طراحی سایت گردشگری

تاریخ 20 آبان 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت گردشگری و توریستی یکی از انواع خدماتی است که توسط مجموعه معرفان ارائه می‌شود. طراحی سایت آژانس گردشگری از انواع سایت‌هایی است که در فضای وب انجام می‌شود تا به معرفی کسب و کار شما کمک کند. 

با پیشرفت تکنولوژی تمامی کسب و کارهای سنتی به استفاده از سایت برای ارائه خدمات خود به مشتریان ترغیب شده‌اند و طراحی سایت را یک عامل بسیار مهم و موثر برای رشد کسب و کار خود می‌دانند. برای طراحی سایت گردشگری و توریستی لازم است تا یک قالب بسیار جذاب برای جذب مشتری طراحی شود و دیزاین مناسب صفحات سایت مانند صفحه اصلی به خوبی از نظر گرافیکی طراحی گردد. 

برای طراحی سایت در این حوزه از دو روش طراحی سایت اختصاصی که با کدنویسی انجام می‌شود و طراحی سایت با وردپرس استفاده می‌شود که بر اساس نیاز مشتری و سلیقه آن نوع طراحی پیش از ثبت سفارش تعیین می‌گردد. 

به دلیل امکانات فراوانی که سایت‌ های گردشگری دارند پیشنهاد می‌شود برای یک وبسایت آژانس گردشگری حتما از طراحی سایت اختصاصی بهره بگیرید تا بتوانید به آسانی تمام امکانات لازم در سایت اجرا کنید و پاسخگوی نیاز کاربران باشید.

طراحی سایت گردشگری باید کاربر پسند باشد به طوری که وقتی کاربر وارد سایت شما شود طراحی دلچسب و زیبا با دسترسی آسان به تمام بخش‌ها نظرش را جلب نماید که در نهایت این امر کاربر را به مشتری شما تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت هتلداری و نکات افزایش فروش سایت

طراحی مناسب و اصولی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کسب درآمد از سایت است که پیش از طراحی باید نکات مهمی رعایت شود و طراحی سایت حتما توسط متخصص این حوزه انجام شود. در این باره یک نکته بسیار مهم لازم به ذکر است که اگر سایت گردشگری کاربر پسند باشد می‌توان توریست زیادی برای کشور جذب کرد و صنعت گردشگری کشور را ارتقا بخشید. پس اهمیت طراحی سایت حرفه‌ای در هر حوزه فعالیتی کاملا مشخص و واضح است که باید به آن دقت نمود.

امکانات سایت گردشگری و توریستی

طراحی سایت گردشگری

امکانات سایت گردشگری و توریستی در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است. مدیران حوزه گردشگری و توریستی برای نزدیک‌تر شدن اهداف خود باید از یک سایت حرفه‌ای و با کیفیت بهره‌مند باشند تا رشد کسب و کار خود را تضمین شده بدانند. طراحی سایت گردشگری و توریستی باید بر اساس نیاز مشتری و کاربر باشد تا بالاترین بازدهی را داشته باشد. 

در ادامه امکانات سایت گردشگری و توریستی را بررسی خواهیم نمود تا شما را با این امکانات بیشتر آشنا کنیم.

دسته بندی بلیط‌های قطار، هواپیما و اتوبوس

یکی از بهترین و مهم‌ترین امکانات سایت‌های گردشگری و توریستی امکان دسته بندی بلیط‌ها برای قطار، هواپیما و اتوبوس است که با ورود کاربر به سایت تمامی موارد مرتبط و در دسته بندی جایگذاری شده‌اند و کاربر به راحتی می‌تواند نیاز خود را برطرف سازد. با این کار کاربر مناسب‌ترین تور برای خود را به راحتی انتخاب می‌کند. کاربر پس از ورود به سایت هر وسیله نقیله‌ای که بخواهد با آن سفر کند را به راحتی انتخاب می‌کند و بلیط خود را رزرو می‌نماید.

دسته بندی تورهای لحظه آخری با قیمت‌های مناسب و متفاوت

در سایت‌های گردشگری امکان دسته بندی تورهای لحظه آخری با قیمت مناسب و ارزان وجود دارد. این قابلیت در دسته بندی سایت وجود دارد که به طور مدام تورها و تورهای لحظه آخری به روز شوند که کاربر بتواند به روزترین تور را برای خود رزرو کند.

امکان فیلتر نمودن هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بر اساس موارد مختلف و قیمت

سایت گردشگری یکی از کاربردهای بسیار مهمی که دارد امکان فیلتر نمود قیمت و موارد دیگر را برای راحتی کاربر فراهم نموده است. با این روش کاربر با ورود به سایت می‌تواند نوع تور خود، نوع بلیط خود و نوع اقامتگاه خود را به راحتی انتخاب کند و تمامی موارد به صورت شفاف برای کاربر وجود دارد. امکان فیلتر بر اساس قیمت یکی از مهم‌ترین موارد فیلتر نمودن است که مشتریان استقبال بسیار گسترده‌ای از آن نموده‌اند.

امکان پرداخت آنلاین برای رزرو

پس از انتخاب نوع بلیط و نوع اقامتگاه در سایت توسط کاربر امکان پرداخت آنلاین برای رزرو هتل و نوع بلیط برای او وجود دارد که جا به جایی پول را برای مشتری آسان نموده است و مشتری از رزرو موارد گفته شده مطمئن خواهد شد.

ارائه پکیج تورهای ترکیبی

در برخی از موارد شرکت‌های گردشگری و توریستی تورهای ترکیبی را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند که با ورود کاربر به سایت در بخش ویژه‌ای این قابلیت وجود دارد که دسترسی آسانی برای آن وجود دارد.

البته با سفارش یک سایت اختصاصی گردشگری می‌توانید هر امکانی را که بخواهید به سایت خود اضافه کنید.

اهمیت طراحی سایت آژانس گردشگری

طراحی سایت آژانس گردشگری

اگر بخواهیم از اهمیت طراحی سایت آژانس گردشگری برای مدیران شرکت‌های توریستی و کاربران آن سخن بگوییم باید به موارد متعددی اشاره کنیم که در ادامه به ۲ مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • افزایش مشتری: با طراحی سایت گردشگری هر فردی در هر نقطه‌ای که بخواهد سفر کند می‌تواند از سایت استفاده نماید و نوع سفر خود و مقصد خود و همچنین نوع اقامتگاه خود را مشخص کند. در زمان گذشته اگر فردی قصد سفر داشت باید به نزدیک‌ترین آژانس مسافرتی جهت خرید بلیط و تعیین اقامتگاه خود مراجعه می‌کرد اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیاز به مراجعه حضوری در آژانس مسافرتی وجود ندارد و کاربر می‌تواند نیاز خود را در سایت به صورت آنلاین بر طرف نماید.
  • کسب درآمد به صورت ۲۴ ساعته: با وجود سایت در هر ساعت و در هر روز از سال حتی روز تعطیل می‌توان کسب درآمد نمود. مشتریانی که قصد سفر دارند در هر ساعت از شبانه روز بدون هیچ محدودیتی می‌توانند وارد سایت گردشگری شما شوند و نیازهای خود اعم از خرید بلیط، رزرو هتل و اقامتگاه و... را برطرف نمایند.

مزایای طراحی سایت گردشگری 

طراحی سایت گردشگری 

راه اندازی سایت خدمات گردشگری آنلاین تورهای داخلی و خارجی مزایای بسیاری برای آژانس‌های گردشگری و مشتریان دارد که باعث محبوبیت آن‌ها شده است. در ادامه با مزایا و ویژگی‌های طراحی سایت گردشگری و توریستی آشنا خواهید شد.

  • قابلیت رزرو آنلاین: این قابلیت برای رزرو تور، نوع سفر، نوع اقامتگاه و هتل، رزرو مواد غذایی و... است که از مهم‌ترین مزایای سایت توریستی و گردشگری به حساب می‌آید.
  • قابلیت پاسخگویی به سوالات کاربران: با وجود یک سایت حرفه‌ای می‌توان به تمامی سوالات کاربران به صورت اختصاصی پاسخ داد و نیاز آن‌ها را برطرف نمود.
  • ظاهر کاربر پسند: ظاهر کاربر پسند سایت باعث جذب مشتری فراوان می‌شود.
  • استفاده از اطلاعات صحیح در مورد مناطق و جاذبه‌های گردشگری
  • استفاده از اپلیکیشن تورهای مسافرتی و گردشگری
  • معرفی انواع هتل ها
  • قابلیت دسترسی به فضای کلی سایت توسط کاربر
  • ارائه اخبار و مقالات در سایت برای کاربران
  • قابلیت اشتراک گذاری انواع تور
  • قابلیت انجام تبلیغات گسترده در سایت برای فروش بیشتر و کسب درآمد بالا
  • ارائه آفرهای فصلی برای جذب گردشگر 
  • امکان ثبت نظرات
  • طراحی سایت به چند زبان مختلف برای راحتی کار توریست با سایت

تمامی موارد گفته شده برای یک وبسایت گردشگری و توریستی اهمیت دارد که در نهایت جذب مشتری و فروش بالا  را برای یک آژانس مسافرتی به همراه خواهد داشت.  

در نهایت هر فردی که نیاز به تورهای گردشگری داشته باشد می‌تواند از خدمات و امکانات سایت‌های گردشگری استفاده نماید که سفر خود را راحت‌تر کرده باشد و همچنین برنامه منظم و مشخصی برای سفر خود بر اساس سایت گردشگری در نظر بگیرد. 

در دنیایی که تمامی خدمات توسط راه‌های اینترنتی انجام می‌شود وجود یک وبسایت هم برای مدیران کسب و کارها و هم برای کاربران و مشتریان مناسب است.

طراحی سایت گردشگری در تهران 

اگر صاحب یک آژانس گردشگری هستید و قصد ارتقا و توسعه آن را دارید و یا هنوز در ابتدای راه قرار دارید؛ طراحی سایت می‌تواند به شما در برداشتن گامی مطمئن کمک کند. پیشنهاد می‌شود به اهمیت راه اندازی وبسایت برای برند خود توجه ویژه داشته باشید.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در راستای فعالیت آنلاین کسب‌وکارها خدماتی از جمله طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید و بازاریابی محتوا، ساخت تیزر، موشن گرافی، عکاسی، فیلم برداری، برندسازی، تدوین استراتژی و ... ارائه می‌دهد. 

ما از اولین قدم تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما هستیم. جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.