تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

تاریخ 11 شهریور 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو بسیار مهم و کاربردی است. ارتباط بسیار خوب و مناسبی بین شبکه های اجتماعی و سئو سایت وجود دارد و شبکه اجتماعی می‌تواند باعث رشد یک وبسایت شود. مقالات معتبر زیادی از سوی گوگل منتشر شده است که مبنی بر تاثیر مستقیم و غیر مستقیم سوشیال سیگنال یا همان شبکه اجتماعی بر سئو سایت است. شبکه اجتماعی یک بستر مناسب برای رشد سایت به حساب می‌آید. در فضای آنلاین هم بستگی مناسبی بین سایت و شبکه اجتماعی وجود دارد. 

الگوریتم‌های متعدد گوگل هر کدام برای سئو سایت و رتبه بندی سایت‌ها معرفی شده‌اند. الگوریتم‌ها هر کدام وظیفه بررسی بخشی از تاثیرات سایت را برعهده دارند برای شبکه‌های اجتماعی نیز گوگل الگوریتم در نظر گرفته است. گوگل راه‌های ارتباطی که منجر به افزایش بازدید از یک وبسایت شود را بسیار حائز اهمیت می‌داند به همین جهت گوگل تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو را بسیار زیاد و مهم می‌داند. 

مزایای غیر مستقیم بسیار زیادی برای یک سایت با شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که هر کدام از مزایای آن باعث بهبود رتبه یک سایت می‌شود.

معمولا رتبه بندی‌هایی که در گوگل ورودی خوبی دریافت می‌کنند از تاثیر شبکه های اجتماعی قافل نشده‌اند و تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت خود را حائز اهمیت دانسته‌اند. بر اساس تحقیقات متخصصین سئو شبکه های اجتماعی مستقیم بر روی رتبه بندی صفحات سایت تاثیر ندارد اما تاثیر غیر مستقیم بسیار مهمی می‌تواند بر سئو سایت و رتبه گرفتن صفحات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره شبکه های اجتماعی و بازاریابی آن ها بدانید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

اشتراک گذاری صفحات سایت در شبکه های اجتماعی مختلف باعث بهبود رتبه آن صفحه و در نتیجه بازدید بیشتر و در نهایت فروش بیشتر آن وبسایت می‌شود. در الگوریتم گوگول تاثیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو سایت دیده نشده است اما تاثیر غیر مستقیم بسیار مناسبی بر روی سایت پس از اهمیت به شبکه اجتماعی دیده می‌شود.

ارتباط شبکه های اجتماعی بر سئو به این گونه است که هر چه صفحات سایت شما در شبکه های اجتماعی مختلف بیشتر اشتراک گذاری شود در نتیجه سایت شما بیشتر دیده می‌شود و فروش بیشتر را تجربه می‌کند. 

پس از آن، محتوایی که در رتبه بندی گوگل بیشتر دیده شود احتمال لینک دهی به آن از سوی سایر سایت‌ها نیز وجود دارد. 
فعالیت در شبکه های اجتماعی می‌تواند بازدید سایت را افزایش دهد و باعث بهبود برندسازی سایت شما شود. با حضور در انواع شبکه های اجتماعی می‌شود برند خود را به افراد بسیار زیادی معرفی نمود و باعث رشد برندینگ کسب و کار خود شد. 

شبکه های اجتماعی تلگرام، لینکدین و اینستاگرام بالاترین تاثیر را بر روی سئو سایت دارد و باعث افزایش ورودی سایت می‌شود. فرصت بسیار مناسبی برای افزایش ورودی سایت با توجه به شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که صاحبین کسب و کارها باید از این فرصت به خوبی استفاده نمایند. 

اگر اصول شبکه‌های اجتماعی برای سئو سایت به خوبی رعایت شود تاثیر دوچندان آن بر سایت مشخص و قابل لمس است.

مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

استفاده از شبکه های اجتماعی بر سئو سایت موثر است و مزایایی را برای برند به همراه دارد که برخی از این مزایا عبارتند از:

تولید محتوا با ارزش برای جذب لینک از شبکه اجتماعی 

یک تولید محتوای با ارزش باعث می‌شود تا سایت شما از شبکه‌های اجتماعی مختلف لینک بسیار زیادی دریافت کند و رشد سایت تا حدود بسیار زیادی افزایش یابد. محتوا اگر کیفیت پایینی داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌توان ورودی سایت را افزایش داد زیرا بیشترین دلیلی که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود محتوا ارزشمند و مفید برای کاربر است که باعث کلیک بر روی سایت و مشاهده و مطالعه محتوا می‌شود. در واقع باید تولید محتوا ارزشمند برای شما دارای اهمیت ویژه‌ای باشد و حساب بسیار زیادی بر روی تولید محتوا باز نمایید. برای سئو سایت شما بسیار مهم است که چگونه و به چه صورت محتوا تولید شود. بهتر است که محتوای تولید شده نیز به روزرسانی شود تا دغدغه کاربر پس از ورود به سایت شما برطرف گردد.

دریافت کاربر واقعی با شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی می‌توانند کاربر واقعی و در اصطلاح مخاطبان هدف را وارد سایت شما کند. این نوع کاربر پس از ورود به وبسایت از شما خرید می‌کند و یا از خدمات ارائه شده توسط شما بهره‌مند می‌شود. تبلیغات هوشمند در زمینه شبکه‌های اجتماعی نیز ورودی بسیار زیادی برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، لینکدین و .. سوشال مدیا متعبری هستند و میلیون‌ها کاربر در آن‌ها فعالیت می‌کنند و یا حضور دارند و دریافت لینک از ان‌ها ممی‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر سئو سایت شما داشته باشد. تاثیرات شبکه‌هایی مانند فیسبوک و توییتر بسیار فراتر از حد تصور بر سئو سایت خواهد بود.
 

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر گذار هستند؟

همانطور که گفتیم سئو وبسایت به موارد بسیاری بستگی دارد که یکی از آن‌ها فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک است. در ادامه با تاثیرات حضور و فعالیت صحیح در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت و برند آشنا می‌شوید:

۱- افزایش ترافیک سایت

با اشتراک گذاری محتوای منتشر شده در سایت با شبکه های اجتماعی ترافیک سایت نیز افزایش می‌یابد و کاربران متعددی به سایت شما ورود پیدا خواهند نمود و از خدمات و محصولات شما بهره مند خواهند شد.

۲- افزایش اهمیت سایت

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی سبب افزایش اهمیت سایت شما خواهد شد به طوری که دائم از سایت شما بازدید خواهد شد و سایت شما در نزد الگوریتم و ربات‌های گوگل مهم تلقی می‌شود.

۳- بهبود برند کسب و کار

شبکه اجتماعی باعث بهبود برند کسب و کار شما می‌شود و برند شما را با تعداد بسیار زیادی از افراد آشنا می‌سازد و افراد جذب شما می‌شوند.

۴- تسهیل در لینک سازی سایت

لینک‌هایی که از سایت شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود باعث تسهیل در امور لینک سازی سایت شما خواهد شد.

۵- تقویت نمودن سئو محلی با شبکه های اجتماعی

اغلب کسب و کارها می‌توانند با حضور در شبکه های اجتماعی باعث بهبود سئو محلی سایت شوند. در این باره باید آدرس و شماره تماس کسب و کار به اشتراک گذاشته شود تا بهبود سئو محلی برای وبسایت شما حاصل گردد.

۶- بهبود ایندکس محتوای جدید سایت 

اشتراک گذاری محتوای تولید شده در وبسایت باعث بهبود کشف محتوای جدید توسط گوگل می‌شود و به اصطلاح ایندکس محتوا با سرعت بسیار بالاتری انجام خواهد شد.

سخن پایانی

در دنیای امروزی با توجه به سروکار داشتن همه‌ی افراد با شبکه های اجتماعی، این فرصت وجود دارد تا سایت با توجه به اشتراک گذاری محتوا در آن‌ها به خوبی سئو شده و رشد نماید. 

تاثیرات شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب بر سئو سایت بسیار زیاد و حائز اهمیت است و باید به آن دقت زیادی شود تا رشد سایت با سرعت چند برابری پیش رود. برای بهبود رتبه سایت می‌‎توان از سایر شبکه های اجتماعی که قابلیت اشتراک گذاری محتوا را دارند نیز استفاده نمود و بهبود سایت را در کنار تولید محتوای با ارزش تجربه کرد. 

تاثیر شبکه های اجتماعی به طور معقول بر روی سایت شما بلند مدت خواهد بود و انتظار نتیجه دادن آن باید در بلند مدت به وقوع بپیوندد. پس در نتیجه تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو سایت شما پس از مدت کوتاهی نخواهد بود و حداقل چند ماه زمان نیاز است تا تاثیر آن بر روی رتبه بندی سایت شما مشخص شود و ورودی سایت و سپس فروش سایت شما افزایش یابد.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده‌ی کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ (طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، سئو سایت، تولید محتوا، موشن گرافی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، تبلیغات، فیلم برداری، عکاسی و ...) است و به شما در برندسازی، افزایش فروش و به طور کلی پیشرفت کسب‌وکارتان در حوزه آنلاین کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین خدمات ما سوشال مدیا مارکتینگ است که در این راستا ما به شما کمک می‌کنیم در انواع شبکه اجتماعی ها بدرخشید و به برندی نام آشنا تبدیل شوید و فروش روزافزون را تجربه کنید.

کارشناسان ما در زمینه طراحی پست و استوری، استراتژی فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی، ساخت ویدیو، موشن گرافی، عکس برداری و فیلم برداری و ... به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب و فعالیتی صحیح در جهت رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان پیش بگیرید.

در صورت داشتن هر گونه سوالی می‌توانید با شماره 02188704000 تماس بگیرید.