مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

تبلیغات مستلزم هزینه است و طبیعتاً شما وقتی این هزینه را صرف می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که این سرمایه‌گذاری موفق خواهد بود یا خیر. 
چگونه می‌توانید مطمئن باشید که بیلبورد شما چشم‌نواز و تأثیرگذار است؟ 
چگونه می‌توان اطمینان داشت ماهیت برند را به خوبی معرفی می‌کند؟ 
در این مطلب ابتدا مراحل طراحی بیلبورد را معرفی و بعد نکات مهم و کلیدی را که در طراحی باید در نظر داشت توضیح خواهیم داد.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی 

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی 

مرحله ۱: تحقیق درباره محصول و پیامی که قرار است بیلبورد بر پایه آن طراحی شود.
مرحله ۲: بررسی و انتخاب محل قرارگیری بیلبوردها.
مرحله ۳: تشکیل جلسه و بارش فکری برای ایده‌پردازی برای طراحی.
مرحله ۴: نوشتن متن و انتخاب رنگ‌ها
مرحله ۵: طراحی اولیه
مرحله ۶: بررسی و مقایسه طرح اولیه با ایده اصلی 
مرحله ۷: بررسی دقیق جزئیات طرح
مرحله ۸: طراحی کامل
مرحله ۹: بررسی نهایی کار 
مرحله ۱۰: چاپ و نصب بیلبورد

نکات مهم و کلیدی در طی فرآیند طراحی بلیبورد :

۱- طراحی ساده

هدف اصلی از طراحی بیلبورد انتقال پیام در کم‌ترین زمان ممکن است. طرح مورد نظر باید ساده و در عین حال خلاق باشد. قرار نیست در این زمان کوتاه برای مخاطب معما طرح کرد. 
به تناسب اجرای طرح بسیار دقت کنید؛ یک محتوای بیلبورد باید از فاصله دور کاملاً خوانا باشد و فونت‌هایی که به‌کار رفته باید بزرگ و ساده باشد.  

۲- هر برند، داستانی دارد

جایگاه بیلبوردها در کنار بزرگراه‌هاست و رانندگان و سرنشینان خودروها فرصت چندانی برای تماشای آن ندارند پس تا حد ممکن باید داستان و پیام خود را در کوتاه‌ترین زمان روایت کنید، داستانی که به‌خوبی در خاطرش بماند. به اینکه شما کدام نیازش را برآورده یا تسهیل می‌کنید و اینکه می‌خواهید بعد از دیدن پیام چه بذری در سرش بکارید. برای درک بهتر این فرآیند به شعارها و پیام‌های برندهای موفق نگاهی بیندازید.

۳- پیام کوتاه و جذابی ارائه دهید. 

بیلبورد جای ارائه توضیح مشخصات محصول نیست، قرار است معرف برند شما باشد و مخاطب را تحریک کند که درباره شما بیشتر بداند. 
باید تلاش بر این باشد که بیشتر طرح با مخاطب حرف بزند و تا جای ممکن از کلمات کمی استفاده کرد. شما در نهایت 10 ثانیه فرصت دارید و در این طی این زمان راننده به‌مسیرش هم نگاه می‌کند. پس تا حد ممکن پیام‌تان خلاصه و صریح باشد و نهایتاً از هفت کلمه بیشتر استفاده کنید. 

۴- انتخاب صحیح رنگ‌ها

از رنگ‌هایی استفاده کنید که از نظر روانشناسی با هویت برند و محصول شما مرتبط باشد. در طراحی بیلبوردها بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. 
همچنین هم‌نشینی رنگ‌های متضاد بسیار کارآمد است. این‌کار در انتقال بهتر پیام و ثبت و یادآوری برند شما در ذهن مخاطب بسیار تأثیرگذار است. 
از زمینه‌های ساده استفاده کنید، نباید زمینه بیلبورد را شلوغ و از تصویرهای زیاد استفاده کرد. وقتی زمینه ساده باشد محتوای پیام شما بیشتر جلب توجه می‌کند.

۵- خلاق و حتی ساختارشکن باشید.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی 

ممکن است گاهی فکر کنید هر ایده‌ای که به ذهنتان خطور می‌کند قبلاً طراح دیگری استفاده کرده است، بله خلاقیت کار دشواری است تا جایی که امکان دارد باید تلاش کرد که کاری متمایز از دیگران ارائه داد. 
در طراحی جسارت داشته باشید و حتی ساختارهای مرسوم را آگاهانه بشکنید و آشنایی‌زدایی کنید. 
مردم از طرح‌های نامتعارف اما حساب‌شده لذت می‌برند و مطمئناً در خاطرشان می‌ماند.

۶- طرح را قبل از نصب تست کنید.

زمانی که طرح آماده شد از چند نفر بخواهید که آن را از فاصله مورد نظر ببینند و بازخوردشان را از لحاظ دریافت پیام و جذابیت بصری بررسی کنید.

 

در این مقاله با مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی و ۶ نکته مهم طراحی بیلبورد آشنا شدید که می‌توانید از آن‌ها در طراحی بیلبورد خود استفاده کنید.

اگر شما به دنبال رزرو و اجاره بیلبورد در شهر تهران هستید می‌توانید بیلبوردهای مجموعه ما را مشاهده و در صورت نیاز به مشاوره با ما در تماس باشید. بیلبوردهای شهر تهران 

11 , مهر, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی