بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ چیست؟

تاریخ 12 مهر 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ (SEO Marketing) یکی از انواع بازاریابی‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن استراتژی سئو اجرایی می‌شود. 

ازاریابی سئو به استراتژی گفته می‌شود که یک متخصص کلمات کلیدی مورد نظر یک سایت را در گوگل بالا می‌آورد تا باعث دیده شدن سایت در حوزه فعالیت خود شود. 

از راه بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ می‌توان محصولات خود را در گوگل برای تمامی افراد به نمایش گذاشت و فروش بی حدومرز خود را تجربه نمود. سئو مارکتینگ باعث دیده شدن برند یک کسب و کار می‌شود به طوری که با سئو شدن سایت بر روی کلمات مورد نظر و هدف یک کسب و کار باعث بهبود رتبه آن در گوگل می‌شود و برند یک کسب و کار نیز در گوگل معروف خواهد شد. 

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ مجموعه‌ای روش‌ها و کارهایی است که یک متخصص سئو بر روی سایت شما انجام می‌دهد تا سایت شما بیش از پیش در گوگل دیده شود و به اصطلاح نرخ کلیک بالایی را توسط کاربران تجربه نماید. با سئو مارکتینگ درست و اصولی کاربر ترغیب می‌شود که از محصول شما خرید نماید یا از خدمات شما بهره‌مند شود. 

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

تماس‌ها و خریدهای یک وبسایت به لطف سئو مارکتینگ می‌تواند به شدت افزایش پیدا کند. برای بازاریابی سئو و سئو مارکتینگ باید از یک فرد یا یک تیم متخصص در کنار خود استفاده کنید تا از خدمات و نتایج سئو مارکتینگ برای کسب و کار خود بهره‌مند شوید.
در واقع سئو مارکتینگ یا همان بازاریابی سئو همان جذب کاربر هدفمند از سوی موتور جستجوگر گوگل است که باعث رشد و پیشرفت یک کسب و کار می‌شود. سئو مارکتینگ یک روش تبلیغاتی به شمار می‌آید که این روش در حال حاضر از موثرترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در حوزه دیجیتال است.

سئو مارکتینگ چگونه باعث رشد یک وبسایت می‌شود؟

سئو مارکتینگ به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش ورودی یک وبسایت و در نتیجه افزایش فروش از سایت و رشد کسب و کار می‌شود. 

سئو مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه گذاری بهتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد. در سئو مارکتینگ با هزینه کمتری نسبت سایر روش‌ها سود بالاتری از درآمد برای صاحبان کسب و کارها به دست می‌آید. سئو مارکتینگ با روش مستقیم با استفاده از ابزارهای بازاریابی باعث رشد یک وبسایت می‌شود. با روش مستقیم می‌توان خدمات و محصولات خود را به خوبی به کاربران ارائه داد تا باعث افزایش مشتری برای یک برند و کسب و کار شود.

در روش غیر مستقیم سئو مارکتینگ با استفاده از انواع تبلیغات آنلاین اصولی ورودی یک وبسایت افزایش پیدا می‌کند که در نتیجه باعث افزایش مشتری و افزایش فروش برای کسب و کار می‌شود. در این روش با تبلیغات در سایت‌های خبری به روش سئو مارکتینگ ورودی یک وبسایت افزایش پیدا می‌کند و کاربران بسیار زیادی وارد سایت شما خواهند شد و از خدمات شما بهره مند می‌شوند.

نقش سئو در بازاریابی اینترنتی

نقش سئو در بازاریابی اینترنتی بسیار موثر است. مهم‌ترین هدف برای ساخت یک وبسایت، بازاریابی آن وبسایت و بحث درآمدزایی از آن است. برای بهبود شرایط درآمدزایی از سایت باید ساختار سئویی یک وبسایت به درستی انجام شود تا بالاترین حد از درآمد توسط آن کسب شود. برای بازاریابی سئو یک سایت پس از طراحی سایت باید سئو آن نیز به درستی انجام شود تا بیشترین ورودی کاربر را از گوگل دریافت نماید.

سئو اصولی یک وبسایت حتما باید توسط یک متخصص این حوزه اجرایی شود تا بهترین عملکرد را برای رشد یک کسب و کار داشته باشد. شما با استفاده از سئو مارکتینگ می‌توانید مهارت‌های خاص خود را به کاربران گوگل ارائه دهید و تا حد قابل قبولی از سئو اصولی ورودی دریافت نمایید. اگر بتوانید با سئو، صفحات هدف سایت خود را به لینک‌های برتر برسانید شما می‌توانید حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از ورودی گوگل را برای سایت خود دریافت نمایید.

اصول سئو مارکتینگ

اصول سئو مارکتینگ یک لازمه برای بهبود درآمدزایی و بهبود رتبه سایت است. در ادامه با برخی از اصول سئو مارکتینگ آشنا می‌شوید شاید تصور کنید که روند سئو وبسایت بسیار ساده است اما انجام تمام فعالیت‌های سئو و رسیدن به لینک یک گوگل نیازمند تلاش اصولی و صحیح است که باید توسط یک شخص باتجربه صورت گیرد.

  • شناسایی کلمات هدفمند و دارای ترافیک برای ورودی بالاتر از گوگل
  • تهیه استراتژی
  • تولید محتوای یکتا
  • بازاریابی محتوا 
  • سئو تایتل سایت
  • توضیحات متا یک وبسایت در بالاترین کیفیت ممکن
  • کمک از داده‌های ساختار یافته
  • آنالیز رقبای سایت
  • تبلیغات آنلاین
  • لینک سازی خارجی 

اصول سئو مارکتینگ در واقع بر اساس یک استاندارد مشخص و به صورت مستمر برای دستیابی به صفحه برتر گوگل یعنی صفحه یک گوگل به‌خصوص لینک یک انجام می‌شود. اصول سئو مارکتینگ دارای قوانین و استانداردهایی است که این قوانین را یک متخصص سئو می‌شناسد و باید توسط یک متخصص انجام شود تا به درست‌ترین حالت ممکن اجرایی شود. 

در سئو مارکتینگ اگر خطایی به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات کافی رخ دهد می‌تواند جبران بسیار سختی برای یک کسب و کار و یک وبسایت داشته باشد پس در نتیجه باید توسط افراد متخصص این حوزه صورت گیرد.
اگر اصول سئو مارکتینگ دقیق انجام پذیرد پس از گذشت چند ماه (حداقل ۶ ماه) نتیجه بسیار مطلوبی برای سایت حاصل می‌گردد. الگوریتم‌های مهم گوگل در سئو مارکتینگ مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بر اساس الگوریتم گوگل سئو سایت پیش برده شود تا بالاترین نتیجه حاصل گردد.
 

مزایای سئو مارکتینگ و بازاریابی سئو

مزایای سئو مارکتینگ و بازاریابی سئو بسیار زیاد هستند. سئو مارکتینگ برای بهبود رشد یک سایت مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به مزایای آن خواهیم پرداخت.

  • اولین و مهم‌ترین مزایای سئو مارکتینگ و بازاریابی سئو دستیابی به رتبه اول گوگل است که با سئو اصولی و یونیک می‌توان به رتبه برتر گوگل دست یافت. با رسیدن به رتبه ۱ گوگل شما می‌توانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان زیادی ارائه دهید و درآمد چندین برابری را نسبت به گذشته تجربه نمایید.
  • یکی دیگر از مزایای سئو مارکتینگ و بازاریابی سئو، برندسازی است که با روش بازاریابی سئو می‌توان برند خود را به تمامی کاربران در گوگل معرفی نمود و از برند شدن کسب و کار خود بهره‌مند شد. با برندسازی اصولی شما می‌توانید مشتریان دائمی و وفاداری را جذب نمایید. برند شدن کسب و کار شما باعث می‌شود تا افراد بسیار زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند و از خدمات و محصولات شما بهره ببرند که در نهایت موجب افزایش فروش شما و رشد درآمد برای شما خواهد شد.
  • از دیگر مزایای سئو مارکتینگ و بازاریابی سئو جذب مشتری هدفمند است که با سئو می‌توان مشتری هدفمندی را دریافت نمود. مشتری هدفمند به مشتری گفته می‌شود که با هدف خرید از شما یا بهره بردن از خدمات شما وارد سایت خواهد شد. این گونه از مشتریان خرید بیشتر را برای وبسایت فراهم می‌کنند و باعث افزایش سطح درآمد شما خواهند شد. نقش سئو مارکتینگ و بازاریابی سئو در رشد کسب و کار در این بخش به خوبی قابل لمس است که یک سئو مارکتینگ اصولی و هدفمند باعث موفقیت یک کسب و کار اینترنتی خواهد شد. معمولا سئو مارکتینگ پس از گذشت ۶ ماه به نتیجه خواهد رسید و کلمات کلیدی کم کم به نتایج دلخواه خواهند رسید.

سئو سایت با معرفان

اگر وبسایت‌تان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال جذب مشتری هستید باید سئو سایت‌تان را شروع کنید تا شاهد افزایش بازدید سایت‌ و فروش بالا باشید.

اگر سایت کسب‌ و کار شما نیاز به بهبود رتبه دارد می‌توانید روی تخصص و تجربه دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان حساب باز کنید. تیم ما کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی سایت، سئو سایت، تولید محتوای متنی و تصویری، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، برندسازی و ... را ارائه می‌دهد.

جهت دریافت مشاوره می‌توانید با شماره 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.