عواملی که فروش سایت را چندین برابر می‌کند

تاریخ 22 مهر 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

عواملی که فروش سایت را چندین برابر می‌کنند بسیار زیاد و تمامی آن‌ها حائز اهمیت هستند. پس از راه اندازی و طراحی سایت لازم است تا عوامل بسیار زیادی بر روی سایت اجرایی شود تا سایت فروش حداکثری را تجربه نماید و صاحبان کسب و کارها از درآمد سایت خود راضی شوند. 

طراحی یک وبسایت فروشگاهی یکی از بهترین راه حل‌ها برای افزایش کسب درآمد است که یک شیوه مدرن افزایش درآمد به حساب می‌آید. صاحبان کسب و کار آنلاین دغدغه بسیار زیادی برای افزایش فروش خود دارند که با طراحی یک سایت حرفه‌ای و اجرای روش‌های بازاریابی و همچنین اصول کارآمد برای افزایش فروش می‌توانند فروش را با سایت خود چندین برابر کنند و بر اساس آن سود مناسبی را کسب نمایند. 

برای داشتن یک سایت موفق و پر رونق در حوزه فروش فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارد که باید تمامی فاکتورهای افزایش فروش یک وبسایت به خوبی رعایت شوند تا نتیجه روند دلخواه کارفرما را به دست آورد. 

پس از طراحی سایت برای فروشگاه اینترنتی خود لازم است تا با یک سری از فاکتورهای فروش آشنایی داشته باشید تا نرخ تبدیل مشتری به خریدار را افزایش دهید و اگر در این حوزه اطلاعات لازم ندارید می‌توانید بازاریابی خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید.
با در نظر گرفتن کمپین‌های فروش می‌توان افزایش درآمد و سود مناسب را تجربه نمود و از حاشیه سود بالا برای سایت خود بهره‌مند شد.

در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک‌های افزایش فروش آشنا سازیم تا با استفاده از این تکنیک‌ها افزایش فروش حداکثری از سایت را تجربه نمایید. با افزایش جذب مخاطب هدفمند برای سایت خود می‌توان مشتریان دائم و همیشگی را به ارمغان آورد تا یک درآمد ثابت و همیشگی برای کسب و کار شما به وجود آید.

عوامل افزایش فروش سایت

در فضای پر رقابت فروش اینترنتی باید اقدامات لازم برای افزایش فروش از سایت را فراهم نمود که این اقدامات باید به دقت برای افزایش فروش از سایت انجام شود. برای افزایش فروش باید از شبکه‌های اجتماعی، سئو، تولید محتوا منظم و هدفمند، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ و ... استفاده نمود.  

در ادامه با اقدامات لازم برای افزایش فروش از سایت آشنا خواهید شد.

۱- روند خرید برای کاربران در سایت باید آسان و راحت باشد

 برای افزایش فروش در سایت باید روند خرید بدون هیچ گونه معطلی و با سرعت بالا انجام شود. در این مرحله باید اقدامات لازم انجام شود تا روند خرید کوتاه شود و کاربران از پروسه خرید رضایت کامل داشته باشند. اگر مسیر خرید برای مشتری رضایت بخش باشد مشتری دوباره برای خرید مجدد به سایت شما باز خواهد گشت و به مشتری دائم تبدیل خواهد شد. نباید مسیر خرید محصول پیچیده باشد

۲- پیگیری مشتریان سایت خود و فراموش نکردن آن‌ها 

پس از فروش محصولات خود به مشتریان، شما می‌توانید از رضایت خرید توسط مشتریان اطلاع حاصل نمایید این موضوع به مشتریان شما حس اعتماد را منتقل می‌کند. همچنین با ورود محصول جدید به سایت، شما می‌توانید مشتریان خود را از محصول جدید و ویژگی‌های آن مطلع سازید. برای بهبود این موضوع باید محصولات خود را افزایش کیفیت دهید تا مشتریان به مشتری ثابت شما تبدیل شوند.

۳- تهیه یک لیست از ایمیل یا شماره تلفن همراه مشتری

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ است که برای افزایش فروش یکی از بهترین روش‌ها هست که می‌توانید تخفیفات یا پیشنهادهای ویژه خود را به آن‌ها اطلاع دهید.

۴- امکان ارائه سیستم ارتباط با مشتری

سیستم ارتباط با مشتری برای بررسی ارتباط با مشتری، بررسی تراکنش‌های انجام شده، داده‌های کسب شده توسط مشتری و مدیریت کاربران کاربرد دارد.

۵- قابلیت چت آنلاین با مشتری در سایت برای ترغیب خرید مشتری

با قابلیت چت آنلاین با مشتری امکان خرید و اعتماد مشتری بیشتر خواهد شد و اگر مشتری برای خرید یک محصول سوالی داشته باشد می‌تواند با چت آنلاین با شما در ارتباط باشد و پاسخ سوال خود را دریافت نماید.

۶- سوشال مدیا برای افزایش فروش اینترنتی

سوشال مدیا بر اساس ارائه داده‌های مهم به مدیر وبسایت می‌تواند حائز اهمیت باشد و کاربرانی زیادی را به سمت سایت شما روانه کند. کاربرانی که از سوشال مدیا وارد سایت شما می‌شوند احتمال خرید بسیار بالاتری نسبت به باقی کاربران شما دارند.

۷- استفاده از پاپ آپ بهینه و هدفمند برای سایت

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی و افزایش فروش از سایت استفاده از پاپ آپ هدفمند و بهینه است که توجه مشتری را برای خرید محصول جلب می‌کند.

۸- طراحی ریسپانسیو سایت

ریسپانسیو بودن سایت باعث می‌شود تا کاربران با موبایل، تبلت یا کامپیوتر به راحتی بتوانند از سایت شما خرید کنند و مشکلی بابت بازدید از سایت نداشته باشند.

علاوه بر موارد بالا برای افزایش فروش وبسایت فروشگاهی یا خدماتی خود باید پس از طراحی وبسایت و درج محصولات در سایت به بهینه سازی سایت اقدام کنید تا گوگل وبسایت شما را شناسایی کند و در نتایج قرار دهد.

با سئو کردن سایت می‌توانید در نتایج گوگل قرار بگیرید و هزاران کاربر اینترنتی را جذب وبسایت خود کنید و با اقداماتی که گفته شد این افراد را به مشتری و همچنین مشتری پایدار تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ افزایش بازدید سایت با سئو

دلیل عدم افزایش فروش از سایت

عدم افزایش فروش سایت ممکن است با دلایل بسیار زیادی همراه باشد که باید با دقت بررسی شود تا مشکلات رفع شود و نمودار فروش صعودی شود. در ادامه به بررسی دلیل عدم افزایش فروش از سایت خواهیم پرداخت.

  • اطلاعات زیادی از کاربران درخواست می‌شود: برای خرید مشتریان اگر اطلاعات زیادی درخواست شود مشتری از خرید خود صرف نظر خواهد کرد و فروشی برای سایت شما اتفاق نخواهد افتاد. فقط اطلاعات ضروری را دریافت کنید.
  • درخواست ساخت حساب کاربری از مشتری: درخواست ساخت حساب کاربری از مشتری نیز باعث عدم پیگیری مشتری برای خرید از سایت خواهد شد. برای فروش در سایت نباید درخواست ساخت حساب کاربری برای مشتری وجود داشته باشد.
  • دریافت هزینه اضافی از مشتری: در برخی از وبسایت‌ها پس از نمایش قیمت محصول و اضافه نمودن محصول به سبد خرید توسط مشتری هزینه اضافی (مانند مالیات) از مشتری دریافت می‌شود که این مورد باعث عدم اعتماد مشتری به سایت شما و در نتیجه عدم فروش برای شما خواهد بود.
  • عدم اعتماد: برای افزایش فروش از سایت باید اقدامات جلب اعتماد مشتری به خوبی انجام شود تا مشتری با اعتماد از شما خرید نماید مانند دریافت اینماد.
  • عدم دریافت پیام خطا برای مشتری: در هنگام خرید مشتری از سایت نباید پیامی حاوی خطا برای مشتری به نمایش درآید که این پیام منجر به عدم خرید مشتری خواهد شد.
  • عدم گارانتی برای محصولات: محصولاتی که نیاز به گارانتی دارند باید به مشتری گارانتی آن تحویل داده شود تا مشتری از شما خرید نماید. بدون گارانتی مشتری نمی‌تواند به شما اعتماد کند.
  • رابط کاربری بد: اگر وبسایت شما به درستی و همچنین زیبایی طراحی نشده باشد باعث می‌شود کاربر با سایت شما تعامل نداشته باشد. شما می‌توانید با طراحی یک سایت اصولی این مشکل را رفع کنید.

تاثیر نام تجاری بر فروش سایت

انتخاب نام تجاری صحیح بر افزایش فروش یک سایت نقش موثری دارد که برای موفقیت در فروش و برندسازی سایت به کار می‌‎رود. با انتخاب یک نام تجاری مناسب برای کسب و کار خود و انتخاب یک نام تجاری ساده و به یاد ماندنی می‌توان فروشی چندین برابری را تجربه نمود. 

دلیل اهمیت نام تجاری برای افزایش فروش سایت اعتماد مشتریان به سایت شما و اهمیت دادن مشتریان به خرید از سایت‌های شناخته شده است. وجود یک نام تجاری مناسب یکی از راه‌های بی نظیر برای افزایش فروش سایت با جلب اعتماد مشتری است. با انتخاب یک نام تجاری مناسب و ثابت نگه داشتن نام آن برای همیشه اعتبار یک کسب و کار به شدت افزایش خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید: برندسازی چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟

متخصصین بازاریاب فروشگاه‌های اینترنتی نام تجاری را هویت یک وبسایت می‌دانند که این هویت برای جلب اعتماد کاربران و در نهایت فروش بیشتر بسیار مهم است. 

ثابت بودن نام تجاری از انتخاب نام تجاری اهمیت بیشتری دارد زیرا باید در ابتدا یک نام مناسب را انتخاب کنید و دیگر آن را تغییر ندهید که تغییر دادن آن به هیچ عنوان به صلاح کسب و کار شما نیست. در نتیجه کسب رضایت مشتری باعث افزایش فروش چندین برابری شما از سایت خواهد شد که کسب رضایت مشتری باید حائز اهمیت دو چندانی برای مدیران وبسایت‌ها و صاحبان کسب و کارها باشد.

کلام آخر

در این مقاله با برخی از عواملی که در افزایش فروش وبسایت موثر هستند آشنا شدید که رعایت تمامی این موارد می‌تواند شما را به فروش بیشتر برساند. البته علاوه بر موارد گفته شده باید بهینه سازی وبسایت را نیز در نظر بگیرید تا کاربران بیشتری وارد وبسایت شما شوند.

ما کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت ، تولید محتوا متنی و تصویری، عکاسی، فیلم برداری، ساخت تیزر، موشن گرافی، برندسازی، ایمیل مارکتینگ و ... را ارائه می‌دهیم که در صورت لزوم می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. اگر نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با شماره 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه نمایند.