رپورتاژ آگهی چیست؟ نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

تاریخ 16 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یکی از اصطلاحات پرکاربرد حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است. این روش برای بهتر دیده شدن کسب‌وکارها موثر است. هنگامی که رپورتاژ آگهی در بستر وب منتشر می‌شود، توسط ربات‌های گوگل یافت و ایندکس می‌شود و از این رو بسته به میزان کیفیت محتوا به برند معرفی شده اعتبار بخشیده می‌شود. اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود بلکه انتشار رپورتاژ خبری باید به صورت اصولی انجام شود.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا بدانید رپورتاژ چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی (Reportage) در واقع نوعی محتوای متنی است که در قالب یک خبر یا گزارش به معرفی یک برند، محصول یا خدمات می‌پردازد. این محتوا می‌بایست در یک سایت مرتبط منتشر شود تا بازدهی حداکثری داشته باشد.

با استفاده از این تبلیغات همسان می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید یعنی ضمن ارائه مطلب کاربردی و پاسخ به سوال مخاطب، به معرفی برند، محصول یا خدمات خود نیز بپردازید تا اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: تبلیغات همسان چیست؟ و چگونه انجام می‌شود؟ 

رپورتاژ با مقاله بلاگ چه تفاوتی دارد؟

تفاوتی که رپورتاژ با مقالات سایت دارد این است که رپورتاژ با هدف تبلیغات نوشته و منتشر می‌شود اما مقاله اغلب به منظور بالا بردن سطح آگاهی یا آشنایی با موضوعی خاص نوشته می‌شود. بنابراین در رپورتاژ خبری روند نوشتار متن به گونه‌ای است که ضمن ارائه اطلاعات، خواننده را با محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار آشنا می‌کند تا به اهداف تجاری آن برسد.

لازم به ذکر است که نوشتار مقالات نباید به گونه‌ای باشد که خواننده پس از مطالعه قسمتی از آن دیگر علاقه‌ای به خواندن ادامه‌ی مطلب نداشته باشد بلکه باید به‌گونه‌ای مناسب و شیوا به تحریر در بیاید که مخاطب را جذب کند.

رپورتاژ آگهی چگونه انجام می‌شود؟

رپورتاژ چیست

از آنجایی که امروزه افراد بسیاری در فضای اینترنت حضور دارند، شیوه‌ی جدیدی از بازاریابی و تبلیغات بوجود آمده که در آن از ابزارهای تبلیغات آنلاین یا دیجیتال بهره گرفته می‌شود. رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغات آنلاین است.

در تبلیغات آنلاین یا اینترنتی با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های مرتبط و پربازدید به مخاطبان هدف خود دست می‌یابید و می‌توانید برنامه تبلیغاتی خود را اجرا نمایید. همچنین در در بحث دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو از اهمیت بالایی برخوردار است و انتشار رپورتاژ می‌تواند در سئو سایت تاثیر مثبت و بالایی داشته باشد.

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی

مهم‌ترین مزایای رپورتاژ آگهی عبارتند از:

  • بیشتر دیده می‌شوید

از آنجایی که در رپورتاژ آگهی، متن برای طیف گسترده‌ای از رسانه‌های آنلاین به انتشار در می‌آید، اقشار مختلف جامعه می‌توانند محتوای شما را بخوانند و این به برندسازی و آگاهی از برند شما کمک می‌کند. 

  • همه‌ی کسب‌وکارها می‌توانند استفاده کنند

انواع کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک (B2B یا B2C) می‌توانند با اهداف مختلف از رپورتاژ استفاده کنند و حرف خود را به گوش مخاطبان‌شان برسانند.

  • امکان برندینگ و افزایش اعتبار برند وجود دارد

همانطور که بالاتر اشاره کردیم رپورتاژ بستری برای برندسازی به‌شمار می‌آید و تداوم انتشار آن به افزایش اعتبار برند شما کمک می‌کند. اگر محتوای رپورتاژ شما ارزشمند باشد ممکن است سایر سایت‌ها هم آن را منتشر کنند و این به برند سازی و دیده شدن کسب‌وکار کمک می‌کند.

  • مقرون به صرفه است

هزینه رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی نظیر تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبوردی و ... مناسب‌تر است. 

  • سئو سایت را بهبود می‌بخشد

انتشار رپورتاژ آگهی یک روش کارآمد جهت اخذ بک لینک برای سایت است و از این طریق می‌توان روی سئو خارجی سایت کار کرد. 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

همانطور که بالاتر بدان اشاره کردیم رپورتاژ بر سئو سایت تاثیر مثبت دارد؛ به این دلیل که وقتی شما محتوای خود را در سایت پربازدید و با اعتبار دامنه بالا منتشر می‌کنید، آن سایت به سایت شما لینک فالو می‌دهد و ارزش و اعتبار آن به سایت شما نیز منتقل می‌شود. علاوه بر این محتوای رپورتاژ شما در موتور جستجو رتبه خوبی خواهد داشت. اینگونه رپورتاژ آگهی بر سئو سایت اثر می‌گذارد. 

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ و در افزایش فروش چه تاثیری دارد؟

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب و جذاب

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب و جذاب

اگر می‌خواهید رپورتاژ خبری جذابی داشته باشید سعی کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • متن رپورتاژ را ساده و روان بنویسید.
  • از رعایت اصول نگارشی غافل نشوید.
  • مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.
  • در تولید محتوای خود از لحن و ادبیات مناسب استفاده کنید.
  • محتوای متنی خود را با کیفیت تولید کنید.
  • موضوعی خوب و به‌روز انتخاب کنید.
  • رپورتاژ شما باید نتیجه گیری یا دعوت به اقدام (Call To Action) درستی داشته باشد.
     

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

تدوین کمپین رپورتاژ امری است که قبل از انتخاب سایت مناسب برای انتشار محتوای خود باید به آن توجه کنید تا اثرگذاری رپورتاژ بالاتر رود. همچنین در خرید رپورتاژ آگهی باید به موارد زیر توجه کنید تا بتوانید به هدفی که در نظر دارید برسید:

  • در نوشتن هر نوع متنی باید از ساختار خاصی پیروی شود و رپورتاژ هم از این امر مستثنی نیست بلکه از اولین کلمه تا آخرین کلمه باید طبق اصولی خاص و معین نوشته شود.
  • هدف از انتشار رپورتاژ آگهی برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق محتوای متنی به منظور تبلیغات و اطلاع رسانی است پس نباید بدون مقدمه چینی و به طور مستقیم به تبلیغات بپردازید.
  •  تمام ارزش یک محتوا به یونیک و منحصر به فرد بودن آن است بنابراین نباید متن رپورتاژ شما کپی باشد یا به محتوای رپورتاژهای دیگر شباهت زیادی داشته باشد. 
  • استفاده از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم خانواده در متن رپورتاژ در تولید یک متن سئو شده موثر است ضمن اینکه به کاربر کمک می‌کند تا متوجه شود بیشتر روی چه موضوعی تمرکز کرده‌اید.
  • در طول رپورتاژ از تصاویر مرتبط با موضوع و کسب‌وکارتان بهره بگیرید. این امر به جذابیت رپورتاژ کمک می‌کند.
  • متن رپورتاژ زیادی طولانی نباشد که از حوصله خواننده خارج باشد بلکه به طور مختصر و مفید منظور خود را بیان کنید.
  • نوشتن یک تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی می‌تواند کاربران آن سایت را برای کلیک بر روی لینک شما ترغیب کند تا محتوایتان را بخوانند. پس از اهمیت تیترنویسی جذاب غافل نشوید.
  •  در رپورتاژ خود پس از بیان مشکلات و ارائه راهکارهای مربوط به آن باید نکاتی را یادآور شوید تا به دانسته‌های خواننده چیزی افزوده شود؛ به بیان دیگر باید ارزش آفرینی کنید. همچنین باید سناریو محتوایی خود را به گونه‌ای بچینید تا خواننده کنجکاو شود بداند خدمات یا محصولات شما چه نیازی از او را برطرف می‌کند. 
     

سخن پایانی
در این مقاله تلاش شد تا اطلاعات جامع و مفیدی پیرامون رپورتاژ آگهی به شما عزیزان ارائه شود. اگر می‌خواهید تبلیغات‌تان در فضای وب به طور موثر اجرا شود پیشنهاد می‌کنیم رپورتاژ آگهی خود را با استراتژی جلو ببرید تا تاثیر چشمگیر آن را ببینید.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان در این راستا قدم به قدم تا رسیدن به نتیجه در کنار شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن 02188704000 تماس حاصل فرمایید.