چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

تاریخ 03 آبان 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ یکی از چالشی‌ترین و مهم‎‌ترین سوال و دغدغه‌ای است که کارفرمایان و متخصصان سئو با آن رو به رو هستند و تمامی تلاش و برنامه ریزی‌ها برای دست‌یابی به صفحه اول گوگل انجام می‌شود. 

اگر از روش‌ها و اصول قانونی الگوریتم‌های گوگل باخبر باشید و بر اساس آن برنامه سایت خود را پیش ببرید دست‌یابی به صفحه اول گوگل ممکن است و به دور از انتظار برای یک شخص سئوکار یا کارفرما نباشد. 
تکنیک‌‎هایی برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان لذت رسیدن به صفحه اول گوگل را تجربه نمود و از این فرصت برای کسب درآمد بالا بهره‌مند شد. 

طبق آمارهای به دست آمده حدود ۸۰ درصد از افرادی که یک موضوعی را در گوگل سرچ می‌کنند وارد سایت‌های برتر و اول در گوگل می‌شوند و دیگر به سایت‌های رتبه پایین وارد نمی‌شوند به همین علت وجود سایت در صفحه اول گوگل و به خصوص رتبه‌های اول تا پنجم گوگل بسیار حائز اهمیت است به طوری که قرارگیری در این رتبه‌ها می‌تواند به رشد یک کسب و کار و وبسایت و فروش آن‌ها کمک شایانی نماید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم های گوگل آپدیت  ۲۰۲۴

امروزه تقریبا تمامی افراد نیاز شدیدی به گوگل و جستجو در آن پیدا کرده‌اند به همیت علت اگر وبسایت شما در رنکینگ برتر گوگل باشد برند کسب و کار شما بیشتر دیده خواهد شد و افراد بسیار زیادی از خدمات و محصولات شما بهره‌مند خواهند شد. برای دست‌یابی به صفحه اول گوگل باید بهترین و مناسب‌ترین تکنیک‌ها به کار گرفته شود تا بازدهی بالایی برای سایت شما داشته باشد.

۱۰ تکنیک برای رسیدن به صفحه اول گوگل

۱۰ تکنیک برای رسیدن به صفحه اول گوگل

همانطور که گفته شد برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید تکنیک‌های گوگل و الگوریتم گوگل را به خوبی شناسایی نمایید که برای این منظور باید از متخصصین سئو استفاده کنید. 
متخصصین سئو وبسایت می‌توانند سایت شما را با هزینه مناسب‌تر و زمان کمتر به صفحه اول گوگل ارتقا دهند. ۱۰ تکنیک برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد که در ادامه با هر کدام از آن‌ها آشنا خواهید شد.

نام دامنه وبسایت

نام دامنه (‌Domain) وبسایت شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید آن را به درستی انتخاب نمایید. نام دامنه یک وبسایت اگر با دقت و تفکر انتخاب شود می‌تواند در ذهن مخاطب باقی بماند و ورودی بسیار زیادی را به سایت روانه کند. نام دامنه وبسایت شما بهتر است که کوتاه باشد تا برای مخاطب سخت نباشد و به‌راحتی در ذهن باقی بماند. نام دامنه سایت باید مطابق با کسب و کار شما باشد و بر اساس کسب و کار و خدمات شما انتخاب شود.

تگ H1

تگ H1 در تمامی صفحات سایت باید وجود داشته باشد که از مهم‌ترین عوامل سئو یک سایت به حساب می‌آید. از این تگ در هر صفحه از سایت تنها یک بار باید استفاده شود. تگ H1 مفهوم عنوان یک مقاله یا یک صفحه از سایت شما را منتقل می‌کند. تگ‌های مورد استفاده در سایت از تگ H1 تا H6 است که تگ H1 تنها یکبار و باقی تگ‌ها محدودیتی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

متا تگ عنوان Title

متا تگ عنوان یا تایتل برای قرارگیری در صفحه اول گوگل بسیار حائز اهمیت است. اولین مورد و تکنیکی که توسط گوگل برای رتبه گرفتن سایت بررسی می‌شود تایتل آن صفحه است که باید به درستی انتخاب شود. تایتل شامل ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر است که کلمه کلیدی باید در آن استفاده شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات (Description) یکی دیگر از تکنیک‌های مهم برای دست‌یابی به صفحه اول گوگل است که در سایت نشان داده نمی‌شود و تنها در نتایج جستجو گوگل در زیر عنوان سایت برای مخاطب نمایش داده می‌شود.
در این متا تگ باید بیان شود که محتوای اصلی درون سایت شامل چه مواردی است و خلاصه‌ای از محتوا سایت است که مخاطب را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما می‌‎کند. 
متا تگ توضیحات باید تا ۱۵۰ کاراکتر باشد که بیشتر از این کاراکتر موجب نشان داده نشدن آن و نمایش نقطه چین خواهد شد. کلمه کلیدی اصلی باید در این متا تگ استفاده شود تا رتبه مناسبی را برای وبسایت شما کسب نماید.

کلمات کلیدی داخل متن

استفاده صحیح از کلمات کلیدی در داخل متن مانند دیگر تکنیک‌ها بسیار کاربردی و حائز اهمیت است که نقش بسیار زیادی در دست‌یابی به رتبه‌های برتر گوگل را دارد. 

چگونگی استفاده از کلمات کلیدی درون متن سایت باید بر اساس رعایت چند نکته باشد که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در سایت موجب جریمه شدن سایت شما توسط گوگل خواهد شد و همچنین استفاده کم از کلمات کلیدی نیز موجب اثر بسیار ناچیز بر روی سایت شما خواهد شد. 

معمولا تعداد کلمات کلیدی را بر اساس یک چگالی در نظر می‌گیرند که این چگالی بین ۱ تا ۳ درصد کل متن را در برمی‌گیرد. بهتر است از کلمه کلیدی در پاراگراف اول حتما استفاده شود تا تاثیر بسزایی برای رتبه گرفتن سایت داشته باشد.

تگ ALT تصاویر

تگ ALT تصاویر یک وبسایت برای رتبه گرفتن و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار اهمیت دارد و از آن به هیچ عنوان نباید قافل شد. اگر تگ ALT تصاویر به درستی استفاده شود تصاویر موجود در سایت شما در قسمت تصاویر جستجو گوگل به نمایش گذاشته خواهند شد که آن تصاویر ورودی بالایی برای سایت شما خواهند داشت.

کلمه کلیدی باید در تگ ALT تصاویر سایت شما وجود داشته باشد و از آن به درستی استفاده شود تا بهترین نتیجه برای صفحه سایت شما حاصل شود. تگ ALT هر تصویر در سایت شما باید با تگ ALT  تصویر دیگر در سایت متفاوت باشد.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یک سایت در نتیجه گرفتن آن و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بسیار حائز اهمیت است. صفحات مرتبط یک سایت اگر به یکدیگر لینک داخلی داشته باشند اهمیت یکدیگر را به موتورهای جستجوگر نشان می‌دهند. 

برای لینک داخلی سایت باید از انکرتکست مناسب استفاده شود و بهتر است که انکر تکست لینک داخلی دقیقا کلمه کلیدی مورد نظر برای یک صفحه سایت باشد. از دیگر مزیت لینک داخلی در یک سایت راحت‌تر شدن جا به جایی مخاطب از یک صفحه به یک صفحه دیگر است که نگه داشتن مخاطب در سایت باعث بهبود رتبه آن سایت خواهد شد.

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی دیگر از تکنیک‌هایی است باعث قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل می‌شود. این لینک باید از سایت‌های دیگر به سایت شما داده شود که تاثیر آن بسیار بالاتر از لینک داخلی سایت برای کسب رتبه خواهد بود. با لینک خارجی ارزش یک وبسایت افزایش پیدا می‌کند. اگر محتوایی که در سایت شما استفاده می‌شود ارزش بالایی داشته باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد شانس دریافت لینک خارجی برای سایت شما بیشتر خواهد بود.

نقشه سایت

نقشه سایت یا همان Sitemap یک وبسایت برای کسب رتبه بسیار مهم و کاربردی است. وجود نقشه سایت مسیر کلی سایت را برای خزنده‌های گوگل راحت می‌کند و در نتیجه ایندکس صفحات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

سرعت سایت

سرعت سایت نقش بسیار مهمی در رسیدن به صفحه اول گوگل را دارد. اگر سرعت لود یک سایت بالا باشد کاربر پس از کلیک بر روی سایت شما  وارد آن شده و از مطالب شما بهره‌مند می‌شود اما اگر سایت شما سرعت مناسبی نداشته باشد و زمان بسیار زیادی لازم باشد تا سایت لود شود کاربر صفحه سایت شما را ترک می‌کند که این امر باعث عدم رتبه گرفتن سایت شما خواهد شد.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

برای رسیدن لینک سایت‌تان از صفحات ۲ و ۳ به صفحه اول گوگل باید سئو سایت خود را بهبود دهید که سئو و بهینه سازی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب با ۲۰ مورد از مهم‌ترین آن‌ها آشنا شدید.

اما باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید موارد بسیاری را در ۳ بخش سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی در نظر بگیرید و آن‌ها را براساس الگوریتم‌های گوگل انجام دهید.

سئو سایت برای رشد و افزایش سایت نیاز به یک فرد یا تیم متخصص سئو دارد تا تمامی فاکتورهای سئو را به درستی برای وبسایت شما انجام دهند.
 

ما در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان خدماتی از جمله طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید محتوا، عکاسی، فیلم برداری، ساخت تیزر، موشن گرافی، برندسازی، ایمیل مارکتینگ و ... را ارائه می‌دهیم که در صورت نیاز به هر یک می‌توانید با ما در تماس باشید.

با شماره 02188704000 داخلی ۴ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه نمایند.