طراحی سایت وردپرسی

تاریخ 17 آبان 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت وردپرسی یکی از بهترین نوع طراحی برای انواع سایت است که کاربرد بسیار زیادی دارد و امروزه تقریبا ۸۰ درصد سایت‌هایی که طراحی می‌شوند به وسیله وردپرس است. 

محبوبیت سایت های وردپرسی میان کاربران و متخصصین طراح سایت بسیار زیاد است و راحتی کار با آن نسبت به سایت‌های کدنویسی باعث شده تا تمامی افراد بتواند با فضای کاربری آن ارتباط برقرار نمایند. طراحی سایت وردپرسی باید به وسیله قالب انجام گردد که امکان تغییرات در هر بخش در سایت حاصل شود. 

برای طراحی سایت وردپرسی قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که هر کدام از قالب‌ها بر اساس نیاز کاربر متفاوت هستند. 

برای طراحی سایت با وردپرس طراح سایت بر اساس نیاز و سلیقه مشتری قالب را انتخاب می‌نماید زیرا امکانات مورد نیاز برای هر سایتی متفاوت است و نیاز به قالب خاص دارد. 

در انتخاب قالب باید دقت کافی وجود داشته باشد تا سایت به بهترین شکل دلخواه طراحی و راه اندازی شود و بتوان امکانات لازم را اجرایی کرد. در فضای وردپرس دو نوع قالب وجود دارد قالب‌های پولی و قالب‌های رایگان که برای افزایش امنیت بهتر است که از قالب پولی و دارای لایسنس استفاده شود. همچنین قالب‌های رایگان دسترسی محدودی برای طراحی دارند و از تمامی امکانات بهره‌مند نیستند. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی سایت بدانید

بر خلاف قالب‌های رایگان، در قالب‌های پولی بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توان از تمام امکانات آن‌ها استفاده کرد و از پشتیبانی حرفه‌ای آن‌ها بهره‌مند شد. در قالب‌های پولی و دارای لایسنس ایراد و خطا در کمترین حالت ممکن است. 

البته می‌توان با افزونه‌های طراحی قالب مانند افزونه المنتور، قالب اختصاصی طراحی کرد.

طراحی سایت وردپرسی به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی راحت‌تری برای مدیریت سیستم سایت خود داشته باشید و به راحتی بتوانید تمامی تنظیمات سایت را تغییر دهید. 

مزایای طراحی سایت وردپرسی

طراحی سایت وردپرسی

مزایای و کاربرد سایت های وردپرسی امروزه در فضای آنلاین بسیار بیشتر از گذشته شده است. در ادامه با مزایای طراحی سایت وردپرسی آشنا خواهید شد.

سیستم مدیریت محتوا رایگان

با وردپرس می‌توان محتوای سایت خود را به صورت رایگان مدیریت نمود. هزینه طراحی و راه اندازی وردپرس بسیار کمتر از سایر روش‌های طراحی سایت است.

هزینه طراحی و راه اندازی کم

با وردپرس می‌توان هزینه طراحی را تا حدود زیادی کمتر کرد و هزینه کدنویسی که بیشترین هزینه را برای مدیران کسب و کارها به همراه دارد را حذف نمود. استفاده از قالب‌ها و پلاگین‌های آماده هزینه اجرایی کردن بخش‌های زیادی از سایت را کاهش می‌دهد و دیگر نیازی به کد نویسی برای دستیابی به امکانات بیشتر وجود ندارد.

در دسترس بودن تمامی اطلاعات سایت

با سیستم مدیریت محتوای رایگان وردپرس دسترسی به تمامی اطلاعات مربوط به سایت به راحتی امکان پذیر است. همچنین در گوگل آموزش‌های زیادی با نحوه کار با وردپرس وجود دارد که می‌توانید کارهای ابتدایی را با توجه به آموزش‌ها انجام داد.

امکان افزودن ابزارهای متفاوت

در فضای مدیریت محتوا وردپرس امکان افزودن ابزارهای مختلف وجود دارد که برای آنالیز سایت، افزایش سرعت سایت، افزایش امنیت سایت و... به کار می‌روند.

سرعت بالا

سرعت مناسب کار با وردپرس باعث شده تا روند طراحی و سئو سایت با سرعت بالایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی سایت وردپرسی

امکان بروزرسانی منظم

تمامی ابزارها، پلاگین‌ها، افزونه‌ها و قالب‌ها در وردپرس امکان بروزرسانی دارند که این امکان باعث می‌شود تا یک سایت از نظر امنیتی و امکانات همیشه به روز باشد و از امکانات جدید فضای وب بهره‌مند شود.

راحتی در اعمال تغییرات و اضافه کردن امکانات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت با وردپرس امکان تغییر طراحی و تنظیمات سایت با استفاده از قالب و افزونه است که این ویژگی بارز باعث شده تا وردپرس محبویت بسیار زیادی برای طراحان و کاربران آن داشته باشد.

تنوع در طراحی

طراحی سایت با استفاده از وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید انواع وبسایت‌ها را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید تا در دسکتاپ، موبایل و تبلت به آسانی قابل استفاده باشند.

امنیت بالا

سایت‌های طراحی شده با وردپرس امنیت بسیار بالایی دارند زیرا از افزونه‌های امنیتی در کنار ترفندهای امنیتی استفاده می‌شود.

نکات مهم سئو سایت های وردپرسی

نکات مهم طراحی سایت های وردپرسی

برای انجام سئو سایت های وردپرسی نکات مهمی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

اطمینان از در دسترس بودن سایت

پس از طراحی سایت با وردپرس باید از دسترس بودن سایت خود برای نمایش آن در گوگل اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می‌توانید از افزونه‌های مرتبط با آن استفاده کنید (افزونه رنک مث یا افزونه یوآست سئو) تا دسترسی به سایت شما در جستجو گوگل راحت‌تر شود.

ایجاد آدرس‌های مناسب برای صفحات سایت

با وجود آدرس مناسب برای هر کدام از صفحات سایت خود کار را برای ایندکس سریع‌تر سایت راحت‌تر نمایید.

استفاده از دسته بندی و برچسب

با دسته بندی کردن محصولات سایت خود و نظم دهی محصولات و سازماندهی کردن آن‌ها باعث سئو راحت سایت خود شوید.

استفاده از کلمات کلیدی با ارزش

با استفاده از کلمات کلیدی با ارزش هر صفحه از سایت باعث سئو بهتر آن صفحه خواهید شد و کلمات کلیدی هدف در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد که در نتیجه افزایش فروش برای سایت شما حاصل خواهد شد.

ایجاد توضیحات متا

برای سئو بهتر سایت‌های وردپرسی در افزونه‌های سئو فیلدی به نام توضیحات متا وجود دارد که با نوشتن توضیحات مربوط به محصول یا خدمات ارائه دهنده خود باعث ورودی بیشتر برای سایت خواهید شد. همچنین استفاده از  ALT تصاویر با استفاده از وردپرس باعث نمایش تصویر در جستجو گوگل می‌شوید.
 

هزینه طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس به متغیرهای زیادی بستگی دارد. طراحی سایت با وردپرس بر اساس سلیقه کاربران انجام می‌شود که هزینه طراحی سایت نیز بر اساس نیازهای کاربر و همچنین سلیقه کاربر متفاوت خواهد بود. 

همچنین طراحی سایت‌های مختلف قیمتی متفاوت خواهد داشت به طور مثال طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی هزینه‌ای متفاوت دارد. 

یکی از فاکتورهای موثر در هزینه طراحی سایت وردپرسی نوع هاست و دامنه است. نوع هاست استفاده شده برای سایت بستگی به نیاز کاربر دارد و همچنین براساس آن هزینه طراحی متغیر است. 
مدت زمان طراحی سایت نیز ممکن است که در هزینه طراحی تاثیر گذار باشد در این مورد اگر کارفرما طراحی سایت خود را در کمترین زمان ممکن نیاز داشته باشد هزینه آن کمی بالاتر خواهد بود. 

برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی سایت با وردپرس باید با کارشناسان مجموعه معرفان در تماس باشید و نیازهای خود و سلیقه خود را بازگو نمایید تا هزینه دقیق طراحی برای شما محاسبه گردد. پس از مورد تایید بودن هزینه طراحی، شما می‌توانید سفارش طراحی سایت خود را ثبت نمایید. 

در نهایت لازم به ذکر است که طراحی انواع سایت فروشگاهی، شرکتی، آموزشی و... با وردپرس هزینه کمتری نسبت به طراحی انواع سایت با کدنویسی برای کارفرما دارد اما در وبسایت های وردپرسی محدودیت وجود دارد.

در طراحی سایت های اختصاصی تمامی امکانات به کمک کدها قابل اجرا هستند اما در سایت‌های وردپرسی شما فقط امکاناتی را می‌توانید به سایت اضافه کنید که پلاگین‌ها آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره سایت های اختصاصی بدانید

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را تا حدودی با طراحی سایت با وردپرس آن آشنا کنیم. اگر به طراحی سایت وردپرسی نیاز دارید دپارتمان دیچیتال مارکتینگ معرفان قدم‌به‌قدم تا رسیدن به موفقیت در کنار شما خواهد بود.

ما کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، سئو سایت، تولید محتوا، موشن گرافی، ساخت تیزر، بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ، برندسازی و ... را ارائه می‌دهیم. 

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا داشتن هر گونه سوالی می‌توانید با شماره تلفن 02188704000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان‌مان راهنمایی‌هایی لازم را خدمت شما ارائه کنند.