تاثیر برندینگ (‌Branding) بر سئو و تکنیک های افزایش SEO branding

تاریخ 06 آبان 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

تاثیر برندینگ بر سئو و تکنیک ‌های افزایش SEO branding عنوان مقاله امروز معرفان است که در این مطلب به تاثیر برندینگ و تکنیک های سئو که باعث رشد یک کسب و کار و افزایش فروش از سایت می‌شوند می‌پردازیم.

تاثیر سئو برندینگ در موفقیت یک کسب و کار بسیار زیاد است و از عوامل موثر برای رشد کسب و کار به حساب می‌آید. برندینگ یکی از زیر شاخه‌های سئو است که نمی‌توان اهمیت این دو را از هم تفکیک کرد. 

برندینگ (Branding) در کنار سئو بهترین نتیجه را حاصل خواهد کرد. برندینگ یکی از روش‌های بازاریابی است که مخاطب پس از شنیدن نام برند ذهن خود را به سمت یک کسب و کار ترسیم می‌کند. یک کسب و کار با خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهد می‌تواند با برندسازی ذهن مخاطب هدف را از برند خود آگاه سازد که در نتیجه با برندسازی افزایش چندین برابری فروش و ارائه خدمات به مشتری حاصل خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: برندینگ چیست؟ و چه تاثیری بر فروش دارد؟

با برندسازی برای یک کسب و کار، مشتری پس از شنیدن نام برند اطمینان حاصل می‌نماید و خرید خود را با اعتماد بیشتری انجام می‌دهد و پیش از خرید خود دچار شک و تردید نمی‌شود. برندهای معروف هویت بسیار ارزشمندی دارند که به سبب برند بودن کسب و کار خود فروش بیشتری را تجربه می‌نمایند.

تاثیر برندینگ در سئو طوری است که گوگل نگاه متفاوت‌تری نسبت به برندهای معروف دارد و به آن‌ها اهمیت بیشتری خواهد داد. گوگل برندهای معروف را بیشتر در معرض نمایش قرار خواهد داد که این موضوع باعث افزایش ورودی به سایت‌های برند و فروش بالا می‌شود. اگر سایت شما در گوگل شناخته شده باشد در صفحه اول گوگل به نمایش گذاشته می‌شود و سرعت رشد و موفقیت سایت دو چندان خواهد شد.

برندینگ چطور بر سئو تاثیر می‌گذارد؟

سئو شامل ۲۵۰ فاکتور است که هر کدام از آن‌ها باید به خوبی رعایت شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو برندینگ است. برندینگ تاثیرات زیادی بر روی سئو دارد که در ادامه با برخی از تاثیرات آن آشنا خواهید شد.

افزایش CTR یا نرخ کلیک 

نرخ کلیک یا CTR یکی از تاثیرات مهم برندینگ است که هر کاربری که در گوگل هدف خود را جستجو کند با دیدن نام برند معروف سایت بر روی آن کلیک می‌کند و نرخ کلیک را افزایش می‌دهد. همچنین کاربر با کلیک بر روی سایت به دلیل برند بودن و اعتماد بیشتر به سایت زمان بیشتری را در سایت سپری می‌کند که این عمل باعث بهبود عملکرد در نزد گوگل خواهد شد. استفاده از عنوان جذاب نیز نرخ کلیک را افزایش می‌دهد که باید با دقت انتخاب شود.

جستجو نام برند در گوگل

اگر برند شما معروف و شناخته شده باشد کاربر در گوگل نام برند شما را مستقیما سرچ خواهد کرد. اگر تعداد نام برند در سرچ گوگل افزایش یابد گوگل متوجه برند بودن شما می‌شود و سایت شما را در صفحه اول بیشتر نمایش خواهد داد.

جستجو نام برند به همراه کلمه کلیدی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برندینگ در گوگل این است کاربر نام برند را همراه با کلمه کلیدی جستجو نماید. این روش تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارد. جستجو نام برند به همراه کلمه کلیدی مانند خرید موبایل از دیجی کالا که کاربر با این روش جستجو می‌خواهد مستقیم وارد سایت مدنظر خود شود و هدف خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آورد. برند در این روش از سئو سایت برند اهمیت بسیار زیادی دارد و اعتبار یک کسب و کار را افزایش می‌دهد.

منشن شدن نام برند بدون لینک

اگر نام برند کسب و کار شما معروف باشد از سایر سایت‌های موجود در گوگل در متن‌های مقالات نام برده می‌شود که نوشتن نام برند شما بدون لینک دهی یکی از موثرترین روش‌‎های سئو است که گوگل به آن اهمیت زیادی می‌دهد. اعتبار سئو یک وبسایت با این روش بسیار بالا می‌رود.

اعتماد سازی

اعتماد سازی در کسب و کار باعث تشویق کاربران برای کلیک بر روی سایت شما می‌شود و اعتبار بالای یک وبسایت باعث برندینگ کسب و کار خواهد شد که در نتیجه این برندینگ تاثیر مستقیمی بر سئو سایت خواهد گذاشت.

چگونه برای سئو سایت خود برندسازی کنیم؟

برای سئو سایت، برندینگ یک مبحث بسیار گسترده و تخصصی است و راهکارهای زیادی برای برندینگ کسب و کار برای سایت وجود دارد. در ادامه با چند فاکتور مهم برای برندسازی آشنا خواهید شد.

محتوا

یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین فاکتورها برای دست یابی برند برای کسب و کار در سایت محتوا است. برای رسیدن به صفحه اول گوگل و برند شدن کسب و کار شما، یک لازمه وجود دارد که آن هم محتوا مناسب و باکیفیت است. متخصصین سئو تولید محتوای باکیفیت را یک کمپین بلند مدت برای دست یابی به صفحه اول گوگل می‌دانند و اهمیت ویژه‌ای به آن می‌دهند. محتوای بارگزاری شده در سایت باید با رعایت قوانین گوگل و کیورد ریسرچ انجام شود تا بهترین عملکرد را از خود برای رسیدن به صفحه اول گوگل به جا بگذارد. در برخی موارد نیز کاربر برند شما را جستجو می‌کند تا محتوا مدنظر خود را در سایت شما پیدا کند زیرا محتوای یونیک و حرفه‌ای شما برای کاربر اثبات شده است و می‌داند که در سایت شما محتوای مورد علاقه خود را یافت خواهد کرد.

تبلیغات

تبلیغات یکی دیگر از روش‌های برندسازی است که با توجه به آن می‌توان برند کسب و کار را به کاربران زیادی در فضای وب معرفی نمود. برای کسب و کارهایی که در ابتدای راه هستند این گزینه مناسب‌ترین گزینه در کنار تولید محتوای باکیفیت است که با توجه به آن برندسازی به خوبی شکل خواهد گرفت. با تبلیغات گسترده و اصولی می‌توان برند و محصول یا خدمات ارائه دهنده خود را به افراد زیادی معرفی نمود تا آن‌ها از خدمات و محصولات شما بهره‌مند شوند و به مشتری دائم و ثابت سایت شما تبدیل شوند. با استفاده از تبلیغ می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم محصول خود را به مشتری بفروشید و هم برند خود را معرفی نمایید که مداومت در این روش باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای برندسازی دست کم نگیرید. یکی از فاکتورهای برندسازی برای سئو سایت استفاده از سوشال سیگنال است که باعث دریافت لینک برای سایت از شبکه‌های اجتماعی می‌شود و تاثیر بسیار مناسبی بر سئو وبسایت دارد. اگر کلمه کلیدی مناسب و محتوا با کیفیت در کنار شبکه‌های اجتماعی برای یک وبسایت استفاده شود برندسازی به بهترین شکل انجام خواهد شد و تاثیر سریع و فوق العاده‌ای بر روی سئو سایت خواهد گذاشت.

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای برندسازی برای سئو یک وبسایت است به طوری که با دریافت لینک خارجی ورودی سایت افزایش می‌یابد و کاربران زیادی با برند شما آشنا خواهند شد و همچنین با افزایش ورودی گوگل سایت شما را بیشتر در معرض دید قرار خواهد داد و این فرصت را برای رسیدن به صفحه اول گوگل به شما خواهد داد. اگر به درستی از این فرصت استفاده شود می‌توان تا مدت طولانی در صفحه اول گوگل باقی ماند و افزایش فروش را تجربه نمود.

کلام اخر

بسیاری از صاحبان کسب و کارها از مزایای برندسازی مطلع نیستند و برخی دیگر آن را بی اهمیت می‌دانند اما اگر کمی مطالعه در این باره داشته باشند متوجه اهمیت بالای برندسازی در کسب و کارها می‌شوند و حتما از آن برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. 

از مهم‌ترین و بهترین تاثیرات برندینگ کسب و کار برای سئو یک سایت می‌توان به افزایش ارگانیک ترافیک سایت و جستجو نام برند و ورود مستقیم کاربر به سایت شما نام برد که تمامی موارد در نهایت به افزایش فروش و کسب سود مناسب ناشی از برندینگ در سئو سایت خواهد شد.

اگر وبسایت‌تان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال جذب مشتری هستید باید سئو سایت‌تان را شروع کنید تا شاهد افزایش بازدید سایت‌ و فروش بالا باشید.

ما کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید محتوا متنی و تصویری، عکاسی، فیلم برداری، ساخت تیزر، موشن گرافی، برندسازی، ایمیل مارکتینگ و ... را ارائه می‌دهیم که در صورت نیاز می‌توانید با ما در ارتباط باشید. 

اگر نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با شماره 02188704000 داخلی ۴ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه نمایند.