طراحی سایت سالن زیبایی

تاریخ 18 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت سالن زیبایی یکی از موضوعاتی است که امروزه بدان توجه زیادی شده است. دلیل این همه توجه، نیاز سالن‌های آرایشگاهی به ارائه خدمات جدید و نوآورانه در بستری جدید است. همچنین لازمه‌ی ورود به فضای وب برای دیده شدن و فروش بیشتر داشتن یک سایت است. اگر سایت شما در نتایج جستجو گوگل وجود داشته باشد می‌توانید بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارتان داشته باشید.

اگر شما صاحب یک سالن زیبایی هستید برای گسترش کسب‌وکار خود بهتر است اقدام به طراحی سایت زیبایی نمایید. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.  

طراحی سایت سالن زیبایی 

بالاتر به طور مختصر به اهمیت طراحی سایت سالن های زیبایی اشاره کردیم. شاید شما با شنیدن نام سایت آرایشگاهی یا بهتر بگوییم سایت سالن زیبایی ابتدا یک وبسایت که نام یک آرایشگاه را به همراه دارد را تصور کنید. اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود بلکه از طریق سایت می‌توانید امکانات خوبی را به مشتریان‌تان ارائه دهید، بازاریابی اینترنتی انجام دهید و به یک برند معروف تبدیل شوید. هنگامی که کسب‌وکارتان به یک برند شناخته شده تبدیل شد می‌توانید خدماتی بیشتری را ارائه داده و نرخ آن‌ها را افزایش دهید که این کار برای شما سود بیشتری به همراه دارد.

در طراحی سایت آرایشگاه ها چه قابلیت‌هایی لازم است لحاظ شود؟

طراحی سایت سالن زیبایی

برای طراحی سایت آرایشگاه زنانه یا مردانه امکانات متعددی باید تعریف شود. قابلیت‌های این دسته از سایت‌ها باید نیازهای دو گروه را برطرف نماید: اول کاربرانی که قصد بهره‌مندی از خدمات سالن زیبایی را دارند و دوم مدیریت، آرایشگران و پرسنلی که می‌خواهند با قرار دادن تصویر و ویدئو از نمونه کارهایشان نظر مشتریان را جلب کنند. 
به طور کلی امکانات لازم در سایت‌های زیبایی به شرح ذیل هستند:

۱- امکان رزرو آنلاین و تعیین وقت قبلی

با کمک سایت مشتریان می‌توانند از قبل نوبت خود را به صورت آنلاین تعیین کنند تا در سالن آرایشگاه معطل نشوند؛ همچنین با این کار آرایشگاه دچار شلوغی و ازدحام نمی‌شود و آرایشگران طبق زمانبندی و نوبت ارائه شده به کار مشتریان رسیدگی می‌کنند. علاوه بر این امکان درخواست از آرایشگاه به منظور اعزام آرایشگر به منزل نیز وجود دارد. این امر در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت کارآمد عمل کرد.

۲- معرفی خدمات ارائه شده در سالن آرایشی

در سایت‌های زیبایی باید معرفی کامل و جامعی از خدماتی که در سالن انجام می‌شود، صورت بگیرد. کاربر باید بتواند با یک نگاه کلیه خدماتی که در آرایشگاه انجام می‌شود را بررسی کند. بدین منظور می‌توانید از عکس و فیلم برای معرفی کارهایتان استفاده کنید. توجه کنید که لازم است بخشی را برای توضیح خدمات خود به صورت متنی اختصاص دهید.

۳- معرفی آرایشگران

یکی دیگر از امکاناتی که لازم است در سایت‌های آرایشی وجود داشته باشد معرفی آرایشگران به همراه تخصص و تجربه آن‌ها است. این امر موجب می‌شود تا افراد آسان‌تر به آن‌ها و توانمندی‌هایشان اعتماد کنند و به سالن زیبایی شما مراجعه کنند. 

۴- درج مقالات آموزشی مرتبط

مقالات آموزشی در سایت علاوه بر اینکه اطلاعات ارزنده‌ای را منتقل می‌کنند، می‌توانند بر سئو سایت تاثیر مثبتی داشته باشد. محتوای متنی یکی از پایه‌های اصلی سئو به شمار می‌رود و بازدید از سایت را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. افزایش بازدید مشتریان جدیدی را برایتان می‌آورد. با این کار می‌توانید قدمی در راستای مطرح شدن‌تان بردارید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

۵- امکان فروش محصولات آرایشی

در بسیاری از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه محصولات آرایشی نیز به فروش می‌رسد. شما می‌توانید بخشی از سایت خود را برای فروش این محصولات اختصاص دهید.

۶- امکان درج نمونه کارها

حوزه زیبایی و آرایشی نمود ظاهری دارد از این رو باید تصاویر باکیفیت نمونه کارها (اکستنشن مو، شینیون مو، میکاپ و ...) را در سایت قرار داد تا مشتری بتواند قضاوت کند. همچنین می‌توان برای هر یک از آرایشگران پروفایلی تعریف کرد و تصاویر نمونه‌کارهایشان را در پروفایل خودشان نمایش داد تا مشتری انتخاب کند با کدام یک از آن‌ها خدمات مورد نظرش را داشته باشد.

بیشتر بدانید: طراحی سایت حرفه ای

سایت سالن زیبایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

طراحی سایت آرایشگاه زنانه

علاوه بر امکانات فوق یک سایت آرایشی یا آرایشگاه آنلاین باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. نمایش هزینه هر یک از خدمات
  2. امکان مشاوره از طریق چت آنلاین
  3. امکان نمایش مجوزها و گواهینامه‌های مربوط به آرایشگاه
  4. درگاه پرداخت آنلاین
  5. امکان اطلاع رسانی مناسبت‌ها و جشنواره‌ها به مشتریان
  6. معرفی و پیشنهاد پکیج‌های خدماتی ویژه عروس
  7. ارائه آدرس سالن در نقشه با استفاده از گوگل مپ
  8. معرفی دوره‌های آموزش آرایش و پیرایش (در صورت وجود)

طراحی سایت برای سالن های زیبایی چه مزایایی در بر دارد؟

طراحی سایت به سالن‌های زیبایی کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی از طریق اینترنت با آن‌ها آشنا شوند در نتیجه می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند. از طریق وبسایت می‌توان برندینگ انجام داد و به یک کسب‌وکار مطرح و سرشناس تبدیل شد. علاوه بر این داشتن سایت به افزایش اعتبار کسب‌وکار بین مشتریان می‌افزاید. پس طراحی سایت آرایشگاهی را دست کم نگیرید.

سئو سایت سالن زیبایی

پس از طراحی سایت زیبایی باید روی سئو آن کار کرد. این امر از اهمیت زیادی برخوردار است. خوب است بدانید از طریق سئو محلی، کاربران اطراف منطقه جغرافیایی‌تان می‌توانند شما را پیدا کرده و به سالن زیبایی‌تان مراجعه نمایند. با کمک تکنیک های سئو می‌توانید برای کلمات کلیدی خاصی جزء نتایج اول صفحه نخست گوگل باشید و کاربران هنگام سرچ آن‌ها با سایت شما روبه‌رو شوند که این امر منتج به افزایش بازدید و ورودی از سایت‌تان و در نهایت افزایش مشتری خواهد شد. بدین ترتیب شاهد رونق کسب‌وکارتان خواهید بود.

قیمت طراحی سایت زیبایی 

مدیران سالن‌های زیبایی قبل از سفارش طراحی سایت از هزینه‌ی آن جویا می‌شوند. در رابطه با قیمت و تعرفه طراحی سایت زیبایی نمی‌توان مبلغ خاصی را عنوان کرد زیرا این امر به موارد متعددی از جمله ظاهر گرافیکی، سرعت سایت، امکانات و قابلیت‌ها، نوع طراحی سایت (اختصاصی یا وردپرسی)، زبان برنامه نویسی و ... بستگی دارد. در این راستا می‌توان با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید تا با توجه به نیاز کسب‌وکارتان شما را راهنمایی کنند.

معرفان، طراح سایت زیبایی شما

اگر شما مدیر یک سالن زیبایی هستید اما کسب‌وکارتان سایتی ندارد بهتر است زودتر به فکر آن باشید زیرا سایت به فعالیت‌هایتان نظم و سامان می‌دهد و هم امکان گسترش آن‌ها را فراهم می‌کند. ما در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان برای پیشرفت فعالیت آنلاین کسب‌وکارها خدماتی از جمله طراحی سایت به صورت اختصاصی یا وردپرسی، سئو، تولید محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی و ... را ارائه می‌دهیم.

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره دارید می‌توانید روی کمک ما حساب باز کنید. کافیست با شماره تلفن 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان راهنمایی لازم را داشته باشند.