بازاریابی آفلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

این روزها، بازاریابی آنلاین همه‌گیر شده است. چه از طریق سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات آنلاین. با این وجود، بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی آفلاین می‌توانند در معرفی برند شما مؤثر باشند. در اینجا خلاصه‌ای از انواع روش‌های رایج  بازاریابی آفلاین آورده شده است تا با این مفهوم بیشتر آشنا شوید.

۱- تبلیغات رادیویی

تبلیغ رادیویی باید کوتاه، بسیار خلاقانه و جذاب باشد تا کنجکاوی شنونده را تحریک کند تا به وب‌سایت، اپلیکیشن، غرفه یا فروشگاه شما سر بزند و به‌سراغ محصول برود. از طرفی روشی انعطاف‌پذیر نسبت به سایر روش‌هاست و شما می‌توانید در لحظات آخر هم محتوا را ویرایش کنید.

۲- تبلیغات تلویزیونی

اگرچه تبلیغات تلویزیونی هزینه بالایی دارند اما راه بسیار خوبی برای جلب توجه سریع مردم هستند. تلویزیون در طول شبانه‌روز مخاطبین زیادی دارد و در بین تبلیغات زیادی که پخش می‌کند، ارائه محتوایی که نوآورانه و تیزهوشانه باشد می‌تواند محصول شما را از بقیه متمایز کند.

۲- تبلیغات تلویزیونی

۳- کد تخفیف

با ارائه کدهای تخفیف‌ ویژه، حسن نیت خود را نشان می‌دهید و حس اعتماد مشتری را تقویت می‌کنید. در عین حال با این راه می‌توانید تعداد کاربران و مشتریان را افزایش دهید و حتی توجه مشتریان بالقوه‌ای که قبلاً هرگز نام شما را نشنیده‌اند جلب کنید. 

۴- QR کد

با استفاده از QR Codeها در متن تبلیغات محیطی؛ در باجه‌ها، ایستگاه‌ها و ... می‌توان مخاطب را به‌صورت مستقیم با بستر فروش مواجه کرد تا اطلاعات بیشتری راجع به محصول و کسب‌وکار شما به‌دست آورد.

۵- کارت ویزیت

وقتی در جلسات، رویدادها و کنفرانس‌ها شرکت می‌کنید با استفاده از کارت‌ ویزیتی که معرف شما و کسب‌وکارتان باشد، می‌توانید برند خود را به مشتریان و سایر مشاغل معرفی کنید. علاوه بر این وقتی آن‌ها مکان را ترک می‌کنند همچنان کارت را با خود خواهند داشت. 

۶- کاتالوگ و بروشورها

ممکن است تصور کنید چاپ بروشور یک روش قدیمی است اما یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی برند، مزایا و مشخصات محصول شماست، به‌خصوص اگر در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنید و در ارتباط مستقیم با مردم هستید. حتی می‌توانید در کاتالوگ از QR Code ها هم استفاده کنید.

۷- هدیه‌های مناسبتی

یک تبریک شخصی یا یک نشانه کوچک که به‌خوبی طراحی شده باشد، می‌تواند به مشتریان حس ارزشمندی و اهمیت را القا کند. هدیه‌های تبلیغاتی معمولاً بسیار مؤثر هستند. به عنوان مثال چراغ قوه‌ کوچک، تقویم یا فلش‌مموری‌ها با لوگوی شرکت شما به شناخت برند کمک می‌کنند و به مشتریان نشان می دهد که از کسب‌وکار آنها قدردانی می‌کنید. 

۸- بیلبورد‌های تبلیغاتی

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغات محیطی استفاده از بیلبوردهاست. بیلبوردها بیشتر در کنار مسیرهای عبوری و بزرگ‌راه‌ها نصب می‌شوند، بنا بر این مدت‌زمان مواجهه مخاطب با آن‌ها مختصر است و باید تصویر و لوگوی شما از لحاظ بصری بسیار جذاب و باکیفیت و پیام آن خلاصه و مفید باشد. برعکس، در بیلبوردهایی که در مسیر پیاده‌روها و ایستگاه‌ها قرار دارند امکان توضیح و معرفی بیشتری دارند. حتی می‌توان در این نوع از بیلبوردها از QR Codeها هم استفاده کرد.
باید گفت به‌کارگیری هرکدام از این روش‌ها بسته به ماهیت، محصول، نوع خدمات کسب‌وکارهاست و با ایجاد یک نمونه کمپین و نتایج حاصل از آن می‌توان به استراتژی بهتری دست یافت. به یاد داشته باشید که بازاریابی آفلاین جایگزینی برای تبلیغات آنلاین نیست بلکه ابزار دیگری برای معرفی برند شماست. در واقع بهترین استراتژی‌های بازاریابی، آن است که کمپین‌های آفلاین و دیجیتال را به‌هم متصل و ترکیب کند. 

بیلبورد‌های تبلیغاتی

در این مقاله با انواع روش‌های بازاریابی آفلاین آشنا شدید که برترین و کارآمدترین روش تبلیغات محیطی یا همان اجاره بیلبورد می‌باشد که با دریافت مشاوره از متخصصین این حوزه می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی طراحی کنید و تبلیغات برند خود را در سراسر شهر به نمایش بگذارید.

29 , شهریور, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی