طراحی سایت آموزشی

تاریخ 01 بهمن 1401
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

عصر حاضر، در حال پیشرفت و پیدایش تکنولوژی های نوین است و یکی از لازمه های پیشرفت در این دنیای در حال تغییر و توسعه اینترنت است که بر آموزش، کسب وکار، تجارت و ارتباطات تاثیر گذاشته است. با کمک اینترنت می توان آموزش آنلاین و آفلاین داشت که این امر با طراحی سایت آموزشی میسر است. به کمک وبسایت آموزشی مدرسان، اساتید، دانش آموزان و دانشجویان می توانند به تدریس و یاد گیری بپردازند. 

معرفی سایت آموزشی

سایت آموزشی، بستر آنلاین یادگیری و تحصیل است که می تواند حاوی فیلم، عکس و متون آموزشی باشد. 
دسترسی به اینترنت در عصر حاضر منجر شده است که در هر نقطه ای از دنیا بتوان به یادگیری و تدریس پرداخت. 

طراحی سایت آموزشی چه اهمیتی دارد؟

طراحی سایت آموزشی

در ابتدا هنگامی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی تعطیل شدند اما آن دسته از مراکز آموزشی که بستر آموزش به صورت آنلاین داشتند، توانستند به کار خود ادامه دهند.

در این برهه زمانی اهمیت سایت آموزشی مشخص شد و بسیاری از مدرسان و مراکز آموزشی برای ادامه روند فعالیت های خود به طراحی سایت آموزشی روی آوردند. با کمک سایت آموزشی می توان به مطالب دسترسی داشت، در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرد، با کمبود مکان برای محصلان مواجه نبود و مهم تر از همه امکان آموزش از راه دور میسر می شود.

اهداف طراحی سایت آموزشی

هدف از طراحی سایت آموزشی این است که بدون توجه به محدودیت های جغرافیایی بتوان بحث آموزش را از سطح مبتدی تا پیشرفته در مقاطع مختلف پیش برد و مدرسان به تدریس و محصلان به یادگیری بپردازند و نیز افراد مناطق محروم بتوانند به محتوای آموزشی از راه دور دسترسی داشته باشند. 

طراحی سایت های آموزشی مناسب چه افرادی است؟

طراحی سایت های آموزشی مناسب چه افرادی است؟

سایت های آموزشی برای افراد و مراکزی که خدمات آموزشی ارائه می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد. این آموزش می تواند در حوزه های مختلفی اعم از موسیقی، زبان، آشپزی، هنری، برنامه نویسی، فتوشاپ و ... باشد و به طور کلی هر کسی به یادگیری و تعلیم بپردازد می تواند از وبسایت های آموزشی استفاده کند.  

مخاطبان سایت های آموزشی چه کسانی هستند؟

کسانی که به دنبال یادگیری مطالب هستند و نیز افرادی که تخصص و مهارتی دارند و می خواهند آن را به دیگران آموزش دهند می توانند مخاطب سایت های آموزشی باشند. دسته ی دیگر طراحان سایت هستند که می توانند با طراحی سایت های آموزشی کسب درآمد کنند.

در طراحی سایت آموزشی چه امکاناتی باید لحاظ شود؟

در طراحی سایت آموزشی چه امکاناتی باید لحاظ شود؟

در سایت های آموزشی می بایست امکانات زیر وجود داشته باشد:

  •  میسر بودن ثبت نام آنلاین و پرداخت شهریه از طریق درگاه اینترنتی 
  • امکان برگزاری کلاس به صورت آنلاین و یا آفلاین
  • دسترسی به دوره های آموزشی از طریق دسته بندی 
  • امکان دانلود دوره ها
  • فروش آنلاین کتاب ها و دانلود آن ها 
  • برگزاری آزمون به صورت آنلاین و اعلام نتایج بلافاصله بعد از اتمام آزمون
  • نمایش اخبار و مقالات مرتبط برای جذب بیشتر دانش پذیران
  • معرفی سایت آموزشی و شرحی بر تاریخچه ی آن
  • امکان برگزاری وبینار و جلسات آنلاین و چت با مدرس
  • تولید و درج محتوا های آموزشی بدون محدودیت
  • امکان بازاریابی پیامکی یا ایمیلی جهت اطلاع از دوره های جدید

چه ویژگی هایی باید در طراحی سایت آموزشی رعایت شود؟

  • همه ی سایت ها به ویژه سایت های آموزشی می بایست واکنشگرا باشند و در دستگاه های موبایل، دسکتاپ و تبلت نمایش مناسب و خوبی داشته باشند زیرا اغلب افراد به ویژه قشر جوان جامعه از موبایل برای ورود به سایت های مورد نظرشان استفاده می کند و واکنشگرایی سایت بر تجربه کاربری تاثیر مثبتی دارد.
  • استفاده از تصاویر و ویدئو بر جذب مخاطب و میزان یادگیری او تاثیر دارد. باید از تصاویر، اینفوگرافیک، ویدئو، چارت ها، نمودارها و ... استفاده شود زیرا این موارد به انتقال راحت و سریع مطالب کمک می کند و برای مخاطب لذت بخش تر است.
  • در طراحی سایت آموزشی باید از رنگ های مناسب و مطابق با رنگ سازمانی استفاده شود. بهره گیری از روانشناسی رنگ ها، به موفقیت در کار کمک می کند و موجب می شود اثرگذارتر عمل کنید؛ برای مثال رنگ سبز، قهوه ای و آبی حس جدیت و قدرت را به فرد مقابل القا می کند.
  • سایت های آموزشی باید با توجه به نیاز کاربر طراحی شوند و امکانات لازم را داشته باشند. همچنین طراحی آن ها باید به گونه ای باشد که در صورت نیاز امکان افزودن برخی ویژگی ها (نظیر تغییر زبان و ...) به سایت وجود داشته باشد.
  • در سایت های آموزشی باید یک معرفی و عکس از اساتید وجود داشته باشد. در این صورت اعتماد دانش پذیران به سایت شما جلب می شود.

مزایای طراحی سایت آموزشی چیست؟

مزایای طراحی سایت آموزشی چیست؟

  1. به کمک سایت های آموزشی می توان محتوای آموزشی را در هر مکان و زمانی مشاهده کرد و اگر یکبار دیدن کفایت نکرد بارها آن را مشاهده کرد.
  2. از طریق این سایت ها می توانید به محتوای آموزشی همیشه دسترسی داشته باشید.
  3. امکان دانلود کتب و جزوات درسی در سایت های آموزشی وجود دارد.
  4. مهم تر از همه اینکه امکان گذران یک دوره و اخذ مدرک وجود دارد.

چرا طراحی سایت آموزشی به صرفه است؟

در آموزش حضوری، مراکز آموزشی می توانند پذیرای تعداد مشخصی محصل در یک مکان محدود باشند ولی در بستر آموزش آنلاین، که توسط سایت آموزشی اتفاق می افتد، تعداد بسیار زیادی از دانش پذیران را در بستر سایت می توان پوشش داد که موقعیت جغرافیایی مطرح نیست زیرا از اقصی نقاط جهان می توان با اینترنت در کلاس حضور داشت و نیازی نیست زمانی را صرف رفت و آمد و پرداخت هزینه های آن کرد.

سئو سایت آموزشی

سایت آموزشی بهینه شده باشد می تواند جزء اولین پاسخ دهندگان به سوال کاربر باشد زیرا در صدر نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. سئو سایت آموزشی به بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر کمک می کند.
برای اجرای این امر می توانید از مشاوره تیم خدمات سئو مجموعه ما بهره گیرید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت های آموزشی

طراحی سایت های آموزشی

در طراحی سایت های آموزشی معمولا دو اشتباه رخ می دهد که بهتر است در هنگام طراحی به آن ها توجه کنیم:
سایت نباید کاربر را برای رسیدن به هدفش گمراه و راه رسیدن به مطلب مورد نظرش را طولانی کند بلکه می بایست با کمترین میزان کلیک، فرد را به مقصودش و دوره ی آموزشی مد نظرش برساند.
اگر از رنگ، فونت و المان های جذاب در طراحی سایت آموزشی استفاده نشود، کار با سایت برای مخاطبان کودک و نوجوان از حوصله خارج می شود. 
تیم طراحی سایت ما، پروژه ها را به صورت اصولی، بهینه و جذاب طراحی می کند تا طراحی خوب و تجربه کاربری مناسب رقم بخورد.

طراحی سایت آموزشی در تهران

همانطور که می دانید داشتن سایت به توسعه کار شما کمک می کند. اگر شما کسب و کاری دارید که با آموزش سروکار دارد پیشنهاد می شود که اقدام به طراحی سایت آموزش آنلاین در حوزه کاری خود کنید. برای این کار می توانید پروژه خود را به شرکت های طراحی سایت در تهران بسپارید.

تعرفه طراحی سایت آموزشی

قیمت طراحی سایت آموزشی را فاکتورهای متعددی تعیین می کند نظیر امکانات و تعداد دوره هایی که در سایت تعریف می شود. به همین دلیل نمی توان بدون دانستن اطلاعات لازم در این زمینه قیمت خاصی را ارائه کرد.

کلام آخر

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان خدمات طراحی، سئو و تولید محتوای سایت های آموزشی و سایر سایت ها را به بهترین نحوه ممکن ارائه می دهد.

اگر شما دانش و تخصصی دارید که می توانید آن را به دیگران آموزش دهید و در رشد و پیشرفت افراد تاثیر داشته باشید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که تخصص خود را به صورت آنلاین یا دوره های مجازی در سایت آموزشی خود عرضه کنید.
در این راه تیم مجرب طراحی وبسایت ما می تواند همراه شما باشد، در صورت نیاز به مشاوره کافیست با مجموعه ما تماس 02188704000 حاصل فرمایید.