تبلیغات محیطی دیجیتال (‌DOOH) چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر، استفاده از رسانه‌های دیجیتال در تبلیغات بسیار رایج شده است و می‌توان گفت مرکز تبلیغات می‌باشند.
اما تبلیغات محیطی از این فضا عقب نمانده و خود را با نیازهای روز بازار تبلیغات هماهنگ کرده‌است؛ در گذشته اکثر روش‌های تبلیغات محیطی شامل بیلبوردها، بنرها و ... بود اما تبلیغ‌کنندگان این حوزه راه‌ی برای جذاب‌تر کردن و تاثیرگذاری تبلیغات آفلاین (محیطی) و ترکیب آن با فضای دیجیتال یافتند.
که تلاش‌ آن‌ها باعث پیدایش اصطلاح تبلیغات محیطی دیجیتال (Digital Out Of Home) شد؛ که در ادامه بطور کامل با این موضوع آشنا می‌شوید.

تبلیغات محیطی دیجیتال (‌DOOH) چیست؟ 

همانطور که می‌دانید تبلیغات محیطی یا تبلیغات خارج از خانه به تمامی روش‌های تبلیغات بصری می‌گویند که در فضای بیرون از خانه و فضاهایی عمومی اجرا می‌شود مانند بیلبوردها، لمپوست بنرها، مبلمان‌های شهری و ... .

تبلیغات محیطی دیجیتال به کانال‌ها و رسانه‌های دیجیتالی که در تبلیغات محیطی استفاده می‌شود می‌گویند مانند نصب یک صفحه نمایش دیجیتال به جای بیلبورد.

صفحه نمایش‌های دیجیتال در ابعاد مختلف با هر طرحی که تبلیغ‌دهنده بخواهد قابل سفارش و اجرا است که ابعاد و محتوای تبلیغ به استراتژی کسب و کار بستگی دارد؛ البته بازاریابان متخصص براین باورند که فقط از یک روش تبلیغاتی نباید استفاده کرد بلکه باید پیام برند را با روش‌های گوناگون مانند بیلبوردها، تبلیغاتی رادیویی، سازه‌های بادی، صفحه نمایش‌های دیجیتال شهری و روش‌های آنلاین به سمع و بصر مشتریان برسانید.

انعطاف پذیری تبلیغات محیطی دیجیتال 

تبلیغات محیطی دیجیتال (‌DOOH) چیست؟ 

می‌توان گفت هیچ محدودیتی برای نحوه و زمان ارائه تبلیغات DOOH وجود ندارد و به راحتی می‌توانید آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید البته به گونه ای که در تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده مؤثرتر باشد.

برای مثال، کمپین تبلیغات محیطی دیجیتال KFC در آفریقای جنوبی، از هدف‌گذاری زمان‌بندی‌شده برای اطمینان از اینکه مرتبط‌ترین محصولات برای مشتریان در زمان‌های مختلف روز تبلیغ ‌شوند، استفاده کرد. مصرف کنندگان فقط اقلام مخصوص صبحانه را در صبح و اقلام مخصوص ناهار را در شلوغی ظهر مشاهده می‌کردند.

آکاما دیویس، مسئول تمرین جهانی DOOH در Xaxis می‌گوید : «تبلیغات محیطی در یک دوره جدید و هیجان انگیز قرار دارد که با برنامه نویسی و دیجیتالی شدن بسیار تاثیرگذارتر شده‌است و به آسانی می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.» 

توجه داشته باشید؛ هنگام طراحی یک استراتژی DOOH، در بخش‌های B2B و B2C بهتر است از خود بپرسید که چه عوامل خارجی ممکن است بر فروش حداکثری محصول‌ یا اهداف برندینگ تاثیر داشته باشد مانند اخبار روز، فصل و ... و با توجه به آن‌ها یک تبلیغ محیطی دیجیتال مناسب طراحی کنید.

آیا تبلیغات محیطی دیجیتال گران است ؟

تبلیغات محیطی دیجیتال (‌DOOH) چیست؟ 

DOOH منحصر به بودجه‌های سنگین نیست و می‌تواند برای تطبیق با هر مقدار هزینه‌ای بهینه شود.
در گذشته، در تبلیغات اصلی با عنوان (go big or go home) با مفهوم بزرگ قدم بردار یا به خانه برو وجود داشت اما با توجه به انعطاف پذیری تبلیغات محیطی دیجیتال دیگر این اصل معنایی ندارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید تبلیغ خود را انتشار دهید.

در کمپین DOOH آفریقای جنوبی KFC بودجه مالی سنگینی برای 150 صفحه نمایش دیجیتال تبلیغاتی با هدف دسترسی حداکثری صرف شد.
اما می‌توان با استراتژی مناسب و البته همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی متخصص و با تجربه یک کمپین DOOH با هزینه معقول اجرا کرد.
البته اگر فکر می‌کنید که تبلیغات دیجیتال شهری هزینه زیادی برای شما دارد؛ می‌توانید تبلیغات کسب و کار خود را چه بزرگ و چه کوچک با تبلیغات محیطی ( بیلبورد، لمپوست بنر، اسیپیس بنر و ... ) شروع کنید؛ برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.
 

10 , شهریور, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی