طراحی سایت موزیک

تاریخ 30 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت موزیک یکی از روش‌های جذاب و فوق العاده برای درآمدزایی است. این نوع سایت برای خوانندگان و فعالان حوزه امر و نیز علاقه‌مندان به آثار آنان می‌تواند مفید واقع شود چرا که صاحبان اثر بستری برای ارائه تمامی آثارشان دارند و می‌توانند موزیک‌های خود را با کاربران دنیای مجازی که روزبه‌روز تعداد آن‌ها رو به افزایش است به اشتراک بگذارند؛ از طرفی علاقه‌مندان می‌توانند به کتابخانه‌ی بزرگی از آهنگ‌های سراسر جهان دسترسی داشته باشند.

علاوه بر موارد بالا طراحی سایت موزیک برای مدیر وبسایت درآمد خوبی را به‌همراه دارد که در این مطلب با روش‌های درآمدزایی از یک سایت دانلود آهنگ آشنا می‌شوید.

در این مقاله از معرفان قصد داریم به بررسی طراحی سایت موزیک بپردازیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.   

طراحی سایت موزیک چه اهمیتی دارد؟

طراحی سایت موزیک

سایت‌های موزیک و آهنگ بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند زیرا بسیاری از افراد در زمان‌های آزاد و اوقات فراغت خود موسیقی گوش می‌دهند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که با شنیدن یک آهنگ، قسمتی از آن را در اینترنت جستجو کرده‌اید و بخشی از لیریک (Lyric) یا متن آهنگ شما را به سایتی جذب کرده‌است.

حتی ممکن است آن سایت را در جایی ذخیره کنید تا برای دفعات بعد آهنگ مورد نظرتان را در آن پیدا کنید. سایت‌های موسیقی معمولا از ترافیک بالایی برخوردارند. این امر می‌تواند فرصتی طلایی جهت تبلیغات کسب‌وکارهای گوناگون با محتوایی مناسب و درخور باشد تا به‌گونه‌ای هدفمند اقدام به معرفی برند خود کنند. 

سایت موزیک باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟

قیمت طراحی سایت موزیک

سایت آهنگ باید از امکاناتی به خصوصی برخوردار باشد تا کاربر به راحتی بتواند موزیک مورد علاقه خود را گوش و دانلود کند. مهم‌ترین امکاناتی که یک سایت دانلود موزیک باید داشته باشد عبارتند از:

  • قابلیت جستجو پیشرفته آهنگ یا موزیک ویدئو مورد نظر
  • پخش آنلاین موزیک
  • دانلود آهنگ با کیفیت‌های متفاوت (۱۲۸ و ۳۲۰)
  • دانلود موزیک ویدئو با کیفیت‌های گوناگون
  • قابلیت پخش آنلاین کنسرت و موزیک ویدئو
  • دسته بندی آهنگ‌ها بر اساس سبک (پاپ، کلاسیک، جاز، راک، سنتی و غیره)، خواننده و ...
  • ارائه آثار، تصاویر و بیوگرافی خوانندگان و هنرمندان
  • ارائه متن آهنگ و موزیک ویدئو
  • امکان دسته بندی خوانندگان بر حسب حروف الفبا، سال فعالیت، تعداد آثار و ...
  • ثبت نام کاربران و ایجاد آلبومی از موزیک‌های موجود در سایت بر اساس علاقه خود
  • امکان درج تبلیغات برای درآمدزایی بیشتر
  • امکان اشتراک گذاری
  • صفحه تازه‌ها و اخبار جدید در حوزه موسیقی
  • امکان جستجوی صوتی
  • داشتن صفحه طرفداران و هواداران
  • اطلاعیه برگزاری کنسرت‌ها

طراحی سایت موزیک چه مزایایی به همراه دارد؟

مزایای طراحی سایت موزیک

به لطف گسترش اینترنت طراحی سایت موزیک مزایای زیادی برای هنرمندان و علاقمندان به موسیقی دارد. برخی از این مزایای عبارتند از:

۱- فروش و تبلیغ محصولات هنری و درآمد زایی

شما به‌عنوان هنرمند یا موسیقی‌دان می‌توانید سایتی برای خود طراحی کنید و در آن آثار خود را به فروش برسانید. در این میان خوانندگان تازه واردی هم هستند که امکان دارد درخواست کنند تا ترک‌هایشان را در سایت شما منتشر کنند تا با بازدید خوبی رو‌به‌رو شوند که این راهی برای کسب درآمد برای شما محسوب می‌شود. 

۲- دسترسی در هر زمان

با استفاده از سایت افراد در هر کجا و هر زمان می‌توانند آهنگ مورد علاقه خود را دانلود کرده یا به صورت آنلاین گوش دهند.

۳- آپلود موسیقی به تعداد نامحدود

از مزایای سایت موزیک می‌توان به آپلود موسیقی به تعداد نامحدود اشاره کرد. لازمه‌ی این کار داشتن یک هاست با حجم نامحدود است.  

۴- دانلود سریع و آسان آهنگ

این سایت‌ها موجب شده‌اند تا کاربران بدون نیاز به خرید آهنگ بتوانند به راحتی در عرض چند ثانیه آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنند.

۵- دسترسی به متن آهنگ‌ها

در سایت‌های موزیک علاوه بر آهنگ، متن آهنگ هم ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند از آن هم استفاده کنند. این یک ویژگی مثبت بالاخص برای آهنگ‌های خارجی محسوب می‌شود.

۶- دسترسی آسان به آهنگ از طریق دسته بندی‌ها

دسته بندی سایت‌های موزیک معمولا بر اساس نام خواننده یا سبک صورت می گیرد. از طریق دسته بندی شما راحت‌تر می‌توانید موزیک مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

سئو سایت موزیک

سئو سایت موزیک

پس از ‌ساخت سایت موزیک باید به فکر سئو آن باشید. سئو به سایت‌تان اعتبار می‌بخشد و باعث می‌شود هنگام جستجو نام موزیک توسط کاربر، سایت شما بالاتر از نتایج رقبا ظاهر شود. از این رو میزان کلیک بر روی لینک سایت شما افزایش می‌یابد و تعداد افراد بیشتری به عنوان کاربر وارد سایت شما می‌شوند. این امر می‌تواند شما را به اهداف کسب‌وکارتان (برندینگ، فروش یا افزایش درآمدزایی) نزدیک‌تر کند.
علاوه بر توضیحات فوق با کمک اقدامات سئو احتمال تبدیل کاربر به مشتری زیاد می‌شود و نیز موجب می‌شود برای دفعات بعدی به سراغ سایت شما بیاید. پس از اهمیت سئو غافل نشوید. 

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

قیمت طراحی سایت موزیک

هر کسب‌وکاری باید در حوزه فعالیت خود شاخص و برتر باشد. یکی از مواردی که به کسب‌وکارها جلوه‌ای متمایز می‌بخشد نوع طراحی سایت آن‌ها است زیرا سایت ظاهر کسب‌وکار شماست و اولین چیزی است که مشتری از شما می‌بیند. به همین دلیل باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

هزینه طراحی سایت موزیک بسته به امکانات و قابلیت‌هایی که تعریف می‌شود، متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به نیاز و فعالیت کسب‌وکارتان اقدام به سفارش طراحی سایت اختصاصی یا وردپرسی نمایید. اگر در رابطه با این موضوع نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید روی کمک کارشناسان ما حساب باز کنید تا اطلاعات لازم را جهت نوع طراحی وبسایت و قیمت آن‌ها ارائه دهند.

طراحی سایت موزیک در تهران

در این مطلب اطلاعاتی راجع‌به طراحی سایت موزیک ارائه شد. اگر شما در زمینه موزیک فعالیت دارید و یا به آن علاقمند هستید می‌توانید با طراحی سایت فعالیت آنلاین خود را شروع کنید.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در این مسیر همراه شما است و می‌تواند در امر دیجیتال مارکتینگ یا به طور جزئی‌تر طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو، تولید محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی، برندسازی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ... به شما کمک کند.

در صورت داشتن هر گونه سوالی می‌توانید با شماره تلفن 02188704000 تماس بگیرید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.