بالن‌ تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

بالن‌ تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

شکی نیست که ابزارهای تبلیغات محیطی مانند بنرها، بروشورها و کاتلوگ‌ها و... کاملاً مؤثر هستند. اما ابزارهای دیگری هم هستند که از میزان جلب توجه و جذابیت بیشتری برخوردارند. در حال حاضر استفاده از انواع سازه‌های بادی در بین کسب و کارهای مختلف محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ از بالن‌های غول‌پیکر گرفته تا آرک‌ها، ماکت‌ها و عروسک‌های بادی و رقصان.

اگرچه سال‌ها از تولید و توسعه بالن‌ها و بادکنک‌ها و سازه‌های بادی تبلیغاتی می‌گذرد، اما هنوز برای مردم منحصر به فرد و جذاب است. 
با استفاده از این روش تبلیغاتی می‌توانید محتوای خود را روی بالن‌هایی با اشکال مختلف و رنگ‌های جذاب چاپ کنید و در ارتفاع موردنظر با طناب‌های محکم قرار دهید.

جاره بالن تبلیغاتی

اندازه‌ بالن‌های تبلیغاتی 

بالن‌ها بیشتر با قطر ۱ تا ۴ متر ساخته می‌شوند که انتخاب اندازه بالن به مواردی مانند نظر کارفرما، محل قرارگیری و ... بستگی دارد.
برای مثال مقابل درب رستوران‌ّ‌ها نمی‌توان از بالن‌های بسیار بزرگ استفاده کرد اما در نمایشگاه‌ها که فضا باز است می‌توان از بالن‌هایی با قطر ۵ متر نیز استفاده کرد.

ارتفاع بالن‌های تبلیغاتی 

جذابیت اصلی این روش تبلیغاتی، قرارگرفتن در ارتفاع است به همین دلیل بالن‌ها معمولا در ارتفاع ۲۰ تا ۸۰ متری اجرا می‌شوند.
البته بالن‌هایی که با هوا پر شده‌اند توانایی اوج گرفتن ندارند و باید روی سطحی قرار بگیرند.

ساختار بالن‌های تبلیغاتی 

بالن‌ها در شکل‌های و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند اما نوع گلابی‌شکل و کروی آن‌ها کاربرد بیشتری دارد. 
البته سازه‌های بادی در هر شکل و اندازه‌ای قابل اجرا می‌باشد و محدودیتی ندارد.
همانطور که می‌دانید سازه‌های بادی برای مخاطبین بسیار جذاب هستند و شما از این فرصت می‌توانید برای جلب نظر مشتریان خود استفاده کنید همچنین می‌توانید یک سازه بادی مخصوص و مربوط به برند خود طراحی کنید و در مکان‌های مختلف استفاده کنید که در برندسازی نیز قدمی موثر است.

گاز بالن‌های تبلیغاتی 

بالن‌ها معمولاً با گاز سبک هلیوم پر می‌شوند اما به دلیل قیمت بالای این گاز، هیدروژن را جایگزین آن می‌کنند. البته گاز هیدروژن محدودیتی دارد؛ به‌دلیل سنگینی بیشتر نسبت به هلیوم، مناسب بالن‌های با قطر کمتر از 3 متر نیست و در بالن‌های ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌شود. 
در سازه‌های بادی غول‌پیکر که اغلب روی یک سطح قرار می‌گیرند و نیاز به ارتفاع گرفتن نیست از هوای معمولی استفاده می‌شود.

جنس بالن‌های تبلیغاتی 

بالن‌های تبلیغاتی از pvc با کیفیت و مرغوب ساخته می‌شوند تا در برابر وزش باد مقاوم باشند و به راحتی آسیب نبینند.

نصب بالن تبلیغاتی نیاز به مجوز دارد؟

برای نصب بالن‌ تبلیغاتی در مکان‌های خاص ( مانند مکان‌های نظامی ) باید از اداره اماکن مجوز دریافت کنید اما نصب بالن در مقابل درب فروشگاه یا پشت‌بام شرکت خصوصی به مجوز نیاز ندارد.

اجاره بالن تبلیغاتی

مزایای اجاره بالن‌ و سازه‌های بادی 

اجاره بالن تبلیغاتی یا سازه‌های بادی در هر رنگ و اندازه‌ای که مایل هستید مانند سایر روش‌های تبلیغات محیطی مزایایی برای کسب‌وکار شما به همراه دارد که در ادامه با ۵ مزیت این روش آشنا می‌شوید.

۱- معرفی برند

هنگامی که از یک بالن بزرگ در ارتفاع برای آگاهی از برند استفاده می‌کنید، خیالتان راحت است که اندازه و شکل جالب آن‌ها به راحتی توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند و درصد بسیار کمی از مردم ممکن است آن‌ها را نبینند. 

۲- قابل استفاده در مکان‌های مختلف

می‌توانید از بالن‌ها و سایر سازه‌های بادی در مکان‌های مختلفی مانند محیط نمایشگاه‌ها، ورودی سالن‌ها، افتتاحیه فروشگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها، جشن‌ها و مسابقات ورزشی، مکان‌های تفریحی و بالای ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها استفاده کرد. 
قرار دادن آن‌ها به طور مناسب در خیابان ها و بزرگراه‌های شلوغ توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد و برخلاف بروشورها مردم نمی‌توانند بدون مطالعه آن‌ها را در سطل زباله بیندازند. 

۳- جذابیت بصری و تنوع

بر خلاف بنرها یا بیلبوردها، بالن‌ها از جهات و زوایای مختلفی قابل مشاهده‌اند. بالن‌ها را می‌توان به شکلی مطابق با محصولی که تبلیغ می‌شود ساخت. 
بالن‌ها به خودی‌خود جذاب هستند اما وقتی طراحی و شکل منحصر به فردی را به کار می‌گیرید مردم به راحتی آن را فراموش نخواهند کرد و حتی ممکن است آنقدر برایشان جالب باشد که تصویر آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی‌شان منتشر کنند و از این طریق برند شما بیشتر معرفی خواهد شد.
در حقیقت باید گفت هر چیزی که پرواز می‌کند برای مردم جالب است. استفاده از رنگ‌های روشن و طراحی‌های مختلفی در بالن‌ها، سازه‌های وماکت‌‌های بادی و همچنین عروسک‌های بادی در مقابل مکان مورد نظر یا ورودی‌ها نظر رهگذران را به خوبی به‌خود جلب می‌کند. 

۴- نصب و حمل و نگهداری آسان

مزیت دیگر بالن‌ها و سازه‌ها، راه اندازی و نگهداری آسان است. با یک پمپ در کمتر از پانزده دقیقه طول می‌کشد تا بالن یا سازه بادی باد شود و در صورت عدم استفاده، می‌توانید گاز را خالی کرده و آن‌ها را در یک جعبه نگهداری کنید. 
جنس سازه های بادی عموماً از پی وی سی الیافدار است و مقاومت خوبی در برابر گرما و رطوبت دارند. سازه‌های بادی برای استفاده مکرر بسیار مناسب هستند و حمل و نقل آن‌ها از یک مکان به مکان دیگر آسان است. 

۵- قیمت مناسب

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی از طریق سایر رسانه‌ها و حتی پلتفرم‌های دیجیتال مستلزم هزینه بالایی است. بالن‌ها و سایر سازه‌های بادی نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغات محیطی مانند آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی و بیلبوردهای بزرگ قیمت مناسب‌تری دارند، البته انتخاب شیوه تبلیغات به موارد بسیاری بستگی دارد.

اجاره بالن تبلیغاتی 

برای اجاره بالن تبلیغاتی یا سازه‌های بادی می‌توانید به مجموعه‌هایی که در حوزه تبلیغات محیطی فعالیت می‌کنند رجوع کنید. 

قیمت بالن‌های تبلیغاتی 

هزینه اجاره بالن‌های تبلیغاتی یا سازه‌های بادی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد کم‌تر است و قیمت بالن‌ها به فاکتورهایی مانند اندازه، ارتفاع، ساختار و ... بستگی دارد؛ برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با مشاورین ما از طریق شماره تماس در ارتباط باشید.

21 , مهر, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی