ابزارهای هوش مصنوعی

تاریخ 06 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای هوش مصنوعی (AI) به منظور تسهیل روند انجام امور طراحی شده‌اند و این قابلیت را دارند که در شیوه انجام کارها تغییر و تحول ایجاد کنند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس فرآیندهای هوش انسان، توسط کامپیوترها، ربات‌ها و نرم‌افزارهای مربوط شبیه‌سازی شده‌اند. تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند در جهت کاهش هزینه‌های تمام شده و بهینه سازی عملیات کسب‌و‌کارها مفید واقع شود. 

در این مطلب اهمیت و مزایای ابزارهای هوش مصنوعی را یادآور شده‌ایم و کاربرد هر یک از این ابزارها را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا با آن‌ها آشنا شوید. 

اهمیت ابزار‌های هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) از زمان ظهور تا به کنون تاثیر زیادی بر زندگی بشر گذاشته است و در زندگی روزمره افراد جا گرفته است. امروزه افراد از خدمات ابزارهای هوش مصنوعی بهره می‌برند. بهره گیری از این ابزارها روند انجام کارها را تسریع و تسهیل می‌بخشد. به‌عنوان مثال سایت Remove.bg به‌عنوان هوش مصنوعی حذف بکگراند می‌تواند بک گراند یک تصویر را در عرض چند ثانیه حذف می‌کند.

بدون استفاده از این ابزار برای حذف پس زمینه تصویر می‌بایست از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کرد و انجام این کار با صرف انرژی و زمان زیاد حاصل می‌شود و حتی ممکن است کار به ظرافت ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نرسد. در نتیجه می‌توان گفت دقت و صرفه جویی در زمان و انرژی از اهمیت ابزارهای هوش مصنوعی به شمار می‌آید.

مزایای بهره گیری از ابزارهای هوش مصنوعی در کسب‌و‌کار

ابزار های هوش مصنوعی در هر زمینه‌ای از کسب‌و‌کار از بازاریابی، خدمات مشتریان گرفته تا فروش محصول کاربرد دارند. این ابزارها کمک می‌کنند تا وقت کارمندان برای فعالیت‌های با اولویت و اهمیت بالا صرف شود و برای فعالیت‌های روتین و دستی کمتر زمان بگذارند.

اتوماسیون و آنالیز بر اساس هوش مصنوعی می‌تواند در جهت بهبود تجربه مشتری، بهره‌وری بیشتر، بهینه سازی فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌های کسب‌و‌کار مفید واقع شوند. این ابزارها به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا یافتن فرصت‌های جدید و بازار هدف و دسترسی به مشتریان جدید آسان‌تر اتفاق بیافتد و نیز بستری فراهم می‌کند تا از منابع در جهت افرایش سود استفاده شود. شایان ذکر است که ابزار های هوش مصنوعی برای تصمیم‌ گیری بهتر و آسان‌تر در کارها یاری رسان هستند. 

بهترین ابزار های هوش مصنوعی

برترین ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد و برای هر یک از این حوزه‌ها ابزاری تولید شده است تا روند انجام فعالیت‌ها بهتر و آسان‌تر پیش برود. در ادامه برای هر حوزه ابزارهای هوش مصنوعی مربوط را معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها در جهت کار خود استفاده کنید.  

ابزارهای تبدیل متن به اثر هنری

  • ابزار Stable Diffusion Online

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی رایگان است و برای استفاده از آن نیازی نیست حساب کاربری ایجاد کنید. نحوه‌ی کار با آن بدین صورت است که پس از ورود به سایت باید دستور متنی وارد کنید و سپس منتظر بمانید تا تصویر مورد نظرتان تولید شود.

  • ابزار Craiyon

ابزار Craiyon سابقا با نام DALL-E مینی در میان افراد شناخته می‌شد. Craiyon از مدل زبانی دال ای مینی بهره می‌گیرد و بدون هیچگونه هزینه‌ای دستور متنی را به یک تصویر تبدیل می‌کند. استفاده از این ابزار رایگان است اما برای حذف واترمارک از روی تصاویر نیاز است اشتراک ماهانه ۵ دلاری خریداری نمایید.  

  • اپلیکیشن EI Pintador

این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید آثار هنری بکار می‌رود و می‌توان آن را بر روی موبایل نصب و به راحتی با آن کار کرد. در بخش Learn این برنامه دستوراتی وجود دارد که برای دریافت بهترین نتیجه می‌توان از آن‌ها بهره برد. 

ابزارهای چت بات و جستجو

  • چت بات ChatGPT

این روزها نام ChatGPT زیاد به گوش می‌خورد. این چت بات در نوامبر سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شد و افراد بسیاری از آن استقبال کردند. این ربات، رابط کاربری راحتی دارد و شما می‌توانید هر سوالی را که در ذهن دارید بپرسید و آن پاسخ شما را می‌دهد. ChatGPT در زمینه برنامه‌نویسی، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و ... کاربرد بسیاری دارد و می‌توان از پاسخ‌های آن در راستای پیشرفت فعالیت خود بهره و یا ایده گرفت. لازم به ذکر است که برای استفاده از آن نیاز به ساخت یک اکانت و یک شماره موبایل (غیر ایرانی) دارید، همچنین برای بالا بردن سرعت پاسخگویی و استفاده از پاسخ‌های آن در زمان‌های اوج مصرف ممکن است برایتان ۲۰ دلار هزینه در برداشته باشد.

بیشتر بخوانید : چت جی پی تی چیست؟

  • سایت Perplexity.AI

این وبسایت با کمک مدل‌های زبانی بزرگ سعی در ارائه فوری پاسخ‌هایی دقیق با ذکر منابع دارد. دانستن منبع اطلاعات ارائه شده برای هر فردی اطمینان خاطر می‌آورد و این یک مزیت برای این سایت به شمار می‌رود. شما می‌توانید از وبسایت Perplexity.AI به طور رایگان در جهت انجام امور مختلف استفاده نمایید.

  • YouChat

YouChat یک پلتفرم خصوصی و فاقد تبلیغات است که می¬تواند در قالب گفتگو، پاسخ پرسش‌های گوناگونی را بدهد. برای بهره مندی از قابلیت‌های این ابزار می‌توانید افزونه آن را بر روی کروم نصب نمایید. استفاده از این ابزار رایگان و نیازمند ایجاد یک حساب کاربری است.

ابزارهای نگارش متن

  • Lyric Studio

این ابزار عملکردی خارق‌العاده دارد زیرا به آهنگ سازان کمک می‌کند تا اشعاری متناسب با سبک موسیقی خود ایجاد کنند. برای این کار باید موضوع خود را انتخاب کنید تا Lyric Studio بر اساس ویژگی Smart Suggestions چند شعر را به شما پیشنهاد دهد. مورد جالب‌تری که Lyric Studio دارد این است که به یافتن قافیه برای کلمات خاص به شما کمک می‌کند. با ایجاد یک حساب کاربری می‌توانید برای مدتی از خدمات رایگان آن بهره‌مند شوید.  

  • PicsArt AI Writer

دستیار نگارش PicsArt AI Writer می‌تواند در مدت زمانی اندک و باور نکردنی اقدام به نگارش انواع متون برای سایت و رسانه‌های اجتماعی نماید. در بخش معرفی این ابزار آمده‌است که می‌تواند متونی مطابق با استانداردهای سئو تولید کند که البته به احتمال زیاد بهترین عملکرد این ابزار در متون انگلیسی نمود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید : تولید محتوا با هوش مصنوعی

ابزارهای خلاصه برداری

  • اپلیکیشن Eightify

این اپلیکیشن از ویدئوهای یوتیوب به صورت متنی خلاصه برداری می‌کند؛ علاوه بر این لینک¬های هایلایتی را ایجاد می‌کند که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توان به بخش مربوط در ویدئو هدایت شد. Eightify در هفته امکان خلاصه برداری برای سه ویدئو که کمتر از یک ساعت هستند و بالای ۳۰۰۰۰ بازدید دارند را به صورت رایگان فراهم می‌کند. شما می‌توانید با نصب افزونه‌ی این اپلیکیشن بر روی کروم از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

  • افزونه Word Tune Read

برای استفاده از قابلیت‌های این افزونه‌ی رایگان باید آن را بر روی کروم نصب کنید. Word Tune Read می‌تواند هر گونه محتوای موجود در اینترنت اعم از PDF، مقاله و ویدئو و... را خلاصه برداری کند. این ابزار ماهانه سه مقاله را می‌تواند خلاصه برداری کند و برای بهره‌مندی از قابلیت‌های بیشتر باید اشتراک سالانه تهیه کرد که ۱۲۰ دلار هزینه در بردارد.

ابزارهای تبدیل گفتار به نوشتار

  • پلتفرم Whisper

این ابزار هوش مصنوعی به صورت آنلاین کار می‌کند و با بهره‌گیری از مدل‌های زبان Open AI قابلیت تبدیل فایل صوتی به متن را دارد.

  • Mac Whisper

Mac Whisper نسخه آفلاین Whisper برای سیستم عامل Mac است. برای بهره‌مندی از قابلیت ترجمه و استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ‌تر باید مبلغی حدود ۱۴ دلار بپردازید. 

ابزارهای تبدیل متن به گفتار

  • Boomy

با کمک این ابزار می‌توان آهنگ مورد نظر خود را ساخت و خروجی آن را در پلتفرم‌های اشتراک گذاری موسیقی مانند اسپاتیفای منتشر کرد. برای کار با این ابزار باید سبک، کیفیت و آلات موسیقی را تعیین کنید و سپس منتظر آماده‌شدن آن بمانید.   

  • Eleven Labs

این نرم‌افزار در واقع یک گویند هوش مصنوعی است که ابتدا متن را می‌خواند و سپس فایل متنی را به فایل صوتی تبدیل می‌کند. در نسخه رایگان این نرم‌افزار به طور ماهانه می‌توان ۱۰۰۰۰ کاراکتر متنی را به فایل صوتی تبدیل کرد اما با خرید اشتراک ماهانه ۵ دلاری امکان شبیه سازی صدا نیز وجود دارد.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وبسایت

هوش مصنوعی در طراحی سایت کاربردهای بسیاری دارد. هوش مصنوعی به توسعه دهندگان و طراحان کمک می‌کند تا وبسایت‌هایی پویاتر و جذاب‌تر از قبل بسازند. کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی سایت عبارتند از: 

۱- بهینه کردن توسعه سایت

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر کدنویسی راحت‌تر، کم خطاتر و به‌طور اتوماتیک صورت می‌گرفت چه اتفاقی می‌افتاد؟ در این صورت طراحی سایت زمان کمتری می‌گرفت و امکان بروز خطا کاهش می‌یافت. خبر خوب این است که ابزاری به نام GitHub Copilet وجود دارد که حتی می‌تواند به تکمیل کدهای توسعه دهنده بپردازد. هوش مصنوعی تا جایی پیش رفته‌است که حتی قادر است به برنامه‌نویسان پیشنهاداتی را ارائه دهد.

۲- بهبود تجربه کاربری سایت

احتمالا برای شما تا به حال پیش آمده‌است که به محض ورود به یک سایت در گوشه سمت راست پیام خوش آمد گویی و راهنمایی را دریافت کرده باشید. شاید فرض کنید که با یک انسان مشغول چت هستید اما باید گفت این امر توسط یک ربات (Chat Bot) صورت می‌گیرد. این چت بات با هوش مصنوعی ساخته شده و به‌گونه‌ای تعلیم داده شده‌است که بتواند شما را راهنمایی کند.

علاوه بر چت بات و اقداماتی که بر بهبود تجربه کاربری اثر می‌گذارند، هوش مصنوعی می‌تواند رفتار کاربران یکی سایت را زیر نظر بگیرد و بر اساس علاقمندی‌هایشان کالا یا خدماتی را پیشنهاد دهند. این امر می‌تواند تجربه یک خرید شخصی سازی شده را رقم بزند.

۳- کمک به بازاریابی و فروش سایت‌های فروشگاهی

حالت ایده آل در سایت‌های فروشگاهی این است که کاربر بدون خرید سایت را ترک نکند. استراتژی لازم را یک دیجیتال مارکتر باید تنظیم کند. اما او به اطلاعاتی نیاز دارد. هوش مصنوعی این اطلاعات را جمع آوری و تحلیل می‌کند و سپس در اختیار او قرار می‌دهد تا به کسب‌وکار کمک کند فروش بیشتری رقم بخورد.
 

کلام آخر

تعداد ابزارهای هوش مصنوعی زیاد است و هر یک از آن‌ها کاربرد به خصوصی دارند. استفاده از این ابزارها به افراد و کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا از اشتباهاتی که به برند صدمه می‌زنند دوری کنند. بهره‌گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند روند انجام برخی کارها را ساده‌تر کند تا وقت و نیرو پرسنل صرف کارهای با اهمیت بیشتر شود. 

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در راستای بازاریابی و برندسازی آنلاین خدمات طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو، تولید محتوا، موشن گرافی، ساخت تیزر، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و ... را ارائه می‌دهد تا کسب‌کارها بتوانند شاهد موفقیت خود در عرصه دیجیتال باشند. 

در صورتی که در این زمینه نیاز به مشاوره دارید کافیست با شماره 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.