خدمات طراحی سایت

تاریخ 01 خرداد 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید و تصمیم دارید با راه اندازی سایت و فعالیت در بستر اینترنت آن را گسترش دهید، باید از خدمات طراحی سایت یک شرکت معتبر بهره مند شوید تا علاوه بر طراحی سایت خوب و مناسب، سایر الزاماتی که یک سایت موفق نیاز دارد پیاده شود؛ چرا که در حوزه فعالیت‌تان پیش از شما بسیاری از کسب‌وکارها سایتی با امکانات خوب راه اندازی کرده‌اند و مردم نیز از آن استقبال به عمل آورده‌اند.

بنابراین سایت معمولی با امکانات ساده نمی‌تواند موجب تمایز شما از رقبا و درخشش برندتان در فضای وب شود.

در عصر کنونی که بسیاری از افراد و ارگان‌ها از طریق اینترنت کارهای خود را پیش می‌‌برند نیاز به طراحی سایت بیش از پیش احساس می¬شود.

در این مقاله از مباحث دیجیتال مارکتینگ به بررسی کاملی از خدمات طراحی سایت می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

طراحی سایت

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت (Web Design) به مراحلی گفته می‌شود که برای ساخت یک وبسایت یا به طور ساده‌تر ایجاد یک پایگاه اینترنتی جهت ارائه محصولات، خدمات، اطلاع رسانی و یا معرفی یک شرکت انجام می‌شود. در ادامه با کلیات سایت و طراحی آن بیشتر آشنا می‌شوید.

طراحی سایت با چه هدفی انجام می‌شود؟

طراحی وبسایت می‌تواند با اهداف گوناگونی صورت بگیرد اما مهم‌ترین دلایل صاحبان کسب‌وکارها و مشاغل برای راه اندازی سایت عبارتند از:

  • برندینگ و حضور در نتایج موتور جستجوی گوگل
  • ارائه و نمایش محصولات و خدمات کسب‌وکار
  • کسب درآمد و داشتن سهمی از بازار هدف در گوگل
  • اطلاع رسانی اخبار و رویدادها و ...
  • دسترسی به مشتریان بیشتر بدون صرف هزینه‌های گزاف
  • بالا بردن محبوبیت برند خود

یک وبسایت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 طراحی سایت حرفه ای

یک سایت برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد و از طرفی رضایت کاربر را جلب کند باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ریسپانسیو یا واکشنگرا (جهت نمایش صحیح برای هر دستگاهی)
  • همخوانی با اصول سئو 
  • سرعت بالا
  • انعطاف پذیر
  • امنیت بالا
  • دارای امکاناتی شخصی سازی شده
  • رابط کاربری (UI) ساده و تجربه کاربری (UX) مناسب 
  • داشتن محتوای با ارزش 
  • داشتن تصاویر گرافیکی خوب (جهت تفهیم بهتر محتوا)
  • پشتیبانی خوب
  • ساختاری با نظم و هدفمند
  • و ...

داشتن سایت چه مزایایی در بردارد؟

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها این سوال پیش می آید که طراحی سایت چه کمکی به ما می کند و یا به طور ساده‌تر داشتن سایت چه مزایایی برای ما به همراه دارد؟ در پاسخ باید گفت:

  1. سایت هزینه‌های کسب‌وکار را پایین می‌آورد.
  2. افراد بیش از پیش اقدام به خرید و دریافت خدمات از طریق سایت می‌کنند. استفاده از این فرصت می‌تواند برای درآمد زایی بیشتر کسب‌وکارها مناسب باشد.
  3. مخاطبان دسترسی راحت‌تری به شما دارند.
  4. با سایت آسان‌تر می‌توانید برندسازی انجام دهید.
  5. از طریق ابزارهای تحلیلی (مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول) که به سایت متصل می‌شود، می‌توانید رفتار مخاطبانتان را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر دهید.
  6. بازاریابی هدفمند، با کمک سایت میسر است.
  7. با استفاده از سایت می‌توانید به‌روز عمل کنید و کاربران‌تان را از فروش ویژه یا پیشنهادات‌تان بدون نیاز به صرف هزینه‌های بسیار بابت تبلیغات محیطی و سنتی آگاه کنید.
  8. از طریق سایت می‌توانید درآمدزایی جانبی نظیر پذیرفتن تبلیغات داشته باشید.
  9. سایت امکان ارائه نمونه‌کار را فراهم می‌آورد.
  10. از طریق سایت امکان تعامل سازنده با مشتریان (دریافت انتقادات و پیشنهادات) وجود دارد.
     

ضرورت استفاده از خدمات طراحی سایت

مزایای طراحی سایت

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا به خدمات طراحی سایت نیاز داریم یا ضرورت استفاده از وبسایت چیست؟ سایت در واقع مهم‌ترین کانال بازاریابی آنلاین شما است و از طریق آن می‌توانید هر چیزی که در اختیار دارید را به نمایش بگذارید. 

به‌عنوان مثال فرض کنید شما یک مغازه با دکوراسیون و امکانات عالی در بهترین نقطه شهر اصفهان دارید. آیا می‌توانید در همین لحظه مشتریان شهر تبریز را به مغازه خود هدایت کنید؟ قطعا پاسخ خیر است. اما با بهره‌مندی از خدمات طراحی سایت می‌توانید بازار هدفی به وسعت کل کشور داشته باشید و از طرفی کاربران را به مشتریان دائم خود تبدیل نمایید. 

آیا با وجود اینستاگرام هنوز هم به طراحی سایت نیاز است؟

اینستاگرام جزء اولین سوشال مدیاهای ایرانیان است و بستر بازاریابی و فروش را فراهم کرده‌است. اما در این بین یک مسئله‌ای وجود دارد و آن هم اینکه اینستاگرام تضمینی بابت ارائه خدمات به طور دائم نمی‌دهد و ممکن است با فیلتر شدن از دسترس ایرانیان خارج شود از این رو به منزله‌ی خانه‌ی استیجاری است که ممکن است امروز باشد و فردا در دسترس نباشد.

اما سایت به مثابه‌ی منزل مسکونی به نام خودتان است و کسی نمی‌تواند آن را از شما باز پس بگیرد. در نتیجه می‌توان به طراحی سایت به چشم یک سرمایه گذاری مطمئن نگاه کرد.

انواع وبسایت ها

ابتدا به امر شما باید هدف خود از راه اندازی سایت را تعیین کنید و نیز مشخص کنید که کاربران سایت چه کسانی هستند و قصد انجام چه کاری را دارند. این کار به تعیین نوع سایت شما کمک می‌کند. 

مهم‌ترین و دسته بندی اصلی وبسایت‌ها عبارتند از:

طراحی سایت خدماتی

در سایت های خدماتی سرویس یا مهارت‌هایی که مورد نیاز مردم است ارائه می‌شود و افراد می‌توانند با ثبت سفارش از آن خدمات (فنی، درمانی، آموزشی، مشاوره‌ای، هنری و ...) بهره‌مند شوند. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی سایت خدماتی بدانید.

طراحی سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی کالاهای گوناگون به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد. یک کسب‌وکار با استفاده از فروشگاه اینترنتی می‌تواند بازدیدکنندگان را از سراسر کشور به سمت خود جذب کند. سایت دیجی کالا یک نمونه سایت فروشگاهی آشنا و مطرح است.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی سایت فروشگاهی بدانید.

طراحی سایت شرکتی

امروزه بیشتر شرکت‌ها به اهمیت داشتن سایت پی برده‌اند. در سایت شرکتی تمام اطلاعات لازم اعم از زمینه فعالیت، نوع عملکرد و ... قرار داده می‌شود تا مشتریان بتوانند به راحتی با شرکت آشنا شوند و بعد ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی سایت شرکتی بدانید.

طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی برای معرفی به سایر افراد صورت می‌گیرد. در عصر حاضر سوشال مدیاها ابزاری برای برندسازی شخصی هستند اما در این میان سایت شخصی می‌تواند قوی‌تر از آن‌ها عمل نماید و به شناخت بهتر افراد کمک قابل توجهی کند. 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی سایت شخصی بدانید.

خدمات سئو سایت

پس از طراحی سایت باید به فکر سئو سایت خود باشید تا به مخاطبین هدف خود دست پیدا کنید و شاهد رونق کسب‌‌وکار خود باشید. سئو برای سایت شما اعتبار و افزایش بازدید به ارمغان می‌آورد و موجب می‌شود به اهداف کسب‌وکارتان (برندینگ، افزایش فروش، ارائه خدمات و ...) برسید. برای فهم بهتر موضوع فرض کنید فروشگاهی در نقطه‌ای از شهر تاسیس شده‌است.

این فروشگاه باید توسط افراد دیده شود تا فروش بیشتری داشته باشد. سایت شما مانند فروشگاه عمل می‌کند اما سئو، سایت‌تان را به کاربران گوگل معرفی می‌کند تا در صورت نیاز از خدمات یا محصولات شما بهره‌مند شوند. پس اگر می‌خواهید با افزایش تعداد کاربران روبه‌رو شوید به سئو سایت خود اهمیت دهید.

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی

سایت های اختصاصی با کد نویسی طراحی می‌شوند و برای این کار به یک برنامه نویس بامهارت نیاز است تا بتواند مراحل طراحی سایت را پیش ببرد. این نوع طراحی سایت، زمان و هزینه‌ی بیشتری در بر دارد اما مختص کسب‌وکار شما است و مطابق آن طراحی می‌شود. مشاغلی که دارای برنامه بلند مدت هستند و قصد دارند اپلیکیشن مختص کسب‌وکار خود راه بیاندازند پیشنهاد می‌شود از خدمات طراحی سایت اختصاصی بهره‌مند شوند. ما در معرفان سایت اختصاصی شما را با زبان PHP و فریمورک لاراول طراحی می‌کنیم.    

طراحی سایت وردپرسی چیست؟

طراحی سایت با وردپرس یکی از رایج‌ترین شیوه‌های راه اندازی سایت با سیستم مدیریت محتوای آماده است. وردپرس قالب و افزونه‌های گوناگونی دارد که قابلیت ایجاد هر نوع سایتی را فراهم می‌کند. همچنین مدیریت آن راحت است اما با همه‌ی این تفاسیر برای کسب‌وکارهای بزرگ مناسب نیست. به عنوان مثال فروشگاهی که صدها محصول دارد وردپرس پاسخگوی نیاز آن کسب‌وکار نیست اما می‌تواند برای مشاغل کوچک خدمات خوبی را ارائه دهد.

خدمات پشتیبانی وبسایت

یک سایت در هر مرحله‌ای نیاز به پشتیبانی دارد. به عبارتی پشتیبانی سایت امری مداوم است که خطاها و مشکلات موجود و احتمالی برطرف شود تا سایت عملکرد مطلوبی داشته باشد. در پشتیبانی سایت، خدماتی از جمله آپدیت مداوم سایت، بررسی عملکرد سایت به صورت کلی، رفع ایرادات فنی و باگ‌های احتمالی و موجود، بک آپ گرفتن از سایت، تمدید هاست و دامنه و ... ارائه می‌شود. اگر تصمیم گرفته‌اید برای کسب‌وکار خود سایتی داشته باشید، باید به پشتیبانی آن هم اهمیت بدهید زیرا پشتیبانی به منزله‌ی چک آپ سایت است و در صورت عدم اهمیت به آن ممکن کارایی و امنیت سایت به خطر بیافتد. 

هزینه خدمات طراحی سایت چقدر است؟

هزینه خدمات طراحی سایت از جمله مواردی است که قبل از سفارش ذهن افراد را درگیر می‌کند. اما این امر به موارد متعددی بستگی دارد به‌عنوان مثال طراحی سایت به صورت اختصاصی یا وردپرسی، ظاهر گرافیکی سایت، امکاناتی که برای سایت تعریف می‌شود، مدت زمان پشتیبانی، استفاده از خدمات سئو و مواردی از این قبیل. اما با این حال پیشنهاد می‌شود با کارشناسان‌مان در این خصوص مشاوره داشته باشید تا علاوه بر استعلام قیمت بتوانید بهترین انتخاب را برای کسب‌وکار خود داشته باشید.

خدمات طراحی سایت معرفان

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده‌ی کلیه خدمات طراحی سایت است و سایتی را برای شما طراحی می‌کند که از هر نظر در بین رقبا خاص و متمایز باشد.

ما در زمینه سئو، تولید محتوا، موشن گرافی، ساخت تیزر، ایمیل مارکتینگ، برندسازی و ... نیز فعالیت داریم که بهره‌مندی از آن‌ها می‌تواند کسب‌وکارتان را به موفقیت نزدیک کند. ما در این راه قدم به قدم در کنار شما هستیم.

در صورت داشتن هر گونه سوالی می‌توانید با شماره 02188704000 تماس بگیرید و با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.