طراحی سایت شخصی

تاریخ 08 بهمن 1401
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

در عصر کنونی طراحی سایت شخصی به یک امر مهم تبدیل شده است زیرا اینترنت در زندگی مردم جا گیر شده است و روش های سنتی مانند کارت ویزیت و چاپ تراکت کمتر شده اند. این روزها اگر کسی به دنبال مشخصات شخص خاصی باشد از طریق اینترنت اقدام می کند.

شما از طریق وبسایت های شخصی می توانید اطلاعاتی پیرامون مشخصات فردی، حرفه کاری خود، شماره تماس و آدرس تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

در این مقاله ابتدا سایت شخصی را معرفی می کنیم سپس به نکات لازم برای طراحی سایت شخصی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

سایت شخصی چیست؟

سایت شخصی صفحاتی در بستر وب هستند که به موضوعات شخصی (بیوگرافی، علاقمندی ها، حرفه و فعالیت ها و...) می پردازند نه فعالیت های یک شرکت یا یک سازمان. در واقع سایت شخصی برای معرفی یک فرد ساخته می شود.
این نوع سایت ها می توانند در کنار ارائه موضوعات شخصی، به طور محسوس به بازاریابی فردی نیز بپردازند. 

مطالعه بیشتر : هرآنچه که باید درباره طراحی سایت بدانید.

 

طراحی سایت شخصی چه کاربردی دارد؟

طراحی سایت شخصی

وبسایت های شخصی انواع مختلفی دارند و در موضوعات گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند که به شرح زیر می باشند:

۱- رزومه ای به صورت آنلاین : به کمک طراحی سایت شخصی می توانید تخصص، حرفه و فعالیت های خود را به صورت حرفه ای به دیگران معرفی کنید. در این سایت می توانید به تحصیلات، سوابق کاری، مدارک و گواهینامه های اخذ شده و به طور کلی هر موضوعی که در آن تخصص دارید، بپردازید.

۲- بیوگرافی و معرفی خود : در سایت شخصی می توانید بیوگرافی خود را به دیگران ارائه دهید. این کار علاوه بر اینکه به شهرت شما می افزاید در واقع نوعی تبلیغ محسوب می شود.

۳- مباحث آموزشی : یکی از کاربرد های سایت شخصی ارائه آموزش در زمینه های گوناگون (آشپزی، موسیقی، زبان، هنرهای دستی، گرافیک و ...) به دیگران است که می توانید مهارت خود را به دیگران آموزش دهید و حتی کسب درآمد کنید.

۴- ارائه مقاله : شما می توانید مقالاتی که تالیف کرده اید و یا ترجمه هایی که انجام داده اید را در سایت خود منتشر کنید. این کار علاوه بر اینکه به معرفی شما کمک می کند، می تواند ترافیک برای سایت تان بیاورد زیرا با کلملت کلیدی مرتبط جستجو خواهید شد.

۵- وبلاگ شخصی : در بخش وبلاگ سایت شخصی خود می توانید به نظرات، عقاید و تجربه هایی که در سفر، کار و یا هر جای دیگری کسب کرده اید بپردازید. همچنین می توانید امکان درج نظر خوانندگان را در سایت خود فراهم کنید و با آن ها به تعامل بپردازید. این امر امکان اینکه به تجارب و آموخته های خود بیافزایید کمک می کند.

طراحی سایت شخصی چه اهمیتی دارد؟

این روزها اینترنت به بخش مهمی از زندگی افراد تبدیل شده است و برای دانستن هر موضوعی ابتدا آن را در اینترنت سرچ می کنند. در این زمان با توجه به تعداد بالای کاربران اینترنت اگر بخواهید فعالیت اثرگذاری داشته باشید نیاز به یک سایت شخصی دارید. 
لازم به ذکر است که سایت شخصی جهت دسترسی راحت تر مخاطبین تان به شما طراحی می شود.

طراحی سایت شخصی چه مزایایی دارد؟

  • سایت شخصی را می توانید با کمک سئو به نتایج برتر صفحه اول گوگل بیاورید و پرسونال برندینگ خود را آغاز کنید. 
  • بعد از برند سازی و معروف شدن شما در حوزه کاری تان، از طریق سایت شخصی، پروژه و فرصت های شغلی جدید به شما پیشنهاد می شود که به دنبال آن درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
  • سایت شخصی را می توان توسعه داد ولی شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین، اینستاگرام و ... چنین قابلیتی را ندارند و در یک قالب ثابت می توان محتوای مورد نظر خود را درج نمود.
  • همچنین در شبکه های اجتماعی امکان از دست رفتن اکانت و فیلتر شدن آن بدون توجه به نظر صاحب اکانت  وجود دارد ولی سایت شخصی تحت نظر صاحب آن است و امنیت دارد.

ویژگی های سایت شخصی

ویژگی های سایت شخصی

  • واکنشگرایی یا ریسپانسیو بودن جزء مهم ترین ویژگی های سایت شخصی است که موجب می شود سایت شما در هر دستگاهی ( موبایل، تبلت و کامپیوتر) به خوبی نمایش داده شود و کاربر در استفاده از سایت شما دچار مشکل نشود و راحت باشد.
  • منوهای مهم (تماس با ما، خدمات، بلاگ یا مباحث آموزشی و ...) می بایست در سایت وجود داشته باشند تا دسترسی به مطالب برای کاربران آسان باشد.
  • سایت شخصی می بایست خلاقانه و شخصی سازی شده باشد ونباید تکراری و یا کپی سایت های دیگر باشد. 
  • از رنگ سازمانی خود در طراحی سایت شخصی باید استفاده کنید و اگر رنگ سازمانی ندارید از رنگ های متناسب با حوزه کاری خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه گیاهان آپارتمانی فعالیت دارید پیشنهاد می شود رنگ سبز را انتخاب کنید. همچنین فونت خوب در انتقال موثر مطالب شما تاثیر دارد. 
  • سایت شخصی سئو شده به دیده شدن شما در فضای اینترنت کمک می کند. 
  • سرعت لود بالا از ویژگی های مهم هر سایتی است. زیرا اگر سایت شما با سرعت پایینی لود شود احتمال خروج کاربر از سایت شما زیاد می شود و این امر موجب می شود شما به هدف خود نرسید.
  • در سایت های شخصی لینک صفحات شبکه های اجتماعی خود را باید قرار دهید زیرا امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در بین مردم رایج بوده و هر کسی حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت دارد و ممکن است علاقه داشته باشند شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند. بنابراین وجود لینک آن ها در سایت، موجب دسترسی راحت تر کاربران به شما می شود.

در طراحی سایت شخصی چه امکاناتی باید لحاظ شود؟

  1. صفحه ی اصلی : طراحی صفحه اصلی در سایت شخصی باید با دقت صورت بگیرد زیرا کاربر در مواجه با سایت شما ابتدا با این صفحه رو به رو می شود که نشان دهنده ی هویت پرسونال برند شماست. در این صفحه باید به معرفی خود و اهداف تان پرداخته شود.
  2. درباره ی من : در بخش درباره ی من یا بیوگرافی باید به معرفی خود، علایق و مهارت های خود بپردازید. این بخش می تواند در صفحه ی اصلی و یا صفحه ای جداگانه درج شود.
  3. بخش نمونه کارها : داشتن نمونه کار حرفه ای در جذب مخاطب موثر است. در این بخش با توجه به حوزه کاری خود از محتوای با کیفیت ویدئویی و تصویری بهره بگیرید. اگر نمونه کارهای شما در سایت ها و منابع معتبر منتشر شده است لینک آن ها را حتما در سایت قرار دهید. 
  4. بخش بلاگ : در بلاگ می توانید از محتوای آموزشی و متناسب با نیازهای کاربران استفاده کنید. این کار شما را حرفه ای تر نشان می دهد. دقت کنید که محتوای بلاگ (در صورتی که متناسب با اصول سئو باشد) می تواند ترافیک خوبی برای سایت شما فراهم کند و در نتیجه مخاطبان شما افزایش پیدا می کند. 
  5. بخش فیلم و عکس :‌ استفاده از تصویر و ویدئو واقعی می تواند در اعتماد سازی خوب عمل کند. پیشنهاد می شود در بخش درباره من از فیلم و عکس خود با کیفیت مطلوب استفاده کنید و در بخش گالری از عکس محیط کار، فعالیت ها و فرآیند های کاری استفاده شود.
  6. بخش نظرات : برای جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان جدید می توانید از درج نظرات مشتریان سابق خود استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که از نظرات جعلی استفغاده نکنید زیرا به اعتبار فعالیت شما آسیب می زند. استفاده از نظرات صادقانه و واقعی، خود می تواند در جلب اعتماد موثر عمل کند.  
  7. ارتباط با من : هدف از طراحی سایت شخصی برقراری ارتباط با شخص شما است؛ بنابراین در این بخش لازم است تمامی راه های ارتباطی با خود چه مجازی و چه حقیقی را ذکر کنید.

مراحل طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی

  1. تیم طراحی سایت ما ابتدا با شما جلسه ای خواهند داشت تا ایده و نظر شما را در طراحی سایت شخصی مورد نظرتان جویا شوند.
  2. قبل از اقدام به طراحی سایت، برنامه ریزی دقیقی از کار صورت می گیرد و به شما ارائه می شود تا در جریان لحظه به لحظه ی پروژه قرار بگیرید.
  3. در مرحله ی بعد ابتدا یک ساختار اولیه از سایت طراحی شده و به شما ارائه می شود. سپس طراحی سایت آغاز می شود. 
  4. در این مرحله برنامه نویسی، طراحی و توسعه سایت صورت می گیرد.
  5.  سپس یک تست روی سایت شما انجام خواهد شد و اگر موفق بود سایت به شما تحویل داده می شود.
  6. در صورت بروز مشکل فنی، تیم طراحی سایت اقدام به رفع آن می کنند. 

آیا با وجود شبکه های اجتماعی هنوز هم به طراحی سایت شخصی نیازمندیم؟

اگر از فعالان در شبکه های مجازی باشید می دانید شبکه های مجازی بستر خوبی برای برندینگ و فعالیت هستند اما هرگز کافی نبوده و با محدودیت هایی رو به رو هستند. به عنوان مثال شما در اینستاگرام می توانید فعالیت خود را داشته باشید و به پرسونال برندینگ خود بپردازید ولی با فیلتر شدن آن کار شما مختل می شود و یا حتی امکان بسته شدن حساب کاربری شما وجود دارد که در این صورت تمام فعالیت های شما نابود می شود.
همچنین شبکه های اجتماعی را نمی توان شخصی سازی کرد و باید مطابق ساختاری که دارند پیش بروید ولی سایت را می توان توسعه داد و طبق سلیقه خود طراحی نمود.
در سایت می توان تعامل بیشتری با کاربران برقرار کرد و اطلاعات آن را برای تبلیغات و بازاریابی جمع آوری کرد ولی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام این کار ممکن نیست.

سئو وبسایت شخصی

طراحی سایت شخصی با هدف دیده شدن شما صورت می گیرد در غیر این صورت کارآیی چندانی نخواهد داشت. با استفاده از اقدامات سئو می توانید در کلمات کلیدی خاصی در نتایج اول صفحه ی نخست گوگل ظاهر شوید. اگر در این حوزه اطلاعات و مهارت کافی ندارید می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و پروژه خود را به تیم سئو ما بسپارید.

طراحی سایت شخصی در تهران

اهمیت طراحی سایت شخصی برای شما بیان گردید. حال اگر تصمیم دارید که یک سایت شخصی برای خود داشته باشید می توانید به یکی از شرکت های طراحی سایت در تهران پروژه خود را بسپارید و به هدفی که در نظر دارید نزدیک تر شوید.  

قیمت طراحی سایت شخصی

تعرفه طراحی سایت شخصی با توجه به امکانات و ویژگی هایی که برای سایت شما تعیین می شود محاسبه می گردد. شما می توانید از طریق تماس با شماره تلفن 02188704000 و یا فرم مشاوره اقدام کنید و مواردی را که برای سایت خود در نظر دارید بیان کرده تا کارشناسان ما قیمت آن را خدمت شما ارائه دهند. 

کلام آخر

طراحی سایت شخصی یک سرمایه گذاری سود بخش و بلند مدت بوده که می تواند به بیزینس شخصی شما کمک کند اگر می خواهید یک سایت شخصی برای خود داشته باشید که کانالی برای کسب درآمد شما باشد می توانید طراحی سایت خود را به یک تیم دیجیتال مارکتینگ بسپارید.
تیم مجرب دیجیتال مارکتینگ معرفان در این راه همراه شماست و می توانید از طریق شماره تماس ما با مشاوران معرفان در ارتباط باشید.