تبلیغات بدنه اتوبوس و قطار شهری

تبلیغات بدنه اتوبوس و قطار شهری

شما به‌عنوان صاحبان کسب‌وکار همیشه به‌دنبال استراتژی‌های بازاریابی کارآمد و نوآورانه هستید تا برند خود را به مخاطبان معرفی کنید. 
در میان گزینه‌های متنوع، تبلیغات بدنه اتوبوس و قطار شهری یکی از روش‌های همه‌کاره در تبلیغات محیطی‌ است. در این مطلب، مزایا و معایب تبلیغات حمل‌ ونقل شهری را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این نوع تبلیغات برای محصول یا خدمات شما مناسب است یا خیر بگیرید.

تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟ + ۱۷ روش موثر

استفاده از تبلیغات بدنه بیرونی اتوبوس‌ها و قطارها

اگر نمی‌خواهید تبلیغ شما فقط به یک تقاطع، دیوار یا کنار خیابان محدود شود، تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها و قطارهای مترو می‌توانند برند شما را به هر جایی که مشتریان شما هستند منتقل کنند. اتوبوس به شما امکان می‌دهد تا به مشتریان در سراسر شهر دسترسی داشته باشید و توجه افراد محلی، عابران پیاده و رانندگان و البته مسافران را که در ایستگاه‌ها ایستاده‌اند به برند خود جلب کنید.
بیشتر مسافران روزانه در مسیرهای ثابت در زمان‌های برنامه‌ریزی شده با اتوبوس یا مترو سفر می‌کنند و آگهی شما را به طور مکرر می‌بینند. اگر شخصی دو بار در روز از همان مترو یا خط اتوبوس استفاده کند، ممکن است حداقل ۲۰ تا ۲۵ بار در ماه آگهی شما را ببیند. تبلیغ شما هرچه بیشتر در معرض دید قرار بگیرد، شانس این که تاثیر دائمی در ذهن آن‌ها ایجاد کند و در خدمت هدف شما باشد بهتر است.

تبلیغات بدنه اتوبوس و قطار شهری

استفاده از تبلیغات فضای داخل اتوبوس‌ها و قطارها  

شما می‌توانید در فضای داخلی اتوبوس‌ها از لوگو، تبلیغ محصولات با افزودن کدهای QR، لینک‌های کوتاه، آدرس صفحه شبکه اجتماعی استفاده کنید. 
می‌توانید به عموم مردم این فرصت را بدهید که با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند. هنگامی که شخصی در قطار یا اتوبوس نشسته است، نادیده گرفتن تبلیغ شما غیرممکن است زیرا تا رسیدن به مقصد همیشه درست در مقابل اوست. 
مقرون به صرفه بودن تبلیغات اتوبوس‌ها، یکی دیگر از مزایای تبلیغات حوزه حمل‌ونقل این است که نسبتاً مقرون به صرفه است. در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات در فضای باز، مانند بیلبوردها، تبلیغات حمل و نقل گزینه مقرون به صرفه‌تری هستند. میزان هزینه بسته به اندازه و مکان تبلیغ متفاوت است، اما عموماً نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی ارزان‌تر است.

معایب تبلیغات حمل‌ و نقل چیست؟

۱- وقتی مخاطب در زاویه بسته کنار اتوبوس قرار می‌گیرد یا در حال رانندگی‌ست خواندن تبلیغات اتوبوس می‌تواند چالش برانگیز باشد و به سختی می‌تواند تبلیغ را ببیند. 
۲- اگر یک جامعه هدف خاصی را در نظر دارید، احتمال دارد تبلیغ شما توسط مخاطبین هدف به‌خوبی دیده نشود. ممکن است اتوبوس حامل تبلیغ هر روز یک مسیر مشخص را طی نکند. برای صرفه‌جویی در فرسودگی وسایل نقلیه، شهرداری‌ها مسیرهای شهری (با توقف و حرکت زیاد) را با مسیرهای حومه‌ای طولانی‌تر جایگزین می‌کنند. بنابراین، یک اتوبوس ممکن است یک روز به مرکز شهر برود و به گروه هدف مورد نظر برسد، اما روز بعد را در حومه شهر بگذراند، جایی که ممکن است پتانسیل بازار کمی وجود داشته باشد. البته این در این صورت افراد بیشتری از نقاط مختلف شهر می‌توانند تبلیغ شما را ببینند.
۳- تبلیغ در اتوبوس‌ها و قطارها می‌تواند خراب شود. بر خلاف سایر اشکال تبلیغات خارج از خانه، مانند بیلبوردها، تبلیغات اتوبوس بیشتر در معرض خرابکاری هستند. اگر سرمایه‌گذاری در تبلیغات حمل‌ونقل را انتخاب می‌کنید، حتما شرکت معتبری را انتخاب کنید که در زمینه طراحی و انتخاب مواد بادوام تجربه داشته باشد.
۴- نشستن یا ایستادن در ساعاتی که مترو یا اتوبوس شلوغ است، بسیاری از مردم دچار کلافگی و بی‌حوصلگی می‌شوند و احتمال دارد اصلاً توجهی به تبلیغات نکنند، حتی ممکن است به‌دلیل ازدحام جمعیت، تبلیغ قابل مشاهده نباشد. 

به‌طور خلاصه، یک مزیت برای یک تبلیغ‌کننده محصول یا خدمات ممکن است برای دیگری عیب باشد. تبلیغات حمل‌ونقل می‌تواند رسانه موثری باشد اما برای استفاده درست از آن باید نقاط قوت و ضعف آن را درک کرد.

جهت دریافت مشاوره انواع تبلیغات محیطی ( اجاره بیلبورد، لمپوست بنر و ... ) از طریق شماره تماس با مشاوران خبره معرفان در تماس باشید. 

به کمک انواع روش‌های تبلیغات محیطی می‌توانید برند خود را معرفی کنید و با قدرت خارق العاده‌ای با همکاران خود به رقابت بپردازید؛ در این مقاله به معرفی یکی از چندین روش‌هاب تبلیغات محیطی پرداختیم اما مهم ترین و رایج‌ ترین روش تبلیغات محیطی اجاره بیلبورد است که بزرگ ترین برندهای ایران و جهان از آن استفاده می‌کنند.

انتخاب محل قرارگیری بیلبورد، ابعاد، طرح و ... در تاثیرگذاری بیلبوردها بر مشتریان بسیار اهمیت دارد؛ در لینک روبرو می‌توانید برترین و پربازدیدترین بیلبوردهای شهر تهران را مشاهده کنید.

اجاره بیلبورد در تهران 

01 , آبان, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی