طراحی سایت با کد نویسی

تاریخ 08 آذر 1402
نویسنده معرفان
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت با کد نویسی یکی از روش‌های طراحی وبسایت است که باید توسط برنامه نویس متخصص انجام شود. 

وظیفه یک برنامه نویس حرفه‌ای برای طراحی سایت این است که باید تمامی کدها و دستور العمل‌ها را با دقت و به درستی بنویسید تا طراحی با جزئیات مد نظر با المان‌های مختلف در سایت پیاده سازی شود و برنامه نویس باید سعی کند تعداد خطوط کدها را به حداقل برساند تا سایت سبک باشد.

طراحی سایت با کد نویسی یکی از بی نقص‌ترین و بهترین نوع طراحی است که کسب و کارهای فراوانی با آن می‌توانند سایت خود را راه اندازی کنند و هر ویژگی‌ای که لازم داشتند را به سایت اضافه کنند.
طراحی سایت اختصاصی برای انواع کسب و کار قابل اجرا است و هر کسب و کار و برندی می‌تواند یک سایت داشته باشد تا با استفاده از آن فروش خود را چندین برابر نماید و مشتریان هدفمند بسیار زیادی را جذب سایت خود کند. 

با کد نویسی انواع سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی، وبلاگی و ... قابل طراحی است و با وجود دانش برنامه نویسی و یک برنامه نویس حرفه‌ای می‌توان گفت محدودیتی در ساخت سایت وجود ندارد.
بر همین اساس برنامه نویس با توجه به دانش خود می‌تواند هر نوع سایت در هر حوزه فعالیتی را با توجه به سلیقه مشتری طراحی و توسعه دهد. مزایای بیشمار طراحی سایت با کدنویسی باعث شده تا این روش از محبوب‎‌ترین روش‌های طراحی سایت باشد. 

تمامی بخش‌های سایت اعم از صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما و لندینگ پیج‌ها و دسته بندی‌ها با کدنویسی به بهترین شکل قابل طراحی به روش اختصاصی هستند که می‌تواند وجه تمایزی برای سایت شما میان رقبایتان باشد.

مزایای طراحی سایت با کدنویسی

مزایای طراحی سایت با کدنویسی

مزایای طراحی سایت با کدنویسی بسیار بیشتر از سایر روش‌های طراحی سایت مانند طراحی سایت وردپرسی است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • نگهداری این نوع وبسایت نسبتا ارزان‌تر است.
  • نیاز به پشتیبانی کمتری دارد.
  • ظاهر سایت را به راحتی می‌توان بر اساس سلیقه مشتری طراحی نمود.
  • مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های نو و جدید
  • دارای امنیت مناسب
  • امکان پیاده سازی انواع ایده در بخش‌های مختلف سایت برای کاربری راحت‌تر
  • امکان طراحی پنل کاربری اختصاصی
  • سرعت بسیار بالا
  • بهینه سازی آسان‌تر

معایب طراحی سایت با کد نویسی

معایب طراحی سایت با کدنویسی در برابر مزایای بسیار زیاد آن بسیار ناچیز است اما در ادامه به معایب آن خواهیم پرداخت.

نیازمند تجربه بالا برای طراحی و تغییر در سایت
مدت زمان طراحی طولانی‌تر 
هزینه طراحی بالاتر

آیا امنیت سایت کد نویسی شده مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم یکی از روش‌های مطمئن و امن در طراحی و راه اندازی سایت‌، سایت های کدنویسی شده هستند. همین دلیل باعث شده تا اکثر افراد به بهانه امنیت بسیار مناسب کدنویسی از آن برای طراحی سایت خود استفاده کنند. در حالت طراحی سایت با کدنویسی شما تنظیمات سایت را طوری اجرا خواهید کرد که اطلاعات مشتریان خود پس از بدو ورود به سایت در بالاترین حد ممکن نگهداری و محافظت شود و دغدغه‌ای برای امنیت وجود نداشته باشد. همین موضوع مهم باعث شده تا مشتریان زیادی جذب سایت شما شوند زیرا مشتریان حفظ اطلاعات شخصی خود را بسیار حائز اهمیت می‌دانند.
همچنین با وجود دستورالعمل‌های امنیتی این سایت‌ها افراد متفرقه به آسانی نمی‌توانند به پنل مدیریت سایت شما دسترسی داشته باشند.

طراحی سایت با چه زبان هایی انجام می‌شود؟

طراحی سایت با چه زبان هایی انجام می‌شود؟

طراحی سایت با دو روش کلی طراحی با وردپرس و طراحی اختصاصی که با برنامه نویسی انجام می‌شود شکل می‌گیرد. در طراحی سایت که با کدنویسی توسط برنامه نویس حرفه‌ای انجام می‌شود تمام صفحات و بخش‌های سایت توسط کدها اجرا می‌شوند و طراحی آن به آسانی طراحی سایت وردپرسی نیست. 

طراحی سایت اختصاصی دارای دو بخش است ابتدا باید بخش مربوط به ظاهر سایت که سمت کاربر است که به آن فرانت می‌گویند طراحی شود و پس از آن باید پنل مدیریت سایت که امکان تغییر در سایت را می‌دهد و می‌توان گفت به المان‌ها طراحی شده در ظاهر سایت جان می‌دهد طراحی شود که در اصطلاح به آن برنامه نویسی سمت سرور می‌گویند.

در برنامه نویسی فرانت اند یا سمت کاربر از HTML، CSS، جاوا اسکریپت و ... و فریم ورک‌های آن استفاده می‌شود.

در برنامه نویسی بک اند یا سمت سرور از زبان‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که به برنامه نویس بستگی دارد. زبان‌های برنامه نویسی بک اند عبارتند از PHP، پایتون، جاوا، سی شارپ، جاوا اسکریپت و ... که هر یک فریم ورک‌ها مخصوص به خود را دارند.

سئو سایت کد نویسی شده

سئو سایت کد نویسی شده

بهینه سازی سایت های کد نویسی شده ممکن است برای متخصص سئو کمی دشوارتر از سئو سایت های وردپرسی باشد زیرا در وردپرس با نصب افزونه می‌توان تمام بخش‌ها را سئو کرد اما باید در نظر داشته باشید که نصب افزونه زیاد می‌تواند بر سئو، امنیت و سرعت سایت تاثیر بگذارد.

اما در سایت‌های کدنویسی شده با درج چند خط کوتاه می‌توان فاکتورهای سئو را در سایت اعمال کرد بدون اینکه به امنیت و سرعت سایت شما خدشه‌ای وارد شود.
یک متخصص سئو باید تا حدودی با کدهای مربوط به سئو آشنایی داشته باشد تا از برنامه نویس بخواهد بخش‌های مورد نیازش را به سایت اضافه کند.
در مجموعه معرفان در کنار تیم برنامه نویسی ما یک تیم سئو نیز فعالیت دارد و برنامه‌ نویس‌های ما را در این حوزه راهنمایی می‌کنند تا بخش‌های مربوط به سئو به خوبی اجرا شود.

هزینه طراحی سایت با کد نویسی

قیمت طراحی سایت با کد نویسی بر اساس پارامترهای متعدد و مختلفی تعیین می‌گردد. هزینه طراحی سایت کد نویسی شده علاوه بر پارامترهای مهم به یک عامل دیگر مانند اتصال سایت به اپلیکیشن نیز بستگی دارد که اگر سایت دارای اپلیکیشن باشد هزینه برای طراحی کمی بیشتر خواهد شد. 

معمولا هزینه و قیمت طراحی سایت با کدنویسی بیشتر از هزینه طراحی سایت با وردپرس است زیرا امکانات و مزایای سایت کدنویسی شده نیز در مقایسه با سایت وردپرسی بیشتر است. 

هزینه و قیمت طراحی این نوع از وبسایت‌های کاربردی و خاص بر اساس نیاز مشتری و امکاناتی که می‌خواهد محاسبه می شود به همین دلیل برای اعلام قیمت این سایت‌ها باید کارفرما و اجرا کننده در جلسه‌ای تمام امکانات و زوایای سایت را بررسی کنند و در نهایت شرکت طراحی سایت با توجه به خواسته‌های مشتری قیمت طراحی سایت و زمان مورد نیاز برای طراحی را اعلام کند.