چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

تاریخ 05 مهر 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟ یکی از سوالاتی است که صاحبین کسب و کارها و مدیران وبسایت‌ها به دنبال پاسخ آن هستند. سئو به معنی بهینه سازی سایت برای بهبود رتبه در موتور جستجوگر مانند گوگل است. با سئو نمودن یک وبسایت در نهایت باعث بهبود رتبه و افزایش ورودی از گوگل خواهید شد که در نتیجه افزایش فروش و کسب سود مناسب را دریافت خواهید نمود. بسیاری از کارفرمایان که می‌خواهند برای کسب و کار خود سایت راه اندازی کنند باید پس از راه اندازی سایت خود به سراغ سئو سایت بروند. 

سئو سایت را می‌توان برون سپاری نمود یعنی سئو سایت را می‌توان به افراد یا تیم متخصص سئو سپرد تا با خیالی راحت سئو آن انجام شود یا باید خود کارفرما سئو سایت را انجام دهد. با آموزش اصولی و حرفه‌ای می‌توان سئو یک وبسایت را انجام داد اما دقت داشته باشید که حتما باید شناخت کامل را از سئو داشته باشید تا باعث پیشرفت سایت خود شوید. 

اگر با اصول سئو سایت آشنایی کامل داشته باشید می‌توانید کلمات کلیدی سود آور را برای سایت خود سئو کنید و باعث رشد سایت و کسب و کار خود و افزایش فروش از سایت شوید.

با یادگیری مفهوم کلی سئو کارفرما می‌تواند سئو سایت خود را به خوبی انجام دهد و از رتبه اول گوگل جهت افزایش بی شمار ورودی کاربر به سایت خود بهره‌مند شود. سئو یک روش بازاریابی اینترنتی است که پس از چند ماه سرمایه گذاری بر روی آن نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت. پس در نتیجه با رعایت اصول سئو وبسایت باعث ورودی مشتریان زیادی به سایت خود خواهید شد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره سئو سایت بدانید.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

در کسب و کارهای اینترنتی سئو یک نقش اساسی را برای رشد آن کسب و کار ایفا می‌کند. با انجام سئو سایت علاوه بر افزایش ورودی و کسب سود بالا می‌توان برندینگ یک کسب و کار را نیز به خوبی انجام داد زیرا با دیده شدن در گوگل می‌توان برند خود را به افراد بسیار زیادی نشان داد و از این فرصت استفاده نمود تا برند کسب و کار خود را به دیگران معرفی کرد. در ادامه با پاسخ به این سوال که چرا باید سایت خود را سئو کنیم آشنا خواهید شد.

  1. با سئو یک وبسایت می‌توان افراد زیادی را برای بهره‌مندی از محصولات و خدمات خود وارد سایت کنید. با این روش بازاریابی می‌توان افراد زیادی را به مشتری تبدیل نمود و از درآمد بالا بهره‌مند شد.
  2. اگر کارفرما یا مدیر سایت سئو را یاد بگیرد می‌تواند به صورت کاملا رایگان از این روش بازاریابی استفاده نماید و کسب و کار خود را به افراد بسیار زیادی معرفی کند.
  3. بهترین روش در بازاریابی که می‌توان با آن کاربران هدف را جذب یک سایت نمود. با جذب کاربران هدف، این کاربران حاضر هستند تا برای بهره‌مند شدن از محصولات یا خدمات شما پول مناسبی پرداخت کنند. پس در نتیجه جذب کاربر هدف بسیار حائز اهمیت است.
  4. با استفاده از سئو اصولی دیگر نیاز به پرداخت هزینه اضافی بابت تبلیغات گسترده نیست و با سئو می‌توان کسب وکار و برند خود را به افراد بسیار زیادی معرفی نمود.
  5. با سئو سایت می‌توان کلمات کلیدی مد نظر را به رتبه برتر گوگل رساند و درآمد خوبی را کسب نمود. در نتیجه می‌توان گفت سئو سایت با درآمد ناشی از سایت رابطه مستقیمی دارد. به نتیجه رساندن کلمه کلیدی مد نظر باعث می‌شود تا ورودی کاربر به سایت دقیقا ورودی هدفمند باشد که این ورودی هدفمند باعث فروش و کسب درآمد است.

نقش سئو در سایت چیست؟

نقش سئو در سایت برای بهینه سازی سایت در موتور جستجوگر است که کلمات کلیدی مورد نظر را به نمایش می‌‌گذارد و بر اساس آن کلمات کاربران و مخاطبان هدف وارد سایت شما خواهند شد. با سئو اصولی و مستمر بعد از گذشت چند ماه کلمات کلیدی مد نظر کارفرما به صفحه اول گوگل خواهد رسید و با استمرار سئو هدفمند نیز رتبه یک گوگل قابل دسترس خواهد بود و رسیدن به رتبه یک گوگل دور از انتظار نخواهد بود. 

اگر سایت شما در رتبه یک تا سه گوگل با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر قرار بگیرد افراد بسیار زیادی وارد سایت شما می‌شوند و از خدمات و محصولات شما بهره‌مند می‌شوند و با برطرف شدن نیاز کاربر اعتماد کاربر جلب کسب و کار شما خواهد شد و باعث مشتری دائم بودن سایت شما نیز خواهد شد. 

با وجود تعداد بسیار زیادی مشتری دائم برای یک کسب و کار، آن کسب و کار به شکل معجزه آسایی رشد خواهد نمود که موجب برند سازی کسب و کار نیز می‌شود.

چگونه محتوای یک سایت را سئو کنیم؟

پس از راه اندازی و طراحی یک وبسایت برای رشد آن باید سایت خود را سئو کنید. محتوای منتشر شده برای سایت نیز باید سئو شود و نکات مهمی را برای سئو محتوا در نظر گرفت و آن نکات را به خوبی رعایت نمود. در اولین قدم و مهم‌ترین قدم برای سئو محتوا یک وبسایت انتخاب عنوان آن است که حائز اهمیت فراوانی است. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره تولید و بازاریابی محتوا بدانید...

عنوان یک وبسایت یا عنوان یک محتوا توسط موتور جستجوگر به افراد معرفی خواهد شد که باید در انتخاب آن دقت شود و بر اساس هدف محتوا انتخاب شود. عنوان باید ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد و کلمه کلیدی اصلی را شرح دهد. عنوان باید بر اساس بررسی رقبا به صورت خاص انتخاب شود تا ورودی بالایی را برای سایت دریافت کند.

همچنین باید از عنوان جذاب برای نرخ کلیک بالا استفاده شود تا پس از دیده شدن توسط کاربر بر روی آن کلیک شود. 

توضیحات سئو نیز یکی دیگر از فاکتورهای سئو محتوای اصولی است که به توضیحات متا نیز معروف هستند و این توضیحات باید بر اساس واقعیت و از مزایای خدمات و محصولات نوشته شود که در نتایج سرچ گوگل در زیر لینک سایت به کاربران نمایش داده خواهد شد. 

انتخاب سرتیتر مناسب برای محتوا یکی دیگر از اصول سئو محتوا است که سرتیتر همان تگ‌های H1 تا H6 است که باید طبق قوانین و اصول خاص خود رعایت شوند. تگ H1 باید تنها یک بار در هر صفحه از سایت استفاده شود و سایر تگ‌ها نیز محدودیتی جهت استفاده در هر صفحه ندارند اما آن‌ها نیز باید بر طبق اصول و قوانین سئو اجرایی شوند. 

انتخاب url نیز برای سئو محتوا بسیار حائز اهمیت است که برای موتور جستجوگر گوگل نیز اهمیت بالایی دارد. 

مراحل انجام سئو سایت

مراحل انجام سئو سایت در حالت کلی به ۳ دسته سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود. در ادامه با دو مرحله داخلی و خارجی سئو سایت آشنا خواهید شد.

سئو داخلی سایت

سئو داخلی یا on page برای بهینه سازی سایت و رتبه گرفتن در موتور جستجوگر گوگل است. سئو داخلی سایت شامل چند مرحله است که هر کدام از این مراحل برای انجام اصولی سئو در داخل سایت صورت می‌گیرد. فاکتورهای مورد اهمیت برای سئو داخلی سایت شامل: ظاهر سایت، محتوای سئو شده و با کیفیت، تجربه کاربری آسان، عنوان نویسی بسیار جذاب برای جذب کاربر، سرعت سایت، لینک سازی داخلی و خارجی سایت، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و بسیاری موارد دیگر است.

سئو خارجی سایت

سئو خارجی یا of page به تمامی فعالیت‌های مهم خارجی سایت گفته می‌شود. سئو خارجی سایت پس از انجام اصولی سئو داخلی باید صورت بگیرد و از مهم‌ترین دلایل برای رشد یک سایت به حساب می‌آید. سئو خارجی سایت باید با احتیاط و دقت انجام شود تا بالاترین و بهترین نتیجه را برای سایت به همراه داشته باشد. سئو خارجی سایت شامل: بک لینک، رپورتاژ آگهی و سوشال سیگنال است که هر کدام از این فاکتورها باعث بهبود رتبه صفحات سایت می‌شوند.
 

سئو سایت با معرفان

در این مطلب اهمیت سئو برای کسب و کارها آشنا شدید؛ اگر شما هم وبسایت‌تان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال جذب مشتری هستید باید سئو سایت‌تان را شروع کنید تا شاهد افزایش بازدید سایت‌تان و فروش بالا باشید.

اگر سایت کسب‌ و کار شما نیاز به بهبود رتبه دارد می‌توانید روی تخصص و تجربه دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان حساب باز کنید. تیم ما کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی سایت، سئو سایت، تولید محتوای متنی و تصویری، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، برندسازی و ... را ارائه می‌دهد.

جهت دریافت مشاوره می‌توانید با شماره 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.