آموزش طراحی سایت با وردپرس

تاریخ 28 آذر 1401
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله تلاش شده است اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت با وردپرس خدمت شما عزیزان ارائه گردد؛ با ما همراه باشید.

آشنایی با وردپرس

آموزش طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک نرم افزار Open Source یا متن باز و سیستم مدیریت محتوا است که امروزه طرفداران زیادی را جذب کرده است. از این سیستم مدیریت محتوا امروزه می توان به آسانی کسب درآمد کرد و بدون نیاز به دانش کد نویسی اقدام به طراحی سایت کرد.  
به دلیل Open Source بودن وردپرس می توان به آسانی به کدها دسترسی داشت و با توجه به نیاز آن ها را تغییر دارد.
انتشار وردپرس به سال ۲۰۰۳ بر می گردد که درآن زمان با محدودیت هایی روبرو بود ولی پس از گذشت ۲ سال با رفع محدودیت ها و Open Source شدن آن، فراگیر شد.

بخوانید : وردپرس چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

آموزش طراحی سایت با وردپرس

در ادمه با مراحل طراحی وبسایت با وردپرس آشنا می‌شوید:

  • خرید هاست و دامنه

برای شروع طراحی سایت، مقدماتی لازم است که دامنه (Domain) یا همان آدرس سایت و فضایی برای اجرای طراحی سایت که هاست (Host) است مورد نیاز است تهیه شود. انتخاب دامنه باید متناسب با نوع و نام کسب و کار یا فعالیت شما باشد. شما می توانید از سایت هایی که نماینده فروش دامنه های اینترنتی و ارائه دهنده هاست با خدمات خوب هستند خرید نمایید.

  • تنظیم کردن DNS هاست با دامنه

هنگامی که هاست را خریداری نمودید وارد پنل کاربری در سایتی که دامنه را خریدید می شوید و DNS هایی را که هنگام خرید هاست دریافت کردید بر روی دامنه تنظیم می کنید تا هاست به دامنه متصل و قابل استفاده شود.

  • دانلود و نصب وردپرس و آپلود در هاست

در این مرحله از طریق سایت wordpress.org وردپرس را دانلود کرده و در هاست در قسمت File Manager آپلود کنید.
سپس وارد آدرس سایت یا همان دامنه می شوید و باید گام به گام اقدام به نصب نمایید. برای نصب وردپرس باید یک پایگاه داده (Database) داشته باشید تا وردپرس بتواند با آن ارتباط برقرار کند و اطلاعات را روی آن ذخیره کند.
برای ایجاد دیتابیس ابتدا باید در پنل های CPanel وارد بخش MySQL شده و از همان جا وارد قسمت Php Admin بشوید و برای دیتابیس خود اسم انتخاب کنید و سپس نام کاربری و گذرواژه تعیین کنید.
پس از ورود نام کاربری و گذرواژه در وردپرس پیام عملیات موفقیت آمیز را مشاهده خواهید کرد. (البته اگر مراحل را به درستی پیش رفته باشید)

  • اطلاعات سایت را وارد کنید

در این مرحله به صفحه ای وارد می شوید که باید اطلاعات سایت شامل نام کاربری (شناسه)، عنوان سایت و رمز عبور و ایمیل خود را در آن وارد کنید.
پیشنهاد می شود عنوان سایت به طور مختصر سایت شما را معرفی کند و غیر مرتبط یا طولانی نباشد.
اگر مراحل به درستی انجام شده باشد سایت شما نصب خواهد شد. ابتدا که قالب نصب نکرده اید قالبی پیش فرض وجود دارد که پس از نصب قالب مورد نظر می توانید آن را حذف کنید.

  • قالب را انتخاب و نصب کنید

در این مرحله ابتدا باید وارد بخش مدیریت سایت شوید. برای این کار در ادامه ی دامنه ی خود عبارت /wp-admin را تایپ کرده و سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. در گام بعدی وارد مخزن وردپرس می شوید و قالب متناسب با سایت تان را نصب می کنید. (شما می توانید از قالب های رایگان یا قالب های پولی استفاده کنید)

  • ظاهر سایت را ویرایش و طراحی کنید

برای نگهداری کاربران در سایت خود در طولانی مدت باید به ظاهر سایت خود برسید. شما می توانید با امکان تغییر دستی قالب ظاهر سایت تان را متفاوت، زیباتر و کاربر پسندتر کنید.
این بخش از طراحی سایت خیلی مهم است و باید از لوگو و رنگ های سازمانی متناسب با کسب و کارتان بهره بگیرید. پیشنهاد می کنیم این بخش با دقت و به کمک گرافیست و طراح UI انجام شود.

  • شروع محتوا نویسی

اکنون مرحله جذب کاربر و ایجاد ترافیک در سایت فرا رسیده است. شما باید محتوای خوب و یونیک و سئو شده تهیه کرده و در سایت درج کنید. برای این کار وارد قسمت افزودن نوشته می شوید و در کادر مربوطه محتوای خود را وارد می کنید. با استفاده از ابزار های موجود در این قسمت می توانید تغییر فونت، تگ های عنوان، درج تصاویر و... را انجام دهید.

ویژگی سایت های وردپرسی چیست؟

ویژگی سایت های وردپرسی چیست؟

سایت های وردپرسی ویژگی هایی دارند که آن ها را از بقیه بسترها متمایز می کنند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

مزایای سایت های وردپرسی

  • انعطاف پذیری

با استفاده از قالب و پلاگین (افزونه) هایی که وجود دارد شما می توانید مدیریت بهتری روی سایت خود داشته باشید که این منعطف بودن وردپرس را نشان می دهد و این موجب می شود راحت تر طراحی سایت صورت بگیرد.

  • سهولت در استفاده ی آن

استفاده از وردپرس بسیار راحت است حتی کسانی که قبلا تجربه کار با این سیستم را نداشته اند می توانند به راحتی ازاین سیستم استفاده کنند.

  • رایگان و مقرون به صرفه بودن

از مهم ترین ویژگی های وردپرس امکان استفاده رایگان از این سیستم بدون پرداخت هزینه است که این امر موجب شده افراد زیادی به وردپرس روی آورند.

وردپرس چه کاربرد هایی دارد؟

شما از طریق وردپرس می توانید انواع سایت های خدماتی، شرکتی، فروشگاهی، شخصی، پزشکی و... را با قالب متناسب خودشان طراحی کنید.
اگر فریلنسر هستید یا حتی یک شرکت می توانید نمونه کار خود را به صورت سایت وردپرسی ارائه دهید.
سایت های فروشگاهی بسیاری در بستر اینترنت هستند که از وردپرس استفاده می کنند اما وردپرس برای فروشگاه های کوچک مناسب است و در صورتی که محصولات فروشگاه شما بیش از ۵۰۰ عدد است پیشنهاد می شود از سایت اختصاصی استفاده کنید.
یکی از مهم ترین کاربردهای وردپرس ساخت وبلاگ است که مدیر سایت بتواند به آسانی به صورت روزانه محتوا درج کند و هزینه زیادی نیز صرف نکند.

طراحی سایت با وردپرس چه مزایایی دارد؟

وردپرس مزایای زیادی دارد که در این بخش به مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • سهولت برای استفاده

با این سیستم حتی افرادی که تجربه استفاده آن را ندارند می توانند کار کنند و نیز رابط کاربری راحتی دارد.

  • انعطاف پذیری

شما می توانید با استفاده از افزونه و قالب های متعددی که وجود دارد سایت خود را طراحی کرده و مدیریت خوبی را برای سایت خود رقم بزنید.

  • رایگان و کم هزینه بودن

شما بدون پرداخت هزینه می توانید از وردپرس استفاده کنید و سایت خود را طراحی کنید بر خلاف دیگر بسترهای طراحی سایت که به ازای پرداخت هزینه امکان طراحی سایت برای شما فراهم می شود.

زبان برنامه نویسی در وردپرس چیست؟

زبان برنامه نویسی وردپرس Php است.

برای طراحی سایت با وردپرس چه مهارت هایی لازم است؟

برای طراحی سایت با وردپرس چه مهارت هایی لازم است؟

طراحی سایت با وردپرس نیاز به مهارت خاص یا دانش کد نویسی ندارد و شما می توانید با گذراندن چند ساعت دوره آموزشی مهارت ابتدایی کار با این سیستم را فرا گیرید البته طراحی و استفاده از وردپرس نیاز به تجربه دارد و برای طراحی سایت های حرفه ای نیاز است به طور تخصصی در این حوزه فعالیت کنید.

۲ بخش مهم وردپرس عبارتند از قالب یا تم و پلاگین یا افزونه ها که باید نحوه استفاده از آن ها را به خوبی آموزش ببینید.

۱- قالب سایت

قالب سایت کار زیبایی سایت شما را برعهده دارد و در ماندگاری کاربر در سایت شما تاثیر بسزایی دارد. در این بخش اهمیت رنگ ها بسیار مهم بوده و مورد توجه کاربر قرار می گیرد.

۲- افزونه (پلاگین)

افزونه یا پلاگین در واقع نرم افزار هایی هستند که امکاناتی را برای اجرای بعضی امور نظیر تماشای فیلم، لینک سازی و ... به سایت شما می افزاید.

هزینه طراحی سایت با وردپرس

هزینه طراحی سایت وردپرسی به موضوع سایت شما و ویژگی هایی که نیاز دارید بستگی دارد و هزینه سایت های شخصی، فروشگاهی و ... کاملا متفاوت است.

 جهت دریافت مشاوره طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ ما همراه شما خواهد بود.

همچنین برای مطالعه بیشتر درباره موضوع طراحی سایت می توانید به لینک روبروی مراجعه کنید: هرآنچه که باید درباره طراحی سایت بدانید

آموزش کامل طراحی سایت

جهت آموزش کامل طراحی سایت با وردپرس می‌توانید از ویدیوهای رایگان آپارات و یوتیوب استفاده کنید.