تبلیغات هوایی چیست؟

شما اینجا هستید: خانه » وبلاگ » تبلیغات هوایی چیست؟

امروزه تبلیغات محیطی به روش های گوناگونی انجام می شود که هر کدام از این روش ها در مکان و شرایط خاصی بهترین بازدهی را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تبلیغات هوایی که یکی از شیوه های جذاب تبلیغات محیطی است بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟ + ۱۷ روش موثر

تبلیغات هوایی چیست؟

تبلیغات هوایی (Aerial advertising) مدلی از انواع تبلیغات محیطی بوده که در آن با استفاده از هواپیما یا وسایلی نظیر بالن، تبلیغی را در آسمان به نمایش می گذارند یا با حرکات آکروباتیک و مواد دودزا عبارتی را در آسمان می نویسند. این نوع تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه است و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می کند.

به چه اشکالی می توانیم تبلیغات هوایی را نشان دهیم؟

  • آسمان نویسی : در این نوع از تبلیغات هوایی، شعار یا نماد تجاری یک شرکت با استفاده از مواد دودزا توسط هواپیما های بال ثابت، در آسمان نوشته می شود.

  • بالن تبلیغاتی : در اماکنی که اجازه پرواز هواپیما وجود ندارد از بالن تبلیغاتی برای تبلیغات محیطی استفاده می شود. سرعت حرکت بالن پایین است و به همین دلیل در بحث تبلیغات هوایی پیام بهتر منتقل می شود. 
  • بیلبورد و بنر تبلیغات هوایی : در این روش تبلیغ هوایی، هواپیما یک بنر تبلیغاتی را به دنبال خود می کشد و شما می توانید پیام تبلیغاتی خود را در آسمان مشاهده کنید. 

در بیلبورد و بنر تبلیغات هوایی، بازار هدف بیشتر مورد تاثیر قرار می گیرد زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته، افراد تا مدت ها پیام این شکل از تبلیغات را به یاد خواهند داشت اما تعداد افراد کمتری را مورد پوشش خود قرار می دهد. البته باید توجه داشت که در شرایطی باید از این تبلیغ محیطی استفاده کرد که افراد با حجم عظیمی از انواع رسانه های تبلیغاتی رو به رو نباشند تا پیام تبلیغ شما بیشترین اثر گذاری خود را داشته باشد و به چشم آید. هزینه ی این نوع تبلیغ هوایی از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی تاحدودی کمتر است.

بنر و بیلبورد تبلیغات هوایی در ساعاتی از روز که هوا روشن است برای اماکنی نظیر استادیوم ها، همایش ها، مناطق گردشگری و تفریحی عمومی مناسب است.
برای استفاده از این روش تبلیغات محیطی باید با یک متخصص مشورت کنید.

چرا از تبلیغات هوایی استفاده کنیم؟

  • وقتی مخاطب صدای هواپیما را در آسمان نویسی و یا در بیلبورد و بنر تبلیغات هوایی می شنود بلافاصله به آن نگاه می کند و این تا مدت ها در ذهن مخاطب می ماند.
  • مردم روزانه در معرض انواع رسانه های تبلیغاتی، رادیو، تلویزیون، مطبوعات و ... هستند اما تبلیغات هوایی معمولا در زمان اوقات فراغت یا زمان و مکان خاص اجرا می شود و اثر بخشی بیشتری دارد همچنین سرعت اجرا این تبلیغات آرام است و افراد با دقت بیشتری می توانند پیام های تبلیغاتی را ببینند و به آن توجه کنند.
  • طبق تحقیقات انجام شده پس از گذشت ۳۰ دقیقه بیش از ۸۰ درصد افرادی که پیام تبلیغات هوایی را دیده اند به آسانی آن را به یاد می آورند و دقیقا می دانند پیام تبلیغ چه بوده.

مزایای تبلیغات هوایی چیست؟

  • در تبلیغات هوایی بازاریابی به صورت استراتژیک اتفاق می افتد زیرا منطقه بازاریابی از قبل پیشبینی و تعریف شده است و میزان ماندگاری پیام تبلیغ بسیار بالا است.
  • تبلیغات هوایی یک روش نوین و خلاقانه است که میزان تاثیر گذاری بالایی دارد.
  • به نسبت سایر روش های تبلیغاتی کم هزینه تر، مکان تبلیغ خلوت تر و حجم بینندگان بیشتر است که مزایای مالی بیشتری را در بر خواهد داشت.

در تبلیغات هوایی پیام ارسالی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

پیامی که به صورت هوایی تبلیغ می شود می بایست کوتاه و رسا، دارای پس زمینه ساده و تصویر بزرگ باشد و هویت محصول را مشخص کند.


همانطور که می دانید تبلیغات محیطی روش های مختلفی از جمله بیلبورد، استرابورد، لایت باکس، سازه بادی و ... دارد که تبلیغات هوایی یکی از روش های جذاب تبلیغات محیطی است که می توان از آن در مکان ها و شرایط به خصوصی استفاده کرد و به طور خاص در اذهان مخاطبان جای گرفت.
 

02 , بهمن, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی