روش های تولید محتوا

تاریخ 29 شهریور 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

روش های تولید محتوای گوناگونی برای انتقال پیام و مفهوم به مخاطبین وجود دارد که هر کدام از روش‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. در حالت کلی محتوا برای انتقال یک مفهوم با یک پیام به مخاطبان است که اگر به خوبی اجرایی شود می‌تواند مفهوم را به خوبی منتقل نماید. انواع روش ‌های تولید محتوا برای انتقال این پیام به مخاطبین وجود دارد که باید بر اساس شرایط و نوع نیاز مخاطبین یک نوع روش را برای این انتقال انتخاب نمود تا به سرعت بالا و دقت مناسب مفهوم منتقل شود. 

تولید محتوای ارزشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که یک تولید محتوا (Content production) با ارزش باعث می‌شود تا صاحبین کسب و کارها به خوبی بتوانند با مشتریان خود در ارتباط باشند و محصولات و خدمات ارائه دهنده خود را به راحتی در اختیار تمامی افراد قرار دهند. 

انواع روش های تولید محتوا به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به مشتریان خود محصولات‌تان را معرفی کنید تا فروش زیادی را تجربه نمایید. برای تجربه فروش مناسب باید یک روش تولید محتوا متناسب با خدمات خود انتخاب و شروع به فعالیت کنید. 

روش ‌های تولید محتوا هر کدام به نحوی مخاطبین خود را جذب می‌نمایند. هوشمندی در انتخاب روش تولید محتوای صحیح باعث افزایش عملکرد تولید محتوا برای جذب مخاطب می‌شود.

با افزایش سطح آگاهی در حوزه محتوا و روش‌های آن می‌توان بهترین روش از تولید محتوا را انتخاب نمود تا بالاترین بازدهی برای جذب مخاطب هدف از آن حاصل گردد. امروزه اصولی‌ترین روش برای دست یافتن به مخاطب هدف، تولید محتوا است که بسیار حائز اهمیت است و از آن نباید قافل شد.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟ چه تاثیری بر فروش سایت دارد؟

روش ‌های تولید محتوا

روش های تولید محتوا

روش‌ های تولید محتوا به چند روش کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام از این روش‌ها باعث جذب اصولی مخاطب و هدف برای کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه با انواع روش های تولید محتوا آشنا خواهید شد.

تولید محتوای متنی

تولید محتوا متنی از رایج‌ترین روش‌های تولید محتوا است که با متن جذاب و تیترهای مناسب مخاطب را به سمت خود جذب می‌نماید. مقالات منتشر شده در سایت‌ها از انواع تولید محتوا متنی به شمار می‌آیند. تولید محتوای متنی می‌تواند ارتباط موثری با مخاطب برقرار کند و مخاطب با مطالعه آن اطلاعات زیادی را به دست آورد.

تولید محتوای صوتی

یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا، تولید محتوای صوتی است که به عنوان یک تکنیک به حساب می‌آید. امروزه بیشتر افراد زمان زیادی را برای مطالعه در نظر نمی‌گیرند به همین دلیل تولید محتوای صوتی بهترین گزینه برای این افراد است که یک متن را به صورت صوتی متوجه شوند. پادکست نیز یک روش از تولید محتوای صوتی به شمار می‌آید که طرفداران خاص و زیادی نیز دارد.

تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی یکی دیگر از انواع روش تولید محتوا است که به عنوان موثرترین روش تولید محتوا نیز شناخته شده است. این نوع از تولید محتوا قابلیت اشتراک گذاری دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن نیز گردیده است. طبق آمارهای رسمی موجود حدود ۷۰ درصد از مخاطبین با مشاهده ویدیو یک محصول ترغیب به خرید آن محصول شده‌اند که نشان از اهمیت بسیار بالای ویدیو دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت تقویم محتوایی

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری یکی دیگر از موثرترین روش ‌های تولید محتوا است که باعث جذابیت یک متن می‌شود. تولید محتوای تصویری می‌تواند تمامی ویژگی‌ها و مزایای یک محصول را به تصویر بکشد تا مخاطب ترغیب به خرید آن محصول شود. در تولید محتواهای طولانی داشتن چند تصویر باعث جذابیت متن و ترغیب به خواندن متن توسط مخاطب می‌شود. یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید محتوای تصویری طراحی اینفوگرافیک است که برای مخاطبان بسیار جذاب است.

تولید محتوای تلفیقی

تولید محتوای تلفیقی یکی از روش‌های تولید محتوا است که در آن تولید محتوا به صورت تلفیقی از متن، صوت، تصویر و ویدیو است. محتوای تلفیقی از بهترین و کامل‌ترین محتوا ها است زیرا در آن از روش‌های زیاد تولید محتوا استفاده می‌شود که سبب جذب مخاطب هدف می‌گردد.

تولید محتوا خبری

تولید محتوای خبری یکی دیگر از انواع روش‌های تولید محتوا است که برای انتشار یک خبر یا یک حادثه‌ای بلافاصله پس از وقوع صورت می‌گیرد. تولید محتوا خبری باید به صورت دقیق و به روز انجام شود و صحت اخبار منتشر شده در این نوع تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است. معمولا سبک این نوع از تولید محتوا به صورت رسمی انجام می‌گردد و خبرهای منتشر شده به شکل رسمی هستند.

تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای آموزشی یکی دیگر از انواع روش‌های تولید محتوا است که برای آموزش مخاطبین در اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، لینکدین و سایت استفاده می‌شود. این تولید محتوا می‌تواند به صورت متنی، صوتی، ویدیویی یا عکس باشد.

تولید محتوا در انواع شبکه اجتماعی‌ ها

تولید محتوا در انواع شبکه اجتماعی‌ ها

انواع تولید محتوا در فضای مجازی قابل انجام است که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت.

تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌های مجازی پر مخاطب است که برای دیده شدن در آن باید تولید محتوا مختص اینستاگرام را انجام داد. بر اساس حوزه فعالیت باید تولید محتوا شکل بگیرد تا مخاطب هدف جذب صفحه اینستاگرام شما شود. محتوا در اینستاگرام به صورت متنی (در کپشن)، تصویری و ویدیویی می‌تواند منتشر شود. بین المللی بودن این شبکه اجتماعی تاثیر بسیار موثری بر فروش محصولات صاحبین کسب و کارها دارد.

تولید محتوا در یوتیوب

تولید محتوا در یوتیوب به دلیل ساختار یوتیوب فقط به صورت ویدیویی است که باید خدمات ارائه دهنده خود را با انتشار ویدیو در صفحه یوتیوب خود به مخاطبین ارائه دهید. تولید محتوا در یوتیوب به دلیل کسب درآمد دلاری از سمت یوتیوب بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

تولید محتوا در تلگرام

تولید محتوا در تلگرام به صورت متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی می‌تواند برای مخاطبین صورت گیرد. به دلیل بین المللی بودن این شبکه مجازی علاوه بر به دست آوردن مشتریان داخلی می‌توان مشتریان خارجی نیز جذب نمود و خدمات و محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی و فروش حداکثری را تجربه کرد.

تولید محتوا در سایت

تولید محتوا در سایت به دلیل ورودی بسیار زیاد مخاطبین هدف از سمت موتور جستجوگر گوگل بسیار حائز اهمیت است. تولید محتوا در سایت می‌تواند به صورت ویدیویی، متنی، تصویری، عکس و تلفیقی از تمامی این موارد باشد. تولید محتوای درست و اصولی می‌تواند ورودی بسیار زیادی از افراد در تمامی نقاط دنیا را برای سایت شما به همراه داشته باشد که از محصولات سایت شما خرید نمایند یا از خدمات ارائه دهنده شما بهره‌مند شوند.

تولید محتوا در آپارات

آپارات یکی دیگر از انواع شبکه های مجازی است کاربران آن را نسخه ایرانی یوتیوب می‌دانند. نوع تولید محتوا در آپارات تنها به صورت ویدیویی است که بیشتر برای معرفی محصول یا آموزش یک حرفه از این شبکه فضای مجازی استفاده می‌‎شود. تبادل اطلاعات و تعامل در آپارت بسیار زیاد است و کاربران ایرانی از این شبکه مجازی به خوبی برای آموزش خود استفاده می‌کنند.

تولید محتوا در فیسبوک

فیسبوک از قدیمی‌ترین شبکه‌های مجازی است که تولید محتوا در آن توسط برندهای بزرگ و کوچک و افراد انجام می‌شود تا مخاطبین هدف برند در آن شناسایی شوند. در ایران با وجود شبکه‌های مجازی به روز و پرمخاطب فیسبوک مخاطب کمتری نسبت به سایر رقبای خود دارد اما تولید محتوا در فیسیوک نیز می‌تواند تاثیر منابی در رشد کسب و کارها داشته باشد و بهتر است که یک صفحه در فیسبوک برای رشد کسب و کار در کنار سایر شبکه‌های مجازی ایجاد کنید تا به کمک آن برندسازی کنید و با مشتریان‌تان در تعامل باشد و در نتیجه بتوانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید.

تولید محتوا در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان

در این مطلب با انواع روش های تولید محتوا و اهمیت آن برای کسب و کارها آشنا شدید؛ اگر شما در فکر شروع تولید محتوا برای شرکت یا برند شخصی خود هستید تیم محتوای معرفان می‌تواند همراه شما باشد.

مجموعه ما خدماتی از جمله طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید و بازاریابی محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی، برندسازی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی و... در راستای بهبود فعالیت آنلاین کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

جهت دریافت مشاوره کافیست با شماره تلفن 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را ارائه نمایند.