامعه معرفی کنید.

همین حالا برای  دوستانی که احساس میکنید به این مطالب احتیاج دارند مقاله  مارا ارسال کنید و آنها را دعوت کنید تا از  آموزش‌های ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که می خواهند برسند  و کسب و کار خودشون رو رونق بدهند.

21 , خرداد, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی