طراحی سایت املاک

تاریخ 19 فروردین 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

در عصر آنلاین بسیاری از کسبوکارها برای ارائه خدمات غیر حضوری خود از ابزارهای دیجیتال نظیر سایت یا سوشال مدیا بهره می‌گیرند. مشاوران املاک هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از آن‌ها به دنبال طراحی سایت برای سازماندهی امور مشتریان و بازاریابی خود هستند.

اگر شما هم در زمینه املاک فعالیت دارید پیشنهاد می‌کنیم که به فکر طراحی سایت باشید زیرا از این طریق می‌توانید حوزه فعالیت خود را گسترش دهید و مشتریان بسیاری را جذب کنید. در این مقاله به اطلاعات مفیدی راجع به طراحی سایت مشاور املاک اشاره خواهیم کرد. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. 

طراحی سایت املاک چه اهمیتی دارد؟

طراحی سایت املاک

داشتن سایت به پیشرفت مراکز مشاوره املاک کمک زیادی می‌کند. مشاوران املاک با راه اندازی سایت می‌توانند فایل مشخصات و شرایط هر یک از ملک‌ها و مستغلات، قیمت آن‌ها، بررسی موقعیت مکانی و امکانات آن‌ها، شرایط همکاری در ساخت‌وساز و بسیاری از موارد دیگر را به مشتریان ارائه دهند. 

در سایت می‌توان تصاویر مربوط به خانه یا زمین را درج کرد تا بدون نیاز به هماهنگی و مراجعه حضوری مشتریان از ویژگی‌های آن مطلع شوند. این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌ی افراد و مشاوران املاک می‌شود. در گذشته بیشتر این امور به صورت حضوری صورت می‌گرفت که زمان بر بودند اما امروزه با استفاده از سایت ساده‌تر و موثر‌تر جلو می‌روند و مدیریت آسان‌تری دارند.

با راه اندازی سایت دیگر نیازی به دفتر یا مکانی برای ثبت و معرفی ملک ندارید و با استفاده از آن می‌توانید مشخصات ملک‌ها را دریافت کرده و در سایت بارگذاری کنید و دسترسی راحت‌تر و منظم‌تری به فایل‌های خود داشته باشید. همچنین می‌توانید با خریداران و فروشندگان راحت‌تر ارتباط برقرار کنید تا روند انجام امور مربوطه سریع‌تر جلو برود. از طرفی مشتریان بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانند با شما در ارتباط باشند.

برخی به سایت آماده املاک روی می‌‌آورند که اشتباه است؛ بهتر است به طور اختصاصی با توجه به کسب‌وکار و نیاز خودتان سفارش طراحی سایت دهید.

طراحی سایت املاک چه مزایایی دارد؟

 طراحی سایت مشاور املاک

طراحی سایت برای مشاوران املاک مزایای بسیاری را در بر دارد زیرا می‌توانند خدمات خود را بهتر و راحت‌تر به مشتریان ارائه دهند. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های داشتن سایت اجاره و فروش ملک عبارتند از:

  • امکان برقراری ارتباط و تعامل با طیف گسترده‌ای از مشتریان وجود دارد.
  • می‌توان به صورت آنلاین و از راه دور مشاوره داشته باشید که در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.
  • با راه‌اندازی سایت نیازی به صرف هزینه‌های زیاد بابت تبلیغات و معرفی به شیوه سنتی نیست.
  • می‌توانید پرسونال برندینگ داشته باشید و با سایر هم صنفان خود به رقابت بپردازید.
  • می‌توان مشخصات و جزئیات ملک را در سایت بارگذاری کرد.
  • امکان بررسی تعداد زیادی ملک و مقایسه آن‌ها با هم وجود دارد.
  • با استفاده از روش‌های جدید بازاریابی آنلاین می‌توانید کسب‌و‌کار خود را به‌روز نگه دارید. 
  • می‌توانید موقعیت مکانی دقیق ملک مورد نظر را در سایت نمایش دهید.
  • می‌توان اخبار و اطلاعیه‌های جدید را از طریق سایت به مخاطبان ارائه نمود.

سایت املاک باید چه امکاناتی داشته باشد؟

قیمت طراحی سایت املاک

سایت هر کسب‌و‌کاری بسته به خدماتی که ارائه می‌دهد می‌بایست از امکاناتی برخوردار باشد. امکانات سایت های اجاره، فروش و رهن املاک هم باید شامل موارد زیر باشد:

  • ثبت ملک و ارائه جزئیات به صورت کامل
  • امکان بارگذاری و نمایش تصاویر متعدد از ملک
  • جستجو و دسترسی آسان به فایل‌ها
  • تفکیک آگهی‌ها بر اساس شرایط آن‌ها (خرید، فروش، رهن یا اجاره)
  • امکان مقایسه دو یا چند آگهی ملک با یکدیگر
  • ارائه قیمت
  • امکان اتصال به درگاه‌های بانکی و پرداخت آنلاین
  • ارائه پیشنهاد‌های ویژه به کاربران 
  • امکان برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه مشاوره به آنان
  • ارائه اخبار و مقالات مرتبط به کاربران
  • وجود فیلتر‌های مختلف (قیمت، متراژ، خرید، فروش، اجاره و ...) برای دسترسی سریع‌تر و بهتر به نتایج جستجو
     

سئو سایت املاک 

سئو سایت املاک 

پس از راه اندازی سایت باید به فکر بهینه کردن آن باشید. سایت‌ها بیشترین بازدید خود را از طریق جستجو در گوگل دارند.

می‌توان گفت موتور جستجوی گوگل مانند یک زمین بازی وسیع است و کسب‌و‌کار‌ها این امکان را دارند که از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در آن برای معرفی و رشد خود استفاده کنند؛ اما کسی در این میدان موفق می‌شود که با قوانین و ابزار‌های گوگل آشنایی داشته باشد و از آن‌ها در جهت رشد خود بهره ببرد.

با داشتن سایت صرفا برای معرفی فایل‌های خود به مشتریان محلی، کسب‌و‌کار شما رشد زیادی نخواهد داشت اما با بهینه سازی یا سئو (SEO) سایت افراد دیگری در اینترنت با شما آشنا می‌شوند و به شما مراجعه می‌کنند در نتیجه شاهد رشد کسب‌و‌کار خود در فضای آنلاین خواهید بود.  

با کمک تکنیک‌های سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، تولید محتوای مرتبط و مناسب و سایر فعالیت‌های مربوطه می‌توانید برای کلمه کلیدی خاصی در نتایج برتر صفحه نخست گوگل ظاهر شوید تا خریداران و فروشندگان بیشتری به شما دسترسی داشته باشند.
خوب است بدانید که طراحی و سئو سایت در کنار فعالیت حضوری می‌تواند به پیشرفت و رونق مشاغل کمک بسزایی کند و برای مشاغل آنلاین تاثیر چشمگیری داشته باشد به شرطی که این کار توسط فردی متخصص صورت بگیرد. 

هزینه طراحی سایت املاک چقدر است؟

در این باره نمی‌توان قیمت خاصی را عنوان کرد زیرا قیمت طراحی سایت املاک به عوامل گوناگونی اعم از قابلیت‌ها و امکانات آن بستگی دارد. علاوه بر این‌ها شکل ظاهری سایت، طراحی منوی ساده یا چند سطحی، سرعت بارگذاری اطلاعات موجود در سایت، طراحی سایت با استفاده از کد نویسی اختصاصی یا CMS آماده، پشتیبانی سایت و بسیاری از موارد دیگر تعیین کننده هزینه هستند. بنابراین برای برآورد هزینه‌ی طراحی سایت ابتدا باید آیتم‌های مد نظرتان را مشخص کنید تا کارشناسان ما هزینه پروژه را خدمت شما اعلام کنند .

طراحی سایت املاک خود را به معرفان بسپارید

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در جهت رشد و ارتقای فعالیت آنلاین مشاغل خدماتی از جمله طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت وردپرسی، سئو، تولید محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ساخت تیزر، موشن گرافی و ... را ارائه می‌دهد. تیم ما در تلاش است تا با استفاده از دانش خود به کسب‌و‌کار‌ها کمک کند. اگر شما در فضای اینترنت سایت ندارید بهتر است به فکر آن باشید تا از این بستر هم کسب درآمد داشته باشید.

در این راستا می‌توانید روی تخصص تیم ما حساب باز کنید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان یا هر گونه سوالی در این خصوص می‌توانید با شماره تلفن 02188704000 با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.