۸ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۲

۸ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۲

کسب‌وکارهایی که به برند تبدیل شده‌اند از شهرت بالایی بین مصرف کنندگان برخوردار هستند و به همین دلیل اکثر کسب‌وکارها در تلاش اند از راه‌ها و روش‌های مختلف به یک برند محبوب تبدیل شوند.
در مسیر برندینگ (برندسازی)، کسب‌وکارها ابتدا باید به تولید یک محصول محبوب برای مخاطب بپردازند؛ محصولی که بتواند نیاز‌های مشتری را برطرف کند و مشتری از آن لذت ببرد و در قدم‌های بعدی صاحبان کسب‌وکارها باید محصول خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنند.
برای معرفی محصول یا خدمات یک کسب‌وکار باید از انواع روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات محیطی استفاده شود.
البته مفهوم برند با شرکت متفاوت است زیرا یک شرکت ممکن است چندین برند داشته باشد.
با توجه به مطالب بالا تمامی کسب‌وکارها برای برند شدن و درخشیدن میان رقیبان خود جدا از محصول یا خدماتی که تولید می‌کنند نیاز به تبلیغات دارند و ۸ برند برتری که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم نیز برای معرفی محصولات خود از انواع تبلیغات مخصوصا تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد استفاده کرده‌اند زیرا طبق تحقیقات انجام شده در روند رشد برند‌ها، تبلیغات محیطی یکی از فاکتورهای تاثیرگذار است.
در ادامه با ۸ برند برتر و با ارزش جهانی آشنا می‌شوید و اطلاعات مفیدی درباره حوزه فعالیت و محصولات و ... آن‌ها خواهید خواند.
آمارها و اطلاعات این مقاله بر اساس اطلاعات وبسایت statista.com می‌باشد.

۱- اپل (Apple)

حوزه فعالیت : الکترونیک و فناوری اطلاعات 
محصولات : رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه، پخش کننده‌های صوتی و غیره.
دفتر مرکزی : کوپرتینو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

در حال حاضر اپل با ارزش ترین برند دنیاست. ارزش آن توسط کارشناسان آژانس‌های رتبه بندی ۳۵۵.۰۸ میلیارد دلار برآورد شده است.
شرکت اپل در ۱ آوریل ۱۹۷۶ توسط استیو وزنیاک، رونالد وین و استیو جابز تأسیس شد. این سه نفر در ابتدا به مونتاژ رایانه‌های خانگی و تولید مدل‌های اختصاصی رایانه شخصی مشغول بودند اما بزرگترین موفقیت آن‌ها زمانی بود که اپل خط تولید محصولات تلفن همراه ( گوشی‌های هوشمند آیفون (iPhone) و تبلت‌های آی پد (iPad) ) خود را به دنیا معرفی کرد.
در عصر حاضر طیف محصولات اپل بسیار گسترده است و شامل ساعت‌های هوشمند (Apple Watch)، کامپیوتر (iMac)، لپ تاپ (Mac Book)، تبلت (iPad)، گوشی‌های هوشمند (iPhone) و حتی دستمال تمیز کننده مخصوص می‌شود. 
با این حال، ویژگی بارز محبوبیت گجت‌های «Apple» کیفیت بالا، طراحی شیک و برنامه بازاریابی درخشان این برند است.
این برند با ارزش دارای هزاران دفتر، فروشگاه‌های تجاری و مراکز خدماتی در سراسر جهان با کارکنانی متشکل از ۱۴۷۰۰۰ کارمند است.

۲- آمازون (Amazon)

حوزه فعالیت :  فروشگاه اینترنتی 
محصولات : خرده فروشی مانند لباس، کتاب، مبلمان و ...
دفتر مرکزی : سیاتل، واشنگتن

فروشگاه اینترنتی آمازون دومین برند ثروتمند جهان است. آمازون همچنین رتبه پنجم را به عنوان گران‌ترین شرکت از نظر ارزش بازار دارد.
آمازون بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تاسیس شد.
خط تجاری اصلی این شرکت فروش محصولات است و محبوبیت این سرویس به دلیل کالاهای با کیفیت بالا، قیمت‌های پایین، تحویل سریع و مجموعه گسترده افزایش یافت.
کاربران اینترنت، تامین کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند هر کالایی را به تنهایی با استفاده از وبسایت آمازون به عنوان یک فروشگاه آنلاین بفروشند. 
طبق برآوردهای کلی، این شرکت بیش از ۱ میلیون نفر را استخدام کرده و بیش از ۳۵۰.۲۷ میلیارد دلار دارایی دارد. 
گردش مالی سالانه آن تقریباً ۴۵۸ میلیارد دلار است که آن را به یکی از موفق ترین برندها در جهان تبدیل می‌کند.

۳- گوگل (Google)

حوزه فعالیت : اینترنت
محصولات :  گوگل ادز(Google Ads)، جیمیل (Gmail)، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و ... 
دفتر مرکزی : کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

گوگل در حال حاضر سومین برند بزرگ جهان است و از آنجایی که پرکاربردترین موتور جستجو در اینترنت است، احتمالاً همه کاربران شبکه جهانی گوگل را می‌شناسند و همین باعث شده که برند «گوگل» یکی از گران‌ترین برندها در رتبه‌بندی جهانی است.
شرکت گوگل در سال ۱۹۹۳ توسط سرگئی برین و لری پیج تأسیس شد. 
همانطور که می‌دانید گوگل یک موتور جستجو است که میلیاردها پرس‌و‌جو را در روز پردازش می‌کند و اطلاعات مفیدی را به کرابران نشان می‌دهد و به دلیل جستجوی‌ پیشرفته‌ای که دارد توانسته قدرتمندترین سرویس تبلیغاتی (Google Ads) را ایجاد کند که درآمد اصلی شرکت از این سرویس می‌باشد.
البته این شرکت فقط خدمات اینترنتی ندارد بلکه شرکت آلفابت به طور مداوم پروژه‌های جدیدی را آغاز می‌کند به عنوان مثال، تلفن‌های همراه Google Pixel که به بازار جهانی عرضه شد بنابراین، منصفانه است که بگوییم با چنین رشد مداوم، گوگل یکی از بزرگ‌ترین برندهای جهان است.
کارشناسان ارزش شرکت گوگل را ۲۶۳.۴۳ میلیارد دلار تخمین می‌زنند که آن را به یکی از برندهای گران قیمت در جهان تبدیل می‌کند.

۴- ماکروسافت (Microsoft)

حوزه فعالیت : توسعه نرم افزار
محصولات : مایکروسافت آفیس(Microsoft Office)، مایکروسافت ویندوز(windows)، ایکس باکس  (Xbox)، لپ‌تاپ (Microsoft Surface)  و ...
دفتر مرکزی : ردموند، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

شرکت معروف بین‌المللی مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ توسط بیل گیتس تأسیس شد. در آن زمان، مایکروسافت اولین توسعه‌دهنده نرم‌افزار بود که از این طریق دستاوردهای خود تجربه استفاده از رایانه شخصی را کاربرپسند و بصری ‌کرد. این نرم افزار - سیستم عامل ویندوز - بود که یک پیشرفت واقعی محسوب می‌شد زیرا به کاربران عادی اجازه می‌داد به راحتی با رایانه شخصی کار کنند و به آن تسلط پیدا کنند. این سیستم موفقیتی باورنکردنی و سودهای کلانی را برای شرکت به ارمغان آورد.
امروزه مایکروسافت یکی از شرکت های پیشرو در بازار نرم افزار رایانه‌های شخصی است که علاوه بر این، دستگاه های تلفن همراه و لوازم جانبی، ویدئو، صدا و تجهیزات اداری تولید می‌کند و در حال حاضر در بین ۴ برند برتر جهان قرار دارد. 
کارشناسان ارزش این برند را ۱۸۴.۲۵ میلیارد دلار تخمین می‌زنند که او را به یکی از برندهای برتر دنیا تبدیل کرده است.

۵- والمارت (Walmart)

حوزه فعالیت : فروشگاه زنجیره‌ای ـ خرده فروشی
محصولات : مواد غذایی، نانوایی، آبجو، غذاهای منجمد نپخته، گوشت، داروها، غذاهای دریایی و سایر کالاها
دفتر مرکزی : بنتونویل در بخش شمال غربی ایالت آرکانزاس

والمارت بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که کالاها را با قیمت‌های پایین‌تر از میانگین در ایالات متحده و کانادا ارائه می‌کند که توسط سام والتون (Sam Walton) تاسیس شد.
فروشگاه والمارت برخلاف سایر فروشگاه‌ها همیشه ایده‌هایی جذاب و نو دارد مانند در سال ۲۰۱۳ به خریدارانی که موافقت کردند کالاها را به همسایگان خود که آن‌ها را آنلاین سفارش داده‌ بودند تحویل دهند، تخفیفاتی ارائه شد زیرا این مجموعه هنوز نتوانسته سیستم تحویل کالایی همچون آمازون داشته باشد.
والمارت با ۱۱۱.۹۲ میلیارد دلار ارزش دارای مشکلاتی همچون رقابت با بزرگترین فروشگاه آنلاین آمازون و انتقادات مشتریان است اما داشتن سرمایه و نفوذ بین‌المللی توانسته تا حدودی این مشکلات را کمرنگ کند.
هیچ کس نمی‌داند که آیا والمارت غول پیکر با سازماندهی قدیمی می‌تواند خود را با بازاری که به سرعت در حال تغییر است وفق دهد یا خیر.

۶- سامسونگ (Samsung)

حوزه فعالیت : الکترونیک
محصولات: الکترونیک، لوازم خانگی، کشتی سازی، مهندسی هواپیما، امور مالی، مواد شیمیایی و سرگرمی
دفتر مرکزی : سوون، مرکز استان گیونگگی دو، جمهوری کره جنوبی

سامسونگ در سطح جهانی به عنوان یک تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته شده‌است.
این شرکت در سال ۱۹۳۸ در کره جنوبی تاسیس شد و در سال ۱۹۶۹ شرکت سانیو(Sanyo) با سامسونگ ادغام شد که باعث ایجاد گروه سامسونگ شد و رویکرد بازاریابی و ماموریت شرکت را به طورکلی تغییر داد.
در سال ۱۹۸۰ اولین مدل‌های کولر گازی سامسونگ در بازار حضور یافت که این موضوع آغاز توسعه موفقیت آمیز تجهیزات آب و هوایی در بازارهای اروپایی و آسیایی بود.
در سال ۱۹۸۳ شرکت سامسونگ تولید کامپیوترهای شخصی را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱-۱۹۹۲ توسعه اولین خط تولید تلفن‌های همراه و در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه جهانی فوربس (Forbes) در بخش تولید لوازم الکترونیکی مصرفی شد.
در حال حاضر کمپانی سامسونگ با ۱۰۷.۲۸ میلیارد دلار دارایی یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های جهان است که خط تولید محصولات متنوعی را برعهده دارد.

۷- فیسبوک (Facebook)

حوزه فعالیت : اینترنت
محصولات : شبکه اجتماعی
دفتر مرکزی : منلو پارک، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

شبکه‌اجتماعی فیسبوک توسط مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در فوریه ۲۰۰۴ طراحی و توسعه یافت. 
شبکه اجتماعی فیسبوک در حال حاضر روزانه بیش از ۲ میلیارد نفر بازدید کننده دارد و به لطف تبلیغات آنلاین بیش از ۳۸ میلیارد دلار سود خالص سالانه دارد.
کارشناسان ارزش این برند را ۱۰۱.۲ میلیارد دلار تخمین زده‌اند که میان شبکه‌های اجتماعی برترین برند است.

۸- بانک (ICBC)

حوزه فعالیت : تجارت بانکی
دفتر مرکزی : پکن

بزرگترین و ثروتمندترین بانک جهان، بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC = Industrial and Commercial Bank of China) است که تقریبا ۱/۵ کل بانک‌های چین را تحت کنترل و سلطه دارد و همچنین یکی از بانک‌های مهم سیستماتیک جهان محسوب می‌شود.
این مجموعه  در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد که امروز بیش از ۴۳۵۰۰۰ کارمند دارند.
البته لازم به ذکر است که ۷۰٪ این بانک متعلق به دولت چین است.
ICBC هشتمین برند با ارزش جهان است و ارزش آن طبق داده‌های سایت statista.com، ۷۵.۱۲ میلیارد دلار می‌باشد.

در این مقاله با ۸ برند برتر دنیا براساس آمار و داده‌های سایت statista آشنا شدید و ما براساس تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه یک نقطه مشترک بین این برندها شدیم؛ نقطه مشترک این برندهای جهانی استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی برای معرفی برند و محصولات یا خدمات بود.
با توجه به ارتقا و رشد این برندها می‌توان نتیجه گرفت استفاده از تبلیغاتی محیطی یا همان اجاره بیلبورد تبلیغاتی در سراسر شهر یا کشور می‌توانید تاثیر بسزایی بر برندینگ داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله اجاره بیلبورد در تهران را نیز بخوانید تا اطلاعات مفیدی درباره نحوه رزرو بیلبورد در تهران داشته باشید : اجاره بیلبورد در تهران 

19 , مهر, 1401 | دسته بندی: تبلیغات محیطی