طراحی سایت حرفه‌ ای

تاریخ 28 فروردین 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت حرفه‌ ای یعنی طراحی وبسایتی که از هر جنبه عملکردی حرفه‌ای داشته باشد از این رو کسی که انتظار سایت حرفه‌ای دارد باید کسب‌و‌کارش در سطح مطلوب باشد. امروزه داشتن سایت یک ضرورت محسوب می‌شود زیرا اغلب کسب‌وکارها وارد فضای اینترنت شده‌اند. شما هم اگر می‌خواهید از این بستر استفاده کنید باید به فکر طراحی سایت باشید.

در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات مفیدی را پیرامون طراحی سایت حرفه‌ ای به شما ارائه دهیم؛ پس ما را همراهی کنید.

طراحی سایت حرفه‌ ای نیاز هر کسب‌وکار در دنیای امروز

در عصر کنونی اگر کسب‌و‌کاری در بستر اینترنت فعالیت نداشته باشد نمی‌تواند آنطور که باید رشد و توسعه پیدا کند و حتی ممکن است با شکست مواجه شود. بنابراین داشتن یک سایت به عنوان پل ارتباطی بین شما و کاربران شناخته می‌شود که می‌تواند مشتری احتمالی را به مشتری بالفعل تبدیل کند و در نتیجه افزایش فروش برای شما رقم بزند.

سایت می‌تواند برای جلب اعتماد مشتری موثر باشد و حتی به برند سازی کمک کند. طراحی یک سایت حرفه‌ ای به تجربه کاربری کمک می‌کند تا میزان تعامل با سایت بالا برود و حتی منجر به تبدیل کاربر به مشتری می‌شود.

طراحی سایت حرفه‌ای چه اهمیتی دارد؟

طراحی سایت حرفه‌ ای

صرف داشتن سایت برای رشد و رونق کسب‌وکار کافی نیست و چه بسا ممکن است یک سایت غیر حرفه‌ای به کسب‌وکار ضربه بزند. موارد ذیل اهمیت طراحی سایت حرفه ای را یادآور می‌شوند:

۱- ساخت تصویر خوب از کسب‌وکار شما در ذهن کاربر 

هنگامی که یک کاربر وارد سایت شما می‌شود، اولین چیزی که می‌بیند صفحه اول سایت است و این امر در تصور او از کسب‌وکار شما اثر می‌گذارد. طراحی صفحات سایت باید جذاب، به‌روز و به طور کلی حرفه‌ای و خاص باشد در غیر این صورت کاربر با سایت شما ارتباط برقرار نمی‌کند، از آن خارج می‌شود و سایت‌های رقبا را مشاهده می‌کند. بنابراین طراحی خوب می‌تواند در برندینگ، ترغیب کاربر برای ماندن در سایت و تبدیل او به مشتری نقش مهمی داشته باشد.

۲- برقراری ارتباط با مشتریان

همانطور که صاحبان کسب‌وکار به ظاهر مغازه یا شرکت خود اهمیت می‌دهند، ظاهر سایت هم مهم است زیرا کاربران با توجه به ظاهر سایت برخورد شما با مشتریان را بررسی خواهند کرد. اگر سایت طراحی خوب و حرفه‌ای نداشته باشد کاربران این برداشت را خواهند داشت که خدمات ارائه شده سطحی خواهد بود و برای کمک به آن‌ها زمان کافی گذاشته نمی‌شود؛ همین طور طراحی بروز و جذاب سایت در حکم خوش آمد گویی به کاربران تازه وارد است. بنابراین ظاهر سایت را به عنوان تصویر کسب‌وکار خود در فضای آنلاین ببینید.

۳- کمک کننده به سئو سایت

بسیاری از موارد در طراحی سایت بر سئو و عملکرد سایت تاثیر می‌گذارند. بنابراین بهتر است که سایت از همان ابتدا به گونه‌ای طراحی شود که با اصول سئو همخوانی داشته باشد. 

۴- وبسایت‌های حرفه‌ای رقبا

یکی دیگر از دلایل طراحی یک سایت عالی با امکانات ویژه این است که رقبایتان نیز دارای سایت‌های حرفه‌ای هستند و از این بستر کسب دارآمد دارند. اگر می‌خواهید در عرصه دیجیتال با آنان به رقابت بپردازید، طراحی سایتی حرفه‌ای امری ضروری به حساب می‌آید.

۵- افزایش آگاهی از برند

طراحی سایت اختصاصی به برند سازی و افزایش آگاهی از برند کسب‌وکارتان کمک می‌کند یعنی در واقع شما با داشتن سایت کاربران خود را از وجود کسب‌وکارتان مطلع می‌کنید تا در صورت نیاز برای تهیه محصولات یا خدمات مرتبط به شما مراجعه کنند. بنابراین طراحی سایت فوق حرفه‌ای موجب ماندگاری برند شما در ذهن کاربران می‌شود.

ویژگی‌های طراحی سایت حرفه‌ای چیست؟

قیمت طراحی سایت در تهران

احتمالا این موضوع ذهن شما را درگیر کرده‌است که یک سایت حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا کارکردهایی که بدان اشاره شد را پوشش دهد. در این بخش به مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم:

  1. دسترسی آسان به صفحات سایت : ساختار سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربر به همه‌ی اطلاعات سایت با چند کلیک دسترسی داشته باشد.
  2. طراحی به صورت واکنشگرا : امروزه برای جستجو در اینترنت افراد از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و موبایل استفاده می‌کنند. با توجه به این موضوع، طراحی باید به گونه‌ای انجام شود تا المان‌های سایت در سیستم‌های مختلف به گونه‌ای استاندارد نمایش داده شود و محتوای سایت دچار به هم ریختگی نشود.   
  3. سبک مشخص در طراحی : همانطورکه می‌دانید سایت باید برای شما برند سازی می‌کند، از این رو باید هویت برند شما در همه‌ی المان‌های سایت مشخص باشد. بنابراین در طراحی یک سایت حرفه‌ای سبکی مشخص بکار می‌رود؛ یعنی به صورت متعادل از رنگ سازمانی، لوگو، شعار سازمانی، تصویر، تایپوگرافی و ... استفاده می‌شود. 
  4. استفاده درست و هدفمند از تصاویر در سایت :‌ بهره گیری از عکس و ویدئو نرخ تعامل کاربران با سایت را افزایش می‌دهد اما نباید در استفاده از آن‌ها زیاده روی کرد زیرا موجب آزار کاربر می‌شود و نتیجه‌ای معکوس دارد بلکه باید به گونه‌ای متعادل جهت افزایش کارایی و جذابیت سایت بهره گرفته شوند. 
  5. متن جذاب و کاربردی : متن جذاب، کاربران را برای تعامل با سایت ترغیب می‌کند اما متن تکراری و بی ارزش این اتفاقات را رقم نمی‌زند و موجب ترغیب کاربر برای کلیک بر قسمت‌های مختلف سایت نمی‌شود. لازم به ذکر است متن مندرج در سایت می‌بایست در راستای نیاز کاربر باشد و بتواند نیاز او را بر طرف کند.
  6. تبدیل کاربر به مشتری :‌ هدف اصلی هر سایتی تبدیل کاربر به مشتری است. برای این کار لازم است در سایت از دکمه یا جملاتی استفاده شود تا کاربران را دعوت به اقدام مورد نظرتان کند. بدین منظور دکمه‌های Call To Action باید طراحی جذابی داشته باشند تا کاربر را ترغیب به کلیک نمایند.
  7. سرعت بالای سایت :‌ سرعت سایت فاکتور مهمی در تجربه کاربری (UX) و سئو سایت به شمار می‌رود و برای ماندگاری کاربران در سایت نقش موثری را ایفا می‌کند. اگر سایت شما سرعت لازم را نداشته باشد کاربر از سایت خارج و وارد سایت‌های رقبا می‌شود. 

سئو وبسایت

تا اینجا اهمیت داشتن سایت حرفه ای برای شما محرز شد اما خوب است بدانید که طراحی سایت بدون سئو ورودی چندانی برای شما نخواهد آورد. با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید برای کلمه کلیدی خاصی در صدر نتایج صفحه اول موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید. فرض کنید کاربر یک عبارتی را سرچ می‌کند و شما ارائه دهنده‌ی آن خدمات یا محصول هستید. اگر با اقدامات سئو در لینک اول گوگل قرار گرفته باشید، در این صورت کاربر قاعدتا بر روی سایت شما کلیک می‌کند. حال که طراحی سایت شما به صورت حرفه‌ای صورت گرفته او را جذب کرده و به مشتری تبدیل می‌کند. در نتیجه کار شما رشد و رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

قیمت طراحی سایت

 طراحی سایت تهران

به طور کلی هزینه طراحی سایت به موارد متعددی بستگی دارد نظیر امکاناتی که می‌خواهید سایت‌تان داشته باشد، طراحی سایت با وردپرس یا CMS اختصاصی، تعداد صفحاتی که طراحی می‌شوند و مواردی از این قبیل. هر یک از این‌ها در تعیین قیمت طراحی سایت حرفه ای دخیل هستند و نمی‌توان قیمت معینی را ارائه داد. اگر در این خصوص سوالی دارید کارشناسان ما می‌توانند به شما کمک کنند.
 

طراحی انواع سایت‌های حرفه‌ ای توسط معرفان

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده‌ی خدمات طراحی سایت حرفه‌ای در حوزه‌های گوناگون اعم از وکالت، پزشکی، خدماتی، فروشگاهی و ... به صورت اختصاصی و وردپرسی است.

تخصص ما در حوزه طراحی سایت، سئو، تولید محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، فیلم برداری و ساخت تیزر است و به شما کمک می‌کنند کسب‌وکارتان در فضای آنلاین مانند ستاره‌ای بدرخشد و از رقبای خود پیشی بگیرید. در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن 02188704000 تماس حاصل فرمایید.