طراحی سایت پزشکی

تاریخ 27 اسفند 1401
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

امروزه ارائه خدمات آنلاین رو به افزایش است و خدمات پزشکی و درمانی هم از این امر مستثنی نیست. همچنین افراد برای یافتن پاسخ سوال خود ابتدا آن را در اینترنت جستجو می‌کنند. طبیعی است که اگر سوالی در حوزه پزشکی داشته باشند ابتدا در اینترنت به دنبال جواب آن می‌گردند و اطلاعات ابتدایی را کسب می‌کنند. بهتر است این اطلاعات از طریق وبسایت‌های پزشکی که از منابع معتبر و موثق بهره می‌گیرند و زیر نظر افراد متخصص اداره می‌شوند، به افراد ارائه شود.

سایت‌های پزشکی می‌توانند اطلاعاتی در زمینه بیماری‌ها، راه‌های درمان آن‌ها و آموزش‌های مراقبتی و بهداشتی و ... به مردم بدهند و در بهبود کیفیت زندگی آن‌ها موثر باشند. شما به عنوان پزشک یا متخصص با طراحی سایت پزشکی می‌توانید این اقدامات را انجام دهید. اگر می‌خواهید با طراحی سایت پزشکی بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طراحی سایت پزشکی چه اهمیتی دارد؟

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی مانند دیگر انواع سایت‌ها ضرورت دارد زیرا از این طریق روند کارهای ویزیت و درمان بیماران سریع‌تر پیش می‌رود. سایت پزشکی می‌تواند به نوعی مطب مجازی باشد و کارهایی که به صورت حضوری انجام می‌شوند را در بستر اینترنت انجام داد.
همچنین می‌تواند پایگاه معتبری برای محتواهای تخصصی باشد تا افراد برای دریافت مطالب علمی و پزشکی به منابع متفرقه مراجعه نکنند. این امر در حفظ سلامتی و ارتقا دانش پزشکی افراد تاثیر بسزایی دارد.
 

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

مزایای طراحی سایت پزشکی

۱- معرفی و برندینگ پزشک

گاها تعداد مراجعین مناسبی دارید اما می‌خواهید دیگران شما را به عنوان یک پزشک متبحر و کاربلد بشناسند؛ به عنوان مثال پزشکی که سابقه درخشانی در کنفرانس‌های داخلی و خارجی دارد، برخورد خوبی با مراجعان خود دارد، کارش را با دقت انجام می‌دهد و ... . در این شرایط با استفاده از طراحی سایت نوبت دهی آنلاین می‌توانید رسانه‌ای برای معرفی خود به دیگران داشته باشید.

۲- اعلام تخصص و مهارت خود به دیگران

با کمک سایت می‌توانید مهارت و تخصص خود را به اطلاع افرادی که تا به حال مراجعه کننده شما نبوده‌اند و یا تعریفی از شما نشنیده‌اند برسانید. نوشتن توضیحات کامل و جذاب از خود در صفحه درباره ما و قرار دادن نمونه کارهایتان (حوزه زیبایی، دندانپزشکی و...) در سایت می‌تواند تاثیر خوبی در معرفی خود و مهارت‌هایتان داشته باشد. همچنین محتوا و مقالات مفید موجب می‌شود که تعداد افراد بیشتری با شما آشنا شوند. قرار دادن بخشی از سایت برای نظرات مراجعین می‌تواند تایید اجتماعی برایتان بیافریند.

۳- معرفی خدمات خود به دیگران

فرض کنید یک پزشک متخصص پوست روی مهارت‌های گوناگون از جمله جراحی زیبایی پلک، عمل بینی، کاشت مو، لیزر و ... تسلط دارد اما غالب مراجعین او را به عنوان ارائه دهنده خدمات کاشت مو می‌شناسند و از مابقی خدماتی که ارائه می‌دهد اطلاعی ندارند. در اینجا با کمک سایت می‌تواند کلیه خدمات خود را به افراد معرفی کند. همچنین کاربران بالقوه سایت اگر به تخصص‌اش اعتماد کنند امکان مراجعه به او وجود دارد.

۴- برقراری ارتباط با بیماران

گاها مشکل بیماران با یک سوال جزئی بر طرف می‌شود. سایت در این راستا کمک کننده است. فرض کنید شما پزشک متخصص داخلی هستید و کاربری در رابطه با بیماری خود سوالی را پرسیده است. شما می-توانید به عنوان مثال چنین پاسخی را به او بدهید:
بیماری شما چنین علائمی را دارد. با اینکه درمان قطعی ندارد اما با کمک دارو توانسته‌ایم جلوی پیشرفت آن را بگیریم هر چند لازم است که شما هم همکاری داشته باشید. اگر برای درمان آمادگی لازم را دارید می‌توانید به ما اعتماد کنید تا روند درمان را قوی‌تر جلو ببریم.
هر چه شما اطلاعات مفید‌تری ارائه دهید مخاطب جذب شما خواهد شد حتی اگر به شما مراجعه نکند همیشه در ذهن او باقی خواهید ماند. 
پس بخشی از سایت را برای پرسش و پاسخ اختصاص دهید. پیشنهاد می‌کنیم مدیریت آن توسط خود شما باشد. حتی اگر روزانه زمان اندکی را صرف این کار کنید این اقدام موثر خواهد بود.

۵- ارائه اطلاعات تماس و آدرس مطب

برای بسیاری از افراد تا کنون پیش آمده که اسم پزشک حاذقی را شنیده‌اند اما آدرس مطب او را ندارند. در این شرایط اغلب در اینترنت اسم پزشک را جستجو می‌کنند. داشتن سایت به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر آدرس پزشک را بیابند و به او مراجعه کنند. در این راستا حتی می‌توان آدرس مطب یا کلینیک را در گوگل ثبت کرد.

در طراحی سایت پزشکی چه امکاناتی باید لحاظ شود؟

طراحی سایت پزشکی

  • وقت گرفتن از پزشک مورد نظر به صورت اینترنتی
  • سیستم نوبت دهی آنلاین
  • پرداخت اینترنتی ویزیت پزشک 
  • امکان ویزیت بیمار به صورت آنلاین
  • ایجاد پرونده و درج سوابق پزشکی خود در آن به صورت اینترنتی
  • معرفی پزشک و ارائه سوابق کاری، تحصیلی و رزومه کاری او در بخش درباره ما
  • وجود بخشی به عنوان مجله پزشکی جهت انتشار محتواهایی مطابق با استانداردهای سئو
  • ارائه راه‌های ارتباطی نظیر آدرس، شماره تماس و ایمیل
  • بخش نظرسنجی از بیمار

طراحی سایت نوبت دهی آنلاین پزشکی در حوزه‌های گوناگون

طراحی سایت پزشکی

برای حوزه‌های مختلف پزشکی می‌توان سایت طراحی کرد اما در این بخش به بررسی چند نمونه‌ی رایج می‌پردازیم. 

1- طراحی سایت دندانپزشکی

حرفه‌ی دندان پزشکی شباهت زیادی به حوزه زیبایی دارد و زیبایی کار برای افراد اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال دقت و ظرافت کار در ایمپلنت، بلیچینگ، لمینیت، روکش، ترمیم و ... مهم است. پیشنهاد می‌شود تصاویر نمونه کار خود را در سایت قرار دهید تا اعتماد افراد نسبت به تخصص شما در کار جلب شود. همچنین می‌توانید بخش بلاگ سایت خود به ارائه محتواهای مفید در خصوص مسائل دندانپزشکی (بهداشت دهان و دندان، اورتودنسی، ایمپلنت و ...) اختصاص دهید.

2- طراحی سایت متخصص پوست و زیبایی

در حوزه زیبایی افراد بدون شناخت و شنیدن تعریف، به شما اعتماد نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در میان صدها پزشک به پزشکی که از قبل می‌شناسند مراجعه کنند و این کار را سخت می‌کند. داشتن سایت و ارائه نمونه کار، می‌تواند در جلب اعتماد مخاطبان موثر عمل کند. در این حوزه سعی کنید عکس با کیفیت از مراجعین خود تهیه کنید و به عنوان نمونه کار در سایت خود درج کنید.
انتشار محتواهای مفید و کاربردی برای کاربران سایت می‌تواند جالب باشد و با استقبال خوبی روبه‌رو شوند. 

3- طراحی سایت روانشناس و روانپزشک

این زمینه موضوعات زیادی دارد و دست شما را برای فعالیت باز می‌گذارد. از طریق انتشار محتوای علمی و تخصصی مناسب در زمینه روانشناسی و روانپزشکی می‌توانید ارتباط صمیمانه‌ای با مخاطبان برقرار کرده و خود را در فضای آنلاین معرفی کنید. این راه برای روانپزشکان و روانشناسان تازه کار می‌تواند موثر باشد. داشتن سایت به شما کمک می‌کند تا تعداد مراجعین شما بیشتر شود. می‌توانید امکان نوبت دهی آنلاین و حتی مشاوره آنلاین را برای سایت خود داشته باشید. از طریق بستر آنلاین مراجعین می‌توانند از اقصی نقاط دنیا با روانشناس یا روانپزشک خود جلسه مشاوره داشته باشند.

اهمیت سئو در طراحی سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی

بعد از طراحی سایت درمانی باید به فکر سئو آن باشید تا آمار بازدیدتان افزایش پیدا کند. روزانه به تعداد سایت‌های حوزه پزشکی افزوده می‌شود. شما برای اینکه بتوانید در میان انبوهی از سایت‌های این حوزه به چشم مخاطب بیایید باید به سئو روی بیاورید. با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید برای یک کلمه کلیدی در نتایج برتر صفحه اول گوگل ظاهر شوید. این امر موجب می‌شود تا ترافیک سایت‌تان افزایش یابد، تعداد افراد بیشتری با شما آشنا شوند، مراجعین بیشتری داشته باشید. پس از اهمیت سئو غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره سئو کردن سایت بدانید.

قیمت طراحی سایت پزشکی

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که قیمت طراحی سایت پزشکی چقدر است؟ در پاسخ باید گفت این امر به آیتم‌های متعددی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی را عنوان کرد. به طور مثال طراحی گرافیکی، چند زبانه بودن سایت، امکانات ویژه سایت، طراحی به صورت اختصاصی یا با قالب‌های آماده، میزان پشتیبانی و بسیاری از موارد دیگر در تعیین قیمت سایت پزشکی دخیل هستند. اگر در این رابطه سوالی دارید کارشناسان ما به طور دقیق می‌توانند شما را راهنمایی کنند. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کلام آخر
شما در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید به سایت نیاز خواهید داشت زیرا اغلب فعالیت‌ها به سمت آنلاین شدن قدم برمی‌دارند و افراد از این سبک فعالیت استقبال می‌کنند. داشتن سایت در کنار فعالیت در مطب یا کلینیک می‌تواند به اعتبار و شهرت شما بیافزاید.

اگر تصمیم دارید برای کسب‌وکار خود سایت داشته باشید می‌توانید روی تخصص دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در زمینه سئو، طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، تولید محتوا، فیلم برداری، ساخت تیزر و ... حساب باز کنید. برای این کار می‌توانید از طریق شماره 02188704000 و یا بخش درخواست مشاوره، با ما در ارتباط باشید.