اشتباهات رایج در تبلیغات محیطی

اشتباهات رایج در تبلیغات محیطی

هیچ کسب‌وکاری نمی‌خواهد بودجه بازاریابی خود را در یک کمپین تبلیغات محیطی هزینه کند و بعد از أن بازگشت سرمایه‌ای را مشاهده نکند. اشتباهات زیادی هنگام اجرای یک کمپین وجود دارد که می‌تواند موفقیت شما را کم‌رنگ کند. در اینجا تعدادی از رایج‌ترین اشتباهات در تبلیغات محیطی را که می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد، آورده شده است.

۱- فقدان تحقیق

مانند هر استراتژی بازاریابی، شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا استراتژی مناسب برند خود را تدوین کنید. شما باید به این فکر کنید که مخاطبان هدف چه کسانی هستند؟ کدام مکان‌ها مناسب هستند؟ رقبای ما چه می‌کنند و از کدام نقطه شروع کنیم تا مؤثرتر باشد و ... مطمئن باشید بدون استراتژی حساب‌شده احتمال موفقیت شما کم است.

اشتباهات رایج در تبلیغات محیطی

۲- قرارگیری تبلیغات در مکان اشتباه و زمان نامناسب

این اساساً بزرگترین اشتباهی است که در حوزه تبلیغات محیطی اتفاق می‌افتد. شما باید مطمئن باشید که بیلبورد انتخابی در منطقه‌ای قرار دارد که مخاطبان هدف شما حضور دارند. علاوه بر این باید مطمئن باشید که تبلیغ شما بر روی بیلبورد انتخابی در زمان مناسب نمایش داده می‌شود. ضمناً شما نمی‌توانید به سادگی تبلیغات خود را بر روی چند بیلبورد نصب کنید و امیدوار به افزایش فروش باشید. محدودکردن تبلیغات به یک مکان یا منطقه خاص اشتباه است مگر اینکه مخاطب هدف خاصی در ذهن دارید.
برای انتخاب یک بیلبورد مناسب، شما حتما باید با یک فردی که در این حوزه تجربه دارد مشورت کنید.

۳- استفاده از فونت‌هایی که خوانا نیست

اگر یادتان باشد در مقاله قوانین طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی گفتیم که شما فقط ۳ ثانیه وقت دارید تا پیام خود را به مخاطب انتقال دهید اگر مخاطب نتواند متن تبلیغ شما را خصوصاً از راه دور بخواند، دیگر حتی موقعیت مکانی خوب هم معنایی ندارد. از فونت بزرگ و خوانا (متناسب با اندازه بیلبورد)، جملات مختصر و پس زمینه‌ای استفاده کنید که همه‌چیز ساده و چشم‌نواز باشد. مخاطب فرصتی برای رمزگشایی متن شما ندارد. 

۴- نادیده گرفتن اهمیت خلاقیت در طراحی و تبلیغات یکسان در همه‌جا

به این فکر کنید که مخاطب نیاز به یادآوری و تنوع دارد. چیزی که جدید یا متفاوت به نظر می‌رسد به جلب توجه مشتریان کمک می‌کند و به آن‌ها زمان بیشتری برای واکنش و تصمیم‌گیری برای بررسی کسب‌و‌کار شما می‌دهد. راه های خلاقانه و منحصر به فرد برای متمایزشدن پیدا کنید. بیلبوردهای زیادی در کنار تبلیغ شما قرار می‌گیرند، حتی برند رقیب. 
شما باید توجه مردم را از سایر تبلیغاتی که با آن‌ها رقابت می‌کنید به خود جلب کنید. 
به یاد داشته باشید با نصب تبلیغات بی‌کیفیت و بدون خلاقیت در مناطق شهری، دید مخاطبان به برند شما منفی خواهد شد و جبران این مسئله و جلب اعتماد دوباره، چالش دشواری خواهد بود. 

اشتباهات رایج در تبلیغات محیطی

۵- عدم تعامل صحیح با مخاطب (Call to Action)

در بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی مشاهده می‌کنیم که این موضوع را چندان جدی نمی‌گیرند. محتوای تبلیغ باید به‌قدری اثرگذار باشد که به عمق احساسات مخاطب نفوذ کند و او را برای اقدام ترغیب کند. 
شما از اجاره بیلبورد تبلیغاتی هدفی دارید؛ مانند اسکن QR Code، نصب اپلیکیشن، عضویت در سایت و ... به‌هرحال عدم موفقیت در ارتباط با مخاطب هدف به شکست تبلیغ منجر خواهد شد.

۶- استفاده از مواد نامرغوب

توجه به مسئله آب و هوای منطقه مورد نظر و به‌کارگیری مواد مناسب نکته‌ای است که گاهی در تبلیغات محیطی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث فرسودگی، رنگ‌پریدگی، پاره شدن بنر و... می‌شود. 

۷- طراحی نامناسب لوگو بر روی هدیه‌ها

همانطور که در مطالب گذشته گفتیم هدیه‌های شرکتی نیز نوعی تبلیغات محیطی محسوب می‌شوند و طراحی بزرگ لوگو، شعارها و آوردن آدرس بر روی هدیه‌ها کاری اشتباه است و ممکن است کارآیی هدیه‌ها از بین برود. باید در نظر داشت که هدیه‌ها به شرکای تجاری و مشتریانی داده می‌شود که برند ما را می‌شناسند و به پاس همکاری و اعتمادشان از آن‌ها قدردانی می‌کنیم. پس لزومی برای این‌گونه اغراق تبلیغات وجود ندارد. 

اشتباهات رایج در تبلیغات محیطی
مواردی که ذکر شد اشتباهاتی است که در اکثر بیلبوردهای تبلیغاتی وجود دارد که با کمک یک شخص یا مجموعه‌ای که در تبلیغات محیطی تجربه دارد می‌توانید از این اشتباهات اجتناب کنید.

10 , مهر, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی