تکنیک ‌های افزایش بازدید سایت

تاریخ 10 آبان 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

تکنیک‌ های افزایش بازدید سایت برای سئو یک وبسایت بسیار زیاد است که با توجه به موقعیت و بودجه می‌توان با به کارگیری آن‌ها افزایش ترافیک را برای یک سایت فراهم کرد. 

افزایش بازدید سایت به ۲ روش طبیعی و به روش غیر طبیعی (ربات و ترافیک فیک) انجام می‌شود که توصیه ما به متخصصان سئو و کارفرمایان این است که به هیچ عنوان به دنبال افزایش ترافیک و بازدید سایت از طریق ربات و ترافیک فیک نباشند. 

با تکنیک‌ های افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی می‌توان خدمات خود و محصولات خود را به فروش برسانید. راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند ترافیک و ورودی یک سایت را افزایش دهد و هر کدام از این تکنیک‌ها موجب بهبود رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل می‌شود. 

درواقع بهتر است که صاحبان کسب و کارها و کارفرمایان برای سئو سایت خود و افزایش بازدید سایت خود از یک متخصص سئو بهره‌مند شوند تا این روند به درستی و آگاهانه انجام شود. 
در حالت کلی سئو بهترین روش و تکنیک برای افزایش بازدید از سایت است که خود شامل چندین روش و تکنیک است که باید تمامی آن‌ها به خوبی انجام شوند تا نتایج دلخواه در سریع‌ترین زمان و بهترین حالت کسب شود. 

هدف از افزایش بازدید سایت، جذب کاربر هدف است که نتیجه را برای یک کسب و کار مطلوب می‌سازد. اگر کاربر هدف وارد یک سایت شود و موارد سئو سایت به خوبی رعایت شده باشد بدون شک آن کاربر از خدمات شما بهره‌مند و از محصولات شما خرید می‌نماید. 

در ادامه مطلب در این مقاله به تکنیک‌های افزایش بازدید سایت خواهیم پرداخت که هر کدام از این روش‌ها و تکنیک‌ها نقش موثری در رشد سایت خواهند داشت.

نوشتن عنوان جذاب

نوشتن عنوان جذاب برای افزایش بازدید و ورودی سایت بسیار موثر است و کاربر پس از مشاهده عنوان جذاب بر روی سایت مورد نظر کلیک می‌کند و وارد سایت می‌شود که این روش آمار بازدید سایت را افزایش می‌دهد. در نهایت هر چه تعداد کلیک کاربران برای ورود به سایت شما بیشتر شود گوگل نیز سایت شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد و رتبه‌های صفحات سایت شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

دریافت بک لینک

دریافت بک لینک در صورتی امکان پذیر خواهد بود که شما درون سایت خود از یک محتوای مناسب و با کیفیت استفاده نمایید که مخاطب با مشاهده این محتوا دغدغه‌ای نداشته باشد و نیازش برطرف شود. اگر محتوای با کیفیت در سایت بارگزاری شود موجب می‌شود تا سایت‌های دیگر به شما لینک دهند که دریافت بک لینک به شدت برای افزایش بازدید از سایت مهم است و گوگل اطمینان بیشتری برای نمایش سایت شما به کاربران بیشتر خواهد نمود. دقت داشته باشید که اگر برای سایت خود بک لینک خریداری کنید و تعداد آن بیش از حد نرمال باشد گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و سایت شما را جریمه خواهد نمود. برندسازی نیز با کمک بک لینک اتفاق خواهد افتاد و برند شما به افراد بسیار زیادی نمایش داده خواهد شد.

آپدیت کردن محتوا

پس از انتشار محتوا و گذشت چند ماه از انتشار آن باید محتوای خود را آپدیت نمایید و به تعداد کلمات آن و عکس، ویدیو و پادکست اضافه نمایید. آپدیت محتوا باعث می‌شود تا رتبه صفحه در گوگل بهبود یابد و مخاطبان زیادی محتوای شما را بازدید و مطالعه نمایند. بروزرسانی و آپدیت محتوا برای گوگل نیز حائز اهمیت است و گوگل متوجه خواهد شد که شما به مخاطب خود اهمیت می‌دهید و نشان دهنده آن است که دغدغه کاربران برای شما مهم است که این امر برای گوگل بسیار مهم است.

استفاده از سوشال سیگنال

استفاده از سوشال سیگنال برای برندسازی یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت است و گوگل به سوشال سیگنال اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. با اشتراک گذاری یک پست در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شما دائم در حال دریافت لایک و کامنت هستید که موجب دیده شدن بالای آن صفحه از سایت شما می‌شود. در واقع باید این نکته را در نظر گرفت که تاثیر سوشال سیگنال به اندازه دریافت بک لینک نیست اما تاثیرات خود را برای افزایش بازید سایت دارد.

کلمات کم رقابت و طولانی را انتخاب کنید

با انتخاب کلمات کم رقابت و طولانی یا به اصطلاح سئو کلمات لانگ تیل (Long Tail) می‌توان سریع‌تر به نتیجه رسید و در نتایج گوگل دیده شد که باعث افزایش بازدید سایت خواهد شد. انتخاب کلمات پربازدید و پررقابت برای سئو در ابتدای راه سئو مناسب نیست و بهتر است که در ابتدا از کلمات لانگ تیل یا طولانی استفاده شود و پس از گذشت مدتی بر روی کلمات پررقابت و پربازدید هم سئو انجام شود.

انتشار رپورتاژ

پس از گذشت چند ماه از انتشار مقاله و محتوای خود و کسب رتبه در صفحه دوم گوگل یا حتی صفحه اول گوگل اما متوقف شدن رتبه و عدم بهبود رتبه می‌توان از خرید رپورتاژ استفاده نمود و بهبود رتبه را به خوبی مشاهده نمود. خرید رپورتاژ باید در زمان مناسب و به بهترین شکل انجام شود تا باعث بهبود رتبه و در نهایت افزایش باید سایت شود. اگر خرید رپورتاژ با آگاهی انجام نشود باعث بهبود رتبه نمی‌شود بلکه باعث افت رتبه و از دست رفتن رتبه می‌شود.

استفاده از اسکیما

استفاده از اسکیما در سئو سایت و افزایش بازید سایت موثر است و باعث می‌شود تا موتور جستجوگر گوگل محتوای شما را به راحتی شناسایی کند و به آن رنکینگ مناسب دهد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از روش‌ها و تکنیک‌های افزایش بازدید سایت است که با ارسال ایمیل انبوه به کاربران می‌توان باعث شد تا ورودی سایت افزایش یابد. ترافیک و بازدید سایت با این روش تا حدود زیادی افزایش می‌یابد و کاربران هدف از خدمات شما بهره‌مند و محصول شما را خریداری می‌کنند.

استفاده از تبلیغات

استفاده از تبلیغات یکی دیگر از تکنیک‌های افزایش بازید سایت به حساب می‌آید که باید با دقت انجام شود. تبلیغات موثر باعث می‌شود تا کاربر پس از مشاهده محصول یا خدمات سایت شما، وارد سایت شده و از آن بهره‌مند شود. 
تبلیغات برای کمک به سئو سایت به چند دسته تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) تقسیم می‌شود. هر کدام از این تبلیغات تاثیرات موثری در افزایش ورودی به سایت و در نتیجه افزایش فروش خواهند شد. 

تبلیغات گوگل یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای رسیدن به بازدید بالا است زیرا با نمایش دادن صفحات مهم سایت در رتبه‌های گوگل کاربران با جستجو هدف خود و مشاهده سایت شما بر روی آن کلیک خواهند نمود و ترافیک سایت چندین برابر افزایش خواهد یافت. با تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز شما نسبت به سایر رقبای مهم خود در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت که در این بازه زمانی می‌توانید فروش بالایی را تجربه کنید. تبلیغات گوگل ادز به این شکل خواهد بود که شما به ازای هر کلیک کاربر هزینه‌ای را به گوگل پرداخت خواهید نمود و طبیعتا هر چقدر مدت زمان بیشتری را در رتبه برتر گوگل قرار بگیرید هزینه پرداختی شما به گوگل نیز افزایش خواهد یافت. 

تبلیغات کلیکی نیز یکی دیگر از تکنیک های افزایش بازید سایت است که شما تبلیغات خود را به سایت‌های مطرح ارائه می‌دهید در ازای هر کلیک بر روی بنر تبلیغ شما هزینه‌ای را به سایت مورد نظر پرداخت خواهید نمود. تبلیغات بنری نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات برای افزایش بازدید و ورودی به سایت است که استفاده از آن اهمیت زیادی دارد.