طراحی سایت خدماتی

تاریخ 16 فروردین 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

امروزه کسب‌وکارهای زیادی در حوزه‌های گوناگون در اینترنت مشغول به فعالیت هستند و از این راه درآمد دارند. سایت خدماتی یکی روش‌های کارآمد برای معرفی خدمات خود به مردم در بستر اینترنت است.

سایت‌های خدماتی فاقد محصول فیزیکی هستند و معمولا به معرفی خود و دریافت سفارش خدماتی که ارائه می‌دهند می‌پردازند. این دسته از سایت‌ها می‌توانند مشاغل بسیاری از جمله هتل‌ها، بازسازی خانه، تعمیرات، حمل و نقل، نظافت، بیمه، شرکت‌های طراحی سایت و برنامه نویسی و ... را در بر بگیرند.

قبل از طراحی سایت خدماتی می‌بایست نوع خدمات و محدوده فعالیت‌های سایت تعیین شود تا بر اساس آن اقدام به طراحی سایت شود و برنامه ریزی دقیق‌تری برای موارد بعدی داشت.

در این مطلب به بررسی اهمیت، امکانات، ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت خدماتی پرداخته‌ایم. اگر آشنایی با این موارد برای شما هم جالب است، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

چرا طراحی سایت خدماتی برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

طراحی سایت خدماتی

سایت این امکان را برای کسب‌‌و‌کارها فراهم می‌آورد که فعالیت خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان در فضای مجازی معرفی کنند و بتوانند مشتریان جدید و بیشتری جذب کنند. علاوه بر این اگر فعالیت شما به گونه‌ای است که می‌توانید خدمات خود را به افراد مختلف در اقصی نقاط دنیا ارائه دهید، داشتن سایت می‌تواند به کسب درآمد دلاری شما کمک کند. 

موارد فوق نشان از اهمیت طراحی سایت خدماتی اختصاصی یا وردپرسی برای کسب‌‌و‌کارها دارد و می‌تواند در جهت افزایش درآمد تاثیر بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس، کدام بهتر است؟

طراحی سایت خدماتی چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت خدماتی چه مزایایی دارد؟

۱- افزایش گستره خدمات رسانی 

داشتن سایت کمک می‌کند تا خدمات خود را به سطح وسیع‌تری از جامعه ارائه دهید و تنها به شهر یا منطقه خود ختم نشود. از این طریق افراد بیشتری با شما آشنا می‌شوند و تعداد مشتریان شما افزایش می‌یابد. 

۲- ارتقا اعتبار و برندینگ

با استفاده از طراحی سایت خدماتی می‌توانید در فضای آنلاین تبلیغ و برندینگ انجام دهید و از کسب‌‌و‌کارهایی که با سیستم قدیمی کار می‌کنند پیشی بگیرید. این امر سبب افزایش اعتبار برای شرکت شما خواهد شد.

۴- ثبت سفارش آسان

با کمک سایت می‌توان خدمات مورد نیاز خود را به راحتی و در مدت زمان کوتاه‌تری سفارش داد. حتی با استفاده از سایت می‌توان راحت‌تر خدمات شرکت‌های مختلف را بررسی و مقایسه کرد. این امر برای مشتری آرامش خاطر می‌آورد و با خیال راحت می‌تواند اقدام به ثبت سفارش نماید. 

۵- پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی آنلاین در سایت‌های خدماتی برای مشتری اعتماد می‌آفریند و رضایت او را در پی دارد زیرا اگر در هر زمانی از شبانه روز به مشکل بربخورد می‌تواند سوال خود را بپرسد و دراسرع وقت پاسخ آن را دریافت نماید.

۶- بازاریابی گسترده‌تر و کم هزینه‌تر

بازاریابی سنتی برای کسب‌وکارها هزینه بر و زمان بر است و سود دهی کمتری دارد اما با استفاده از طراحی سایت می‌توانید بازاریابی در مقیاس وسیع، بهینه‌تر و کم هزینه‌تر به نسبت روش‌های بازاریابی سنتی انجام دهید.

سایت خدماتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

سایت خدماتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

هر شرکتی امکاناتی را به مشتریان خود عرضه می‌کند که ممکن است بسته به نوع خدمات ارائه شده متفاوت باشند. در طراحی سایت های خدماتی هم وجود بعضی از امکانات الزامی است که عبارتند از:

  1. دسته بندی خدمات : خدمات ارائه شده باید به صورت دسته بندی مناسب در سایت قرار بگیرند تا کاربر سایت بتواند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. وجود فیلتر خدمات در صورت لزوم می‌تواند به کاربر کمک کند تا در میان تعداد زیاد خدمات تعریف شده، به راحتی به هدف خود برسد. لازم به ذکر است در پاره‌ای از خدمات که موقعیت مکانی مهم است، باید در منوی سایت نام شهر یا منطقه به صورت دسته یا زیر دسته آورده شود تا کاربران محلی از دریافت خدمات بهره‌مند شوند.
  2. سفارش خدمات به صورت آنلاین : اساس طراحی سایت خدماتی، ثبت سفارش و دریافت خدمات به صورت آنلاین است. از این رو سایت می‌بایست به گونه‌ای باشد که خدمات مورد نیاز خود را از طریقی (مانند پر کردن فرم) سفارش داد.
  3. نظرات مشتریان : یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی سایت‌های شرکتی باید بدان توجه کرد درج توصیه‌های مشتریان است. قرار دادن این بخش در سایت می‌تواند در تصمیم گیری مشتری بالقوه موثر باشد و نیز به رشد اعتبار و فروش شما هم کمک زیادی کند.
  4. فرم تماس با ما : فرم تماس با ما یکی از المان‌های بسیار مهم هر سایتی است زیرا از طریق آن مشتری می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. این فرم باید در دسترس کاربر باشد تا بتواند به راحتی سفارش خود را ثبت نماید یا برای موارد دیگر با شما ارتباط برقرار کند.
  5. امکان گفتگوی آنلاین :‌ گفتگوی آنلاین باید در تمامی صفحات سایت وجود داشته باشد تا اگر کاربر با مشکلی مواجه شد یا سوالی داشت بتواند به آسانی و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کند.
  6. امکان ثبت نام متخصصان : افرادی که خدمات خاصی را در هر حوزه‌ای ارائه می‌دهند باید بتوانند در سایت ثبت نام کنند و معرفی از خود در سایت داشته باشند تا افراد با آن‌ها آشنا شوند و برای دریافت خدمات درخواست دهند.
  7. ارائه تخفیف : تخفیف در سایت های خدماتی موجب می‌شود تا کاربران برای دریافت خدمات از شما ترغیب شوند.
     

یک سایت خدماتی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ویژگی های سایت خدماتی

۱- رابط کاربری مناسب داشته باشد

برای یک سایت رابط کاربری مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. رابط کاربری (UI) باید متناسب با امکانات ارائه شده و نوع خدمات شرکت باشد. در این صورت کاربر ارتباط خوبی با سایت برقرار می‌کند و احتمال خروج از سایت کمتر می‌شود.

۲- تجربه کاربری خوبی داشته باشد

وقتی کاربر برای نخستین بار وارد سایت شما می‌شود باید بتواند به راحتی از بخش‌های مختلف سایت (منو، زیر منو، دکمه‌ها و ...) استفاده نماید و تجربه‌ی خوبی داشته باشد. تجربه کاربری (UX) یکی از مهم ترین موارد در طراحی سایت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: رابط کاربری و تجربه کاربری چیست؟ چه تفاوتی با هم دارند؟

۳- بهینه سازی شده باشد

اگر برای طراحی سایت تمامی معیارها و ملاک‌ها را رعایت کنید اما کاربران گوگل به راحتی به آن دسترسی نداشته باشند زحمات شما به نتیجه‌ی کامل نمی‌رسد. بنابراین در طراحی تمامی ساختارهای سایت باید استانداردهای بهینه سازی (SEO) اجرا شوند.

۴- معرفی دقیق خدمات

تمامی خدماتی که در سایت ارائه می‌شود باید به طور دقیق و با جزئیات کامل توضیح داده شود که کاربر دچار سردرگمی نشود.    

سئو سایت‌ خدماتی

پس از اینکه طراحی سایت صورت گرفت می‌بایست به فکر بهینه سازی یا سئو سایت خدماتی خود باشید تا بتوانید در میان انبوهی از سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار خود، به رقابت بپردازید. فرض کنید شما در حوزه طراحی سایت در تهران فعالیت دارید.

قطعا کسب‌وکارهای دیگری هم در این زمینه هستند که سایت دارند. برای اینکه بتوانید در این فضای رقابتی دیده شوید نیاز دارید سایت خود را بهینه کنید. در این صورت اگر کاربران "طراحی سایت در تهران" را جستجو کنند سایت شما جزء اولین نتایج نمایش داده می‌شود. این امر موجب می‌شود تا تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر شود، مشتریان جدیدی شما را پیدا کنند و افزایش فروش داشته باشید. پس قدرت سئو را دست کم نگیرید. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره سئو بدانید

تعرفه طراحی سایت خدماتی

اگر برای شما هم این سوال مطرح است که قیمت طراحی سایت خدماتی چقدر است، باید بدانید برای این کار مبلغ مشخصی را نمی‌توان عنوان کرد زیرا مواردی متعددی در قیمت گذاری دخیل هستند از جمله طراحی سایت به صورت اختصاصی یا با CMS های آماده نظیر وردپرس و ...، طراحی گرافیکی سایت، قابلیت‌ها و امکانات تعریف شده برای سایت، میزان پشتیبانی و بسیاری از موارد دیگر.

جهت اطلاع از هزینه طراحی سایت خدماتی بهتر است با ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان بر اساس کارکردهای سایت و نیاز کسب‌کارتان شما را راهنمایی نمایند.  

ساخت سایت خدماتی رایگان

شما می‌توانید برای داشتن یک وبسایت خدماتی رایگان از سایت سازهای رایگان استفاده کنید؛ اما این کار شما را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. 

به طور واضح‌تر دامنه شما به صورت زیر دامنه تعریف می‌شود، فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات ندارید، به مدت محدودی می‌توانید به صورت رایگان سایت خود را برپا داشته باشید و پس از گذشت مدت تعیین شده برای ادامه فعالیت و گسترش وبسایت‌تان باید هزینه بپردازید. 

پس پیشنهاد می‌شود از همان سنگ بنای اول به طور مطمئن اقدام نمایید و با پرداخت هزینه معقول آینده کسب‌وکارتان را در عرصه آنلاین تضمین کنید.     
 

طراحی سایت خدماتی در تهران توسط معرفان

داشتن سایت در دنیای دیجیتال امری ضروری به حساب می‌آید. اگر در کسب‌وکار خود نیاز به سایت را احساس می کنید می توانید روی تخصص دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان حساب باز کنید.

ما علاوه بر طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت وردپرسی می‌توانیم در امر سئو، تولید محتوا، موشن گرافی، ساخت تیزر، فیلم برداری، بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... هم به شما کمک کنیم.

معرفان از تدوبن استراتژی تا رشد کسب‌وکار در کنار شما است. همچنین اگر در هر یک از این زمینه‌ها نیاز به مشاوره دارید کافیست از طریق تماس با شماره تلفن 02188704000 با ما در ارتباط باشید.