طراحی سایت فروشگاهی

تاریخ 26 دی 1401
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

در عصر حاضر، طراحی سایت فروشگاهی اصلی‌ترین راه برای فروش آنلاین محسوب می شود. با استفاده از سایت فروشگاهی می توانید از ظرفیت‌ها و شرایط خاص موجود استفاده کنید و محصولات خود را به صورت ۲۴ ساعته به فروش برسانید. 
سایت فروشگاهی شعبه دوم فروشگاه شماست که امکان افزایش فروش محصولات را برای شما ایجاد می کند. 

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها

از چند سال گذشته خرید اینترنتی به دلیل راحتی، عدم نیاز به مراجعه حضوری، جلوگیری از اتلاف وقت و شلوغی و نیز تحویل کالا در محل در سطح جامعه آغاز شد همچنین با شیوع کرونا تمایل مردم برای خرید آنلاین بیشتر شد و کم کم خرید اینترنتی رونق گرفت.

راه اندازی سایت فروشگاهی بسیار کمتر از تاسیس یک مغازه هزینه برمی دارد زیرا فروشگاه اینترنتی نیازی به هزینه طراحی دکور، پرداخت هزینه ی آب، برق و گاز و یا کرایه مغازه ندارد و با کسری از این هزینه ها می توان فروشگاه خود را داشته باشید و حتی بیشتر از یک فروشگاه فیزیکی درآمد داشته باشید. 

همچنین مردم  قبل از اقدام به خرید حضوری، قیمت و مشخصات محصولات را در اینترنت جستجو می کنند و سپس اقدام به خرید می کنند. در این بین ممکن است کاربران آنلاین به مشتریان شما تبدیل شوند. این موارد نشان می دهد که کسب و کارها می بایست به فکر طراحی سایت فروشگاهی برای خود باشند.

در چند ساله گذشته خرید‌های اینترنتی بسیار افزایش داشته و اگر بخواهیم آن را به صورت یک نمودار به نمایش بگذاریم روند نمودار به شیب بسیار قابل قبولی رو به افزایش است. طراحی سایت فروشگاهی اگر به شکل حرفه‌ای باشد این امکان را به مدیر وب سایت می‌دهد تا فروش چند برابری را تجربه نماید و حاشیه سود خود را نسبت به حاشیه سود فروش حضوری افزایش دهد. 

طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند کمک به برندسازی یک کسب و کار نماید تا آن کسب و کار به خوبی در فضای وب دیده شود. سایت‌ها در فضای آنلاین و وب به چند دسته سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، وبلاگی و آموزشی تقسیم می‌شوند که هر کدام با توجه به نام آن‌ها کارایی خاص خود را دارند و با توجه به حوزه فعالیت کسب و کار طراحی و تنظیم می‌شوند. طراحی سایت فروشگاهی به منظور فروش انواع محصول طراحی می‌شود که هر کسب و کار سنتی با فروش حضوری می‌تواند یک سایت حرفه‌ای فروشگاهی برای خود طراحی کند و از آن بهره‌مند شود.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی (برای فروشندگان)

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

با استفاده از سایت فروشگاهی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. سایت فروشگاهی شعبه دوم فروشگاه شما است و افزایش فروش را برای شما رقم می‌زند.

سایت فروشگاهی بستری برای معرفی برند و محصولات‌تان در فضای اینترنت است و می‌توانید از این طریق مشتری جذب کنید و از رقبا پیشی بگیرید. شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید محصولات خود را بدون محدودیت جغرافیایی و مکانی  بفروشید.

اگر بستر فروش خود را در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و... راه اندازی کرده باشید ولی مشکلی نظیر فیلترینگ رخ دهد، شما می توانید از طریق سایت فروشگاهی، فروش آنلاین خود در بستر اینترنت را داشته باشید.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی بیشمار است که هر کدام از این مزایا می‌تواند بهانه‌ی مناسبی برای داشتن یک سایت فروشگاهی درجه یک باشد. معمولا صاحبان کسب و کارها با وجود یک وب سایت حرفه‌ای و درجه یک فروش چندین برابری را تجربه می‌کنند. برخی از مزایای طراحی سایت فروشگاهی که نمی‌توان از آن گذشت عبارتند از:

  1. گسترش بازار
  2. عدم محدودیت جغرافیایی برای فروش
  3. افزایش مشتری از شهرهای دیگر کشور
  4. مقرون به صرفه بودن وب سایت برای راه اندازی نسبت به راه اندازی فروشگاه خرید حضوری
  5. فعال بودن به صورت ۲۴ ساعت
  6. فعال بودن در هر ۷ روز هفته
  7. ارائه داده‌های ارزشمند و مفید از مشتریان خود
  8. وجود تبلیغات هدفمند و کم هزینه
  9. عدم نیاز به نیروی زیاد و در نتیجه هزینه کمتر
  10. راه اندازی سریع وب سایت
  11. سرعت ارائه خدمات و محصولات بیشتر به مشتریان
  12. افزایش بازدهی فروش
  13. کار حرفه‌ای
  14. رشد سریع‌تر
  15. مدیریت فروشگاه به صورت آسان
     

مزایای وجود سایت فروشگاهی برای مشتریان

سایت فروشگاهی برای مشتریان هم دارای مزایایی بوده که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

  • کاهش هزینه ی رفت و آمد، ترافیک و آلودگی هوا 
  • بررسی جزئیات و مقایسه محصول مورد نظر با سایر محصولات
  • امکان سفارش کالا در هر ساعتی از شبانه روز
  • امکان تحویل کالا درب منزل
  • پرداخت هزینه پس از تحویل کالا و رویت آن
  • ضمانت تعویض یا عودت محصول در صورت نارضایتی

آیا سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها متفاوت اند؟

 طراحی سایت فروشگاهی

هر یک از سایت های فروشگاهی، شرکتی، وبلاگی، خبری و ... ویژگی خاص خود را دارند ولی چیزی که سایت های فروشگاهی را از سایرین متمایز می کند، گسترده بودن ویژگی ها و خدمات آن ها و نیز میزان درآمد زایی آن ها از طریق فروش است. برای این امر سایت های فروشگاهی از امکانات درگاه پرداخت اینترنتی، کوپن های تخفیف مناسبتی، باشگاه مشتریان، دریافت اطلاعات کاربران و... بهره می برند. 

در سایت های شرکتی بیشتر تمرکز روی کسب اعتبار و برندینگ است ولی در سایت های فروشگاهی، بیشترین فعالیت بر روی افزایش فروش است.

از آنجایی که فروشگاه اینترنتی یک فضایی برای فروش مستقیم و بیشتر محصولات است، باید اطلاعات سایت و محصولات به طور مداوم تغییر کند و به روزرسانی شود در صورتی که برای سایت های شرکتی به روزرسانی اطلاعات هر چند ماه یکبار نیاز است.

امکانات سایت فروشگاهی

برای خرید بهتر کاربران، لازم است امکاناتی را در سایت فروشگاهی اعمال کرد تا تجربه ی خوبی برای مشتریان رقم بخورد که عبارتند از : 

  • سهولت عضویت در سایت برای کاربران
  • واکنشگرایی و نمایش در اندازه مناسب برای موبایل و تبلت و دسکتاپ
  • داشتن سامانه پیامکی یا ایمیلی جهت اطلاع از وضعیت محصول سفارش داده شده
  • داشتن چند درگاه پرداخت مستقیم و واسط
  • اعمال فیلتر جهت نمایش محصولات برحسب قیمت، محبوب ترین ها، دارای تخفیف ویژه و...
  • دسته بندی محصولات برای دسترسی آسان
  • امکان انتخاب نحوه ی تحویل مرسوله با پیک یا پست 
  • جستجو در بین محصولات بر اساس اسم و دسته بندی محصول
  • درج شدن اطلاعات و جزئیات محصول 

نکات مهم پیش از طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد و بسیاری دارد که پیش از طراحی سایت فروشگاهی لازم است تا با نکات آشنا شوید. پیش از طراحی سایت فروشگاهی یک نام دامنه جذاب و به یاد ماندنی برای خود فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نمایید. نام یکی از مهم‌ترین ارکان فروش یک سایت فروشگاهی است که باید در انتخاب آن دقت نمایید. پس از انتخاب نام دامنه سایت خود لازم است تا طراحی سایت فروشگاهی را به یک طراح سایت متخصص بسپارید تا بهترین و حرفه‌ای ترین سایت را برای شما طراحی نماید.

مجموعه معرفان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که شما صاحبان کسب و کارها می‌توانید تاسیس و طراحی سایت فروشگاهی خود را به تیم متخصص معرفان بسپارید و خیالی آسوده از طراحی سایت خود داشته باشید. مورد بعدی برای نکات پیش از طراحی سایت فروشگاهی انتخاب محصول مورد نظر خود برای فروش آنلاین و اینترنتی است. همچنین لازم است تا پیش از طراحی سایت فروشگاهی بازار هدف خود را شناسایی کنید و با کمی تحقیق متوجه شوید که مشتریان شما چه افرادی و با چه رفتاری هستند و بر اساس آن‌ها خدمات و محصولات خود را تهیه و توزیع نمایید.
 

سایت فروشگاهی وردپرسی یا اختصاصی، کدام بهتر است؟

قیمت سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس از طریق نصب افزونه ووکامرس انجام می شود که محدودیت هایی را به همراه دارد. اگر تعداد محصولات شما بالا باشد دیگر وردپرس پاسخگوی نیاز شما نیست و باید در این حالت از سایت اختصاصی برای کسب و کار خود بهره بگیرید.

سایت فروشگاهی اختصاصی پشتیبانی خوبی را به همراه دارد و برای فروشگاه های اینترنتی بزرگ پیشنهاد می شود.

مطالعه بیشتر : سایت اختصاصی چیست؟

فاکتورهای مهم طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی لازم است چندین فاکتور رعایت شوند که به شرح ذیل هستند:

  1. سرعت لود سایت می بایست بالا باشد. برای این کار نباید از قالب های سنگین، افزونه های اضافه، عکس و فیلم های با حجم بالا استفاده کرد. همچنین کدها باید بهینه سازی شده باشند و از سایت های ارائه دهنده ی هاست معتبر و پر سرعت استفاده کنید.
  2. سایت فروشگاهی باید طراحی پویا داشته باشد که قابل بهبود و توسعه باشد نظیر امکان افزودن بلاگ، خدمات جدید و نمایش محصولات پرفروش در صفحه اول برای کاربران. این موارد باعث می شود سایت برای کاربر جذابیت داشته باشد و بیشتر در آن حضور داشته باشد. در بخش بلاگ سایت می توانید به معرفی، بررسی و موارد آموزشی محصولات و یا حتی موارد گسترده تر بپردازید.
  3. ظاهر سایت فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است. المان هایی نظیر جستجو محصول یا خدمات باید در دسترس کاربر باشد تا بتواند راحت به مقصود خود برسد. 
  4. تصاویر محصولات درج شده در سایت می بایست از زوایای مختلف و با کیفیت بالا باشد.
  5. استفاده از رنگ مناسب و فونت جذاب برای سایت و محل قرار گیری لوگو و باکس جستجو برای تجربه کاربر بسیار حائز اهمیت است.
  6. روند خرید و پرداخت محصولات و مشاهده سبد خرید، باید بدون پیچیدگی و به سهولت انجام پذیرد تا کاربر در مدت زمان کوتاهی بتواند خرید خود را انجام دهد.
  7. امکان ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش را در سایت خود ایجاد کنید و مشتری را بعد از خرید تنها نگذارید. ارتباط گیری مناسب با مشتریان موجب می شود آن ها احساس کنند در صورت بروز مشکل، شما به آن ها کمک خواهید کرد و باعث می شود آن ها دوباره از سایت شما خرید کنند. 

سئو سایت فروشگاهی (وردپرس و اختصاصی)

سئو سایت فروشگاهی

اقداماتی که تیم ما برای سئو سایت های اختصاصی و وردپرسی فروشگاهی انجام می دهد منجر به رسیدن سایت شما به نتایج برتر گوگل می شود. با کمک سئو می توان شاهد افزایش مشتری و فروش بیشتر بود زیرا کاربران با سرچ محصول مورد نظر خود، به سایت شما که ارائه دهنده ی آن محصول است، می رسند و از شما خرید می کنند. پس اهمیت سئو سایت فروشگاهی را دست کم نگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

لاراول یک فریمورک محبوب برای طراحی انواع سایت‌ها از جمله سایت‌های فروشگاهی است. طراحی فروشگاه اینترنتی با تعداد محصولات یا خدمات بالا با استفاده از لاراول یک اقدام هوشمندانه به حساب می‌آید زیرا این فریمورک قابلیت‌هایی دارد که با تغییر و گسترش کسب‌وکار، سایت هم می‌تواند گسترش پیدا کند. علاوه بر این سایت‌های طراحی شده با لاراول از سرعت و امنیت بالایی برخوردارند. این فریمورک با تکنولوژی‌های جدید سازگاری دارد و بروزرسانی‌های مداوم آن نیاز افراد به یک فروشگاه اینترنتی کارآمد را تامین می‌کند. 

موارد زیر برخی از مزایای طراحی سایت با لاراول را یادآور می‌شوند:

  • می‌تواند از کلیه فعالیت‌های سایت گزارش کاملی را ارائه نماید. این امر موجب تسهیل خطایابی می-شود.
  • امکان توسعه و ارتقا سایت وجود دارد.
  • بهینه سازی و سئو آن راحت‌تر است.
  • می‌توان سایت‌هایی خاص و منحصر به فرد را چه از لحاظ کارکرد و چه از لحاظ زیبایی طراحی کرد.
  • از کتابخانه‌های آماده استفاده می‌کند که امکان گسترش سایت را تسهیل می‌بخشد.
  • شرکت‌های مختلفی وجود دارند که از این فریمورک پشتیبانی می‌کنند.
  • می‌تواند به طور همزمان چندین سرویس را ارائه نماید.
  • با سایر فریمورک‌های سمت کلاینت سازگاری دارد.
  • و ...

مزایای فریمورک لاراول موجب شده است تا ما در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان کلیه سایت‌های اختصاصی را با این فریمورک طراحی کنیم.  
 

چگونه یک سایت فروشگاهی موفق طراحی کنیم؟

موارد زیر باید در سایت‌های فروشگاهی رعایت شود تا رضایت مشتری و در نهایت موفقیت شما را به همراه داشته باشد:

  • سرعت لود سایت بالا باشد.
  • بخش تیکت یا گفتگوی آنلاین وجود داشته باشد.
  • اطلاعات و توضیحات کافی برای محصولات وجود داشته باشد.
  • استفاده از سایت آسان و ساده باشد.

چگونه یک سایت فروشگاهی معتبر داشته باشیم؟

هر فردی قبل از خرید اینترنتی دغدغه ی معتبر بودن سایت را دارد. موارد زیر نشان می دهد که سایت شما از ارزش و اعتبار برخوردار است:

  • وجود نمادهای اعتبار در سایت، خبر از مطمئن بودن آن می دهد نظیر اینماد، انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و ستاد سازماندهی پایگاه های اینترنتی.
  • سیستم های پرداخت امن و مطمئن در آدرس خود عبارت "Shaparak.ir" را دارند. در طراحی سایت خود به این مورد حتما توجه کنید.
  • اگر برای سایت SSL (Secure Sockets Layer) راه اندازی کنید که سایت ایمن باشد ابتدای URL سایت به صورت https:// نمایش داده می شود. 

شما به یک سایت فروشگاهی نیاز دارید!

اگر شما می خواهید محدودیتی برای فروش محصولات خود نداشته باشید، افزایش فروش داشته باشید و از رقبای خود جلو بزنید، نیاز به یک سایت فروشگاهی دارید. 

طراحی سایت فروشگاهی در تهران

برای افزایش فروش هر کسب‌و‌کاری طراحی سایت پیشنهاد می‌شود تفاوتی ندارد کسب‌وکار شما چیست . البته برای شروع به یک مشاوره با یک فرد متخصص در این حوزه نیاز دارید که یک استراتژی مناسب برای کسب‌وکار شما طراحی کند. شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی در تهران و سایر استان‌ها می توانند در این راه به رشد و پیشرفت شما کمک کنند.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی در تهران

قیمت طراحی سایت فروشگاهی از جمله مواردی است که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دغدغه آن را دارند. در رابطه با این موضوع باید گفت هزینه ی این کار با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، امکاناتی که می خواهید برای سایت تعریف شود و نیز روشی که برای طراحی سایت صورت می گیرد بستگی دارد اما با همه ی این موارد همانطور که در بالا گفته شد هزینه ای که برای داشتن سایت فروشگاهی پرداخت می کنید تنها بخشی بسیار کوچکی از هزینه‌هایی است که برای داشتن مغازه می‌دهید و این برای شما بسیار به صرفه تر است.

کلام آخر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات فضای کسب‌وکارها، تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به سایت نیاز دارند.

تیم دیجیتال مارکتینگ معرفان با تخصص و تجربه در حوزه‌ی طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی، تولید محتوا، سئو، بازاریابی آنلاین و ... می‌تواند در مسیر بازاریابی دیجیتال برند شما همراه‌تان باشد و برند شما را به نامی آشنا در اذهان عمومی تبدیل کند.

جهت دریافت مشاوره و پرسش سوالات خود می‌توانید از طریق شماره تماس 02188704000 با همکاران ما در ارتباط باشید.