تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت

تاریخ 26 مهر 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت اندک است و به صورت غیر مستقیم بر رشد سایت شما اثر گذار است. استفاده از گوگل ادز مزایایی برای سایت به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم و با مطالعه این مقاله می‌توانید پاسخ این سوال را بدهید که آیا گوگل ادز بر سئو سایت شما اثر می‌گذارد یا خیر.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز (Google Adwords) یکی از شیوه‌های تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل برای سایت انجام می‌شود و به واسط آن صفحات هدف و مهم سایت در رتبه‌های برتر گوگل دیده می‌شوند. با ارائه این پلتفرم، گوگل منبع درآمد خود را افزایش داده است و از این راه تبلیغاتی کسب درآمد می‌نماید. 

تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز یک روش تبلیغاتی سریع برای رسیدن به هدف است که مخاطب زیادی را در کمترین زمان ممکن به سمت سایت شما روانه خواهد کرد. با پرداخت هزینه به گوگل برای گوگل ادوردز شما می‌توانید خدمات و محصولات خود را در سایت به مخاطبین هدف خود به نمایش بگذارید و درآمد بالایی را کسب نمایید. 

گوگل ادز تا زمانی که شما هزینه دیده شدن در صفحه یک گوگل را بپردازید برای شما مخاطب هدف ارسال می‌کند و به محض توقف پرداخت هزینه سایت شما از رتبه برتر صفحه اول گوگل به رتبه‌های بسیار پایین‌تر نزول پیدا می‌کند.

از گوگل ادز یا تبلیغات گوگل برای برجسته نمودن برند خود می‌توان استفاده نمود. با تبلیغات گوگل می‌توانید برند خود را به جمع برندهای معروف در گوگل اضافه کنید که باعث شناخته شدن برند برای کسب و کار خود می‌شوید. 

با تبلیغات محدود گوگل برای سایت شما زمانی که برند شما در ذهن مخاطب هدف ثبت گردد دیگر نیاز به تبلیغات گسترده و پرداخت هزینه سنگین نیستید و برند سایت شما در بین مخاطبین هدفتان مشهور گردیده است که در نهایت باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد.

برای کسب و کارها سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

برای کسب و کارها سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

برای پاسخ به این سوال که آیا برای رشد کسب و کارها سئو بهتر است یا گوگل ادز باید با ویژگی‌های هر دو آن‌ها آشنایی داشته باشید. 

سئو یک فرآیند طولانی مدت است که نیاز به صبر و شکیبایی دارد اما نتیجه‌ای که سئو به سایت شما می‌دهد طولانی مدت و اثرگذاری بیشتری دارد. برنامه ریزی و تداوم در سئو یک سایت لازمه رشد کسب و کار برای کارفرمایان است. 

در نقطه مقابل با تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز در مدت زمان بسیار کمتری می‌توان به رتبه برتر گوگل دست یافت و فروش بالا را برای مدت زمان محدودی تجربه نمود. تا مادامی که شما برای دیده شدن در رتبه برتر گوگل هزینه پرداخت نمایید در رتبه برتر گوگل دیده می‌شوید و فروش بالا را تجربه می‌کنید اما پس از تصمیم به عدم پرداخت هزینه گوگل ادوردز دیگر در رتبه برتر گوگل وجود ندارید و افت شدید رتبه و در نهایت افت فروش را تجربه خواهید نمود. 

استفاده از سئو یا گوگل ادوردز به کسب و کار شما بستگی دارد. اگر به دنبال کسب و کار طولانی مدت با فروش بالا هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از سئو است اما اگر برای مدت محدودی نیاز به فروش بالا و دیده شدن دارید بهترین گزینه و سریع‌ترین گزینه پیش روی شما استفاده از تبلیغات گوگل است. 

متخصصان این حوزه، سئو را بهترین روش برای کسب درآمد می‌دانند که با برنامه ریزی مداوم و صبر و شکیبایی به نتایج دلخواه دست خواهید یافت. نکته بسیار مهم در این باره این است که اگر شما توانایی پرداخت هزینه بلند مدت را به گوگل دارید می‌توانید از گوگل ادوردز نیز برای دیده شدن طولانی مدت استفاده نمایید.

تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت

تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز تاثیرات بسیار زیادی بر روی سایت خواهد گذاشت. هر کدام از تاثیراتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رشد سایت خواهد بود. با بررسی این تاثیرات به اهمیت گوگل ادز پی خواهیم برد که باید در نتیجه از تبلیغات گوکل برای رشد سریع سایت استفاده نمود.

۴ تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت عبارتند از:

۱- شناخت مخاطب هدف با تبلیغات گوگل

با گوگل ادوردز می‌توان شناخت مناسبی از مخاطبین هدف پیدا نمود و در راستای شناخت بهتر برای فروش بیشتر به مخاطب برنامه ریزی نمود. معمولا پس از چند روز استفاده از گوگل ادوردز اطلاعات بسیار زیادی از مخاطبین هدفتان کسب خواهید نمود. 
این اطلاعات در مقایسه با سایر راهکارها برای کسب اطلاعات با هزینه کمتر و صرف زمان کمتری عملی خواهد شد. دسترسی به اطلاعات رفتار کاربران در گوگل و سایت شما به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا بتوانید به راحتی فروش خود را بیشتر کنید و حاشیه سود مناسبی از کسب و کار خود دریافت نمایید. 

با گوگل ادز اطلاعاتی نظیر سن کاربران، اطلاعات جغرافیایی کاربران، جنسیت، نوع استفاده از مرورگر برای ورود به سایت شما و بسیاری اطلاعات دیگر را می‌‎توانید کسب نمایید. 
گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا هر چند شناخت بیشتری از مخاطبان هدف خود داشته باشید و برنامه ریزی برای فروش بیشتر و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مخاطب را راحت‌تر کنید. با کسب اطلاعات مفید از جانب تبلیغات گوگل می‌توانید تولید محتوا با کیفیت و بهتر را انجام دهید. با گوگل ادز می‌توان تولید محتوا را در راستای نیاز کاربر انجام داد تا کاربر با مطالعه تولید محتوا در سایت شما به نیاز خود پاسخ دهد.

۲- افزایش اشتراک گذاری مطالب سایت

اگر در سایت تولید محتوای یونیک و سئو شده منتشر شود باعث افزایش اشتراک گذاری آن مطلب مفید در سوشال مدیا خواهد شد که ورودی وبسایت با توجه به آن افزایش پیدا خواهد کرد. برای برندسازی از اشتراک گذاری زیاد استفاده می‌شود که تاثیر بسیار مفیدی برای کسب و کار شما خواهد داشت. اشتراک گذاری در اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش ورودی به سایت خواهد شد.

۳- پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر با استفاده از گوگل ادز

ابزارهای بسیار زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارند اما یکی از ابزارهایی که می‌تواند اطلاعات زیادی راجع به کلمات کلیدی برای استفاده کردن در سایت به ما ارائه بدهد گوگل ادز است. کمپین‌های تبلیغات گوگل اطلاعات مفید بسیار زیادی را ارائه می‌دهند که برای رشد سایت در آینده بسیار کمک کننده هستند. 
با سئو یک سایت می‌توان در مدت طولانی اطلاعات بسیار مفیدی را کسب نمود اما با تبلیغات گوگل در مدت زمان کوتاهی به این اطلاعات مفید می‌توان دست یافت. مسیر رشد سایت با دست یابی به این اطلاعات از رفتار کاربران هموار خواهد بود.

۴- افزایش برند سازی با تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل به دلیل اینکه در مدت زمان کوتاهی سایت شما را در معرض دید گسترده قرار می‌دهد باعث برند سازی کسب و کار شما خواهد شد. یک کسب و کار اگر برند معروفی داشته باشد فروش بیشتری را تجربه خواهد نمود و اگر سایت برای ارائه خدمات باشد تبلیغات گوگل در برندسازی آن نیز کمک شایانی خواهد کرد تا کاربران واقعی و هدفمند از خدمات یک کسب و کار بیشترین و بهترین استفاده را کنند. 

برند شدن یک کسب و کار اتفاقی به وجود نمی‌آید و برای برند سازی باید برنامه ریزی درست و اصولی اجرایی شود. در زمانی که سایت شما در رتبه برتر گوگل دیده شود به مرور زمان برند سایت و کسب و کار شما در ذهن کاربران نقش خواهد بست که بهترین روش برای برند سازی دیده شدن مداوم است. 

اگر کسب و کار شما برند معروف شود کاربر بلافاصله پس از دیدن سایت شما در نتایج گوگل بر روی لینک سایت شما کلیک خواهد کرد و وارد سایت شما خواهد شد و از خدمات و محصولات شما بهره‌مند خواهد شد.