پشتیبانی سایت وردپرسی

تاریخ 09 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

پشتیبانی سایت وردپرسی از جمله خدمات مورد نیاز پس از اتمام طراحی سایت وردپرسی است زیرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت مستقل پشتیبانی فنی سایت ندارد و کاربران هنگام کار با سایت نیاز به دریافت پشتیبانی دارند. افرادی که از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند قطعا حین کار با مشکلاتی از جمله بروزرسانی، انتخاب و نصب افزونه‌های مناسب، ایرادات فنی و ... مواجه شده‌اند.

در این میان اگر به وردپرس تسلط داشته باشند می‌توانند ایرادات موجود را رفع کنند ولی اگر زمان و مهارت لازم و کافی را برای رفع مشکلات نداشته باشند باید از مهارت افراد متخصص استفاده کنند. اینجاست که نیاز به یک پشتیبان سایت وردپرسی به چشم می‌آید.

در این مقاله قصد داریم پشتیبانی سایت وردپرسی، انواع و اهمیت آن را بررسی کنیم. پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. 

پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت وردپرسی

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که پشتیبانی سایت چیست؟ در پاسخ باید گفت پشتیبانی شامل اقداماتی نظیر عیب‌یابی، بروزرسانی، بک‌آپ گرفتن از سایت، تمدید اشتراک دامنه و هاست، برطرف کردن ایرادات احتمالی و فعالیت‌های بسیار دیگری که صورت می‌گیرد تا سلامت، امنیت و بروز بودن سایت شما را تامین شود.

برخی از افراد انتظار دارند پشتیبان سایت فعالیت‌های سئو، گرافیک (مانند طراحی بنرهای سایت)، تولید محتوا و فعالیت‌های تخصصی دیگری را نیز برعهده بگیرد که کاملا اشتباه است. 

عده‌ای تصور می‌کنند هنگامی که طراحی سایت کامل شد کار پایان یافته‌است، در صورتی که این طور نیست بلکه سایت نیاز به پشتیبانی دارد. عدم پشتیبانی از سایت موجب می‌شود که وبسایت به نتیجه‌ای که باید نرسد و به مرور کارایی خود را از دست بدهد. 

لازم به ذکر است که سئو (بهینه سازی وبسایت) جزء پشتیبانی وبسایت نیست. 

همچنین خدمات طراحی وبسایت از خدمات پشتیبانی سایت جدا است و یک طراح سایت نسبت به پشتیبانی فنی یا محتوایی مسئولیتی ندارد.

اهمیت پشتیبانی سایت وردپرسی

اهمیت پشتیبانی سایت وردپرسی

سایت‌های وردپرسی با همه‌ی مزایایی که دارند دارای ایراداتی هستند که یکی از آن‌ها عدم ارائه پشتیبانی است. امروزه سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بین طراحان سایت از محبوبیت بسیاری برخوردار است زیرا سرعت قابل قبولی را ارائه می‌دهد، با نصب افزونه‌های مناسب می‌توان امکانات متعددی را به سایت اضافه کرد و از همه مهم‌تر به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد اما برای برخی قالب‌ها و افزونه‌ها باید مبلغی را پرداخت کرد که در مقایسه با طراحی سایت اختصاصی هزینه‌ی زیادی ندارد. 

اگر شما برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده می‌کنید لازم است بدانید که امکان برخورداری از پشتیبانی برای وبسایت‌تان وجود ندارد مگر اینکه روی خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی شرکت‌های مربوط حساب باز کنید.

اغلب افرادی از وردپرس استفاده می‌کنند که دانش و تسلط کافی روی مباحث فنی و برنامه‌نویسی ندارند از این رو اگر ایرادی در سایت بوجود بیاید دچار مشکل می‌شوند. در هر صورت احتمال بروز مشکل در سایت وجود دارد اما اگر برای سایت خود پشتیبان نداشته باشید ممکن است عملکرد سایت مختل شود و برای مدتی در کار وقفه ایجاد شود.

انواع پشتیبانی سایت وردپرسی 

خدمات متعددی شامل پشتیبانی سایت وردپرسی می‌شوند اما مهم‌ترین آن‌ها رفع ایرادات فنی، سئویی و افزودن امکانات و ویژگی‌هایی به سایت هستند. در این خصوص تیم پشتیبانی باید بهترین پیشنهادات خود را در رابطه با نصب افزونه‌ها به صاحب سایت ارائه و آن‌ها را نصب کند.

افزایش سرعت سایت از جمله خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی به‌شمار می‌آید که در بحث سئو بسیار تاثیرگذار است. در این مقوله ممکن است لازم باشد در کدنویسی سایت تغییری اعمال شود تا ایرادات آن رفع گردد زیرا در برخی از قالب‌ها و افزونه‌ها ایرادات کدنویسی وجود دارد که عملکرد سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در سئو سایت مشکلاتی را بوجود می‌آورند.

وردپرس پشتیبانی قوی ندارد اما مرتبا بروزرسانی می‌شود. این اقدامات راه را برای بروز ایرادات فنی و امنیتی مسدود می‌سازد. اگر وردپرس خود را آپدیت نکنید ممکن است در کارکرد سایت اختلال ایجاد شود البته بهتر است چند روز پس از ارائه نسخه جدید اقدام به بروزرسانی کنید زیرا گاهی اوقات نسخه‌های جدید دارای ایراد هستند.

در نتیجه لازم است بهتر همه‌ی کاربران وردپرس خود را به‌روز نگه دارند. از این رو بروزرسانی یکی دیگر از خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که افزونه‌ها به منظور رفع ایرادات احتمالی و ارتقا عملکرد به صورت دوره‌ای آپدیت می‌شوند. شما می‌توانید هنگام سفارش خدمات پشتیبانی سایت این موضوع را در نظر داشته باشید. 

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی

هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی بر اساس نوع خدمات دریافتی و مدت زمان آن‌ها تعیین می‌گردد. سرویس‌های مربوط معمولا به صورت یک ‌ساله یا بیشتر ارائه می‌شوند. اصلی‌ترین خدماتی که در سرویس‌های پشتیبانی وردپرس ارائه می‌شود رفع ایرادات فنی وبسایت است.

اما هر چه خدمات بیشتری را دریافت نمایید یا مدت زمان بهره‌مندی از پشتیبانی بیشتر باشد، بالطبع هزینه بالاتر می‌رود. تغییر قالب، نصب افزونه‌های خاص و تنظیمات آن‌ها، ایجاد امکانات جدید و متعدد، ایجاد صفحات جدید، طراحی گرافیکی و ... از جمله خدماتی هستند که در صورت درخواست می‌بایست هزینه بیشتری بابت آن‌ها پرداخت کنید. 

خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی و اختصاصی

برای اینکه هنگام کار با سایت با مشکل جدی مواجه نشوید بهتر است پشتیبانی وبسایت خود را به یک تیم متخصص و باتجربه بسپارید تا تمامی مشکلات احتمالی را تشخیص داده و در اسرع وقت نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایند. همچنین در برخی موارد لازم است امکاناتی را به سایت خود اضافه کنید؛ در این حالت لازم است شناخت لازم و کافی از افزونه‌ها داشته باشید. اگر زمان یا اطلاعات لازم را در این خصوص ندارید تیم پشتیبانی سایت می‌توانند به شما کمک کنند. 

علاوه بر موارد بالا لازم است تیم پشتیبانی از حوزه سئو سررشته داشته باشند تا در مواقع لازم بتوانند مشکلات مربوط را بر طرف نمایند. به‌عنوان مثال نصب افزونه برای ایجاد قابلیت‌های مورد نظر می‌تواند در سرعت بارگذاری سایت تاثیر بگذارد و روند فعالیت‌های سئو را سخت‌تر کند و یا حتی موجب بوجود آمدن بعضی از ایرادات فنی شوند. از این رو لازم است تیم پشتیبانی وردپرس در تمامی حوزه‌های مربوط به سایت از دانش و تخصص کافی برخوردار باشند. 

معرفان، بهترین پشتیبانی سایت

ما در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان علاوه بر خدمات طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی، ارائه دهنده‌ی خدمات پشتیبانی برای انواع سایت‌ها نیز هستیم.

تیم ما در تمام امور مربوط به سایت از تخصص و دانش لازم برخوردار است و به شما در جهت رسیدن به اهداف تجاری‌تان کمک خواهد کرد. برای ثبت درخواست یا مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تلفن 02188704000 تماس بگیرید تا مشاوران‌مان شما را راهنمایی نمایند.