ویژگی های یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار

تاریخ 28 مرداد 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

ویژگی های یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار؛ یک شعار یا یک پیام تبلیغاتی باید بتواند کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند و شامل بخش‌هایی نظیر تخصص، تعهد، شخصیت و موقعیت بازاریابی باشد. به طور خلاصه یک شعار تبلیغاتی موثر باید با یک یا چند کلمه کاربر را از کسب و کار شما مطلع سازد. برخی از شعارهای تبلیغاتی کلمات به یاد ماندنی را در خود جای داده‌اند، طوری که کاربران و مشتریان با یکبار شنیدن شعار تبلیغاتی آن‌ها، شعار را به ذهن خود می‌سپارند و در خاطر آن‌ها باقی می‌ماند. باقی ماندن شعار تبلیغاتی در ذهن مشتریان باعث می‌شود تا آن‌ها به مشتری ثابت شما تبدیل شوند و تجربه چندین بار خرید را از شما داشته باشند. 

هدف اصلی شعارهای تبلیغاتی، تکرار و تداوم یک جمله تبلیغاتی است. برای انتخاب شعار تبلیغاتی بهتر است که از یک متخصص تبلیغات کمک بگیرید زیرا شعار تبلیغاتی، استراتژی و موقعیت شغلی و کسب و کار شما را در یک جمله کوتاه و به یاد ماندنی معرفی می‌نماید. اگر از یک شعار تبلیغاتی موثر و مفید استفاده کنید آن شعار باعث می‌شود تا کسب و کار شما رشد کند و افزایش فروش را تجربه کنید. متخصصین تبلیغات شعار تبلیغاتی را همانند یک سایه برای برند در نظر می‌گیرند که همیشه به دنبال معرفی برند می‌توان از شعار تبلیغاتی نیز استفاده کرد و آن را به مشتریان و افراد فضای مجازی معرفی نمود.

ویژگی های یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار

ویژگی های یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار

ویژگی های شعار تبلیغاتی برای برندها بسیار زیاد است که هر کدام از این ویژگی‌ها برای شعار تبلیغاتی بسیار موثر هستند. در ادامه با مهم ترین ویژگی‌های شعار تبلیغاتی آشنا خواهید شد.

  • کوتاه اما تاثیرگذار
  • سادگی
  • متفاوت بودن
  • بیان اصالت برند
  • مرتبط بودن
  • ارتقا نام تجاری
  • معتبر بودن
  • ثبت شدن در ذهن مخاطبین

بیشتر بخوانید: طراحی سایت از کجا شروع کنم؟

بهترین شعارهای تبلیغاتی

بهترین شعارهای تبلیغاتی

بهترین شعارهای تبلیغاتی همیشه با هماهنگی یک متخصص در این زمینه شکل می‌گیرد. شعارهای تبلیغاتی زیر بنای یک برند و کسب و کار هستند. اگر دقت کرده باشید برخی از شعارهای تبلیغاتی برندهای معروف باعث شده تا آن برند در جامعه معروف شود و شعار آن‌ها بر سر زبان‌ها باشد. همان طور که گفته شد یک شعار تبلیغاتی موثر، باعث می‌شود تا کسب و کار به خوبی رشد کند و سود بیشتر شامل صاحبان کسب و کار شود. در ادامه بهترین شعارهای تبلیغاتی برخی از کسب و کارهای بزرگ را مشاهده خواهید کرد.

  • مک دونالد: من عاشقشم
  • نایک: فقط انجامش بده
  • آدیداس: غیر ممکن وجود ندارد
  • فولکس واگن: کوچک فکر کن
  • پورشه: جایگزینی نیست
  • سونی: باورش کن
  • ای مکس: بزرگ فکر کن
  • پلی استیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید
  • کی اف سی: غذای عالی
  • دوپونت: معجزه دانش

همان طور که متوجه شدید برندهای معروف جهانی یک شعار مناسب با کسب و کار خود تهیه کرده‌اند که باعث رشد آن کسب و کار شده است پس در نتیجه شما هر کسب و کار و تجارتی که دارید باید برای آن شعار تبلیغاتی مناسب انتخاب کنید که باعث رشد تجارت شما شود. بر همین اساس شما نیاز به یک مشاوره در این زمینه دارید که ما مشاوره انتخاب شعار تبلیغاتی معرفان را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: عواملی که فروش سایت را چندین برابر می‌کند

نمونه شعارهای تبلیغاتی

نمونه شعارهای تبلیغاتی را در ادامه متن مشاهده خواهید کرد که شاید بتواند ایده‌ای برای شعار برند شما باشد و همچنین از شعارهای تبلیغاتی برندهای بزرگ و معروف می‌توانید الگو برداری کنید تا یک شعار مناسب با کسب و کار خود را انتخاب نمایید.

  • اپل: متفاوت فکر کن
  • دیزنی لند: شادترین مکان روی زمین
  • ردبول: ردبول به شما بال میده
  • کیت کت: استراحت کن کیت کت بزن
  • سامسونگ: کاری که نمی‌توانید انجام دهید
  • بی ام و: ماشین نهایی
  • تویوتا: بزن بریم همه جا
  • اسمارتیس: در دهان شما آب می‌شود نه در دست شما
  • آئودی: پیشرفت از طریق فناوری
  • برگرکینگ: به روش خودت بخور

شعارهای تبلیغاتی ایرانی

نمونه شعارهای تبلیغاتی

شعارهای تبلیغاتی ایرانی بنا بر حوزه فعالیت آن‌ها، بسیار گسترده و متنوع است. تمامی این برندها از شعارهای تبلیغاتی کوتاه، به یاد ماندنی و زیبا استفاده می‌‎کنند. با شعارهای تبلیغاتی مناسب می‌توان تعداد مشتریان خود را افزایش داد و سود مناسب تری کسب کرد. برخی از شعارهای تبلیغاتی ایرانی را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

شعار تبلیغات بانک‌های ایرانی

  1. بانک آینده: آینده روشن است
  2. بانک ایران زمین: ایران زمین خانه ماست
  3. بانک انصار: نماد خدمت و اعتبار
  4. بانک تجارت: بانک فردا
  5. بانک پاسارگاد: بانک هزاره سوم
  6. بانک دی:  بانک ارزش آفرین
  7. بانک رفاه: بانک همه
  8. بانک سپه: نخستین بانک ایرانی
  9. بانک صادرات: در خدمت مردم
  10. بانک ملت: تجربه‌ای متمایز
  11. بانک ملی: هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد

شعار تبلیغاتی شبکه‌های صدا و سیما

  1. شبکه یک: شبکه هر ایرانی
  2. شبکه دو: شبکه زندگی
  3. شبکه سه: شبکه جوان
  4. شبکه چهار: فرهیختگان
  5. شبکه تهران: آیینه ما

شعار تبلیغاتی شرکت‌های حمل و نقل

  1. ایران خودرو: راه تو را می‌خواند
  2. سایپا: سایپا مطمئن
  3. پارس خودرو: پیشرو در کیفت
  4. ایساکو: تامین قطعات، تضمین خدمات
  5. کویر موتور: متمایز در حرکت

آیا برند باید شعار تبلیغاتی داشته باشد؟

آیا برند باید شعار تبلیغاتی داشته باشد؟

در پاسخ به سوال آیا برند باید شعار تبلیغاتی داشته باشد؟ باید بگوییم، بله. شعارهای تبلیغاتی ارزش یک برند را به صورت کوتاه و خلاصه در چند کلمه منعکس می‌کند تا مخاطب شما به صورت کلی با برند و کسب و کار شما آشنا شود. در واقع یک شعار تبلیغاتی گزیده یا یک خلاصه‌ای از هویت برند شما به حساب می‌آید. در علم بازاریابی یک مثلث برای هویت برند در نظر می‌گیرند که یکی از اضلاع آن شعار تبلیغاتی است. پس تا به اینجا به اهمیت شعار برای برند کسب و کار خود پی برده‌اید. 

هویت برند، کسب و کار را از باقی رقبا متمایز می‌نماید و خصوصیات و مزیت‌های آن برند را به مخاطبان گویا می‌کند. پس از انتخاب یک شعار تبلیغاتی مناسب و زیبا سعی کنید به هیچ عنوان شعار خود را به صورت دائم تغییر ندهید حتی به صورت جزئی، این کار باعث عدم اعتماد مشتری به برند شما خواهد شد.

شعار برند چیست؟

شعار برند یا همان TAGLINE  یک عبارت خلاصه و کوتاه است که با توجه به آن هویت برند برای مخاطبان شناخته خواهد شد و یک راه حل بسیار اثربخش برای افزایش ارزشمندی برند در نزد مشتریان است. با توجه به وجود یک شعار برند مناسب، مشتریان به خدمات ارائه دهنده و محصولات شما توجه بیشتری خواهند داشت که در نتیجه با فروش بیشتر همراه خواهد بود. 

شعار برند باعث می‌شود تا شما برای ارسال ایمیل و پیامک‌های انبوه کار آسان‌تری داشته باشید و با یک کلمه مشتری متوجه برند شما شود و از شما خرید نماید. وجه تمایز شما با رقبای خود، شعاری است که برای برند خود انتخاب نموده‌اید که این امر را مشتری به خوبی درک می‌کند و متوجه می‌‌شود.

مجموعه معرفان با وجود استخدام افراد مجرب و متخصص در این زمینه می‌تواند به انتخاب شعار برند و همچنین نحوه آشنایی با برندسازی کسب و کار به شما کمک نماید تا یک شعار بسیار عالی را برای خود انتخاب نمایید. شعارهای انتخابی مجموعه معرفان طوری خواهد بود که آن شعار در ذهن مخاطب ماندگار شود.

برند سازی با معرفان 

در این مطلب با شعار برند آشنا شدید که یکی از ارکان مهم یک برند است. در روند ساخت یک برند مراحل گوناگونی بررسی و تدوین می‌شود که در نهایت یک کسب و کار را به برندی نام آشنا تبدیل می‌کند. تدوین استراتژی برندسازی و طی مراحل آن باید توسط یک تیم متخصص صورت گیرد تا با صرف هزینه معقول و در زمان صحیح این استراتژی به نتیجه برسد.

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه‌ اندازی کرده‌اید تیم دیجیتال مارکتینگ معرفان می‌تواند در این راستا با ارائه خدماتی همچون طراحی برند، ارائه استراتژی برندسازی آنلاین و آفلاین، طراحی وبسایت، سئو سایت، تولید و بازاریابی محتوا، فیلم و عکس برداری، خدمات سوشال مدیا و ... همراه شما باشد.

اگر نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با شماره 02188704000 داخلی ۴ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه نمایند.