طراحی سایت هتل

تاریخ 24 آبان 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت هتل نیز مانند سایر سایت‌ها از دو روش طراحی با وردپرس و طراحی با برنامه نویسی انجام می‌شود. امروزه با رشد بسیار زیاد صنعت گردشگری نیاز به طراحی سایت هتل برای رزرو آنلاین هتل بیشتر از پیش حس می‌شود. 

طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط سازمان گردشگری کشور، گردشگری در کشور به بالاترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است که حجم بالای گردشگری و مسافرت‌های داخلی باعث شده تا نیاز افراد به هتل افزایش یابد و با طراحی یک سایت گردشگری حرفه‌ای و مناسب می‌توان کسب درآمد مناسبی از این روش داشت زیرا افراد بسیار زیادی پیش از شروع مسافرت خود هتل محل اقامت خود در مقصد را رزرو می‌نمایند و رزرو آنلاین هتل نیز باید با استفاده از سایت انجام شود. 

با طراحی سایت هتلداری این امکان به گردشگران داده می‌شود که با خیالی آسوده پیش از آغاز سفر خود هتل مقصد و حتی اتاق هتل را نیز تعیین و رزرو نمایند. 

همانطور که گفته شد مهم‌ترین دغدغه گردشگران برای مسافرت خود انتخاب یک هتل مناسب برای استراحت و آرامش است. شما به عنوان مدیر هتل می‌توانید یک سایت زیبا و حرفه‌ای سفارش دهید و تصاویر و فیلم‌های مربوط به هتل و اتاق‌ها را در سایت قرار دهید که مسافران بتوانند آن‌ها را ببینند و اطلاعات کافی از هتل و امکانات شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید: طراحی وبسایت گردشگری با امکانات ویژه

علاوه بر مدیران وبسایت‌ها مدیران آژانس های هوایی و گردشگری نیز می‌توانند با هتلداران در ارتباط باشند و اطلاعات هتل را در وبسایت خود قرار داده و به صورت پورسانتی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

طراحی سایت رزرو هتل مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهد شد و شما از اهمیت یک سایت برای کسب و کار خود در حوزه هتلداری مطلع خواهید شد.

مراحل طراحی سایت هتل

مراحل طراحی سایت هتل با توجه به نوع وبسایت که وردپرسی باشد یا اختصاصی متفاوت است و همچنین مراحل طراحی به امکانات سایت نیز بستگی دارد.
در ادامه با مراحل طراحی وبسایت هتلداری با وردپرس آشنا می‌شوید.

  1. خرید دامنه: در اولین قدم از طراحی سایت هتل لازم است تا یک دامنه با نام مناسب برای حوزه فعالیت خود انتخاب نمایید و سپس آن را خریداری کنید. در خرید دامنه باید دقت کافی را داشته باشید زیرا پس از خرید آن امکان تغییر نام دامنه وجود نخواهد داشت.
  2. خرید هاست: پس از خرید دامنه لازم است تا هاست برای سایت خود تهیه نمایید. هاست مناسب تاثیر مستقیم و مهمی بر روی سرعت سایت شما دارد که باید از شرکت معتبر خریداری شود و پیش از خرید باید تحقیقات زیادی در این باره انجام گردد.
  3. خرید قالب: پس از خرید دامنه و هاست لازم است تا یک قالب خریداری نمایید تا سایت به کمک آن طراحی شود. قالب‌های زیادی در رابطه با رزرو هتل وجود دارد که باید تحقیق درستی در این باره داشته باشید تا به یک انتخاب صحیح برسید.
  4. شخصی سازی نمودن سایت: شخصی سازی نمودن سایت مرحله بعد از نصب قالب است که بر اساس سلیقه کارفرما سایت طراحی و راه اندازی می‌شود. این طراحی شامل طراحی صفحه اصلی که از مهم‌ترین صفحات سایت است، طراحی صفحه هتل‌ها، طراحی صفحه اتاق‌ها، طراحی صفحه درباره ما، طراحی صفحه تماس با ما و... می‌شود.
  5. نصب افزونه‌ها: پس از نصب قالب و طراحی ظاهر سایت نیاز به نصب افزونه‌های مربوط به رزرو است که باید توسط شخص متخصص انجام شود.

در طراحی سایت اختصاصی هتلداری پس از خرید هاست و دامنه برنامه نویس به کمک زبان‌های برنامه نویسی بک اند و فرانت اند شروع به طراحی تمام بخش‌های سایت اعم از پنل مدیریت، سیستم رزرواسیون، طراحی رابط کاربری و... می‌کند.

نکات طلایی طراحی سایت هتل

برای طراحی سایت هتل باید چند نکته مهم رعایت شود تا یک سایت حرفه‌ای و مناسب را داشته باشید. اگر یک وبسایت حرفه‌ای با دیزاین فوق العاده جذاب طراحی شود این موضوع باعث می‌شود تا کاربران و گردشگران زیادی وارد سایت شما شوند و سایت شما را برای رزرو هتل و اتاق خود انتخاب نمایند. 

مهم‌تر از طراحی زیبا و چشم نواز، دسترسی و استفاده آسان از سایت است؛ سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربر به آسانی بتوانند به اطلاعات تمام هتل‌ها و اتاق‌ها دسترسی داشته باشد و در ادامه بتواند به راحتی هتل موردنظر خود را رزرو کند.

پس فراموش نکنید که یک سایت زمانی حرفه‌ای و خاص است که علاوه بر زیبایی و تجربه کاربری خوبی نیز داشته باشد. در این راستا می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم در اختیارتان قرار دهند.

نکات طراحی سایت رزرواسیون هتل

در ادامه با برخی از نکاتی که باید هنگام طراحی سایت رزرواسیون هتل به آن‌ها توجه شود آشنا می‌شوید.

امنیت سایت

امنیت سایت هتل نیز مانند امنیت سایر سایت‌ها مهم است و باید اقدامات جدی و حرفه‌ای برای افزایش امنیت آن در نظر گرفته شود. با طراحی یک سایت مناسب توسط یک مجموعه حرفه‌ای و متخصص دیگر دغدغه‌ای برای امنیت سایت رزرو هتل خود نخواهید داشت. 

افزونه‌های امنیتی در فضای وردپرس وجود دارد که می‌توانند امنیت را تا حد قابل قبولی افزایش دهند و در سایت های اختصاصی تمامی فاکتورهای امنیت توسط برنامه نویس انجام می‌شود.

چت آنلاین

وجود یک قابلیت چت آنلاین در سایت باعث می‌شود کاربران هر سوال و مشکلی را بتوانند از کارشناسان وبسایت بپرسند و پیگیری کنند. اگر کاربران برای رزرو آنلاین هتل و اتاق خود دچار مشکلی شوند با چت آنلاین به راحتی می‌‎توانند با کارشناسان مربوط در ارتباط باشند و کارشناسان وبسایت تا رفع مشکل کاربران همراه آن‌ها خواهند بود.

سئو سایت

سئو سایت نیز مانند طراحی سایت باید توسط متخصص انجام شود و یک الزام برای رشد وبسایت در کنار رشد کسب و کار است. با سئو سایت هتل، می‌توان سایت کارفرما را به افرادی که قصد رزرو هتل و اتاق را دارند معرفی نمود. با سئو یک وبسایت می‌توان سایت را به صفحه اول گوگل و حتی لینک اول گوگل ارتقا داد. دستیابی به لینک اول گوگل مشتریان جدید فراوانی را برای سایت فراهم می‌کند که تاثیر مستقیمی در رشد کسب و کار خواهد داشت.

به همین دلیل تصور نکنید که پس از طراحی وبسایت کار شما تمام شده بلکه باید سئو به جذب ترافیک بپردازید.

سرعت بالا

یکی دیگر از نکات مهم که باید در در طراحی سایت هتل رعایت شود سرعت بالای سایت است زیرا سرعت بالای سایت باعث می‌شود تا کاربر در سایت شما معطل نشود و در مدت ۱ الی ۲ ثانیه بتواند به تمام صفحات سایت دسترسی داشته باشد.
اگر سرعت سایت مناسب نباشد و کند باشد کاربر پس از کلیک بر روی سایت و لود نشدن آن از صفحه سایت خارج شده و به سایت دیگر که احتمالا رقیب شما باشد وارد می‌شود و از خدمات آن‌ها استفاده می‌کند.

استفاده از ویدیو و تصاویر با کیفیت در سایت

استفاده از ویدیو و تصاویر با کیفیت در سایت بسیار حائز اهمیت است زیرا کاربر برای رزرو هتل خود لازم می‌داند تصاویری از آن هتل را مشاهده نماید تا به طور کامل با امکانات و شرایط هتل آشنا شود. اگر تصاویر با کیفیت در سایت هتل وجود داشته باشد کاربر ترغیب به رزرو هتل خود از آن وبسایت خواهد شد. در این مورد اشتراک گذاری تمامی نقاط هتل برای کاربر حائز اهمیت است و بهتر است تمام امکاناتی که ارائه می‌دهید را در سایت با تصویر به نمایش بگذارید.

طراحی سایت به صورت دو زبانه

طراحی سایت هتل بهتر است که دو زبانه یا حتی چند زبانه باشد زیرا هتل یک محل برای استراحتگاه گردشگران و توریست‌های خارجی نیز هست و مختص به ایرانیان نیست که با دو زبانه یا چند زبانه نمودن وبسایت گردشگران و کاربران خارجی به آسانی می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و اتاق مدنظر خود را رزرو کنند.

با طراحی سایت دو زبانه رزرو هتل می‌توانید نسبت به رقبای خود برتر باشید و جامعه هدف جدیدی برای خود ایجاد کنید. 
 

ویژگی های سایت هتلداری

ویژگی های سایت هتل‌داری بسیار زیاد است که هر کدام از این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا کاربران زیادی به سمت سایت شما روانه شوند و از سایت شما برای انتخاب هتل مد نظر خود استفاده کنند. در ادامه با برخی از ویژگی‌های سایت هتل‌داری آشنا خواهید شد.

  • امکان طراحی طراحی انواع صفحه مورد نیاز
  • امکان طراحی اپلیکیشن هتل در کنار طراحی سایت برای راحت‌تر شدن رزرو
  • استفاده از موقعیت دقیق هتل برای کاربر
  • استفاده از گالری تصاویر از هتل برای کاربران
  • امکان رزرو اتاق و وعده‌های غذایی به صورت آنلاین
  • امکان ایجاد حساب کاربری برای راحت‌تر شدن کاربر
  • امکان معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر مورد نظر
  • امکان معرفی سیستم حمل و نقل در سایت برای جابه‌جایی راحت مسافران
  • امکان پرداخت هزینه هتل به صورت آنلاین
  • امکان معرفی انواع اتاق هتل بر اساس تعداد ظرفیت
  • امکان ارتباط با پشتیبانی سایت و کارشناسان مربوط به هتل
  • امکان به نمایش گذاشتن پیشنهادهای ویژه هتل به کاربران و مسافران خود
  • دسترسی ۲۴ ساعته و هر روز هفته به وبسایت
  • امکان رصد رفتار مشتریان

هزینه طراحی سایت هتل

قیمت طراحی رزرو هتل به نوع وبسایت که اختصاصی یا وردپرسی باشد بستگی دارد و همچنین امکانات و طراحی رابط کاربری اختصاصی نیز بر قیمت طراحی سایت اثر دارد. جهت اطلاع از هزینه طراحی سایت رزرو هتل از طریق شماره تماس‌ها با ما در ارتباط باشید.

طراحی سایت هتلداری در تهران 

اگر صاحب یک هتل هستید و قصد ارتقا و توسعه آن را دارید و یا هنوز در ابتدای راه قرار دارید؛ طراحی سایت می‌تواند به شما در برداشتن گامی مطمئن کمک کند. پیشنهاد می‌شود به اهمیت راه اندازی وبسایت برای برند خود توجه ویژه داشته باشید.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در راستای فعالیت آنلاین کسب‌وکارها خدماتی از جمله طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید و بازاریابی محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی، عکاسی، فیلم برداری، برندسازی، تدوین استراتژی و ... ارائه می‌دهد. 

ما از اولین قدم تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما هستیم. جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.