چرا باید سایت داشته باشیم؟ مزایای طراحی سایت

تاریخ 28 تیر 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت در زمانی که اغلب فعالیت‌ها به صورت آنلاین در حال انجام است اقدامی هوشمندانه به حساب می‌آید. تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که حدود ۷۰ الی ۸۰٪ از مردم قبل از خرید یا بازدید از شرکت، از طریق اینترنت درباره آن کسب‌وکار تحقیق کرده‌اند.

اگر کسب‌وکاری فاقد وبسایت باشد ممکن است این درصد قابل توجه‌ای از مشتریان خود را از دست بدهد. به همین دلیل طراحی وبسایت می‌تواند راهکاری مناسب جهت معرفی کسب‌وکار به افراد باشد. اما طراحی سایت چه مزایایی دارد؟ چه کسب‌وکارهایی به سایت نیازمندند؟ یا به طور کلی چرا باید سایت داشته باشیم؟ در ادامه این مطلب از معرفان به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟

با طراحی سایت می‌توان گامی در جهت گسترش و پیشرفت کسب‌وکار خود برداشت. سایت کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما نزد مخاطبین‌تان از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار باشد. در ادامه به بررسی دلایل اهمیت طراحی سایت برای انواع کسب‌وکارها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی وبسایت بدانید.

۱- دیده شدن از طریق سایت

شما می‌توانید بواسطه‌ی سایت کسب‌وکارتان را بدون صرف هزینه‌های گزاف و بیهوده به افراد معرفی کنید. لازم به ذکر است که اگر سایت‌تان را به طور کاربرپسند طراحی کنید مورد توجه گوگل هم قرار می‌گیرد. 

۲- برقراری ارتباط با مخاطبان

سایت می‌تواند به‌عنوان یک پل ارتباطی عمل کند و شما می‌توانید به کمک آن با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید. با طراحی یک سایت می‌تواند به طور مستقیم از طریق امکاناتی که وبسایت در اختیار شما می‌گذارد ارتباط برقرار کنید.

با ایجاد ارتباط با مشتریان خود در سایت می‌تواند اطلاعاتی را از آن‌ها دریافت کنید که از این اطلاعات می‌توانید برای شناخت بهتر پرسونای مخاطب و همچنین در اجرای انواع تبلیغات استفاده نمایید.همچنین درج مطالب مرتبط با نیازهای کاربران در واقع نوعی تعامل به شمار می‌آید. 

با فعالیت در انجمن‌ها و تالارهای گفتمان مرتبط با موضوع کسب‌وکار خود، می‌توانید سایت خود را به سایرین معرفی کنید. با این کار ضمن انتشار محتوا می‌توانید اقدام به لینک سازی خارجی نمایید.  

۳- گسترش شیوه‌های تبلیغاتی

اگر شما سایت را به‌عنوان مرجعی برای معرفی کسب‌وکار خود برگزینید دست‌تان برای اجرای روش های تبلیغات آنلاین باز است. شما می‌توانید کاربران شبکه‌های اجتماعی را به سمت سایت خود هدایت کنید و حتی مهم‌تر از آن در گوگل تبلیغات خود را انجام دهید.

به طور مثال برای سایتی که در حوزه خدمات طراحی سایت و سئو فعالیت دارد می‌توان با تدوین استراتژی اقداماتی را انجام داد تا افرادی که عبارت "طراحی سایت در تهران" را جستجو می‌کنند به سمت آن سایت هدایت شده و به مخاطب آن کسب‌وکار تبدیل شوند.

۴- فعالیت بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی

با کمک طراحی سایت می‌توانید به‌طور شبانه روزی و بدون محدودیت جغرافیایی با مشتریان خود در ارتباط باشید و روند درخواست آنان را پشتیبانی نمایید. سایت می‌تواند از سراسر کشور و حتی دنیا برای کسب‌وکار شما مشتری جذب کند.

۵- گسترش روابط

طراحی سایت به شما این امکان را می‌دهد با سایر هم صنفان خود به رقابت بپردازید و علاوه بر آن با کاربران جدیدتر و بیشتری آشنا شوید.

به‌عبارتی شما با طراحی سایت کسب‌وکارتان را وارد بازار آنلاین می‌کنید که در این فضا برای برند شما فرصت‌های گوناگونی ایجاد می‌شود که به رشد و پیشرفت شما می‌انجامد.

۶- جذب مخطبان جدید

این بستر امکان آشنایی و جذب مشتریان جدیدتری را برای شما فراهم می‌کند؛ در نتیجه شما می‌توانید علاوه بر مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه دیگری را نیز جذب کنید. بر اساس آمارهای بدست آمده تعداد کاربران اینترنت ۴ میلیارد برآورد شده‌است و بیش از ۹۰% این تعداد خرید آنلاین دارند یا خدمات آنلاین مانند کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کنند. در این میان سهم ایران بیش از ۵۶ میلیون کاربر است. این اعداد و ارقام حاکی از تاثیر سایت در جذب مشتری دارد.

۷- امکان شناخت مخاطبان

داشتن سایت به شما کمک می‌کند تا ارزیابی و شناخت دقیقی از مخاطبان‌تان داشته باشید. به طور واضح‌تر؛ می‌توانید دریابید کدام یک از صفحات سایت‌تان بیشتر از همه بازدید دارند و این امر سلیقه و نیاز کاربران را به شما نشان می‌دهد و با استفاده از آن‌ها می‌توانید استراتژی خود را پیش ببرید.

ابزارهایی نظیر Google Search Console، Google Analytics و ... در این راستا به مدیران وبسایت‌ها کمک می‌کنند.

۸- ایمیل اختصاصی

همانطور که گفتیم سایت به یک برند اعتبار می‌بخشد، ایمیل اختصاصی (ایمیل سازمانی) هم اینگونه عمل می‌کند. ایمیل سازمانی که از طریق هاست ساخته می‌شود پیام ارسالی شما را رسمی‌تر و با اعتبارتر می‌کند.

شایسته نیست شما به‌عنوان یک برند با سرویس‌هایی مانند گوگل، یاهو، ماکروسافت و ... به همکاران و مشتریان خود ایمیل ارسال کنید.

ایمیل سازمانی آدرسی به صورت روبرو است که در انتها نام دامنه سایت و قبل از @ را خودتان می‌توانید تعیین کنید. info @ moarefan.com

مزایای طراحی سایت

مزایای طراحی سایت

در ادامه به برخی از مزایای طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی برای کسب‌وکارها و افراد اشاره می‌کنیم:

  1. با داشتن سایت می‌توانید هزینه‌های جانبی خود (اجاره مغازه، هزینه آب و برق و ...) کاهش دهید.
  2. افراد از طریق سایت می‌توانند به راحتی مایحتاج خود را خریداری نمایند و زمان خود را صرف رفت‌وآمد نکنند. حتی مغازه‌ها می‌توانند علاوه بر فروش حضوری، فروش آنلاین نیز داشته باشند و درآمد مضاعفی را کسب کنند.
  3. مغازه یا دفتر کار محدود به منطقه جغرافیایی خاصی است اما وبسایت با دور زدن این محدودیت قابلیت دسترسی را برای همگان فراهم کرده است.
  4. بازاریابی برای کسب‌وکار اینترنتی راحت‌تر و قابل سنجش است. شما می‌توانید با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) نظیر سئو، وبسایت¬تان را تبلیغ کنید و فروش بیشتری برای خود رقم بزنید.
  5. طراحی سایت می‌تواند در افزایش اعتبار و آگاهی از برند شما نقش مهمی را ایفا کند.
  6. از زمان‌های گذشته تاکنون برای اطلاع رسانی از جشنواره‌ها، تخفیف‌ها و موارد اینچنینی از تبلیغات محیطی و تلویزیونی استفاده شده است. این امر هزینه زیادی در بردارد اما با استفاده از سایت می‌توانید در هر لحظه اطلاعات بروز خود را در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید و در نهایت فروش بیشتری را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید.
  7. طراحی سایت ضمن ارتقا اعتبار یک کسب و کار، می‌تواند میزان آگاهی از برند را نیز افزایش دهد.
  8. اگر کسب‌وکار شما فروشگاهی است می‌توانید از طریق مقالاتی که در سایت درج می‌کنید راهنمای استفاده، مزایای محصول و ... را به مشتریان ارائه نمایید.
  9. سایت همیشه وجود دارد و از مزایای آن به صورت مادام العمر می‌توان بهره‌مند شد در صورتی که تبلیغات به طور مقطعی قابل انجام هستند و پس از چندی زمان اجرای آن‌ها پایان می‌یابد.

آیا با وجود اینستاگرام هنوز هم طراحی سایت ضرورت دارد؟

آیا با وجود اینستاگرام هنوز هم طراحی سایت ضرورت دارد؟

اینستاگرام مزایای بسیاری برای کسب‌وکار به همراه دارد اما بستر دائمی و قابل اطمینانی نیست. احتمالا شما هم شنیده‌اید که اینستاگرام مانند خانه اجاره‌ای است. پیج شما در این پلتفرم ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرد یا با فیلترینگ میزان بازدید و تعامل با آن کاهش پیدا کند و حتی دسترسی شما از بین برود. اما این مشکلات در سایت وجود ندارند. پیج اینستاگرام به یک ادمین فعال و آنلاین نیاز دارد تا بتواند به درخواست‌های مشتریان پاسخ دهد اما روند فعالیت در سایت به صورت اتوماتیک است. 

به‌طور مثال در صورت اتمام موجودی یک کالا در سایت عدم موجودی لحاظ می‌شود و نیازی نیست پشتیبان سایت در لحظه اقدام به پاسخگویی نماید. 
سایت به کسب‌وکار اعتبار می‌بخشد و امکان سئو دارد اما در پیچ اینستاگرام این موارد وجود ندارد ضمن اینکه باید طبق خط مشی آن رفتار شود.

با تمام این تفاسیر استفاده از اینستاگرام در کنار سایت می‌تواند مفید و کارساز باشد و در آگاهی از برند به شما کمک شایان توجهی کند و میزان ترافیک سایت‌تان را افزایش دهد.

چه کسب‌وکارهایی به طراحی سایت نیاز دارند؟

طراحی سایت در تهران 

امروزه اکثر کسب‌وکارها قدم در دنیای تجارت الکترونیک گذاشته‌اند و این امر رفته رفته پررنگ‌تر می‌شود. از طرفی از زمان شیوع ویروس کرونا تا به کنون اکثر افراد ترجیح داده‌اند محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. 

در واقع نوعی فرهنگ سازی در بین افراد جامعه صورت گرفته و افراد بسیاری به استفاده از خدمات آنلاین تمایل دارند و مانند گذشته نسبت به این موضوع بدبین نیستند.
توجه کنید که طراحی سایت مختص به فروشگاه‌ها نیست بلکه هر نوع کسب‌وکاری (خدماتی، شرکتی، خبری و ...) نیاز به طراحی یک سایت حرفه‌ای با امکانات مورد نیاز خود دارد.

طراحی سایت در تهران 

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و قصد ارتقا و توسعه آن را دارید و یا هنوز در ابتدای راه قرار دارید؛ طراحی سایت می‌تواند به شما در برداشتن گامی مطمئن کمک کند. پیشنهاد می‌شود به اهمیت راه اندازی وبسایت برای برند خود توجه ویژه داشته باشید.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در راستای فعالیت آنلاین کسب‌وکارها خدماتی از جمله طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی، عکاسی، فیلم برداری، برندسازی، تدوین استراتژی و ... ارائه می‌دهد. 

ما از اولین قدم تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما هستیم. جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02188704000 داخلی 4 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.