تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟ + ۱۷ روش موثر

برترین و بزرگ ترین شرکت‌های فناوری و تکنولوژی روز دنیا مانند فیسبوک و گوگل که در دنیای تبلیغات آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) پیشرو و مرجع هستند برای معرفی جدیدترین محصول یا ویژگی خود به انواع روش‌های تبلیغات محیطی روی می‌آورند و از بیلبوردهای سراسر جهان برای انتشار تبلیغ خود استفاده می‌کنند.

الکسیس اوهانیان یکی از بنیانگذاران Reddit در سخنرانی‌ خود در سال ۲۰۱۸ از سرمایه گذاری قابل توجهی در یک شرکت رزرو بیلبورد دیجیتال برای تبلیغات سخن به میان آورد و اظهار داشت تاثیر بسزایی در رشد شرکت داشته است.

با قدرت می‌توان گفت با وجود تمام نقاط قوت تبلیغات آنلاین، زمانی که می‌خواهید پیامی مورد توجه افراد قرار گیرد بهترین روش استفاده از تبلیغات محیطی است.

تبلیغات محیطی چیست ؟

 

تبلیغات محیطی چیست ؟

به هر ابزار و رسانه‌ی تبلیغاتی بصری و صوتی که خارج از فضای خانه باشد و با مشتریان ارتباط داشته باشد تبلیغات محیطی می‌گویند و در زبان انگلیسی به این نوع تبلیغات OOH Advertising  که مخفف Out-Of-Home است می‌گویند؛ تبلیغات محیطی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات است که امروزه همچون گذشته رواج دارد.

بیلبوردها، تابلوهای داخلی و خارجی، تبلیغات روی مبلمان شهری مانند سرپناه اتوبوس یا نیمکت، در مناطق حمل‌ونقل مانند فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های قطار  و ... نمونه‌هایی از تبلیغات محیطی و شهری هستند که روزانه در مرض دید هزاران شخص قرار می‌گیرند.
انواع روش‌های تبلیغات محیطی هزاران مکان و میلیون‌ها صفحه نمایش در سراسر جهان را فرا گرفته‌اند که قدرت بسزایی در انتقال پیام‌ها دارند.

برخی براین باورند که تبلیغات محیطی جز بازاریابی سنتی است و دیگر زمان استفاده از روش‌های بازاریابی سنتی به پایان رسیده است اما مهم‌ترین شرکت‌های جهان مانند اپل، آمازون، سامسونگ، بوش، کوکاکولا و ... و همچنین شرکت‌های معروف داخلی مانند ایرانسل، دیجی کالا، همراه اول، فیلیمو و ... به طور منظم و گسترده از تبلیغات محیطی در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند و نتایج خوبی نیز دریافت می‌کنند.

انواع روش‌های تبلیغات محیطی 

تبلیغات محیطی مانند سایر روش‌های تبلیغات انواع گوناگونی دارد که برندها با توجه به استراتژی تبلیغات خود یک یا چند روش را انتخاب می‌کنند.
رایج ترین روش‌های تبلیغات محیطی عبارتند از :
1.    بیلبورد  (Billboard)
2.    استرابورد (Straboard)
3.    لمپوست بنر (Lamppost Banner)
4.    لایت باکس تبلیغاتی (Light Boxes advertising)
5.    بروشور (Brochure) 
6.    تبلیغات هوایی (Aerial advertising)
7.    بیلبورد دوچرخه (Billboard bicycle)
8.    بیلبورد اتوبوس (Bus advertising)
9.    نمایشگرهای ایستگاه‌های قطار و فرودگاه (Commuter rail display)
10.    تلویزیون‌های شهری (Advertising TV screens)
11.    مبلمان شهری (Urban furniture advertising)
12.    بیلبورد عرشه پل  (Bridge advertising)
13.    بیلبوردهای بادی (Inflatable billboard)
14.    دیوارنگاری (Wallscape advertising)
15.    استند تبلیغاتی (Advertising Stand)
16.    تابلوی تبلیغاتی فروشگاهی (Store board)
17.    اسپیس بنر (Espace banner)

 

۱- بیلبورد (Billboard)

بیلبورد چیست ؟ + همه چیز درباره بیلبوردهای تبلیغاتی

بیلبورد (Billboard) یک ساختار تبلیغاتی بزرگ در فضای باز است، شبیه به یک پوستر بزرگ با پایه که برای تبلیغ یک نام تجاری (برند)، پیشنهاد یا معرفی محصول یا خدمت استفاده می‌شود.
بیلبوردها انواع مختلفی دارند که هر کدام می‌تواند به تنهایی یا در کنار هم می‌توانند شما را به اهداف بازاریابی‌ برندتان برسانند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  بیلبورد  بدانید.
 

۲-  استرابورد (Straboard)

اجاره استرابورد در کیش

استرابوردها نسل جدید تبلیغات محیطی هستند که برای آگهی ها و اطلاع رسانی ها از آن ها استفاده می شود و برخلاف اغلب بیلبوردها که به صورت افقی اند استرابوردها به صورت عمودی‌ با عرض ۳ متر و طول ۴ متر طراحی شده اند.

اجاره استرابورد بهترین گزینه برای تبلیغات محلی است و هزینه رزرو استرابورد بسیار کمتر از اجاره یک بیلبورد است.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  استرابورد  بدانید.

 

۳- لمپوست بنر (Lamppost Banner)

لمپوست بنر چیست ؟ + همه چیز درباره لمپوست بنر

لمپوست بنرها (Lamp Post Banner) به نوعی از تبلیغات محیطی گفته می‌شود که بنرهای تبلیغاتی بر روی پایه‌ی لامپ‌های شهری که در بلوارها و پیاده روها قرار دارند نصب می‌شود.
یکی از مزیت‌های لمپوست بنر‌ها، استفاده از دو وجه بنر است که متن تبلیغ از پشت و جلو برای تمامی افراد قابل مشاهده است.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  لمپوست بنر  بدانید.

 

۴- لایت باکس تبلیغاتی (Light Boxes advertising)

لایت باکس تبلیغاتی

لایت باکس یکی از روش‌های مدرن و جذاب تبلیغات محیطی است که در فضای بسته مانند ورزشگاه، فروشگاه و ... نیز قابل استفاده است.
طراحی لایت باکس‌ها (Light Box) به صورت یک پوستر است که زیر آن نور قرار دارد و در ابعاد و حتی اشکال مختلف مربع، دایره، مستطیل و ... طراحی و تولید می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  لایت باکس تبلیغاتی  بدانید.

 

۵- بروشور (Brochure) 

بروشور چیست

بروشور (Brochure) یک روش بازاریابی رایج است که برای تبلیغ خدمات یا ارائه محصول استفاده می شود  و این روش یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات محیطی است.
بروشورها از جنس کاغذهای معمولی یا روغنی هستند که روی آن متن و عکس مربوط به برند، محصول یا خدمت چاپ می شود و با توجه به طراحی‌های منحصر بفردی که دارند تا زده می شوند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره   بروشور   بدانید.

 

۶- تبلیغات هوایی (Aerial advertising)

تبلیغات هوایی (Aerial advertising)
تبلیغات هوایی (Aerial advertising) مدلی از انواع تبلیغات محیطی است که در آن با استفاده از هواپیما یا وسایلی نظیر بالن، تبلیغی را در آسمان به نمایش می گذارند یا با حرکات آکروباتیک و مواد دودزا عبارتی را در آسمان می نویسند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره   تبلیغات هوایی   بدانید.

۷- بیلبورد دوچرخه (Billboard bicycle)

بیلبورد دوچرخه (Billboard bicycle)

تبلیغات بیلبورد دوچرخه (Bicycle Billboard Advertising) نیز نوعی تبلیغات محیطی یا تبلیغات بیلبوردی است که در برخی از کشورها رایج است. در تبلیغات بیلبورد دوچرخه‌ای یک بیلبورد در قسمت پشت دوچرخه قرار می‌گیرد. دوچرخه سوار در مکان‌های مشخصی رکاب می‌زند و تبلیغ را به نمایش درمی‌آورد. 

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره   تبلیغات بیلبورد دوچرخه   بدانید.

 

۸- بیلبورد اتوبوس (Bus advertising)

تبلیغات بدنه اتوبوس

یکی از روش‌های رایج تبلیغات محیطی استفاده از بدنه اتوبوس و قطارهای شهری (مترو) برای اجرا تبلیغات است که به طور مداوم در طول روز در مرض دید هزاران فرد قرار می‌گیرد. این روش تبلیغات محیطی نیز همانند سایر روش‌ها مزایا و معایبی که با مطالعه و بررسی می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا تبلیغات اتوبوس‌ها و قطارها برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  تبلیغات بدنه اتوبوس و قطار شهری  بدانید.

 

۹- نمایشگرهای ایستگاه‌های قطار و فرودگاه (Commuter rail display)

تبلیغ در فرودگاه کیش

تبلیغات در فرودگاه و ایستگاه‌های مترو (Commuter rail display) روشی قدیمی و بسیار رایج است. شما روزانه انواع تبلیغات را در ایستگاه‌های مترو می‌بینید و اگر مسافر هواپیما باشید نیز بیلبوردهای بسیاری در فرودگاه‌ها دیده‌اید. این روش در جذب مشتریان بسیار موثر است و به دلیل وجود وقت آزاد افراد می‌توانند متن تبلیغ را به دقت مشاهده کنند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره   تبلیغات نمایشگرهای ایستگاه‌های قطار و فرودگاه   بدانید.

 

۱۰- تلویزیون‌های شهری (Advertising TV screens)

تلویزیون‌های شهری (Advertising TV screens)

با پیشرفت تکنولوژی، نوع جدیدی از تبلیغات محیطی روی کار آمد که به آن تلویزیون شهری (Urban TV) یا صفحات نمایش (Advertising TV screens) گفته می شود. تلویزیون های شهری نوعی از ابزارهای تبلیغات محیطی هستند که از اتصال چند کابینت یک متر در یک متر تشکیل می شوند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره   تبلیغات تلویزیون شهری   بدانید.

 

۱۱- مبلمان شهری (Urban furniture advertising)

مبلمان شهری (Urban furniture advertising)

مبلمان شهری (Urban furniture) یا مبلمان خیابانی (Street furniture) یک اصطلاح کلی برای اشیا و تجهیزاتی مانند نیمکت‌ها، موانع ترافیکی، ستون‌ها، صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های تاکسی، آب‌خوری‌ها، سطل زباله‌ها و ... است که از آن‌ها برای تبلیغات محیطی می‌توان استفاده کرد.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  تبلیغات مبلمان شهری  بدانید.

 

۱۲- بیلبورد عرشه پل  (Bridge advertising)

اجاره بیلبورد عرشه پل در تهران | معرفان

به بنرهای تبلیغاتی که بر روی عرشه پل‌های وسایل نقلیه یا پل عابر پیاده نصب می‌شود تبلیغات عرشه پل یا پل بنر گفته می‌شود. 
تبلیغات عرشه پل همانند بیلبوردها تاثیر بسزایی در تبلیغات دارد و اگر طراحی بنر هوشمندانه باشد تاثیر آن را چندین برابر می‌کند.
در گذشته تبلیغات محیطی فقط به بیلبوردهایی که محل قرارگیری دقیقی داشتند محدود می‌شد اما امروز به آسانی می‌توان یک بنر را بر روی عرشه پل نصب کرد.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  تبلیغات عرشه پل  بدانید.

 

۱۳- بیلبوردهای بادی (Inflatable billboard)

اجاره بالن تبلیغاتی

بیلبوردهای بادی (Inflatable billboard) و بالن‌های تبلیغاتی یکی از جذاب‌ ترین روش‌های تبلیغات محیطی هستند که امروز بسیار رایج شده‌اند. 
بالن و سازه‌های بادی را با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید در ابعاد و اشکال متفاوت سفارش دهید و در ارتفاع ۸۰ متر در هوا به احتزاز در آورید و همچنین می‌توانید از سازه‌های بادی بر روی زمین نیز استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره  بالن و بیلبوردهای بادی  بدانید.

 

۱۴- تبلیغات دیوارنگاری (Wallscape advertising)

بلیغات دیوارنگاری (Wallscape advertising)

تبلیغات دیوارنگاری (Wallscape advertising) یکی از اشکال تبلیغات محیطی است که در بازاریابی تاثیر بسیاری می‌گذارد. تبلیغات دیواری را به شیوه‌های مختلفی می‌توان ایجاد نمود اما معمولا به صورت نقاشی بر دیوار‌های بیرونی ساختمان‌های سطح شهر یا خارج شهر رسم می‌شوند. همچنین این تبلیغات بر دیوار ساختمان‌های نزدیک مراکز خرید و پارکینگ گاراژ‌ها مشاهده می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره    تبلیغات دیوارنگاری   بدانید.

 

۱۵- استند تبلیغاتی (Advertising Stand)

استند تبلیغاتی (Advertising Stand)

استند تبلیغاتی (Advertising Stand) سازه ای است که انواع بنر با طرح‌های مختلف روی آن نصب می‌شود تا نمایش بهتر و واضح‌تری را به دید عموم برساند. استند علاوه بر تبلیغ می‌تواند در جهت اطلاع رسانی مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی‌هایی مانند جلوه‌ی زیبای کار، وزن سبک، قابل حمل بودن، نصب و جمع کردن آسان و نیز قیمت مناسب استند موجب شده که در بسیاری از اماکن از جمله نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، سالن‌های کنفرانس، بیمارستان‌ها، آژانس‌ها، دفاتر پیشخوان و ... مورد استفاده قرار بگیرد. 

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره    استند تبلیغاتی    بدانید.

 

۱۶- تابلوی تبلیغاتی فروشگاهی (Store board)

 تابلوی تبلیغاتی فروشگاهی (Store board)

در اطراف فروشگاه‌ها تابلوهای تبلیغاتی زیادی دیده می‌شوند که در حال برندینگ یا تبلیغ یک محصول یا خدمات هستند. این تابلوهای تبلیغاتی انواع گوناگونی دارند که عبارتند از تابلوی مقابل فروشگاه، تابلوی تبلیغاتی پیلون، تابلوی تبلیغاتی سایبانی، تابلوی داخل ساختمان، بنر و ...

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره    تابلوی تبلیغاتی فروشگاهی    بدانید.

 

۱۷- اسپیس بنر (Espace banner)

اسپیس بنر (Espace banner)

اسپیس بنر یا قاب بنر (Espace banner) متشکل از لوله های فلزی سبک که طبق اشکال هندسی خاصی کنار هم قرار گرفته اند (اسپیس فریم) و بنر است که مستحکم باشد و بتواند سایزهای مختلف بنر را نگه دارد. به کمک اسپیس بنر می‌توان قاب ها و تابلوهای تبلیغاتی ایجاد کرد و از آن ها در اماکن سر باز و سر پوشیده استفاده کرد. 

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید : هرآنچه که باید درباره   اسپیس بنر   بدانید.


 

آیا تبلیغات آنلاین می‌تواند جای تبلیغات محیطی را بگیرد ؟

تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟ + ۱۷ روش موثر

امروزه استفاده از تبلیغات آنلاین بسیار رایج شده است و کاربران روزانه با هزاران تبلیغ و حجم انبوهی از اطلاعات بمباران می‌شوند به همین دلیل اکثر کاربران تبلیغات آنلاین را مسدود می‌کنند که باعث آزارشان نشود اما تبلیغات محیطی را نمی‌توان مسدود کرد و در دید تمام افراد خواهد بود.

با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود کسب و کارها از انواع تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد در راستای اهداف برندینگ و جذب مشتری اجتناب نکنند.

اگر در فکر اجاره بیلبورد هستید می‌توانید از منو به بیلبوردهای ما در تهران، جزیره و فرودگاه کیش، نمایشگاه بین المللی و برج میلاد دسترسی داشته باشید.
 

27 , مرداد, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی