طراحی سایت بازرگانی

تاریخ 13 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

در دهه‌های اخیر طراحی سایت بازرگانی به عنوان یک امر ضروری برای شرکت‌های بازرگانی تبدیل شده‌است. واردات و صادرات و به طور کلی هر گونه فعالیت تجاری بر پایه روابط بین الملل می‌چرخد و این موجب شده‌است که طراحی سایت در این حوزه به نسبت سایر حوزه‌ها اهمیت بیشتری داشته باشد. با وجود اینترنت کار تجارت جهانی و برقراری ارتباط با آن سوی مرزها آسان‌تر شده‌است.

طراحی سایت اولین قدمی است که شرکت‌های بازرگانی می‌توانند در راستای گسترش فعالیت‌های تجاری خود بردارند. در این مطلب تلاش شده‌است تا اطلاعات مفید و کاربردی پیرامون طراحی وبسایت های بازرگانی ارائه گردد. با ما همراه باشید.

طراحی سایت بازرگانی چه اهمیتی دارد؟

طراحی وبسایت های بازرگانی

داشتن سایت برای شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و واردات و امور بازرگانی به عنوان یک امر مهم تلقی می‌شود زیرا این بستر می‌تواند بدون محدودیت زمانی و مکانی موجب سهولت روابط آن‌ها با مشتریان بازارهای داخلی و خارجی و گسترش فعالیت‌های اقتصادی شود. در نتیجه سایت یک شریان حیاتی برای این دسته از شرکت‌ها به حساب می‌آید.  

طراحی سایت شرکت های بازرگانی (Export Import Website) امکان برقراری ارتباط و همکاری با هم صنفان‌تان در اقصی نقاط دنیا را فراهم می‌آورد. با کمک سایت می‌توانید محصولات و حیطه فعالیت خود را به دیگران معرفی کنید تا افراد مایحتاج خود را از طریق شماره تماس یا نمایندگی‌ها به شما سفارش دهند. در واقع سایت یک راه بازاریابی به شمار می‌رود.

ضرورت طراحی سایت بازرگانی

طراحی سایت صادراتی و وارداتی گامی هوشمندانه در جهت توسعه و رونق صنعت واردات و صادرات است. این توسعه موجب افزایش اشتغال‌زایی و افزایش رشد اقتصادی می‌شود. 

در دنیای امروزی هر کسب‌وکار و تجارتی نیازمند یک سایت کارآمد است. طراحی سایت به کسب‌و‌کارهای فعال در این زمینه کمک می‌کند تا بتوانند با رقبای قدرتمند به رقابت بپردازند؛ همچنین فرای مکان خود اقدام به برندسازی در سطح جهانی کنند. بنابراین اولین و مهم‌ترین گام برای انجام این اقدامات طراحی سایت است. 

چه قابلیت‌هایی باید در طراحی سایت بازرگانی لحاظ شود؟

طراحی سایت بازرگانی

هر سایتی امکانات و قابلیت‌های به خصوصی دارد و سایت های بازرگانی هم از این قاعده مستثنی نیستند. این امکانات موجب می‌شوند تا کسب‌وکار بازرگانی به بهترین شکل ممکن ارائه شود و کاربران به راحتی به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. به طور کلی امکانات زیر می‌بایست در سایت بازرگانی وجود داشته باشند:

  1. ارائه محصولات یا خدمات
  2. ارائه پروژه‌ها و نمونه کارهای شرکت
  3. گالری تصاویر مربوط به خدمات و فعالیت‌ها
  4. چند زبانه بودن سایت
  5. استفاده از نقشه گوگل در سایت
  6. فرم برقراری ارتباط با مشتری
  7. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  8. امکان خرید عمده محصولات به صورت آنلاین
  9. ارائه رزومه شرکت (هر آنچه که دوست دارید دیگران راجع به شما بدانند)
  10. ارائه افتخارات و گواهینامه‌ها
  11. سیستم تاسیس شعبه و اعطای نمایندگی
  12. وجود خبرنامه جهت دریافت نمودن ایمیل مشتریان
  13. سرعت بالا و ظاهر خوب و مناسب سایت
  14. تفکیک و دسته بندی دقیق محصولات، خدمات و پروژه‌ها
  15. بخش رویدادها و اخبار مرتبط با صنعت خود

طراحی سایت بازرگانی چه مزایایی به همراه دارد؟

طراحی سایت صادراتی و وارداتی

در عصر حاضر افراد کوچک‌ترین نیاز خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. در نتیجه داشتن سایت می-تواند به آشنایی آن‌ها با شما کمک کند. طراحی سایت صادرات و واردات کمک می‌کند تا امور تجارت بهتر و با کیفیت مطلوب مدیریت شوند. علاوه بر این موضوع، برخی از مزایای طراحی سایت بازرگانی عبارتند از:

۱- حضور در عرصه تجارت آنلاین

نقش پررنگ اینترنت در توسعه و رونق کسب‌وکارها بر کسی پوشیده نیست. این روزها اکثر کسب‌وکارها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود از بسترهای مجازی نظیر وبسایت استفاده می‌کنند. در حوزه بازرگانی، سایت می‌تواند به بهترین وجه ممکن خدمات شما را به مخاطبان ارائه دهد.

۲- برندینگ و کسب شهرت

در حوزه بازرگانی رقبای باتجربه و قدر بسیاری حضور دارند. در این بین رسیدن به شهرت اهمیت زیادی دارد. با استفاده از سایت و سئو آن می‌توانید برندسازی خود را در فضای آنلاین آغاز کنید تا پس از مدتی در میان مخاطبانتان شناخته شوید.

۳- دسترسی از اقصی نقاط جهان

حوزه‌ی بازرگانی با اقصی نقاط جهان سروکار دارد. این امر در حالت عادی شاید دارای محدودیت به نظر برسد، اما در بستر اینترنت چنین چیزی وجود ندارد. شما می‌توانید صرف نظر از بعد مکانی در هر ساعتی از شبانه روز ارائه خدمات داشته باشید.

۴- پشتیبانی خوب و مطلوب

پشتیبانی خوب می‌تواند شما را به انتخاب اول مخاطبان‌تان تبدیل کند. در سایت های بازرگانی اگر امکان برقراری ارتباط به صورت ارسال متن، فیلم و ... به منظور پشتیبانی وجود داشته باشد رضایت مشتریان را در برخواهد داشت.  

بیشتر بخوانید: چرا باید سایت داشته باشیم؟

سئو سایت بازرگانی

طراحی سایت شرکت های بازرگانی

قرار گرفتن در صدر نتایج موتورجستجو از طریق تکنیک‌های سئو میسر است. با کمک سئو می‌توانید تبلیغات خود را به صورت هوشمندانه‌تر اجرا کنید که منجر به سودآوری بیشتری برای کسب‌وکارتان شود. 

با استفاده از اقدامات سئو در جستجوهای مرتبط با صنعت خود به راحتی ظاهر می‌شوید، به مخاطبان هدف‌تان دست می‌یابید در نتیجه سایت‌تان بازدید بیشتری خواهد داشت و شاهد افزایش فروش و رونق کسب‌وکارتان خواهید بود. به طور کلی می‌توان گفت سئو یک استراتژی بازاریابی کارآمد است که می‌تواند به رشد هر کسب‌وکاری کمک کند. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره سئو بدانید.

طراحی سایت در تهران

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار بازرگانی هستید اما در فضای اینترنت فعالیتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از این بستر غافل نشوید تا بتوانید در عرصه آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید.

ما در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان خدماتی از جمله طراحی سایت، سئو، تولید محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی و ... ارائه می‌‌دهیم. تیم متعهد و حرفه‌ای ما برای ارتقای کسب‌وکار شما تلاش می‌کنند و قدم به قدم تا رسیدن به هدف مورد نظر در کنارتان هستند. اگر در این موضوع نیاز به مشاوره رایگان دارید می‌توانید با شماره تلفن 02188704000 تماس بگیرید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.