تلویزیون شهری چیست؟

شما اینجا هستید: خانه » وبلاگ » تلویزیون شهری چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، نوع جدیدی از تبلیغات محیطی روی کار آمد که به آن تلویزیون شهری (Urban TV) یا صفحات نمایش (Advertising TV screens) گفته می شود. با روی کار آمدن تلویزیون های شهری، بسیاری از تبلیغات سنتی مانند چاپ و بخش بروشور تا حدودی کنار زده شدند. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی تلویزیون شهری و مزایا و معایب آن بپردازیم.

تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟ + ۱۷ روش موثر

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون های شهری نوعی از ابزارهای تبلیغات محیطی هستند که از اتصال چند کابینت (به هر یک از بخش های تلویزین های شهری کابینت گفته می شود) یک متر در یک متر تشکیل می شوند تا تبلیغات ویدئویی با کیفیت بالا در سطح شهر، میادین و اماکن پرتردد نمایش داده شوند. 
در دنیای در حال پیشرفت امروز، استفاده از تلویزیون های شهری در جهت معرفی کسب و کار و برندینگ شما نقش موثری دارد و می تواند در میان رقبا، کسب و کار شما را متمایز نشان دهد.

آشنایی با ساختار تلویزیون های شهری

در تلویزیون شهری کابینت ها مستقل از هم هستند و هنگامی که به هم  متصل می شوند به طور هماهنگ با هم کار می کنند. هر کابینت از تعداد زیادی ماژول تشکیل شده که ولتاژ مورد نیاز آن ها توسط چند منبع تغذیه تامین می شود.

مزایای استفاده از تبلیغات محیطی تلویزیون شهری

  • ساختار با دوام و مقاوم : تلویزیون های شهری ساختار مقاومی دارند زیرا تمام صفحات آن ها از قطعات محکم و فولادی تشکیل شده است و در برابر ضربه و آسیب، با دوام هستند.
  • هزینه کم برای نگهداری : تلویزیون های شهری از پنل های نمایشگر LED ساخته شده است. این پنل ها از کابل، کارت های گیرنده، منبع تغذیه و ماژول هایی تشکیل شده اند که در صورت خرابی هر یک از قطعات، می توان بدون نیاز به تعویض کل صفحه، مورد معیوب را جدا و تعمیر کرد. این امر هزینه نگهداری و تعمیر را کاهش می دهد.
  • دوام بالا در شرایط جوی : تلویزیون های شهری دوام بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف و دمای هوای بالا یا پایین دارند و می توان تبلیغات ویدیویی را در هوای آفتابی، بارانی و برفی مشاهده نمود.
  • نمایشگر زنده، واضح و چشم نواز : از ویژگی های خوب و منحصر به فرد این تلویزیون های شهری این است که تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی با وضوح نمایش داده می شوند و حالت چشم نوازی را ایجاد می کنند. همچنین برای رهگذران، دریافت اطلاعات با استفاده از صفحه نمایش های پویا و جذاب راحت تر است و ممکن است آن ها را برای چند لحظه جهت دیدن تبلیغات شما متوقف کنند.
  • ارائه مطالب خاص در زمان معین : با استفاده از تلویزیون شهری می توانید مطالب گوناگونی را در زمان های معین نمایش دهید. برای مثال در زمان صبحانه، تبلیغات صبحانه را در رستوران نمایش دهید و برای زمان ناهار و شام هم به همین ترتیب می توانید عمل کنید. با کمک تلویزیون شهری می توانید مطالب گوناگون را در بازه های زمانی معین به مخاطب خاص خود ارائه کنید.
  • قابلیت کنترل از هر مکان : نکته ی جالبی که در این مورد وجود دارد این است که شما از هر مکانی یا حتی از شهر های دیگر می توانید تلویزیون شهری را با کمک Wi-Fi و یا اینترنت همراه کنترل کنید و این در دراز مدت در هزینه و زمان صرفه جویی می کند.
  • حفظ سرمایه بیشتر : بیلبورد های تبلیغاتی برای چاپ و نگهداری و نیروی اجرا نیاز به هزینه و زمان دارند در صورتی که برای تلویزیون های شهری این هزینه کمتر می شود زیرا با تولید تبلیغات روی سیستم و بارگذاری آن توسط نرم افزارهای مربوطه هزینه ها کاهش می یابد. تلویزیون های شهری به یک استراتژی جدید در تبلیغات محیطی تبدیل شده اند و می توانند ارزش بیشتری برای سرمایه گذاری برایتان فراهم کنند. 

معایب استفاده از تلویزیون شهری

  • نصب تلویزیون شهری هزینه ی زیادی در بر دارد .

  • نیاز به تامین برق و پرداخت هزینه های آن

  • تلویزیون های شهری نور زیادی دارند و این آلودگی نوری - تصویری ایجاد می کند.

تبلیغات محیطی روش های متفاوتی دارد که هر کسب و کاری می تواند با توجه به نیاز و استراتژی کسب و کار خود از آن ها بهره ببرد. ممکن است اجاره تلویزیون شهری بر جذب مشتری و برند سازی یک کسب و کار تاثیر بسزایی بگذارد اما کسب و کار دیگری با اجاره بیلبورد و استرابورد نتیجه بهتری کسب کند.
انتخاب کانال تبلیغاتی مخصوصا تبلیغات محیطی نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر نیاز به تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد، اجاره استرابورد، اجاره تلویزیون شهری و ... را در کمپین تبلیغاتی خود احساس کرده اید پیشنهاد می کنیم با یک فرد متخصص این حوزه مشورت کنید تا بهترین بیلبورد در بهترین مکان ممکن را برای شما انتخاب کند تا نتیجه مطلوب به ارمغان آید.

جهت مشاهده بیلبوردها، لایت باکس ها و سایر روش های تبلیغات محیطی در تهران، برج میلاد، جزیره کیش، فرودگاه کیش و نمایشگاه بین المللی تهران به لینک روبرو مراجعه کنید :  مشاهده بیلبوردها  

15 , دی, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی