مزایا و معایب تبلیغات محیطی

امروزه تکنیک‌های زیادی برای تبلیغ برند و کسب و کار وجود دارد؛ از فضای آنلاین گرفته تا فرصت‌های بازاریابی مستقیم اما دانستن اینکه بهترین راه برای صرف سرمایه تبلیغاتی شما از کدام راه می‌باشد بسیار دشوار است. با این حال، با گزینه‌های بسیار زیاد، تبلیغات محیطی (OOH) هنوزهم یک گزینه بسیار محبوب و موثر است.

تبلیغات محیطی چیست؟ + ۱۷ روش برتر و پربازده تبلیغات محیطی

در ادامه با برخی مزایا و معایب تبلیغات محیطی آشنا خواهید شد و پس از مطالعه مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا اجرا تبلیغات محیطی ( تبلیغات خارج از خانه ) برای برند و تجارت شما مناسب است یا خیر. 

مزایای تبلیغات محیطی 

مزایای تبلیغات محیطی 

بدون هیچ شکی از دیرباز تا به امروز تبلیغات بیلبوردی یکی از بهترین و موثرترین انواع تبلیغات بوده است.


آگاهی از برند 

به کمک انواع روش‌های تبلیغات محیطی می‌توانید پیام برند خود را در سراسر شهر یا کشور در هر ابعادی که بخواهید؛‌ به نمایش بگذارید.

دسترسی گسترده تر

برای دست‌یابی به حداکثر جامعه هدف، تبلیغات محیطی یکی از مناسب‌ ترین روش‌های تبلیغات است زیرا براساس آمارها، 80 درصد مردم به صورت هفتگی به انواع تابلوهای تبلیغاتی و تبلیغات متحرک توجه می‌کنند.

غیرقابل انسداد

برخلاف تبلیغات آنلاین، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی که قابل مسدود کردن هستند و مخاطب می‌تواند تصمیم بگیرید که تیزر یا بنرهای تبلیغاتی را ببیند یا خیر؛ تبلیغات محیطی قابل حذف یا مسدود شدن نیستند و همیشه در دید مخاطبین خواهند یود.

انتخاب مخاطب هدف

همانطور که در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید در تبلیغات محیطی و محاطی نیز می‌توانید تابلو تبلیغاتی خود را در محلی قرار دهید که در دسترس جامعه هدف برند شما باشد. برای مثال بیلبورد تبلیغاتی فروشگاه کالاهای ورزشی را می‌توان در یک استادیوم ورزشی یا نزدیک یک مرکز ورزشی نصب کرد.

انتقال سریع پیام

به کمک هر یک از روش‌های تبلیغات محیطی می‌توان پیام برند یا هدف کمپین تبلیغاتی را با یک تصویر و یک شعار مناسب در کوتاه‌ترین زمان به مخاطب انتقال داد.

ایجاد وفاداری

طبق مطالعات گسترده، مشتریان در صورتی که قبلا با تبلیغ شما تماس بصری داشته باشند، در آینده تمایل بیشتری به خرید از شما دارند و می‌توان گفت نسبت به شما وفادار می‌شوند.
و همچنین افرادی که قبلا تبلیغ محیطی شما را دیده‌اند، تمایل زیادی به خرید اینترنتی و تبلیغات اینترنتی شما خواهند داشت و با استفاده از این موضوع می‌توانید از تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین با یک استراتژی مناسب بیشترین بهره را ببرید.

معایب تبلیغات محیطی 

معایب تبلیغات محیطی 

تبلیغات محیطی می‌تواند گران باشد.

هزینه اجاره و نصب بیلبورد تبلیغاتی در تهران و هر شهر دیگری می‌تواند کمی گران باشد البته هزینه بیلبوردهای تبلیغاتی به ابعاد و محل قرارگیری آن‌ها بستگی دارد.
ممکن است کسب و کارهای کوچک که سرمایه زیادی ندارند از پس هزینه‌های بیلبوردهای تبلیغاتی گران برنیایند اما می‌توانند از سایر روش‌های تبلیغات محیطی استفاده کنند که هزینه کمتری دارند.

احتمال دید کمتر

اغلب بیلبوردها در ابعاد بزرگ اجرا می‌شوند که به راحتی قابل مشاهده باشند اما گاهی به علت شرایط بد آب و هوایی مانند مه، باران شدید و غیره ممکن است محتوای بیلبوردها قابل مشاهده نباشند.

رقابت دشوار

هزینه تبلیغات محیطی عموما گران است و به طور معمول، شرکت‌های غول‌آسا می‌توانند به آسانی هزینه آن را بپردازند. 
شرکت‌های بزرگ می‌توانند برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها قرارداد ببندند از بهترین و خاص‌ترین مکان‌های تبلیغاتی استفاده کنند و در مقابل، کسب و کارهای کوچک سهمی ناچیزی از این تبلیغات خواهند داشت.

محدودیت ابعاد

در تبلیغات محیطی به علت محدودیت ابعاد تابلوها، نمی‌توان متن طولانی نوشت بلکه باید محتوا کوتاه و با ابعاد بزرگ باشد که افراد در کوتاه‌ ترین زمان و به آسانی آن را بخوانند.

 

اجاره بیلبورد تبلیغاتی نیز مانند سایر روش‌های تبلیغاتی مزایا و معایبی دارد که شما می‌توانید با مشورت با یک فرد متخصص تبلیغات محیطی، تصمیم بگیرید که آیا این روش ‌برای تبلیغ برند شما مناسب است یا خیر.

جهت مشاهده برترین و پربازدیدترین بیلبوردهای تبلیغاتی تهران، نمایشگاه بین‌المللی، جزیره و فرودگاه کیش به لینک روبرو مراجعه کنید : اجاره بیلبورد تبلیغاتی 

03 , شهریور, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی