تولید محتوا با هوش مصنوعی

تاریخ 30 فروردین 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا با هوش مصنوعی موضوعی جالب و کاربردی است. تولید محتوا با کیفیت، کاربردی و مناسب همیشه یک چالش برای کسب‌وکارهای خرد و بزرگ و برندهای مطرح به شمار می‌رود. همیشه برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات، فعالیت‌های سئو، بلاگ سایت‌ها و ... محتوا نیاز است. 

شاید روی کار آمدن ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برای کارشناسان این حوزه که درآمدشان صرفا از این طریق است خوشایند نباشد؛ اما باید گفت ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی تنها یک راه برای بهبود و تسریع فرآیند تولید محتوای غنی و با کیفیت است و هرگز جایگزین نویسندگان نمی‌شوند. با ما همراه باشید تا در رابطه با این موضوع اطلاعات لازم را کسب کنید. 

مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی 

ابزارهای هوش مصنوعی در مدت زمان کمتری محتوای مورد نیاز را تولید می‌کنند اما اصلی‌ترین مزیتی که این ابزارها دارند این است که در فرآیند تولید محتوا، بسیاری از وظایف را خودکار می‌کنند که موجب می‌شود محتوای باکیفیت آسان‌تر تولید شود حتی اگر در تیم خود کارشناس باتجربه و کاربلد نداشته و یا بودجه‌ی کافی برای استخدام این افراد نداشته باشید. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره بازاریابی محتوا بدانید.

نحوه‌ی عملکرد تولید محتوا با هوش مصنوعی چگونه است؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی

به طور کلی نحوه‌ی عملکرد تولید محتوا با هوش مصنوعی بدین ترتیب است:

۱-  آموزش دادن به هوش مصنوعی

هیچ ابزار و رباتی به طور پیش فرض با برند و کسب‌وکار شما آشنا نیست بلکه نیاز به آموزش دارد. انسان می‌بایست ابزارهایی که بر اساس هوش مصنوعی فعالیت دارند را آموزش دهد تا بهترین نتیجه حاصل شود. در ابتدا برای شروع کار یک سری اطلاعات پیش نیاز و اولیه نظیر کلمات کلیدی، نمونه‌ای از محتواهای موجود و کلمات و عبارات مهم به ابزار داده می‌شود سپس هوش مصنوعی با کمک این اطلاعات تشخیص می‌دهد که مخاطب چه نوع محتوایی را مد نظر دارد.

۲- تعیین هدف و مشخصات ضروری در محتوا

بعد از دادن دیتاهایی که می‌خواهید در تولید محتوا لحاظ شوند، هوش مصنوعی بر اساس آن‌ها اقدام به تولید محتوا می‌کند. هوش مصنوعی برای حفظ کیفیت در تولید محتوا از دو مفهوم  NLG (Natural Language Generation) به معنای تولید زبان طبیعی و NLP (Natural Language Processing) به معنای پردازش زبان طبیعی بهره می‌گیرد. 

NLG یک نوع فرآیند نرم افزاری است که موجب می‌شود محتوای تولید شده به گونه‌ای به نظر برسد که گویی توسط یک انسان نوشته شده است نه یک ماشین یا ربات.
NLP این امکان را برای ماشین فراهم می‌کند تا جملات و عبارات را به همان گونه‌ای که انسان درک می‌کند بفهمد.

۳- تولید محتوا مطابق با استانداردهای سئو

محتوا در صورتی برای برند و کسب‌وکار موثر واقع می‌شود که باکیفیت و مطابق با استانداردهای سئو تولید شده‌باشد در این صورت سایت در نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، معمولا بر اساس اصول و قواعد سئو تولید می‌شوند. 

۴- ویرایش محتوا

کارشناس محتوا باید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را مورد بررسی قراردهد زیرا هوش مصنوعی با وجود همه‌ی امکانات خوبی که دارد ولی همچنان در بعضی موارد نواقصی دارد. بنابراین فردی که با لحن و سبک محتواهای برند آشناست باید متن تولید شده را ویراستاری کند.

ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی مناسب چه افرادی است؟

۱- بازاریابان محتوایی

این ابزارها علاوه بر اینکه موجب تسهیل در روند تولید محتوا می‌شوند، سئو سایت را بهبود می‌دهند و نیز به شما در شناسایی محتوای مناسب مخاطبانتان کمک می‌کنند. ابزارهای تولید محتوا فرصت‌های خوب و کار نشده را برای تولید محتوای جدید نشان می‌دهند.

۲- بازاریابان شبکه‌های اجتماعی

محتوای شبکه‌های اجتماعی می‌بایست کوتاه و مختصر باشند و در عین حال تاثیرگذاری بالایی بر مخاطبان داشته باشند. این ابزارها کمک می‌کنند تا گفتگوهای جذاب و نکات غنی و طلایی را از متون طولانی جمع آوری کنید و در محتوای شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده کنید.

۳- بخش پشتیبانی و خدمات مشتریان

بخش خدمات و پشتیبانی مشتریان نیاز به محتواهایی دارند که به سوالات کاربران به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. اخیرا بعضی از آژانس‌های خدماتی از چت بات برای این کار استفاده می‌کنند. با کمک ابزارهای تولید محتوا و NLG می‌توان سبک و لحن زبان چت بات را به زبان انسان نزیدک‌تر کرد تا کاربران احساس راحتی بیشتری کنند.

برترین ابزارهای تولید محتوا در سال ۲۰۲۳

تولید محتوا با هوش مصنوعی

ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی بر حسب کاربرد به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

۱- ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوای سئو شده

  • Growth Bar
  • Surfer
  • Scalenut
  • Write Sonic
  • Outranking

۲- ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوای Copy Writing

  • Frase
  • Peppertype
  • Copy AI
  • Neural Text
  • Closers Copy

۳- ابزارهای تولید محتوای مقاله محور

  • AI Writer
  • Article Froge
  • Copysmith
  • Ink For All

موارد زیر ابزارهایی هستند که برای تولید هر محتوایی کاربرد دارند:

  • Chibi
  • Sudowrite
  • Rytr
  • Jasper

در بالا بهترین سایت های هوش مصنوعی تولید محتوا معرفی شد که برای تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تون می‌توانید از آن‌ها استفاده و کار خود را آسان‌تر کنید.

ChatGPT جدیدترین ابزار تولید محتوای با هوش مصنوعی

ChatGPT

علاوه بر مواردی که در قسمت قبل ذکر کردیم باید به ChatGPT هم اشاره کنیم. این ابزار در سال ۲۰۲۳ رونمایی شده است و در زمان نگارش این مطلب (سال ۲۰۲۳) جدیدترین چت بات و ابزار تولید محتوا به حساب می‌آید.

ChatGPT با زبان انسان آشنایی کامل دارد و می‌تواند زبان انسان را درک کند. همچنین می‌تواند محتوای متنی را به گونه‌ای تولید کند که برای انسان واضح و قابل فهم باشد.

تولید محتوا با chatgpt می‌تواند به تولید محتوای با کیفیت و استاندارد کمک بسزایی کند. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره چت جی پی تی بدانید.

 

نکات قابل توجه برای تولید محتوا با ابزارهای هوش مصنوعی

با وجود اینکه ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی عملکرد خوبی دارند و روند تولید محتوا را آسان‌تر می‌کنند ولی پیشنهاد می‌شود که همیشه از آن‌ها استفاده نکنید. تولید محتوایی که با قلم و احساسات یک انسان نوشته می‌شود از عهده‌ی هوش مصنوعی خارج است. محتوایی که انسان آن را بنویسد مخاطب بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود برای محتواهایی که موضوعشان روایت داستان یا ابراز نظر شخصی است از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده نکنید.

بهره گیری از ابزارهای تولید محتوا به مثابهی اتوبان دو طرفه است. همانطور که هوش مصنوعی از شما یاد می‌گیرد که چگونه یک محتوای خوب و مناسب برای یک کسب‌وکار تولید کند، شما هم می‌توانید از هوش مصنوعی مواردی را یاد بگیرید.

هوش مصنوعی بهتر از انسان می‌تواند داده‌ها را جمع آوری کند و آن‌ها را بر اساس رفتار مخاطبان تحلیل و بررسی کند و در نهایت برای تولید محتواهای بعدی آن‌ها را تاثیر دهد. شما با بررسی این محتواها می‌توانید به اطلاعات خوبی در رابطه با عبارات و کلمات کلیدی که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند و نیز رفتار مخاطبان دست پیدا کنید.

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی در سازمان‌ها می‌تواند قدم مهمی در پیشرفت و افزایش سرعت کارمندان باشد؛ پیشنهاد می‌شود برای کارمندان خود یک دوره آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی برگزار کنید.

سخن پایانی

همانطور که بالاتر اشاره کردیم استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا به تسریع و تسهیل روند تولید محتوا کمک می‌کنند اما در مواقعی نظیر ارائه تجربه علمی، بیان احساسات و مواردی از این قبیل نیاز است انسان دست به کار بشود. 

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده‌ی خدمات بازاریابی محتوایی، طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو، ساخت تیزر و ... است. مجموعه می‌تواند در مسیر برندینگ کسب‌وکار شما همراهتان باشد و خدمات لازم را با بهترین کیفیت و متناسب با حوزه فعالیت شما ارائه دهد تا کسب‌وکار شما همچون ستاره‌ای بدرخشد و از رقبا پیشی گیرد.

در صورت نیاز به مشورت می‌توانید از طریق شماره تلفن 02188704000 با تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ معرفان در ارتباط باشید.