طراحی سایت ارزان

تاریخ 11 اردیبهشت 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت ارزان؛ ممکن است شما هم این عبارت را در گوگل جستجو کرده باشید. امروزه داشتن سایت یک راه مقرون به‌صرفه برای کسب درآمد در فضای اینترنت است اما برخی افراد به دلیل هزینه‌ی زیادی که بعضی از شرکت‌های طراحی سایت بابت این امر دریافت می‌کنند، پشیمان می‌شوند.

اما باید گفت روش‌های ارزان‌تری هم وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. در این مقاله به بررسی طراحی سایت ارزان و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

بسیاری از افراد به دنبال طراحی سایت ارزان یا حتی رایگان هستند. در این بخش راه‌های طراحی سایت با کمترین هزینه را بیان کرده‌ایم:

  • بهره‌گیری از قالب‌های آماده

با استفاده از قالب‌های آماده، بدون نیاز به مهارت برنامه‌نویسی و طراحی سایت می‌توانید برای خود سایت داشته باشید. قالب‌های آماده تنوع زیادی دارند و شما طبق سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و کار خود را شروع کنید. طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده قیمت زیادی ندارد و کار با آن‌ها آسان است ولی ممکن است در روند کار با مشکلاتی روبه‌رو شوید که حل آن‌ها از تخصص شما خارج باشد؛ در این چنین مواقعی بهتر است از شرکت‌هایی که با قیمت معقول خدمات طراحی سایت انجام می‌دهند کمک بگیرید.

  • استفاده از سایت سازها

با کمک سایت سازها می‌توانید بدون داشتن دانش کد‌نویسی سایت مورد علاقه خود را داشته باشید و اقدام به ویرایش و مدیریت آن نمایید. سایت سازها در دو دسته رایگان و غیر رایگان وجود دارند. گرچه با استفاده از نسخه‌های رایگان می‌توانید برای خود سایت داشته باشید اما با محدودیت‌هایی نظیر نبود فضای کافی، عدم دسترسی به ابزارها و مواردی از این قبیل مواجه هستید که نیاز شما را برطرف نمی‌کنند که بهتر است با نسخه پولی آن‌ها کار کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سایت سایزهای خارجی و ایرانی

  • استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده (وردپرس)

یکی دیگر از راه‌های طراحی سایت ارزان استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده است که وردپرس یکی از آن‌ها است. برای طراحی سایت با وردپرس به یک دامنه و هاست نیاز دارید که هزینه‌ی چندانی ندارند؛ همچنین دانلود فایل وردپرس رایگان است. این سیستم مدیریت محتوا به گونه‌ای طراحی شده که با اصول سئو سازگار است یعنی شما با بهینه سازی سایت می‌توانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. شایان ذکر است برای داشتن سایتی کامل با استفاده از وردپرس نیاز به نصب قالب و افزونه‌های مختلف دارید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای روی آن فعالیت داشته باشید که این امر گاها نیازمند پرداخت هزینه هستند.

بیشتر بخوانید: وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

  • واگذاری به سایت‌های فریلنسری

سایت‌های فریلنسری بسیاری وجود دارند که در آن‌ها پروژه‌ها آگهی می‌شوند. در این سایت‌ها افراد متخصص در سایت ثبت نام می‌کنند و پس از پذیرش قوانین و ضوابط و نیز بررسی آگهی‌ها نسبت به اخذ پروژه مورد نظر خود اقدام می‌کنند. بسیاری از این افراد نمونه کار خوب و فعال دارند و از طرفی با هزینه پایین طراحی سایت انجام می‌دهند. 

آیا طراحی سایت به صورت رایگان امکان پذیر است؟

طراحی سایت رایگان

شاید این امر امکان پذیر به نظر بیاید اما در عمل با مشکلاتی مواجه می‌شوید و امکانات و ویژگی‌هایی که از یک سایت کامل انتظار دارید را برای شما فراهم نمی‌کند. شما برای یک سایت نیاز به هاست و دامنه دارید که این موارد هزینه دارند. البته می‌توان هاست یا دامنه رایگان تهیه کرد اما با هاست رایگان، دامنه شما به صورت ساب دامین تعریف می‌شود و با تهیه دامنه رایگان، به خرید هاست نیاز پیدا می‌کنید.

به طور واضح‌تر اگر دامنه‌ی شما flower.com باشد، در هاست رایگان به صورت زیر شاخه‌ای از دامنه‌ی اصلی (flower.example.com) تعریف می‌شود. علاوه بر این مورد با کمک سایت سازها می‌توانید اقدام به راه‌اندازی سایت به مدت محدود نمایید ولی پس از گذشت مدت کوتاهی باید آن را تمدید کرده و مبلغی را پرداخت کنید. 

پس از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که یک سایت حرفه‌ای و کارآمد به المان‌های پایه‌ای و اصلی نیاز دارد که خود مستلزم پرداخت هزینه هستند.  

طراحی سایت به صورت اختصاصی یا وردپرس؟

اگر برای طراحی سایت خود نمی‌دانید وردپرس بهتر است یا طراحی اختصاصی بهتر است ابتدا به بودجه خود، نیاز و آینده کسب‌و‌کارتان توجه کنید. 

سایت اختصاصی مطابق نیاز کسب‌و‌کار طراحی می‌شود و هنگامی که تعداد بالایی کاربر به صورت هم‌زمان وارد سایت می‌شود بدون وقفه یا بروز مشکل فعالیت خود را ادامه می‌دهد اما مدت زمان طراحی و هزینه آن بیشتر از طراحی سایت با وردپرس است. 

طراحی سایت با استفاده از وردپرس در مدت زمان کمتری صورت می‌پذیرد و از نظر مالی مقرون به صرفه‌تر است. این روش برای سایت‌های فروشگاهی با تعداد محصول محدود، کسب‌و‌کارهایی که اساس کارشان متکی بر وبسایت نیست و یا افرادی که بودجه و زمان زیادی برای طراحی سایت ندارند توصیه می‌شود.

آیا سایت ارزان امکانات خوبی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت مبلغی که برای طراحی سایت هزینه می‌کنید امکاناتی را برای سایت شما فراهم می‌آورد و از آنجایی که در طراحی سایت ارزان با حداقل هزینه کار انجام می‌شود بالطبع امکانات زیادی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد و ممکن است نیاز کسب‌وکارتان را برطرف نکند.

این دسته از سایت‌ها بیشتر شبیه سایت‌های وبلاگی هستند که می‌توان در آن‌ها فقط محتوایی را منتشر کرد و امکانات خاصی ندارند. پس اگر به دنبال سایتی با قابلیت‌های خوب و متنوع هستید که انتظارات شما را برآورده کند می‌بایست برای آن هزینه کنید.

معایب و مشکلات طراحی سایت ارزان چیست؟

طراحی سایت ارزان قیمت معمولا با مشکلات زیادی روبه‌رو است. یکی از آن‌ها عدم وجود امکانات مورد نظر است. از طرفی این سایت‌ها اغلب با قالب‌های آماده طراحی می‌شوند که نمونه‌ی آن‌ها را احتمالا در سایت‌های دیگر دیده‌اید. این موجب تکراری بودن وبسایت شما می‌شود. سایت می‌تواند جلوه‌ای کارآمد از کسب‌وکارتان را در بستر وب به همگان معرفی کند اما اگر در این زمینه موفق عمل نکند نباید انتظار نتیجه مطلوب را از آن داشته باشید. 

طراحی سایت ارزان چه مزایایی دارد؟

طراحی وب سایت در تهران

مزایای طراحی سایت با قیمت ارزان انگشت شمار هستند؛ به عنوان مثال این دسته از سایت‌ها برای کسب‌‌وکارهایی که به طور موقت راه اندازی می‌شوند مناسب هستند؛ همچنین با این روش در زمان صرفه جویی می‌شود زیرا سایت با استفاده از قالب‌های آماده طراحی می‌شود که زمان زیادی نمی‌برد. علاوه بر این همانطور که از نامش پیدا است با هزینه کم می‌توانید سایتی با امکانات مشخص داشته باشید.

طراحی وب سایت در تهران

اگر شما در شهر تهران ساکن هستید می‌توانید با جستجو عبارت طراحی سایت ارزان در تهران یا شرکت طراحی سایت در تهران به شرکت‌هایی که در تهران خدمات طراحی سایت ارائه می‌دهند دسترسی داشته باشید.

مجموعه ما یکی از شرکت‌های به نام طراحی وبسایت در تهران است که می‌توانید جهت دریافت مشاوره و سفارش پروژه خود با ما در ارتباط باشید و همچنین از سایر خدمات ما مانند سئو، تولید و بازاریابی محتوا، تبلیغات آنلاین، تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ و ... در راستای رشد و پیشرفت برند خود بهره‌مند شوید.

سخن نهایی

در این مقاله تلاش شد طراحی سایت ارزان از زوایای مختلف بررسی شود تا با آگاهی بتوانید انتخابی مطمئن داشته باشید. تاکید می‌کنیم قبل از طراحی سایت ارزان و فوری نیاز کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید و بعد اقدام نمایید. 

ما در دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده‌ی خدمات طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی هستیم و در این راستا اگر برای انتخاب نوع طراحی سایت خود تردید دارید کارشناسان ما می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره تلفن 02188704000 تماس حاصل فرمایید.