تبلیغات دیواری چیست؟ مزایا و معایب

قطعا تا به حال با تبلیغات دیواری که به صورت نقاشی بر دیوار حک شده‌اند در سطح شهر و یا اتوبان‌های برون شهری مواجه شده‌اید. این تبلیغات با طرح‌های خاص و منحصر به فردی که دارند توجه افراد را به خود جلب می‌کنند.

تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟ + ۱۷ روش موثر

تبلیغات دیواری

تبلیغات دیواری (Wallscape advertising) یکی از اشکال تبلیغات محیطی است که در بازاریابی تاثیر بسیاری می‌گذارد. تبلیغات دیواری را به شیوه‌های مختلفی می‌توان ایجاد نمود اما معمولا به صورت نقاشی بر دیوار‌های بیرونی ساختمان‌های سطح شهر یا خارج شهر رسم می‌شوند. همچنین این تبلیغات بر دیوار ساختمان‌های نزدیک مراکز خرید و پارکینگ گاراژ‌ها مشاهده می‌شوند.
طراحی تبلیغات دیواری به صورت چشمگیر و در ابعاد بزرگ انجام می‌شود چرا که باید جزئیات آن از فواصل دور قابل رویت باشد. اجرای تبلیغات دیواری نیاز به برنامه و استراتژی دارد زیرا محتوای تبلیغ به مدت طولانی برروی دیوار می‌ماند. 

چگونه می‌توان تبلیغات دیوار نویسی را ایجاد کرد؟

تبلیغات دیواری عموما بوم‌هایی هستند که از وینیل یا مواد دیگری ساخته می‌شوند یا به صورت نقاشی‌هایی هستند که بر دیواره بیرونی ساختمان‌ها رسم می‌شوند. از آنجایی که دیوار‌های ساختمان‌ها ابعاد گوناگونی دارند اندازه‌ی خاصی برای این دسته از تبلیغات محیطی تعریف نشده است و سایز آن‌ها به اندازه‌ی دیوار بستگی دارد. طراحی تبلیغات دیواری باید به گونه‌ای خاص و منحصر به فرد صورت بگیرد تا در آگاهی مردم از برند نقش مهمی را ایفا کند.

تبلیغات دیواری چه مزایایی دارند؟

تبلیغات دیواری در مناطق پر رفت و آمد قرار دارند در نتیجه دارای مزایای مختص به خود هستند که عبارتند از:

  • در این نوع تبلیغات رقابت کمتر است : از آنجایی که تعداد جا‌هایی که بتوان تبلیغات دیواری را اجرا کرد محدود است، بالطبع رقابت کمتری برای دیده شدن تبلیغات وجود دارد پس تلاش کمتری برای جلب توجه می‌طلبد.
  • در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند : تبلیغات دیواری جذاب و یکتا برای مردم جالب هستند و این امکان وجود دارد که افراد با آن‌ها عکس بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند، در نتیجه تبلیغ فراتر از جایی که آگهی در آن وجود دارد، می‌رود و تعداد افراد بیشتری آن را می‌بینند.
  • تاثیر گذاری عمده‌ای دارند : همانطور که گفتیم اگر طراحی شما منحصر به فرد و خوب باشد می‌تواند توجه افراد سوار بر خودرو یا در حال پیاده روی و نیز رسانه‌ها را به خود جلب کند. استفاده از المان‌های خیره کننده در کنار تبلیغ، می‌تواند تاثیر تبلیغ را چندین برابر کند. 
  • خلاقانه هستند : در اماکنی نظیر جاده‌های برون شهری، المان تبلیغاتی زیادی وجود ندارد در این شرایط می‌توان از دیوار‌های ساده کارخانه‌ها، سوله‌ها و ... جهت ارائه تبلیغات استفاده نمود این کار می‌تواند در محیطی که تبلیغی وجود ندارد نوعی خلاقیت به حساب بیاید زیرا در واقع استفاده از ظرفیت‌های بالقوه محسوب می‌شود.  
  • امکان دسترسی همیشگی وجود دارد : تبلیغات دیواری دیر به دیر پاک یا تعویض می‌شوند از این جهت افراد می‌توانند برای مدتی طولانی به آن دسترسی داشته باشند. 

تبلیغات دیواری چه معایبی دارند؟

هر یک از انواع تبلیغات محیطی دارای مزایا و معایب هستند و تبلیغات دیواری هم از این قاعده مستثنی نبوده و ویژگی‌های مختص به خود را دارند. معایب این گونه تبلیغات به شرح زیر هستند:

  • هزینه زیادی دارند :‌ فضای دیوار معمولا از چند ماه تا چندین سال جهت تبلیغ اجاره داده می‌شود. علاوه بر آن هزینه نگهداری مداوم وجود دارد. این موارد هزینه زیادی را در بر دارد و موجب می‌شود که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مقرون به صرفه نباشد. 
  • نیاز به مراقبت و تعمیر دارند : ماهیت تبلیغات دیواری به گونه ای است که به صورت طولانی مدت نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند.
  • هدف گذاری دقیقی ندارند : تبلیغات دیواری فقط به گروه خاصی ارائه نمی‌شود بلکه در معرض دید همه‌ی افراد و همه‌ی سنین قرار می‌گیرد. این امر هدف گذاری بر جامعه مورد نظر را دشوار می‌کند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه تبلیغات دیواری کدامند؟

همانطور که عوامل متعددی بر قیمت بیلبورد‌ها و سایر تبلیغات محیطی دخیل هستند، هزینه تبلیغات دیواری هم به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. مکانی که تبلیغ در آن صورت می‌گیرد.
  2. مدت زمانی که تبلیغ انجام می‌شود.
  3. تعداد تقاضا‌هایی که برای اجرای این گونه از تبلیغات وجود دارد.

تفاوت تبلیغات دیواری با تبلیغات بیلبوردی چیست؟ 

تفاوت اصلی این دو در ساختار و اندازه است. تبلیغات دیواری معمولا در ابعاد بزرگ طراحی می‌شوند که از فاصله‌های دور بتوان جزئیات آن را رویت کرد ولی بیلبورد‌ها معمولا ابعاد کوچکتری دارند و برای مشاهده جزئیات آن‌ها باید فاصله‌ی کمتری با آن‌ها داشت. از نظر ساختار نیز کاملا بایکدیگر متفاوت اند.

اجاره بیلبورد در تهران 

تبلیغات دیواری یا دیوارنگاری یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات محیطی است که در تمامی کشورها استفاده می‌شود اما امروز روش‌های دیگری مانند اجاره بیلبورد، لمپوست بنر، استرابورد، اسپیس بنر و ... جای این روش قدیمی را گرفته‌اند. اجاره بیلبورد برای هر کسب‌وکاری می‌تواند یک گزینه خارق العاده باشد و به درخشیدن و رشد روزافزون آن بیانجامد. بیلبوردها با توجه به نرخ بازگشت ۶ برابری که دارند هر صاحب کسب‌وکاری را ترغیب می‌کنند که حداقل یک بار از این روش تبلیغ استفاده کند. اگر شما هم می‌خواهید مانند برندهای بزرگ یک تبلیغ متفاوت را در خیابان‌ها یا پر رفت‌وآمد ترین بزرگراه‌های تهران داشته باشید می‌توانید جهت دریافت مشاوره با همکاران ما از طریق شماره تماس در ارتباط باشید و تمامی سوال‌های خود در ارتباط با قیمت بیلبورد، زمان اجاره، نحوه تسویه حساب و ... را بپرسید.

مشاهده بیلبوردهای معرفان :

27 , بهمن, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی